Miehen mustasukkaisuus
Oon tässä jo jonkun aikaa tapaillut miestä, kaikin puolin ihana ja välittävä ja rakastettava. Vähitellen alkaa vaan mustasukkasuus näkyä - alkoi jo kun näki ensimmäisiä kertoja mun halaavan miespuolisia kavereita. Kerran baarissa yks pitkäaikanen kaveri pussas mua 'hyvästeiksi', kun oli tosiaan lähdössä takas kotia 600km päähän seuraavana aamuna, ihan kaveripusu oli kyseessä. Siitä tulee vieläkin kuittia.
Nyt ongelma vaikuttais olevan se, että olin viikon lomalla Alanyassa ja tutustuin hotellissa vähän itseäni nuorempaan jätkään ja tietenki tuli sitten vietettyä hänen kanssaan aikaa, kun samassa allasbaarissa roikuttiin päivät. Nyt tää jätkä on mennyt kommentoimaan netissä mun kuviin kaikkea 'söpöä', tietenki ihan vitsillä kun mitään tosiaan ei meiän välillä kuitenkaa tapahtunu...
Jokatapauksessa tämä nykynen 'mies' laittoi tuossa sitten viestiä että saan tulla hakemaan tavarani hänen luotaan, kun oon pettänyt luottamuksen??
Mitäs tässä tilanteessa tulisi tehdä, kiltisti noutaa hammasharjat sun muut ja antaa olla vai yrittää selvittää tilannetta mustasukkasuudesta huolimatta??
Kommentit (32)
En oikeastaan ymmärrä noita "olisin minäkin mustasukkainen yövieraista" -kommentteja...mutta ehkä kaikille ei olekaan itsestäänselvyys, ettei yövierailu edellytä seksiä vaan kyse voi olla jopa nukkumisestakin. Mutta olen kyllä huomannut, että yllättävän moni seurustelun aloittava hylkää heti läheiset vastakkaista sukupuolta edustavat ystävänsä sen uuden kumppanin vaatimusten ja mustasukkaisuuden vuoksi.
Aikuisten ihmisten pitäisi kyetä erottamaan ystävyys ja romanttinen rakkaus ja ymmärtää, että läheisyyttä voi olla myös kavereiden kanssa eikä sillä ole mitään tekemistä jälkimmäisen kanssa.
Aloittajan tilanteessa en näe mitään muuta outoa kuin sen, ettei hän ole heti poistanut noita flirttailevia viestejä ja viestittänyt allaspojalle että tämä lopettaisi moisten lähettelyn. Hänenä tuskin jatkaisin suhdetta miehenkään kanssa, kun tämä on noin heppoisin perustein puhunut "luottamuksen pettämisestä".
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 14:41"]
Jes, kiitoksia! :) tosiaan tää baarijuttukin oli pelkkä esimerkki, samalaisia tapauksia on useempia ja mitä pienimmistä asioistakin...itehän miehellä kuitenki käy 'yökylässä' naispuolisia ystäviä joista en oo jaksanut huomauttaa kun ei kuitenkaan mitään äärettömän vakavaa tässä vielä ole.
Ja niistä viesteistä kyllä pitää keskustella, mietin vaan että mitehän sen nyt enää sais uskomaan mun sanaan. Pitää keksiä jotain!
[/quote]
Katsopa nyt itseäsi silmiin ja esitä tämä kysymys: mitä miehesi sanoisi, jos sinun luonasi olisi joku mieskaveri yökylässä? Ja toinen kysymys: miksi miehelle on aivan erilaiset säännöt kuin sinulle?
Lopuksi vielä hyvä neuvo: hae pois hammasharjasi. Ehkä sinäkin olisit voinut käyttäytyä fiksummin, mutta miten sinä et itse ihmettele miehen luona yöpyviä naisia? Katsos kun aika usein epäilee toista siitä, mitä itse tekee.
[/quote]
Siinähä se tuli. En vaan haluaisi itse sortua järjettömään epäilyyn vaan yrittää luottaa mahd. paljon. Tän asian aion tänään ottaa tosiaan ekaa kertaa puheeksi, kun tuntuu että toinen saa tehdä mitä huvittaa ja mun elämää rajotetaan liiaksi.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:28"]
En oikeastaan ymmärrä noita "olisin minäkin mustasukkainen yövieraista" -kommentteja...mutta ehkä kaikille ei olekaan itsestäänselvyys, ettei yövierailu edellytä seksiä vaan kyse voi olla jopa nukkumisestakin. Mutta olen kyllä huomannut, että yllättävän moni seurustelun aloittava hylkää heti läheiset vastakkaista sukupuolta edustavat ystävänsä sen uuden kumppanin vaatimusten ja mustasukkaisuuden vuoksi.
