Olen so ssurot ta ja tällä hetkellä tililläni on yli 1100e, mitä olette mieltä tästä?
Saan työmarkkinatukea, toimeentulotukea ja asumistukea.
Ensi kuussa tulee se 75e korotuskin tt-tukeen, ai että : )
Kommentit (67)
Rehellisesti sanottuna en ole mitään mieltä. Tai jos jotain pitää sanoa niin ehkä tuli vähän surullinen olo. 1100 euroa tilillä ja siitä pitää tehdä aloitus. Aika ristiriitainen fiilis. Toisaalta tulee mieleen, että hienoa, että ihminen pärjää vähällä. Toisaalta tulee sääli, kun ihminen kokee 1100 euron olevan aloituksen arvoinen. Tätähän sinä kysyit.
Vain idiootti pitää rahoja tilillää, jos saa toimeentulotukea.
On mullakin muutama dona sukanvarressa, mutta mitä sitten. Se on säästetty tuista.
Kyllä säästäväisyyden hyveen noudattamisesta täytyy palkinto saada.
Natsilassa juutalaisilta kielettiin säästäminen ja oma pankkitili, mutta on hienoa että nykyisinä suvaitsevaisina aikoina emme enää suhtaudu yhteenkään ihmisryhmään niin.
En oikein kunnioita köyhää, jolla ei ole paria tonnia sukanvarressa. Työkkärihän pystyy pomottamaan miten vaan, jos sulla ei ole säästöjä. Säästäväisyys on yksi länsimaisen moraalikäsityksen korkeimmista hyveistä.
Höpö höpö. Tilillä ei kuulemma (tarkistin sossusta, kun itse jäin tyhjän päälle muutama vuosi sitten) saa olla senttiäkään, jos saa toimeentulotuen. Silloin tajusin, että pakko tässä on töitä katsella. En usko, että laki on erilainen ap:n tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Voi juku mikä meno. Kiitos Sanna. Me rakastamme sinua mestaritar!
Anteeksi pilkallinen nauruni, mutta luuletko ihan oikeasti että yksikään pääministeri saisi alle vuodessa (Marin on toiminut pääministerinä 10. joulukuuta 2019 lähtien) tälläisiä muutoksia aikaan? Ihanahan se on toki kaataa syyt toisen niskoille, jos oma elämä ahdistaa, mutta sensijaan on noloa kailottaa omaa heikkolahjaisuuttaan julkisesti. Jos et ymmärrä politiikasta mitään, räyhääminen ei auta sinua tässä.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tilillä ei kuulemma (tarkistin sossusta, kun itse jäin tyhjän päälle muutama vuosi sitten) saa olla senttiäkään, jos saa toimeentulotuen. Silloin tajusin, että pakko tässä on töitä katsella. En usko, että laki on erilainen ap:n tapauksessa.
Tämä on totta, mutta hällä voi olla muita tilejä. Useampien tilien avaaminen sinne tänne ei ole nykyään mikään ongelma, ja monet tekevät niin, osa ihan käytännön syistä.
Mieti nyt munkin tilannettani. Mulla on muutama tonni sukanvarressa, ja nyt pankki myönsi mulle pitkän tauon jälkeen Visan. Miten mä pystyn käyttämään korttia, jos mulla ei olisi useampaa tiliä?
En voi laittaa päätililleni mitään säästöjäni, Kela lukisi ne tuloksi. Se olisi väärin, sillä joka centti on säästetty tuista. Ainoa keino miten voin käyttää säästöjäni kortilla maksaen, on pimeä pankkitili.
Tervetuloa köyhän elämään, kaikki trollit ja töissäkävijät. Ihan hauskoja juttuja teillä on, vaikka faktat ovat lähes aina väärin, mutta mitäs niistä.
Olet omien sanojesi mukaan loisinut 16 vuotta opiskellen ja ollut vielä armeijan täysihoidossakin.
Kun päälle lasketaan vielä tuleva eläkkeesi, voi olla, että 30 vuoden työurasi ei ole vielä riittänyt kattamaan noita yhteiskunnalle aiheuttamiasi kuluja.