Miten miehestä saisi vähän romanttisemman?
Suhde vasta aluillaan, 6kk takana. Miehessä ei muuten mitään vikaa, mutta itse olen vain sellainen, että kaipaisin niitä pikku yllätyksiä ja huomionosoituksia. Itse harrastankin niitä ja huomaan kyllä, että mies pitää niistä.
Miehen ajatus romanttisuudesta on tällä hetkellä luokkaa -huomaatko, että ostin sitä juustoa, josta sinä pidät- joka on kyllä ihanaa sekin, en valita. Onko ylipäätään vaikea saada ns. perusjunttia (ihanaa sellaista) huomaamaan tällaisia tarpeita, jotka ovat kyllä itsekkäitä, mutta niin tärkeitä minulle?
Kommentit (18)
Siveysvyö. Ei mutta ihan oikeasti. Kontrolloimalla miehen seksuaalisuutta, miehestä saa romanttisemman. :D
Olen ollut saman miehen kanssa suhteessa 14 vuotta, puolet elämästäni, ja ei ole kyllä yhtään oppinut miljoonista vihjeistä huolimatta. Romantiikkaa on kuulemma se, että maksaa yhteisestä talosta minunkin asuntolainani ( kiltti kyllä) ja yrittää olla "häiritsemättä". Siinä se.
Tosi harmillista, kaipaisin vähän kivoja yllätyksiä välillä ja muutenkin huomionosoituksia, kuten kehuja ulkonäöstä edes joskus... Olen tästä sanonut miehelleni ja vastaus: etkö huomaa, että mun muna on heti reippaana, kun tulen sun lähelle". Aha, just joo. Kivahan sekin, mutta ajattelen sen johtuvan siitä, että haluaa seksiä ylipäätään, kun mistään ei voi päätellä, että se liittyisi pahemmin minuun. Paitsi siitä maksetusta asuntolainasta ;D
Vinkkejä otetaan vastaan täälläkin.
No ei tuollaista pysty kenellekään opettamaan.
Etsi joku ammattitaitoinen hunekalujen entisöijä ja vie sille, se kyllä tekee sun miehestä romanttisemman, vaik jollain ruusukuvioisella retro kankaalla...
Vaihtamalla.
Ei toista voi muuttaa, vain itseesi pystyt vaikuttamaan. Voit joko hyväksyä miehesi, etsiä paremman tai sitten opetella antamaan miehellesi selvät ohjeet, niin kuin kakkonen neuvoikin. Älä vihjaile, älä odota että toinen lukee ajatuksiasi.
Silleen pikku hiljaa ja nätisti. Mä usein esim. jossain torilla näytän jotain korua (halpaa) ja pyydän miestä ostamaan sen itselleni. Kun mies on reissussa, olen kertonut ihan tarkalleen, mitä haluan tuliaiseksi. olen tehnyt piknikin sänkyyn, pyytänyt kesäiltana moottoripyörällä ajelulle... Ja tadaa, mies ei ole lainkaan ahdistunut, vaan on vähän kuin vahingossa oppinut mistä minä pidän ja koska mies ei ole tyhmä, tietää, että kun akka on tyytyväinen, hänelläkin on kivaa ;-)
Ja näin on mieskin oppinut välillä ihan oma-aloitteiseksi "sulla oli huono päivä töissä, toin sulle suklaata", "näin tämän paidan ja sä tulit mieleen".
Mä en toki itsekään ole mikään balladien ja kynttiläillallisten ystävä, mutta pienet arkiset muistamisenja huomioimise on mulle tärkeitä ja ollaan miehen kanssa siitä puhuttu ja niinpä hän on alkanut panostaa.
Hyvä neuvo miehelle on " jos tulee jokin juttu mieleen, josta epäilet mun tykkäävän, tee/osta se, ei varmasti mene pieleen, sen sijaan siitä saattaa koitua sullekin jotain kivaa" ;-)
Onko yllätyksellistä että tökkäsee valmiiksi liukastetun siittimen kakkoseen romanttisen kynttilän valossa tai niityllä kukkien loistossa ja räkättirastaan raakkuessa taustalla?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 20:22"]
Onko yllätyksellistä että tökkäsee valmiiksi liukastetun siittimen kakkoseen romanttisen kynttilän valossa tai niityllä kukkien loistossa ja räkättirastaan raakkuessa taustalla?
