Onko 250€ sopiva budjetti 4h perheen viikon lomailuun?
Perhe yh, 15v, 6v ja 1,5v
Ollaan sukulaisten mökeillä pääasiassa. Pitää riittää bensat, syömiset, huvitukset esim vesipuisto.
Kommentit (32)
Kyläkauppa Keskisen huvipuisto Tuurissa on kaikille ilmainen.
Ruokailut ja majailee sukulaisten mökeillä samoin.
250 € saa paljon bensaa. Joskus Keskisellä on bensakin ilmaista ja muoviämpärit.
Syötte ja juotte siellä sukulaisten mökillä, niiden piikkiin, niin riittää mainiosti.
Jää vielä kotia viemiseksi pari hunttia.
Onneksi koulut alkaa niin ette enää kerkeä lomailla. Säästyy rahat.
Provo on kun koulut alkaa parin päivän päästä. Nää on niin väsyneitä nää provot, miten jotkut jaksaa. Ja miksi?
Vierailija kirjoitti:
Aattelin et 50-70€ riittää ruokaan (meillä kk:n ruokabudjetti yleensä 250, mut nyt syödään osa ruuista kylässä. Bensat n 100€ joten melkein 100€ jäisi huvituksiin. Ap
Mitä hemmettiä syötte? Takuusäätiön viitebudjettien mukaan kohtuulliset ruokakulut tuollaiselle perheelle olisivat n. 700e/kk.
kaikkiookoo kirjoitti:
Syötte ja juotte siellä sukulaisten mökillä, niiden piikkiin, niin riittää mainiosti.
Jää vielä kotia viemiseksi pari hunttia.
Pantilliset tölkit ja pullot vielä takakonttiin lähtiessä, niin voi jäädä jopa voitolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aattelin et 50-70€ riittää ruokaan (meillä kk:n ruokabudjetti yleensä 250, mut nyt syödään osa ruuista kylässä. Bensat n 100€ joten melkein 100€ jäisi huvituksiin. Ap
Kerro mitä oikein syötte, kun ruokaan menee 250/kk? Minä pidän itseäni tarkan rahan ihmisenä, mutta tuolla summalla en perhettä ruokkisi.
No lapset syö koulussa/päiväkodissa ja minä laitan makaronilaatikkoa, makkarakeittoa, perunoita ja makkarakastiketta, uunikasviksia (peruna, sipuli, lanttu, kesäkurpitsa) ja kastiketta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Jos saatte lainata mökkiä niin että ostatte ja laitatte siellä itse ruuat, niin tuohan on ihan sama kuin jos kotona laskisit viikon ruuat. Varmaan Lidlistä ostaen pystyisin tuohon. Kuinka paljon kilometrejä mökille? Pitkiä matkoja ei voi liikkua, kun bensaan sitten jo menee puolet budjetista.
Huvipuistorahaa tuosta ei riitä, mutta onhan ilmaisia leikki- ja seikkailupuistoja ja lupntomatkailua.
3 henkeä (1 aikuinen ja 2 teinipoikaa) espoossa syö k-marketin hinnalla ruokaa ja välillä herkkuja 100 eurolla/viikko.
Sisäfilettäkö syödään jos 4 henkeä tarvii 250 euroa viikko Lidlin hinnoilla?
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt tarvittaisiin niin paljon lisätietoa. Miten pitkät matkat, missä päin Suomea, maksatteko itse kaikki ruuat jne. Suunnittele itse kiva viikko, tarkista sisäänpääsymaksut yms netistä ja katso, mitä maksaa.
Mennään Savonlinnaan, Punkaharjulle ja mahdollisesti Zsaariin shoppailemaan. Eli jotain satanen bensoihin. Pnkaharjullla mennään Kesämaahan, liput 18€ henki. Varmaan minä ja puoltoistavuotias ei mennä vesipuistoon, et 36€ Menee sinne. Ruuat tosiaan max 50-70€ eli reilusti yli satanen jää vielä muuhun. Ja idoin lapsi shoppailee ja ostaa herkkuja omilla rahoillaan. Ollaan juu tosiaan kolmessa kyläpaikassa mökeillä (yksi tosinnomakotitalo S-linnan lähellä). Eiköhän siellä ole jotain laitettu vieraiden varalle, toki jotain vaikka lohta ja muuta parempaa viedään tuliaisina. Viemiset ja lahjat on jo ostettu kaikille, eli niitä ei tarvii laskea budjettiin.
Huomenna olis lähtö ja viikon päästä sunnuntaina takasin, kun isoin muksu menee ma kouluun. Tilillä on tasan 300€, joten enempää ei ole varaa tuhlata lomailuun 😎😇🤪
Tässä nyt tarvittaisiin niin paljon lisätietoa. Miten pitkät matkat, missä päin Suomea, maksatteko itse kaikki ruuat jne. Suunnittele itse kiva viikko, tarkista sisäänpääsymaksut yms netistä ja katso, mitä maksaa.