Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hellepäivä. Aiotteko olla sisällä tai varjossa?

Vierailija
08.08.2020 |

?

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon raskaana viikolla 22 ja koitettiin lahtea kavellen rantakahvilaan (hitaasti kavellen vajaa 30min matka). No enpa pystynyt ja kaannyttiin takaisin kun meinasi taju lahtea... Illemmalla uusi yritys. 

Ei kai raskauden pitäis tuossa vaiheessa rajoittaa liikkumista. Tai ei ainakaan mulla menoa hidastanut. Viimesillä viikoilla vasta kun tuli liitoskivut niin kävely oli "vähän" hankalampaa.

V*tut liitoskivuista jos sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja meinaa pyörtyä. Etkö ymmärrä että helle aiheuttaa monille fyysisiä vaivoja?

Myös meille perusterveille, ei-raskaana oleville.

Vierailija
102/134 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin päivällä pyöräilemässä. Kun ajaa sopivan kevyttä vauhtia niin ilmavirta viilentää mukavasti mutta ei kuitenkaan niin paljon tarvitse rehkiä että alkaisi hikoilemaan.

Asunnossa nyt 28C. En pidä erityisemmin helteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona tietysti  ja uimarannalle uimaan. Sen jälkeen rantakahvilaan kahville.

Ihanaa

Vierailija
104/134 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pihahommia pitäis tehdä, mutta eihän tuolla pysty olemaan. Sisällä tai varjossa löhöillen päivä menee ja illalla sitten ehkä jotain saa tehtyä.

Mä olen tullut ulos klo 7 ja edelleen täällä, harmi että aurinko juuri laski puiden taakse. Sen verran käynyt sisällä että ruuan tein kun tulo porukkaa syömään. On ollut ihana kesäpäivä, pitkästä eikaa vähän kuivempaa! Energiaa riittäidi vaikka mihin.

Nyt kun ipanat nukahtivat voisi lähteä iltauinnille (3× tänään)

Vierailija
105/134 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istun sisällä kylmäkalle niskassa ja yritän kestää. Harmittaa kun jää kaikki hommat tekemättä helteen tuoman väsymyksen ja apatian takia. Yritän nyt kallen kanssa kuitenkin. T: ylin kerros, etelään, ei läpivetoa

Mitä nyt vielä voi olla tekemättä kun 5 vkoa on ollut kylmää ja sateista?

Vierailija
106/134 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istun sisällä kylmäkalle niskassa ja yritän kestää. Harmittaa kun jää kaikki hommat tekemättä helteen tuoman väsymyksen ja apatian takia. Yritän nyt kallen kanssa kuitenkin. T: ylin kerros, etelään, ei läpivetoa

Enpä tiedä, kylmää? Sellaiset 17-20C lämpötilat mitä täällä on ollut on ainakin omasta mielestä aivan täydellisiä kesäkelejä. Yhtään sen lämpimämpää ei tarvitse olla.

Vierailija
107/134 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson sisällä netflixiä ilpin viilentämänä.

Vierailija
108/134 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä tiedä, kylmää? Sellaiset 17-20C lämpötilat mitä täällä on ollut on ainakin omasta mielestä aivan täydellisiä kesäkelejä. Yhtään sen lämpimämpää ei tarvitse olla.

No noissa lämpötiloissa pystyy kyllä töitä tekemään oikein hyvin!

Vierailija
109/134 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varjossa pihalla nytkin. Ts. ei enää paista, mutta hyvin tarkenee! 

Vierailija
110/134 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen täällä omassa kodissani selvinpäin.

Upea ilma ja moni pyysi terassille. Yhtään ei kiinnostanut känniörvellys. Hyvä olo!

Huomenna lisää aurinkoa ja uimista.

Vierailija
111/134 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varjossa ulkona ja sisällä. En tämän mahdollisesti viimeisen hellepäivän takia viitsi hankkia maksaläiskiä koko vuodeksi, kun olen tähän asti saanut vältettyä.

Ikävää, mutta itselleni ehkä jollain tavalla helpottavaa, että jollain muullakin on sama ongelma! Koitetaan kestää!

Nimim. Suojakerroin 50 koko kesän aina ulkoillessa

Vierailija
112/134 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos aurinkoon! Vika hyvä vkl!

Vierailija
113/134 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion olla ulkona auringossa koko päivän. Leikkaan nurmikkoa, poimin marjoja ja nypin rikkaruohoja. Illalla käyn uimassa.

Vierailija
114/134 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkona auringosta nauttien, pati- ja pulikoiden.

Muista hakea marjakojusta mansi- ja mustikoita!

koita ?

Koi

Aitokoit eli varsinaiset koiperhoset (Tineidae) on kohtalaisen suuri pikkuperhosten heimo. Heimoon kuuluu noin 3 000 tunnettua lajia. Useimmat lajit ovat kooltaan melko pieniä. Heimon tunnetuimpiin lajeihin kuuluvat vaate- ja turkiskoi, jotka kykenevät hyödyntämään ravinnokseen ihmisen valmistamia vaate- ja tekstiilikuituja.

Zinc

"Pelimanni soita, soita, soita,

Glasumovin nuorikoita viedään miehelään.

Näissä häissä koita, koita, koita

pyörii pitkin koivikoita,

mustikoita, puolukoita on tienoo tulvillaan."

Vierailija
115/134 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä, eli varjossa menee. Vapaalla nauttisin auringosta.

Vierailija
116/134 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viilentänyt asunnon yön aikana, nyt kaikki räppänät kiinni ja säleikaihtimet niin pysyy mukavan viileänä koko päivän. Olen menossa pyöräilemään ja uimaan, muuten pysyttelen sisällä, koiran lenkitys sitten illalla kun taas viilenee (pissalenkkejä lukuunottamatta).

Vierailija
117/134 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läästrin kohta itseni vitivalkoiseksi aurinkorasvalla, täytän vesipullot ja lähden ajamaan pyörällä. Tavoitteena olisi vuoden tähän asti pisin lenkki, viime viikon lauantaina meni 81 km.

Vierailija
118/134 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen ja juon jääkahvia sisällä sälekaihtimet kiinni, niin tupa pysyy viileänä. Ulos menen vasta kun aurinko alkaa laskea.

Vierailija
119/134 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä. Eilen olin jo päivän ulkohommissa. Oli sa*tanan kuuma. Nyt vietän vapaapaivaa syoden, maaten, nukkuen.

Vierailija
120/134 |
09.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä viileämmässä. Onneksi huomisesta jo helpottaa. Eiköhän nää helteet ollut sitten tässä tämän kesän osalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi