Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älykkäänä kumppanin löytäminen on oikeasti haastavaa

Vierailija
08.08.2020 |

En nyt kritisoi vähemmän älykkäitä, mutta jos äo on 137, se rajaa ulkopuolelle suurimman osan ihmisistä. En tiedä tapailukumppanien älykkyysosamääriä, mutta sen huomaa helposti, jos toinen on täysin eri viivalla. Käytännössä ehkä 3% vastakkaisen sukupuolen edustajista voisin kelpuuttaa älyllisen kapasiteetin suhteen, mutta moniko näistä asuu lähellä, moniko on sinkku, monenko kanssa muuten kemiat kohtaavat?

Mistä voi löytää kumppanin, jos ei halua seurustella taviksen kanssa?

Ja ei, en pidä itseäni parempana kuin muut, mutta fakta on se, että sosiaalinen kanssakäyminen on liian uuvuttavaa suurimman osan kanssa - minulle.

Kommentit (1624)

Vierailija
861/1624 |
10.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä leuhkimista sellaisella älykkyydellä on joka tekee vain elämän vaikeaksi? Ei löydy kumppania, ollaan mt-ongelmaisia, kukaan ei ymmärrä jne.

Parasta älyä on semmoinen että kykenee toimimaan rakentavasti, tehokkaasti ja terveellisesti omassa ympäristössään erilaisista haasteista huolimatta. Kyky sopeutua elämän haasteisiin on sitä hyödyllisintä älyä.

Ei se tee elämää sen vaikeammaksi kuin muillakaan, kullakin ongelmansa. Parinvalinnassa voisi melkein sanoa, että jos nyt ajatellaan että normaaliälyiset löytävät kumppanin helpommin, tulevat ne vaikeudet vasta myöhemmin. Ennakoinnin puute saa aikaan sen, että kumppani onkin muuttunut kuspiäksi ja kyllä se vähän haittasikin ettei ymmärretä toisiamme ja eroa pukkaa. Sitten ollaan vain toisenlaisten ongelmien äärellä. Rakentavasta voi melko harvan kohdalla puhua ylipäätään, kun ympäristöä hetken seurailee. Kärsimyksen määrä on vakio, valitettavasti.

Tämä olikin erinomainen huomio ba lisä tähän kiintoisaan ketjuun, kiitos siitä!

Eli normaaliälyiset, mukavat ja fiksut ihmiset löytävät kyllä suht koht helposti partnerin, mutta jossain vaiheessa se kummasti muuttuukin epäsopivaksi, jopa 'narsistiksi', josta halutaan päästä eroon, ja eiku uutta tulevaa-kuspiätä koukkuun

Älykkäät välttyvät tämmöisiltä soutaa-huopaa -manöövereilta. Heillä on ne kriteerinsä ja mieltymyksensä. Jos ja kun löytävät sellaisen ihmisen, ei sitä tarvi vaihtaa.

Vierailija
862/1624 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on selvästi minua älykkäämpi, kaikki logiikkapulmat ratkeaa häneltä paljon nopeammin kuin minulta. Voi tietysti olla harjoituksenpuutettakin omalta osalta, mutta tältä tuntuu jos totta puhun. Kuitenkin ollaan muuten tosi samalla aaltopituudella, eikä asia ole ollut ongelma. 

Mieheni on minua älykkäämpi. Toisaalta miehen älykkyys on sellaista vähän aspergervivahteista, joten sosiaalisissa taidoissa ja ylipäänsä elämässä matematiikan, fyysikan, tietotekniikan tai scifin ulkopuolella saan aika paljon tasoitusta.

No, aina joskus onnistun yllätämään miehen positiivisisesti jossain silkkaa logiikkaa vaativassakin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1624 |
11.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrtv.ru ja TV7 plus kertoo tarinoita

Vierailija
864/1624 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pikemmin se tunne, että älykästä naista eivät keskivertomiehet halua, koska tuntevat itsensä huonoksi tai epävarmaksi. Kukapa sellaista elämää haluaisi. 

Ei pidä paikkaansa. Kyllä ne todelliset syyt ovat jossain muualla.

Kuten?

Huono, vihamielinen ja riidanhaluinen luonne. Ei ole yhtään mitään tekemistä sen kanssa, että miehet tuntisivat itsensä epävarmoiksi :D

Vierailija
865/1624 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvällä tuurilla onnistuu.

