Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masennus vaikea, ilman mitään syytä

Vierailija
23.05.2024 |

Onko muilla kokemuksia? Kaikki oli ihan hyvin, pikkuhiljaa totaalinen unettomuus, vaikea lääkeresistentti kehittyi. Ect-hoito auttoi. Mutta reilun vuoden päästä uusi vaikea masennus. Ect +estolääkitys nyt neljättä vuotta, en halua lopettaa ikinä!

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio? Alkoholin käyttö? Kofeiini?

Vierailija
2/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus kotiruoka, liikuntaa, kahvia n.3kp/päivä, alkoholia kohtuudella, harvoin.

Eka masennuksen tullessa olin just mennyt naimisiin, oli ystäviä, harrastuksia, kiva työpaikka. Ei mitään murheita, traumoja yms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että et tunnista masennuksesi syytä, ei tarkoita sitä, ettei sellaista ole. Terapiaan ja heti! On turha viettää turhaan aikaa elämässään masentuneena. 

Vierailija
4/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että et tunnista masennuksesi syytä, ei tarkoita sitä, ettei sellaista ole. Terapiaan ja heti! On turha viettää turhaan aikaa elämässään masentuneena. 

Nyt estolääkkeellä voin tosi hyvin, en koe mitään tarvetta terapialle. Oon töissä, harrastan, perheasiat ok, ystäviä on.

Avasin ketjun, koska halusin vertaistukea, onko paljon muitakin, jotka 'vain' masentuvat, eikä selkeää syytä ole

Vierailija
5/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitas vähän kaivella asioita. Kyllä se harvinaista on, että yhtäkkiä matto lähtis alta ilman syytä.

Vierailija
6/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koitas vähän kaivella asioita. Kyllä se harvinaista on, että yhtäkkiä matto lähtis alta ilman syytä.

Enpä kaivele...

Haluaisin mielummin kuulla muita vastaavia tarinoita.

Mihin perustat: harvinaista?

Vierailija
7/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan perus kotiruoka, liikuntaa, kahvia n.3kp/päivä, alkoholia kohtuudella, harvoin.

Eka masennuksen tullessa olin just mennyt naimisiin, oli ystäviä, harrastuksia, kiva työpaikka. Ei mitään murheita, traumoja yms

Toteutitko omaa vai jonkun muun ajatusta hyvästä elämästä?

Vierailija
8/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko haluta parisuhde, perhe, ystäviä, harrastuksia ja töitä? Kun tajusin ettei noita kaikkia tarvitsise haluta. Jos mä en halua, mun ei ole pakko haluta Nyt on niin helpottunut ja onnellinen olo, että olen tehnyt tällaisen päätöksen, ei elämän tarvitse mennä koko ajan eteen päin. 

Vierailija
9/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko pakko haluta parisuhde, perhe, ystäviä, harrastuksia ja töitä? Kun tajusin ettei noita kaikkia tarvitsise haluta. Jos mä en halua, mun ei ole pakko haluta Nyt on niin helpottunut ja onnellinen olo, että olen tehnyt tällaisen päätöksen, ei elämän tarvitse mennä koko ajan eteen päin. 

Olihan aloittajallakin se syy, mitä hän ei tiedosta...suorittaminen. Elämä on suorittamista, käy koulut, käy töissä, hanki parisuhde, harrasta, syö terveellisesti, tapaa ystäviä, omakotitalo, lapsia, koira, auto, jne..

Vierailija
10/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa: ihan omia juttuja tein. Omat valinnat.

Vierailija
11/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: just näin minäkin olen ajatellut. Olin yli kolmekymppinen alkaessani viimeisimpään suhteeseen. Ehdin elää huiman nuoruuden. Ehkä oli aika hiukan rauhoittua, puoliso on ihana, meil on omat ja yhteiset jutut...

Vierailija
12/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olihan aloittajallakin se syy, mitä hän ei

Ei ollut mitään 'suorittamista', ajauduin lukioon, opiskeluihin, töihin kyseltiin, ei tarvinnu pal hakea. Ei oo omakotitaloa, vanha koulurakennus loma-asuntona...

Ap

Vierailija
13/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitin ketjun lässy paskanjauhannaksi.

Vierailija
14/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut masentunut koko elämäni enkä tiedä mitään erityistä syytä sille. Terapeuteillakin olen ravannut. Onnellinen lapsuuskin oli eikä mitään suurempia traumoja. Ainoa mitä veikkaisin on, että olen aika ujo, että välttelin pienempänä ihmisiä, mutta en aikuisena ole läheskään niin ujo kuin lapsena.

Vierailija
15/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M i k s i ihmeessä? Moni työssä käyvä ei ole ehtinyt edes lukea...

Tuohan on vain sinun vaatimaton mielipiteesi asiasta!

Vierailija
16/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut masentunut koko elämäni enkä tiedä mitään erityistä syytä sille. Terapeuteillakin olen ravannut. Onnellinen lapsuuskin oli eikä mitään suurempia traumoja. Ainoa mitä veikkaisin on, että olen aika ujo, että välttelin pienempänä ihmisiä, mutta en aikuisena ole läheskään niin ujo kuin lapsena.

Miten masennuksesi ilmenee? Unettomuus, ahdistus, näköalattomuus, muu? Syötkö lääkkeitä, oletko työssä?

Eka vastaus tämä, millaisia odotin🙂

Ap

Vierailija
17/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa asiantuntijoiden mukaan masennus on niin epämääräinen käsite, että voiko kenellekään edes jakaa masennusdiagnoosia. Oireet eri henkilöillä vaihtelee niin paljon, että lähes mitä tahansa tunnetilaa voidaan sanoa masennukseksi ja jakaa sitä vastaan lääkitystä. 

Vierailija
18/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit vain pysyä pois, jos ei Sinua satu kiinnostamaan, voi olla, että monet haluaa kirjoitella

Vierailija
19/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain siellä aivoissa tapahtui vaikka sitä ei vielä pystytä tutkimaan ja tietämään mikä tarkalleen tuon aiheutti. Paljon harvinaisempaa kuin traumoista johtuva masennus/unettomuus, ei kuitenkaan tavatonta. Hienoa että hoito auttoi/auttaa. 

Vierailija
20/63 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieli pyrkii aina luomaan asioista jäsennellyn kokonaiskuvan. Välillä se ei kuitenkaan saa tehtyä järjestelytyötään niin kuin haluaisi. Silloin asian käsittelyprosessi pysähtyy ja masentuu. 

Jos hulluna haluat pitää kiinni siitä, että kaikki on hyvin, suojelet mieltäsi siltä, että mitä jos ei olekaan. Se on defenssimekanismi ja joku käsittelemätön asia sinua nyt masentaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä