Miksi hääkuvat heti Facebookiin?
Musta on vinksahtanutta,että kun häät on la niin viimestään heti su tungetaan fabo täyteen hääkuvia,kansi-profkuva molemmat ja julkisena kaikki. MIKSI? Eikö edes häät haluta pitää yksityisenä?! Mä kun menin naimisiin en edes ollut fabossa häiden suunnittelujen ajan enkä tod häiden jälkeisenä aamuna menis sukunimeä muuttamaan sinne tai hääkuvia lataamaan,meillä oli niin intiimi hääpäivä ja häiden jälkeinen aika että se retostelu olis ollut vaan näyttämisen halua. Mitä tarvetta se palvelee,että pitää NÄYTTÄÄ heti kaikille että katsokaa olipas mulla häät?! Tosin vaikka omat häät nk.perinteiset olikin,sain sen ison puvun yms.en mä halua laittaa noin tärkeän päivän kuvia jakoon.. Miksei vietetä aikaa sen sulhasen kanssa tai lähdetä matkalle heti,ihan kun eka ja tärkein asia on ÄKKIÄ jakaa se tähtihetki netissä. Vinksahtanutta koko se ajatusmalli et yhtä päivää suunnitellaan vuos ja sitte su herätään ja ajattelee: hei menen heti faboon ja hääkuvat siirrän koneelle ja tykitän kaikki parhaat otokset. Mut siis vaa siks et tahon näyttää kaikil mun sadoille frendeille mite rakastuneit ollaa ei mul muut motiivii oo kun ihan puhas rakkaus.<3
Samaa narsismia on ne synnärillä räpsityt kuvat,tunti istukasta tykitetään jo fabossa ja kaikki muutkin "tähtihetket" pilataan elvistelemällä asioilla jotka on luonnollisia eivätkä merkkaa niille sadoille fb kavereille juuri mitään. Säälittää ihmiset keillä on tarve julistaa KAIKKI intiimeimmätkin asiat netissä,ja kyllä saa sääliä myöd mua kun arvostelen heitä. Siinä on vaan se ero,että mulla ei ole TARVETTA näyttää netissä kaikkea,ystävät on läsnä häissä ja juhlissa ja käyvät synnärillä,fabolla ei ole mitään roolia mun tähtihetkissä.
Kommentit (65)
Ooh katkeruus!!! Hirmu hyvä! Entäs nyt kun kateus/katkeruus veikattu,mites naimaton vanhapiika avautuminen..anyone?!:D
Eikö tunnukin hassulta kun joutuu kuulemaan totuuden itsestään,että se narsismi näkyykin läpi ja on oikeasti ihmisiä jotka elää täyspainoista,onnellista elämää mutta heillä ei ole tarvetta elvistellä tutuilleen?:)) Miltähän tuntuu olla onnellinen mutta silti sääliä ihmisiä jotka eivät ymmärrä että elämä ei ole netissä egoilua? ;) Suurin osa näistä narsisteista on vielä oikeasti melko onnettomia,katkeroituneita (matalapalkka-ammateissa,työttömiä tai itseensä pettyneitä) tai sitten puoliso on keskituloinen ja sillä brassaillaan.:) Mut joo naiset ei oo ikinä osanneet tutkailla itseään kriittisesti,ja varmin merkki yksinkertaisuudesta on kuitata kaikki negatiivinen huomiointi kateudeksi.:)
Mut hei sanokaa nyt joku vielä et varmin merkki yksinkertaisuudesta on toisten hääonnen haukkuminen!!:D
Todella mielenkiintoista myös on se että aloittajaa haukutaan katkeraksi,kateelliseksi tms ja sen perusteella,että aloittaja ei ymmärrä miksi hääpäivän jälkeisenä päivänä laitetaan hääkuvat facebookiin? Oikeasti?? Ja oletan että koska aloittajan huomio ei ole erityisen loukkaava,tästä loukkaantuu ihmiset jotka itse laittavat kuviaan nettiin usein ja aina tai heidän lähipiirissään on ihmisiä jotka postaavat kaiken? MIELENKIINTOISTA,lähes.
Ei, ap. Varmin merkki yksinkertaisuudestasi on nuo (vähän jo pelottavankin) sekopäiset tekstisi.
Siitähän oli vasta, että on ihan tutkitustikin havaittu, että facebookia käyttävät eniten ihmiset, jotka tykkääväät asettaa itsensä esille. Saavat siitä mielihyvää, että esittelevät mielestään elämäänsä (tosiasiassa itseänsä).
Esim. jos lenkillä käynyt haluaa jakaa lenkin tuomaa hyvää oloaan ja kuvia siellä näkemistään upeista maisemista, niin kappas, kun niissä kaikissa kuvissa on se lenkkeilevä lady itse mukana ja aina ehostettuna & poseeraten. Kuka noi kuvat ottaa? Ja onko se enää silloin lenkkeilijän itsensä perspektiivistä?
Ei luoja oikeasti :D Ap vastailee täällä itse itselleen, samaa sekopäistä ja KATKERAA tilitystä. Minäpä laitoin seuraavana päivänä faceen, että olen naimisissa, koska lähdimme vasta maanantaina häämatkalle <3 Ja tästäkin facepäivityksestä huolimatta liitto kukoistaa edelleen, vaikka häitä suunniteltiin kauan ja tuhlattiin tonneja :P
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:24"]
Ei luoja oikeasti :D Ap vastailee täällä itse itselleen, samaa sekopäistä ja KATKERAA tilitystä. Minäpä laitoin seuraavana päivänä faceen, että olen naimisissa, koska lähdimme vasta maanantaina häämatkalle <3 Ja tästäkin facepäivityksestä huolimatta liitto kukoistaa edelleen, vaikka häitä suunniteltiin kauan ja tuhlattiin tonneja :P
[/quote]
Mistä muuten tulee näitä juttuja, että "ap vastailee itselleen". En ole tässä ketjussa nähnyt yhtään kommenttia, joka vaikuttaisi yksinpuhelulta. Ai niin joo... jos joku on samaa mieltä sen kanssa, jonka mielipiteistä arvon lukija ei pidä, niin sehän tarkoittaa vain sitä että väärinajattelija puhuu keskenään.
Kyllä kai hääkuvan voi fb:ssä jakaa, outoa se on vasta sitten, kun yksityisiä kuvia jaetaan ihan kaikille. Nykyään hautajaisetkin ovat mielenkiintoisempia kuin häät, en tiedä mistä se johtuu. Näkispä sen tyypit, joka lähtee innoissaan häihin. Esittäähän voi aina.
Noh, tässä tapauksessa tuo yläastetasoinen tajunnanvirta on oikein hyvin tunnistettavissa, vaikka tällä palstalla sitä yksinpuhelua turhaankin huudetaan.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 23:03"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:24"]
[/quote]
Mistä muuten tulee näitä juttuja, että "ap vastailee itselleen". En ole tässä ketjussa nähnyt yhtään kommenttia, joka vaikuttaisi yksinpuhelulta. Ai niin joo... jos joku on samaa mieltä sen kanssa, jonka mielipiteistä arvon lukija ei pidä, niin sehän tarkoittaa vain sitä että väärinajattelija puhuu keskenään.
Kyllä kai hääkuvan voi fb:ssä jakaa, outoa se on vasta sitten, kun yksityisiä kuvia jaetaan ihan kaikille. Nykyään hautajaisetkin ovat mielenkiintoisempia kuin häät, en tiedä mistä se johtuu. Näkispä sen tyypit, joka lähtee innoissaan häihin. Esittäähän voi aina.
[/quote]
Eikun sähän oot ap eikö?
:D
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 23:12"]
Noh, tässä tapauksessa tuo yläastetasoinen tajunnanvirta on oikein hyvin tunnistettavissa, vaikka tällä palstalla sitä yksinpuhelua turhaankin huudetaan.
[/quote]
Vietätköhän PIKKUSEN liikaa aikaa netissä?Melkonen himotsättääjä olet jos pystyt erottamaan ja yksilöimään saman ihmisen kirjoitukset tuhansien foorumille kirjoittavien joukosta. Minä en muutenkaan ymmärrä kun täällä kirjoitetaan ap sitä ap tätä,provo sitä tms. että onko teillä niin paljon vapaa-aikaa että elätte täällä netissä haukkumassa ja arvostelemassa toisia? Häät on täysin tyhjänpäiväinen juhla,lastenteko on itsekästä ja ihmiset on pääsääntöisesti mulkkuja,tämä palsta ruokkii tätä mielikuvaa. Hulluja kaikki. Ainoa järkevä ikinä täällä on ollut varmaan se nainen joka kertoi syyt miksi on lapseton. Muita ketjuja en sen jälkeen ole lukenutkaan (paitsi nyt tämä) koska kaikki on täynnä tyhmien ihmisten samoja länkytyksiä. Ja sitten haukutaan katkeriksi niitä jotka eivät ajattele kuten itse ajatellaan ja vainoharhaisesti kuvitellaan että jollain on intressejä kirjoitella olevinaan vastineita itselleen?? HERÄTKÄÄ!!!
Tämä on outo ketju. Todella outo.
Hehe, joo pakko myöntää että vietän ihan liikaa aikaa netissä. Se ei kuitenkaan ole syy siihen, että tekstisi tunnistaa vaikka silmät kiinni. Jos et itse tosiaan ymmärrä miksi, koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa lukuharrastusta. Se voisi myös tuoda vähän sisältöä elämään, ei tarttis stressata niin kauheasti muiden hääkuvista. :)
Hmmm, mä voisin hyvin kuvitella tekeväni noin.
Herätään aamulla hääyön hotellin sviitistä, muhitaan vähän ennen aamupalaa, käydään aamiaisella ja muhitaan sen jälkeen vielä vähän jos sattuu vielä huvittamaan ja/tai paikat kestää. Mies ottaisi tuossa vaiheessa tirsat ennen kotiin lähtöä, minä tuona aikana varmaan avaisin läppärin, silmäilisin uutiset, avaisin Facebookin, lataisin sinne puhelimestani muutaman kuvan edellisillan hääjuhlista ja päivittäisin statuksekseni "married".
Tohon menee ehkä vartti aikaa siinä kun se tuore aviomies kuorsaa saaneena siinä vieressä eli se aika ei todellakaan ole häneltä pois.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:13"]
Ei, ap. Varmin merkki yksinkertaisuudestasi on nuo (vähän jo pelottavankin) sekopäiset tekstisi.
[/quote]
Eli pelottava=yksinkertainen? Sekopäinen=Yksinkertainen
?
:D Sä voit olla tuota mieltä mutta se ei muuta sitä tosiasiaa että ihminen jolla on tarve jakaa itsestään kaikki tieto heti ja aina,on narsistinen ja se on hyväksyttyä nykyisin koska suurin osa ihmisistä on korostuneen itsekeskeisiä.:) Kuten joku kirjotti jo,tää on tutkittua faktaa. Tottakai me hyväksytään se mitä itsekin tehdään,harva juoppo tahtoo kaljan Alkoon.:) Ja jo nyt on olemassa kasvava joukko ihmisiä jotka alkaa heräilemään tähän egobuustaukseen ja kyllästyä minäminä-ihmisiin. Miksi täytyy vaieta tästä asiasta kun meillä on jo nyt koulut täynnä näitä minäminien lapsia jotka vaatii huomiota mutta mikään ei riitä. Ja se voi tyhmemmästä ihmisestä tuntua että hei haloo kyseessä on vaa fb mutta fabosta voi päätellä ihmisestä tod paljon,onhan profiiliin laitettavat asiat niitä joita HALUTAAN jakaa,ja kuvat niitä joita halutaan näyttää. Ihminen jolla on 90 profkuvaa ja joka juhlat ja menot ja matkat "jaetaan" kaikille antaa itsestään yksinkertaisen narsistisen kuvan,koska sitä hän ikävä kyllä on.:)
(aloittaja)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 00:03"]
Hmmm, mä voisin hyvin kuvitella tekeväni noin.
Herätään aamulla hääyön hotellin sviitistä, muhitaan vähän ennen aamupalaa, käydään aamiaisella ja muhitaan sen jälkeen vielä vähän jos sattuu vielä huvittamaan ja/tai paikat kestää. Mies ottaisi tuossa vaiheessa tirsat ennen kotiin lähtöä, minä tuona aikana varmaan avaisin läppärin, silmäilisin uutiset, avaisin Facebookin, lataisin sinne puhelimestani muutaman kuvan edellisillan hääjuhlista ja päivittäisin statuksekseni "married".
Tohon menee ehkä vartti aikaa siinä kun se tuore aviomies kuorsaa saaneena siinä vieressä eli se aika ei todellakaan ole häneltä pois.