Mä tosin huomasin, että älykkäänä oli osa todennäköisyyksistä omalla puolella koska ymmärsin olla leimaamatta ihmisiä ammatin perusteella. Tällöin todelliset mahdollisuudet kohdata älykäs kumppani oli paljon paremmat kuin sellaisella, joka kuvittelisi että vain tohtorit olisivat älykkäitä.

Lisäksi kannattaa huomioida että ihmisissä voi olla vastakkaisia vahvuuksia kuin sinussa. Niistä voi oppia paljon.

Ihanaa nähdä tällainen kommentti.

Oma äö :ni on matalampi kuin aloittajan 130, joten on mahdollista etten ymmärrä tai koe kaikkea niin kuin hän sen kokee.

Vaikka itsekin väsyn ihmisten kanssa keskustelusta niin mitä enemmän keskustelen erilaisista lähtökohdista ja eri aloilla olevien ihmisten kanssa niin se on lisännyt omaa näkökulmaa asioissa. Älykkyys näkyy usein myös avoimessa suhtautumisessa erilaisiin ihmisiin kuin itse on.

Olen sitä kautta opetellut erikseen tunteideni sanoittamista, mikä on auttanut ymmärtämään esim. eri lähtökohdista tulvien ihmisten ihan aiheellistakin pelkoa, joka ei suoraan vaikuta itseeni. Olen myös tunnistanut tätä kautta empatian ja sympatian eron.

Vaikka itselleni on vielä pitkä matka pelastaa maailma :D niin samaistun ajatuksiisi toisen vahvuuksista ja parhaimmillaan sitä kautta omien heikkouksien löytymisestä ja vahvistamisesta.

Vierailija
866/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pikemmin se tunne, että älykästä naista eivät keskivertomiehet halua, koska tuntevat itsensä huonoksi tai epävarmaksi. Kukapa sellaista elämää haluaisi. 

Mulle on useampi miespuolinen kaveri tämän sanonutkin pitävän paikkansa :D kuulemma ''pelkäisivät'' minua

Vierailija
867/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäänä miehenä kumppanin löytäminen on todella vaikeaa. Itse uskon "viisas pääsee vähemmällä" -mantraan kun taas naisten älykkyys yleensä johtaa kympintyttömäiseen suorittamiseen, tyhjästä luotuihin suorituspaineisiin sekä loputtomaan tyytymättömyyteen elämässä. Mistä löydän rennon ja älykkään naisen, joka tajuaa kuinka lyhyt ihmisen elämä oikeasti on ja kuinka loputon uurtaminen jossain McKinseyllä on itseasiassa ihan helvetin tyhmää. 

Vierailija
868/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajaa. Löysin älyllisesti vertaiseni. Valitettavasti tunneäly puuttui häneltä tyystin.

Vierailija
869/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkäänä miehenä kumppanin löytäminen on todella vaikeaa. Itse uskon "viisas pääsee vähemmällä" -mantraan kun taas naisten älykkyys yleensä johtaa kympintyttömäiseen suorittamiseen, tyhjästä luotuihin suorituspaineisiin sekä loputtomaan tyytymättömyyteen elämässä. Mistä löydän rennon ja älykkään naisen, joka tajuaa kuinka lyhyt ihmisen elämä oikeasti on ja kuinka loputon uurtaminen jossain McKinseyllä on itseasiassa ihan helvetin tyhmää. 

Älykkääksi mieheksi toi oli sulta melko mustavalkoinen ja stereotyyppinen yleistys.

Vierailija
870/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAMMAlle helppo löytää itseään älykkäämpi puoliso :D :D

Vierailija
871/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkuthan laittaa pituuden deittiprofiilin. Miksei myös ÄO? Toisaalta pituutta on hankala feikata.

Vierailija
872/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs tekee usein työtä mistä nauttii. Vieras konsepti sinulle?

Vierailija
873/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäs tekee usein työtä mistä nauttii. Vieras konsepti sinulle?

Monikansallisessa konsulttifirmassa raatamisessa on harvoin kyse mistään muusta kuin sosiaalisen statuksen havittelusta. Se ei ole kovinkaan älykästä sillä siitä ei jää käteen muuta kuin korkeintaan ylemmän keskiluokan elämäntyyli ja suuret silmäpussit.

Fiksut työskentelevät itselleen.