Aikuisten ihmisten pitäisi kyetä erottamaan ystävyys ja romanttinen rakkaus ja ymmärtää, että läheisyyttä voi olla myös kavereiden kanssa eikä sillä ole mitään tekemistä jälkimmäisen kanssa.
Aloittajan tilanteessa en näe mitään muuta outoa kuin sen, ettei hän ole heti poistanut noita flirttailevia viestejä ja viestittänyt allaspojalle että tämä lopettaisi moisten lähettelyn. Hänenä tuskin jatkaisin suhdetta miehenkään kanssa, kun tämä on noin heppoisin perustein puhunut "luottamuksen pettämisestä".
[/quote]
Kiitoksia kommentista :) viestit on poistettu ja jätkälle asiasta ilmoitettu, ei ollut kuulemma ajatellut loppuun asti vaikka tästä tämänhetkisestä 'säädöstä' tms. hänen kanssaan tuli paljon puhuttuakin. Ja juu, alkaahan tää tilanne epäilyttää. Kiva ois asiat selvittää mutta mietityttää nimenomaan se että kannattaako, ihan tulevaisuutta ajatellen.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 14:52"]
Ei reilu 20 kovin aikuinen ole henkisesti ainakaan, ja jos et olis provoilija tai lapsellinen olisi kertonut miehesi yhtä lapsellisesta käytöksestä jo aloituksessa (yökyläilyt)
[/quote]
Tai sitten en halua häntä sen enempää syytellä muusta kun oudoista reaktoista, myönnän aiheuttaneeni mahdollisia epäilyksiä ja pyysin vinkkejä siihen että mite saisin aluksi mainitsemani asiat selvitettyä.
[/quote]
Kerropa meille, miksi sinä et halua syytellä miestä naisvieraiden yökyläilystä, mutta sinun mielestäsi on sinä itse olet syyllinen kun mies on mustasukkainen kaverisi pususta? Siis sinä itse et voi olla mustasukkainen vaan ... mitä sitten?
Huomaatko itse epäloogisuuttasi?
AP vaikuttaa max 18 vuotiaalta tytönhupakolta. Sinuako AP ei haittaisi jos miehesi pussailisi naispuolisten ystäviensä kanssa ja hengailisi altaalla jonkun tarjoilijamisun kanssa joka kommentoihin kaikkea ihgua naamakirjassa?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:28"]
[/quote]
Ei kai se nyt ole ystävien hylkäämistä, jos näiden kanssa ei vietä öitä kahdestaan?
Kyllä niiden ystävien kanssa voi paljon muutakin tehdä ;-)
Kyllä mulla ainakin ystävyyssuhteet on säilynyt myös niihin miespuolisiin. Ja ainakin minä otin tietynlaisen etäisyyden ihan itse, en miehen vaatimuksesta eli en enäänsauno kahdestaan alasti enkä vietä öitä kahdestaan kaverimiesten kanssa.
Mielestäni se ei ole kavereiden hylkäämistä vaan oman kumppanin huomioonottamista.
-19-
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 14:41"]
Jes, kiitoksia! :) tosiaan tää baarijuttukin oli pelkkä esimerkki, samalaisia tapauksia on useempia ja mitä pienimmistä asioistakin...itehän miehellä kuitenki käy 'yökylässä' naispuolisia ystäviä joista en oo jaksanut huomauttaa kun ei kuitenkaan mitään äärettömän vakavaa tässä vielä ole.
Ja niistä viesteistä kyllä pitää keskustella, mietin vaan että mitehän sen nyt enää sais uskomaan mun sanaan. Pitää keksiä jotain!
[/quote]
Katsopa nyt itseäsi silmiin ja esitä tämä kysymys: mitä miehesi sanoisi, jos sinun luonasi olisi joku mieskaveri yökylässä? Ja toinen kysymys: miksi miehelle on aivan erilaiset säännöt kuin sinulle?