[/quote]
Kuulostaa ihanalta.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 23:59"]
Hehe, joo pakko myöntää että vietän ihan liikaa aikaa netissä. Se ei kuitenkaan ole syy siihen, että tekstisi tunnistaa vaikka silmät kiinni. Jos et itse tosiaan ymmärrä miksi, koskaan ei ole liian myöhäistä aloittaa lukuharrastusta. Se voisi myös tuoda vähän sisältöä elämään, ei tarttis stressata niin kauheasti muiden hääkuvista. :)
[/quote]
Eli sä vietät liikaa aikaa netissä ja luet harrastuksenas? Tekstin tunnistaa silmät kiinni aika hyvä juttu,hauska! Se on hyvä että sisältöä on elämässä,mutta sitä ei löydy netistä eikä ainakaan sua tunnu auttaneen tuo lukeminenkaan.:)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:36"]
Musta on vinksahtanutta,että kun häät on la niin viimestään heti su tungetaan fabo täyteen hääkuvia,kansi-profkuva molemmat ja julkisena kaikki. MIKSI? Eikö edes häät haluta pitää yksityisenä?! Mä kun menin naimisiin en edes ollut fabossa häiden suunnittelujen ajan enkä tod häiden jälkeisenä aamuna menis sukunimeä muuttamaan sinne tai hääkuvia lataamaan,meillä oli niin intiimi hääpäivä ja häiden jälkeinen aika että se retostelu olis ollut vaan näyttämisen halua. Mitä tarvetta se palvelee,että pitää NÄYTTÄÄ heti kaikille että katsokaa olipas mulla häät?! Tosin vaikka omat häät nk.perinteiset olikin,sain sen ison puvun yms.en mä halua laittaa noin tärkeän päivän kuvia jakoon.. Miksei vietetä aikaa sen sulhasen kanssa tai lähdetä matkalle heti,ihan kun eka ja tärkein asia on ÄKKIÄ jakaa se tähtihetki netissä. Vinksahtanutta koko se ajatusmalli et yhtä päivää suunnitellaan vuos ja sitte su herätään ja ajattelee: hei menen heti faboon ja hääkuvat siirrän koneelle ja tykitän kaikki parhaat otokset. Mut siis vaa siks et tahon näyttää kaikil mun sadoille frendeille mite rakastuneit ollaa ei mul muut motiivii oo kun ihan puhas rakkaus.<3
Samaa narsismia on ne synnärillä räpsityt kuvat,tunti istukasta tykitetään jo fabossa ja kaikki muutkin "tähtihetket" pilataan elvistelemällä asioilla jotka on luonnollisia eivätkä merkkaa niille sadoille fb kavereille juuri mitään. Säälittää ihmiset keillä on tarve julistaa KAIKKI intiimeimmätkin asiat netissä,ja kyllä saa sääliä myöd mua kun arvostelen heitä. Siinä on vaan se ero,että mulla ei ole TARVETTA näyttää netissä kaikkea,ystävät on läsnä häissä ja juhlissa ja käyvät synnärillä,fabolla ei ole mitään roolia mun tähtihetkissä.
[/quote] ja sinä ap, mene päättämään se peruskoulu tms. Sun kirjoituksesi on ihan kamalaa luettavaa, ihan äidinkielellestikin.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 19:30"]
No olisikin kuvia hääparin onnesta, mutta kun on yleensä niitä morsmaikusta yksin otettuja poseerauksia, joita kaikkien täytyy sitten kilvan rientää hehkuttamaan.
Eikä kyse ole siitä, etteikö saisi laittaa kuvia, mutta on se aika outoa, että joku latailee jo häitä seuraavana aamuna niitä.
[/quote]
No niinpä just. Ja lähes aina sulhasen faboon ei ilmesty yhtään kuvaa vaan pelkästään sen morsiamen. Ihmeen vihamielisesti tähän alotukseen suhtaudutaan,ihan kun olis arka paikka monelle? Ettekö voi vaan hyväksyä että on olemassa ihmisiä joiden mielestä hääpäivän jälkeinen feispuukkailu on vähän merkki siitä että häät merkkaa enemmän kun ajanvietto aviomiehen kanssa?
Ihme psykoämmiä täälläki oikeesti...
[/quote]
Miehet laittelee kyllä muutenkin aika paljon vähemmän kuvia. Hääkuvista on joku miespuolinen kaveri laittanut joskus sen virallisen potretin, mutta eipä oikeastaan muita. Oletan kyllä että jos joku on juuri naimisiin mennyt, että on onnellinen, ei sitä tarvitse mitenkään erikseen todistaa.
