Uskallanko juoda yhden puolosen siiderin? Vauva 2 vk ja imetän! ev
Kommentit (23)
antaa pari kertaa pullosta maitoo...pumppaa vaik ennenkö otat alkoholii ja sit ennenkö meet nukkuu ni pumppaa huonoo maitoo pois...
on jotenkin pysyvästi saastunutta!!!!???? PÄSSIT! Ei todella tartte pumppailla maitoa pois, se haihtuu kyllä itsestään niinkuin verestäkin. Mistä te saatte nämä " hieman" vanhentuneet " tietonne" ? Älkää jaelko täällä neuvoja faktoina jos ne eivät niitä ole!
saat ajantasaista tietoa. Ei siitä yhdestä pullosta todella ole vaaraa, mutta kukin päättäköön itse. Veikkaan että moraalinen paha olo on pahempi kuin se hyvä olo siitä siideristä.
Niistä d-vitamiineista saa tosiaan enemmän alkoholia kuin vähän alkoholia juoneen äidin rintamaidosta. Jokainen matematiikkaa osaava voi tämän itse todeta.
Vierailija:
saat ajantasaista tietoa. Ei siitä yhdestä pullosta todella ole vaaraa, mutta kukin päättäköön itse. Veikkaan että moraalinen paha olo on pahempi kuin se hyvä olo siitä siideristä.
Itse otan joskus miehen kanssa puoliksi siiderin, myös imetysaikoina. Siis sen ihmeempää känniinjuomista ei ole koskaa. Takana kolme pitkää imetystä, ja mitään moraalista pahaa oloa ei ole tullut, koska ei ole syytä (juuri siitä syystä, että lapsi ei ½-1 siideristä vielä saa enempää alkoholia kuin vaikkapa tosiaan vitamiinitipoista). Yli yhtä siideriä en ota koskaan kerrallaan, eli ei ole pelkoa, että vauva saisi maidon kautta alkoholia tai että vauvankäsittelykykyni heikentyisi. Raskausaikoina sen sijaan en ole ottanut pisaraakaan, ei maistu.
Niin ja juo mielummin kalja, se nostattaa maitoa enemmän rintoihin, vanhankansan konsti :)
Vaikkei siitä nyt vauva kärsisikään, niin ei mene minulla jakeluun, miksi äitiä vaivaa yksi siideripullo jääkaapissa ja se olisi ihan pakko päästä korkkaamaan. Olisiko jonkinasteinen riippuvuus kehittymässä?
Hohhoijaa... Taidat 42 itse olla ihminen joka juo vain tullakseen känniin jos asenteesi on tuollainen. Itse voin juoda siiderin tai viinilasillisen tai vaikka parikin (hui!) mutta se riittää minulle enkä koskaan ole humalassa.
pullollista siideriä heillekin, jalat kohti kattoa ja rentoutukaa. Pistäkää vielä mies siksi aikaa lasten kanssa ulos leikkimään. Ottakaa tuo pieni aika ellämästänne ihan itsellenne, ei ne lapse siihen kuole jos äiti ei 15 minuuttiin ole vieressä hössöttämässä, päinvastoin.
Minä jois vauvan syntymän jälkeen ensimmäisen kerran alkoholia vasta sitten kun saatoin olla ihan varma ettei vauvalle tule nälkä useampaan tuntiin... 2 viikon ikäisenä hän saattoi syödä milloin vaan.
Mikä kiirus?
vähän nyt maalaisjärkeä käteen tässä touhussa, myös kakkonen!
Vaikka imettäisit saman tien juomisen jälkeen niin siitä ei (nykytietämyksen) mukaan aiheudu yhtikäs mitään lapselle!
Vauvaan se ei vaikuta mitenkään rintamaidon kautta. Itse saatat kuitenkin tulla humalaan jo yhdestäkin siideristä.
vuonna nakki ja makkara näin luultiin
Vierailija:
Kyllä voit vauva ei saa alkoholia
Teinimammat vissiin täällä riehuu. Vauva saa todellakin äidinmaidossa alkoholia. Ihan samalla tavalla kuin se saa äidinmaidossa nikotiiniakin.
(toivottavasti et juo..) Hyvin pystyt yhden siiderin juomaan!! Itse en kyllä kahta enempää tossa vaiheessa uskaltaisi juoda, mutta miten vaan. Ja todella unohda noi jeesustelu jutut aa-kerhosta!! Nauti se siideri ja älä stressaa! Ihania imetyshetkiä sinulle. Taitaa noi aa-jutut olla niiden äitien kirjoittamia, jotka ei ole jaksanut imettää " ku se maito vaan loppu" uups! Hyvä niiden on puhua ku voi vetää kahvia, suklaata, siideriä ja kaikkea muuta mahdollista ilman huolta siitä tuleeko vaaville masu vaivoja
Vierailija:
(toivottavasti et juo..) Hyvin pystyt yhden siiderin juomaan!! Itse en kyllä kahta enempää tossa vaiheessa uskaltaisi juoda, mutta miten vaan. Ja todella unohda noi jeesustelu jutut aa-kerhosta!! Nauti se siideri ja älä stressaa! Ihania imetyshetkiä sinulle. Taitaa noi aa-jutut olla niiden äitien kirjoittamia, jotka ei ole jaksanut imettää " ku se maito vaan loppu" uups! Hyvä niiden on puhua ku voi vetää kahvia, suklaata, siideriä ja kaikkea muuta mahdollista ilman huolta siitä tuleeko vaaville masu vaivoja
vetävät suklaata ja kahvia ja niin edespäin?? Tuskinpa vaan. Minä en juonut pisaraakaan alkoholia enkä kahvia odotusaikana enkä imetysaikana. Ei olisi tullut mieleenikään, sillä minähän olen vastuussa siitä, mitä aineita vauvan elimistöön menee.
Vauvojen ja pienten lasten maksa ei pysty LAINKAAN (lue: ei yhtään) hajottamaan alkoholia.
Mutta hei, älkää vaan ihmeessä ottako vastuuta omasta vanhemmuudestanne.
Vierailija:
Vauva saa enemmän alkoholia D-vitamiinitipoista kuin yhden siiderin juoneen äidin maidosta.
Tosin kahden promillen humalassa hän ei tajua lapsestaan mitään...
Eli yksi siideri tai lasi viiniä (12 cl) silloin tällöin imetysaikana ei haittaa lasta.
promillen " humalassa" - alkoholia erittyy maitoon niin vähän. Kokonaan toinen juttu onkin sitten äidin kunto ja miten se vaikuttaa vauvan hoitoon. Eli itse juon - harvoin kylläkin - vain sen yhden, mutta hyvällä omallatunnolla.=)