Lopuksi vielä hyvä neuvo: hae pois hammasharjasi. Ehkä sinäkin olisit voinut käyttäytyä fiksummin, mutta miten sinä et itse ihmettele miehen luona yöpyviä naisia? Katsos kun aika usein epäilee toista siitä, mitä itse tekee.
[/quote]
samaa olin tulossa sanomaan: miksi ihmeessä miehellä on eri säännöt kuin sinulla? Olisiko miehelle ok, että luonasi yöpyisi miespuolisia ystäviä? (villi arvaus ettei olisi ok jos jo paljon viattomampi toiminta aiheuttaa valitusta).
Ja tosiaan, yleensä se pettäjä syyttelee sitä toista.. Eli veikkaisin, että miehellä itsellään on kyseenalaista toimintaa muiden naisten kanssa, siksi epäilee sinua.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 14:27"]
Lopettakaa suhde. Sinä siksi, ettet pysty olemaan flirttailematta muiden kanssa (eli tuo mies ei merkitse sinulle mitään) ja mies siksi, että mustasukkaisuus on yhtä helvettiä ja vaan pahenee ajan kanssa, etenkin kun mies on luonut sinusta kuvan "helppona".
[/quote]
Tässä tuli se, mitä olisin itsekin ajatellut. Ei tuollaisella suhteella voi olla tulevaisuutta, toisen arvostus puuttuu täysin.
Jotkut tykkää mustasukkaisuudesta. En aivan ymmärtänyt noita juttuja tuosta, että mies on nyt nolattu julkisesti ja mitäs siellä oli muuta mikä oikeuttaa hänen mustasukkaisuutensa. Itselleni mustasukkaisuus on aivan nounou. En voisi jatkaa suhdetta jossa jo alussa huomaisin jotain rajoittamista sen suhteen kenen kanssa saan olla tekemisissä ja kenen en. Olen aikuinen ihminen ja päätän omat tuttavuuteni itse. Siihen täytyy vain luottaa, että en harrasta seksiä muiden kanssa. Jos ei pysty luottamaan, ei voi olla kanssani. En koskaan tule ymmärtämään tuota myötämielistä suhtautumista mustasukkaisuuteen.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:27"]
Olen aikuinen ihminen ja päätän omat tuttavuuteni itse.
[/quote]
Koska olet aikuinen, niin luulisi myös ymmärtävän miten otetaan toisia ihmisiä huomioon ja kunnioitetaan toista.
Ei se ole vielä mitään rajoittamista eikä oikeastaan edes mustasukkaisuutta, jos vähän miettii etukäteen mitä tekee ja kenen kanssa ja kun ajattelee siis ihan itse, ei toisen tarvitsekaan lähteä sanomaan asiasta mitään.
En mä loukkaa tahallani perhettäni, en ystäviäni, en edes vieraita ihmisiä, miksi ihmeessä siis loukkaisin ihmistä, jonka kanssa haluan elää elämäni?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 08:02"]
[quote author="Vierailija" time="29.07.2013 klo 22:27"]
Olen aikuinen ihminen ja päätän omat tuttavuuteni itse.
[/quote]
Koska olet aikuinen, niin luulisi myös ymmärtävän miten otetaan toisia ihmisiä huomioon ja kunnioitetaan toista.
Ei se ole vielä mitään rajoittamista eikä oikeastaan edes mustasukkaisuutta, jos vähän miettii etukäteen mitä tekee ja kenen kanssa ja kun ajattelee siis ihan itse, ei toisen tarvitsekaan lähteä sanomaan asiasta mitään.
En mä loukkaa tahallani perhettäni, en ystäviäni, en edes vieraita ihmisiä, miksi ihmeessä siis loukkaisin ihmistä, jonka kanssa haluan elää elämäni?
[/quote]
Ajattelen loukkaantumisesta vähän niin että se vastuu on suurelta osin siellä päässä joka loukkaantuu tyhjänpäiväisistä asioista. Asioista voi olla myös loukkaantumatta, varsinkin sellaisista asioista, joista tietää että ne ei ole loukkauksiksi tarkoitettu.
Mä en ainakaan tuollaista urpoa edes haluaisi tapailla,niin että sinuna hakisin kamat ja etsisin miehen,jonka miehinen itsetunto ei noin helposti kolhiinnu!