Kuvia on kiva katella. Ehkä vähän huvittavaa, jos joku analysoi omiakin otoksiani noin tarkkaan, että miksi se nyt juuri nyt ja juuri tuon kuvan laittoi. Laitan yleensä vain ihan parhaimpia otoksia ja silloin kun sattuu olemaan aikaa. Puhelimestahan ne nyt saa linkattua suoraankin, eihän siinä mitään aikaa mene.
http://www.tohtori.fi/?page=7236802&id=2451793
Uusi tutkimus on vahvistanut sen, mitä nettiskeptikot ovat epäilleet jo pidemmän aikaa: Facebookilla on yhteys narsistiseenpersoonallisuushäiriöön. Tutkimuksen mukaan Facebook ja muut sosiaalisen median palvelut tarjoavat kanavan pakkomielteiseen itsensä korostamiseen ja onttoihin ystävyyssuhteisiin. Sosiaalisen median pimeästä puolesta uutisoi Guardian-lehti.
Tutkijoiden mukaan Facebook-kaverien määrällä ja narsismilla on selkeä yhteys toisiinsa.
Narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsivillä ihmisillä on enemmän kavereita sosiaalisessa mediassa, sekä he merkkaavat itseään tiuhemmin kuviin kuin muut. Lisäksi narsistit päivittävät statustaan tiheämmin kuin toiset. Tutkimuksen mukaan yhä nuoremmat ihmiset osoittavat narsistisia taipumuksia, ja ovat pakkomielteisempiä minäkuvan sekä onttojen ystävyyssuhteiden kanssa.
Tutkimus teetettiin Illinoisin yliopistossa Yhdysvalloissa. Tutkimukseen osallistui vajaa 300 opiskelijaa, jotka olivat iältään 18 - 65 –vuotiaita. Narsistisia luonteenpiirteitä omaavat henkilöt olivat aggressiivisempia sosiaalisen median käyttäjiä. Narsistit haluavat olla mahdollisimman näkyviä toimijoita sosiaalisessa mediassa, joten he käyttäytyvät siellä hyökkäävästi.
Tutkijat jakoivat narsistiset henkilöt kahteen eri luokkaan: niihin, jotka hakevat sosiaalisesta mediasta huomiota provosoimalla ja hyökkäävyydellä, ja niihin, jotka hakevat sosiaalisesta mediasta tukea ja empatiaa, mutta eivät anna niitä toisille.
Tutkijoiden mukaan narsismi on lisääntynyt, ja sosiaalinen media on antanut keinot tuoda itseään esiin narsistia tyydyttävällä tavalla. Nykyaikainen kasvatus on myös mennyt enemmän itseä korostavaan suuntaan, ja se tuntuu lisänneen narsistisia häiriöitä. Tutkijat huomauttavat kuitenkin, että sosiaalisen median vaikutusta luonteenpiirteisiin ja käytökseen täytyy tutkia lisää.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 18:36"]
[/quote] ja sinä ap, mene päättämään se peruskoulu tms. Sun kirjoituksesi on ihan kamalaa luettavaa, ihan äidinkielellestikin.
[/quote]
:DD
ap
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 21:25"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 21:00"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 19:27"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 19:14"]
Aijai kylläpä aihe osu monelle arkaan paikkaan näköjää :)
Kateuskortti pelattii aika alussa??:D
[/quote]
Luuletko oikeasti hämääväs jotain tuolla puheella kateuskortista. Sä oot niiiin kateellinen. :D
[/quote]
Myönnän!! :DDkateellinen siitä et häiden jälkeisenä aamuna oli muut mielessä mut ei facebook.;)
[/quote]
Sä oot vissiin joku neitsytmorsian? Yleensä ihmiset on paneskellu aika pitkään ennen naimisiin menoa, joten se ei vie ihan kaikkea aikaa niinä seuraavina päivinä.
[/quote]
Öö..:D Aika hyvän päräytit.. Isikö autto vai ite?:D
Eli sä siis panet hääpäivänä ja vast SIT facebuukkaat?? Ok mietinki jo että mites joillaki nimi vaihtuu vasta iltapäivänä mut eka ne tietysti panee!! Neitsytmorsiamet ei mee nettiin kun ne nai ihan vitusti ku kerranki saa!
[/quote]
Sä oot jotain 15 wee ja sua vituttaa kun sulla ei ole vielä ikää mennä naimisiin.
[/quote]
:D