[/quote]Mikä tossa on se yllätys?
Se olisi yllätys ja ikävä sellainen, jos sitä liukastetta ei olisi.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 20:27"]
[/quote]
Niin sitä pitää
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 20:27"]
[/quote]
Ei välttämättä jos paikat on valmisteltu valmiiksi suulla ja syljellä, kuten yleensä picknikillä tehdään ilman liukastetta. Toki jos banaania on matkassa niin siitäkin saa ihan kelvollista liukastetta!
Sinun pitää pyytää suoraan. Minulla kesti kauan tajuta, että mies ei vain ajattele samalla tavalla kuin nainen. Mies ei tajua "yllättää romanttisesti", mutta voit pyytää häneltä esim. että "veisitkö minut ensi viikolla ulos johonkin kivaan yllätyspaikkaan?" Tai "teetkö lauantaiaamuna meille aamupalan sänkyyn, niin minä teen sitten päivälliseksi jotain hyvää?" Vihjailu ei auta, miehelle pitää kertoa tarkkaan, mitä haluaa.
Tämä voi tuntua aluksi epäromanttiselta tavalta toimia, mutta se pitää vaan sisäistää ja ajatella, että se on jo aika romanttista, että mies haluaa tehdä sinut onnelliseksi ja toteuttaa pyytämiäsi asioita.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 20:58"]
Sinun pitää pyytää suoraan. Minulla kesti kauan tajuta, että mies ei vain ajattele samalla tavalla kuin nainen. Mies ei tajua "yllättää romanttisesti", mutta voit pyytää häneltä esim. että "veisitkö minut ensi viikolla ulos johonkin kivaan yllätyspaikkaan?" Tai "teetkö lauantaiaamuna meille aamupalan sänkyyn, niin minä teen sitten päivälliseksi jotain hyvää?" Vihjailu ei auta, miehelle pitää kertoa tarkkaan, mitä haluaa.
Tämä voi tuntua aluksi epäromanttiselta tavalta toimia, mutta se pitää vaan sisäistää ja ajatella, että se on jo aika romanttista, että mies haluaa tehdä sinut onnelliseksi ja toteuttaa pyytämiäsi asioita.
[/quote]
tämä on totta! T. Mies
Joutuuko joku oikesti käyttämään liukastetta? Tätä jo useammasta ketjusta lukeneena ihmettelen?
Ai kun tuikkaa kakkoseen?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2013 klo 21:34"]
Joutuuko joku oikesti käyttämään liukastetta? Tätä jo useammasta ketjusta lukeneena ihmettelen?
[/quote]
Munkin miehen mielestä suunnilleen romanttisinta, mitä hän voi tehdä, on korjata mun moottoripyörää. Valitettavasti tämän jäädessä ainoaksi tavaksi osoittaa huomiota rakkautta, suhde saattaa väljähtyä aika reippaasti. Oon sanonut ihan suoraan, mutta toivottua tulosta ei ole oikein syntynyt. No nyt äitienpäivän jälkeen alkoi vähän tapahtua, vietin juuri nimittäin elämäni toista äitienpäivää, ja myös toista sellaista äitienpäivää, jona mies ei minua muistanut :(
On vaikeaa. Ei kannata yrittää muuttaa toista tai lähteä siitä oletuksesta että tämä tahtoisi muuttua. Hyvin kärsivällisen, vuosia kestävän koulutuksen tuloksena voidaan odottaa pieniä, viitteenomaisia muutoksia, mutta nekin saattavat olla teennäisiä ja väkinäisiä. Opettele sinä arvostamaan sitä että mies ostaa sinulle juustoa. Mies saattaa olla sentyyppinen, että arvostaa sitä, että sanot suoraan, mitä haluat. Esimerkiksi, että ilahtuisit kovasti jos mies ostaisi sinulle sellaisen yöpaidan minkä haluaisi nähdä päälläsi.