Miten nykyajan nuoret suostuvat ottamaan vanhempansa fb-kavereikseen?
Olen nyt 3-kymppinen, ja kun itse olin teini, vanhempia oli tapana lähinnä hävetä. Esim. jos äiti tai isä tuli hakemaan koulusta, pyydettiin häntä tulemaan esim. kirjaston pihaan koulun pihan sijaan. Ja näin toimivat siis muutkin kuin minä. Jos silloin olisi ollut facebook, enpä usko, että vanhempia olisi siellä kavereiksi kelpuutettu.
Kommentit (23)
Mulla on luontevat välit tyttäriin, olen heidän - ja miniänkin fb kaveri, poika ei ole facessa ollenkaan:) En silti roiku siellä lueskelemassa heidän päivityksiään, jokaisella on oikeus omaan elämään. Myös sukulaisten ja tuttavien nuorisoa on kavereina.
Samanlaiset arvot?! Lasten ja aikuisten yhteiseksi ihanteeksi on noussut nuoruus. Lapset eivät enää halua olla lapsia vaan nuoria ja samoin aikuisten arvomaailma nousee yhä voimakkaammin nuoruuden ihannoimisesta ja nuoruuden arvoista.
Liityin juuri viimeinkin Facebookiin lähinnä työni vuoksi(olen yli 40 reippaastikin)Ensimmäisten kaverikutsujen joukossa minulle oli esikoiseni pyyntö...minua ei taas voisi vähempää kiinnostaa nuorten aktiviteetit-joten enpä aio niitä seuratakaan.