Vierailija
874/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, joka osaa määritellä älykkyyden (lahjakkuuden) kaikki ulottuvuudet, on jo aika älykäs. Alan professoritkaan sitä eivät vain julkisesti suostu tekemään. Tutkimustietoa on liian vähän aiheesta. Mensan testi on vain pikkiriikkinen matemaattis-loogisen älykkyyden testi, ei mitään muuta. 

Vierailija
875/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa älykkään on helpompi löytää haluamansa puoliso kuin tyhmän. Äly nimenomaan korreloi ongelmanratkaisuvalmiuksien ja loogisen ajattelukyvyn kanssa. Siten älykäs pystyy kyllä melko helposti päättelemään esim. mistä hänen kannattaa kumppania etsiä, minkälaisilla kriteereillä lähteä liikkeelle ja miten pitää kiinni hyvästä puolisoehdokkaasta. Samoin hän voi ymmärtää, ettei edes halua puolisoa.

Tyhmän on paljon vaikeampi onnistua, koska hänellä voi olla täysin epärealistiset odotukset, vaikeuksia tehdä vaikutusta kehenkään millään henkisellä ominaisuudellaan kuten huumori ja viihdyttävä keskustelu, sekä usein myös huonot elintavat, joista johtuen ulkonäkökään ei aina ole kovin häävi.

Fiksut pärjää aina, myös parinvalinnassa. Sitähän älykkyys vähän niin määritelmällisesti tarkoittaa.

Vaikka pointeissasi itua onkin, niin päätelmässäsi et ole oikeassa. Älykkäälle kumppanin saaminen ei ole tyhmää helpompaa.

Vierailija
876/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jari Anttonen on loistava business-älyltään ja varmasti muutenkin. Sama tietysti koskee Bill Gatesia, Steve Jobsia yms suuria businessneroja. Huippukirurgi ja muusikko on myös omalla alallaan huippu ja pakko olla lahjakas ja älykäs myöskin. 

Vierailija
877/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on se, että aika harva osaa keskustella luontevasti muusta kuin omasta alastaan. Harva DI, KTM tai OTK  on hyvä myös kirjallisuuden ja musiikin tuntemuksessa tms. Fiksu ihminen osaa keskustella small talkia kenen tahansa kanssa. Jokaisella on mielenkiintoisia kokemuksia ja ajatuksia, jos ei vain keskity omiin vahvuusalueisiinsa. Päivän Hesarin voivat lukea kaikki ja jopa ymmärtääkin lukemansa (jopa ne taloussivut!).  

Vierailija
878/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näiden huutista ja äksdeetä kirjoittelevien kanssa tuli vähän fiilis, että väestö onkin ehkä keskimäärin melko... Vaatimatonta.

Joo, keskiverto on 100 ja puolet on keskivertoa tyhmempiä...

Toinen on junttius.

Minulla on koulukaveri, joka pesi aina matikanopettajan shakissa, joten hänen ÄO:nsa lienee hyvä, mutta hän oli ns. kovis ja hänestä tuli "tahallaan tyhmä".

Vierailija
879/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään kumppanin löytäminen on oikeasti haastavaa, koska nykyään on ihmissuhteissa vallalla ns. kertakäyttökulttuuri. Ei tämmöistä ollut 20 vuotta sitten, että pyöritettiin useampaa ihmistä yhtä aikaa kierroksessa.

Vierailija
880/1624 |
21.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin älykkyydeltään suunnilleen samantasoisen miehen. Hänen kanssaan elämä tuntuu helpolta ja jotenkin.. tyydyttävältä verratuna edellisiin kumppaneihin. Voimme keskustella tuntikausia tai olla hiljaa, aina on hyvä olla. Olemme muutenkin samanlaisia, rauhallisia introvertteja, mutta luulen tuolla älykkyyden tasolla olevan melko paljon merkitystä. Ristiriitoja on, mutta ne saadaan ratkaistua perin pohjin, koska molemmat halutaan löytää syitä ja seurauksia käytöksestä ja pohjasyyt aina löydetään, joskus heti, joskus molempien pohdittua asiaa jonkin aikaa.

Miehen löysin ihan tinderistä, joten mitään sen kummempia vinkkejä ei miehen etsintään ole, mutta oman kokemukseni mukaan kannattaa ainakin yrittää löytää, omaani en vaihtaisi mihinkään.