Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Älkää Juma....lauta tuppautuko pyytämättä kylään

Vierailija
28.07.2013 |

Ollaan miehen kanssa mökillä, ja tarkoitus oli viettää se ihan hiljaisuudessa leväten, kun kummankin lapsetkin on toisella vanhemmalla, ja loman viimeinen päivä. No eikähän Veljen sisko soittanut tunti sitten, että tulevat....siis  t u l e v a t  kylään 3 maissa, ja ottavat vanhempansa mukaan. Oikein ukkonsakkin vanhempansa tuo. Minä en ala tällä kuumalla hikipäässä vauhdilla leipomaan, vaikka odottavat tietenkin piirkkoja joka lähtöön. Saavat kahvit ja saa kelvata. Eivätkähän sitten tajua, ettei kutsuttu.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 14:10"]

Veljen sisko?

[/quote]

Kummin kaima?

Vierailija
42/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herrajumala sentään näitä nykyajan perhesuhteita. On eksiä, nyksiä, nyksien eksiä ja eksien nyksiä, mun lapsia, sun lapsia, meidän lapsia, isäpuolia, äitipuolia, isän naisystäviä, äidin miesystäviä, veljen siskoja ja siskon veljiä ja herraties mitä.

Olen onnellinen omasta yksinkertaisesta perheestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 16:31"]

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 14:10"]

Veljen sisko?

[/quote]

Kummin kaima?

[/quote]

Mä tapaan puhua välillä miehen siskon miehen siskon miehestä ja se yleensä pistää ihmiset miettimään :)

Vierailija
44/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö osaa lukea? Ap kertoi että heidän vanhempansa erosivat kun ap ja veljensä olivat pieniä. Ap jäi äidille ja veli jäi isälle. Isä meni naimisiin ja sai uuden naisen kanssa vauvan joten sehän on apn:n sisko ?

Näin minä ainakin ymmärsin

Ap: onko tuo veljesi sisko siks isäsi uuden vaivon edellisestä suhteesta?

Huh miten sekavaa :)

Vierailija
45/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 15:08"]

On se hirveää, kun Suomessa on sosiaalinen kanssakäyntikin suuri ongelma. Ja tietenkään ei saada suuta oikeaan aikaan auki vaan jupistaan selän takana.

[/quote]

Sosiaalinen kanssakäynti ei ole ongelma, joskus vain on päiviä, jolloin ei sovi kyläily. Ajatellaan vikaa lomapäivää mökillä vaikka. Luultavasti kaapit ovat aikalailla tyhjiä, koska harva jättää mökiltä pois lähtiessään sinne suuria ruokavarastoja. Päivän ohjelmaan kuuluu kotiin lähdön lisäksi luultavasti myös ainakin pikkuisen pakkailua ja mökin siivousta ennen lähtöä. Ei todellakaan ole mikään epäsosiaalisuuden merkki, jos ei tuollaisessa tilanteessa mökkivieraita enää kaipaisi.

Toisaalta aloittajan olisi pitänyt tämä suoraan kertoakin veljensä siskolle. Sanoa että tänään ei sovi, koska meillä on viimeinen lomapäiväja kotiin pitää tänään lähteä. Jokainen normaali ihminen tajuaa tuollaisesta perustelusta, että vierailu ei sovi eikä normaali ihminen edes haluaisi tulla noin huonoon saumaan kyläilemään.

Vierailija
46/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et osaa lukea!

Tuohan olisi verisukulainen... ja eikö ap ilmoittanut että ei ole verisukulainen...

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 16:56"]

Ettekö osaa lukea? Ap kertoi että heidän vanhempansa erosivat kun ap ja veljensä olivat pieniä. Ap jäi äidille ja veli jäi isälle. Isä meni naimisiin ja sai uuden naisen kanssa vauvan joten sehän on apn:n sisko ?

[/quote]

Vierailija
47/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 16:32"]

Voi herrajumala sentään näitä nykyajan perhesuhteita. On eksiä, nyksiä, nyksien eksiä ja eksien nyksiä, mun lapsia, sun lapsia, meidän lapsia, isäpuolia, äitipuolia, isän naisystäviä, äidin miesystäviä, veljen siskoja ja siskon veljiä ja herraties mitä.

[/quote]

Olen onnellinen siitä että sain erotuksi, tulkoon vaikka mitä exiä  ja nyxiä sivutuotteena.

Vierailija
48/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekavampia ainakin meidän suvussa on perhesuhteet isovanhempien sukupolvessa.

Vierailija
49/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 16:56"]

[/quote]Ja väärin meni =)

Vierailija
50/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei kukaan nyt kerro meille urpoille, MIKÄ ON VELJEN SISKO, jos se ei ole oma sisko eikä sukua?

Vierailija
51/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 16:32"]

[/quote]

Ei tuollaiset perheet ole mikään nykyajan keksintö, kyllä niitä on ollut kautta historian.

Vierailija
52/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 17:56"]

Miksei kukaan nyt kerro meille urpoille, MIKÄ ON VELJEN SISKO, jos se ei ole oma sisko eikä sukua?

[/quote]

No tässä tapauksessa isän uuden puolison tytär, joka muutti äitinsä kanssa isän ja ap:n veljen kanssa asumaan. On siis veljellekin ei-verisukulainen, mutta kun pienestä asti perheenjäsen, niin ovat kuin sisko ja veli.

Vierailija
53/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 14:03"]

Ollaan miehen kanssa mökillä, ja tarkoitus oli viettää se ihan hiljaisuudessa leväten, kun kummankin lapsetkin on toisella vanhemmalla, ja loman viimeinen päivä. No eikähän Veljen sisko soittanut tunti sitten, että tulevat....siis  t u l e v a t  kylään 3 maissa, ja ottavat vanhempansa mukaan. Oikein ukkonsakkin vanhempansa tuo. Minä en ala tällä kuumalla hikipäässä vauhdilla leipomaan, vaikka odottavat tietenkin piirkkoja joka lähtöön. Saavat kahvit ja saa kelvata. Eivätkähän sitten tajua, ettei kutsuttu.

[/quote]

Veljen sisko...jotain nyt on, mitä en ymmärrä. Eikö se ole sinun siskosi myös

Vierailija
54/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 14:03"]

[/quote]

Veljen sisko...jotain nyt on, mitä en ymmärrä. Eikö se ole sinun siskosi myös

Vierailija
55/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettekö te osaa lukea? se on selitetty jo moneen kertaan

Vierailija
56/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

veljesi sisko olet sinä itse

Vierailija
57/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt urpokin tajusi. Kyseessä oli isän vaimon tytär, ei siis varsinaisesti ollut veljenkään sisko, vaikka ilmeisesti veljen sosiaalinen sisko. Eikö näin? Sitten jäi vielä hämäräksi, keitä nämä muut ihmiset olivat, joita ei ollut kutsuttu. Onkohan siellä jo kahvit juotu ja päästy mielipahasta yli?

Vierailija
58/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et avannut suutasi ja sanonut että kiitos tarjouksesta mutta että tulkaa joku toinen kerta, että teillä on harvinaislaatuinen päivä että molemmilla on lapsivapaata ja haluatte käyttää sen siihen että nautitte toistenne seurasta ja rentoudutte mökillä ihan vain kaksistaan?

Ei olisi tullut kenellekään harmistusta, ja viesti olisi mennyt perille kohteliaasti. 

Vierailija
59/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiko ne edes pullaa?

Vierailija
60/64 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä piipahtamisesta tuli mieleen: kaverini viettää kesät perheineen maalla mökillä. Hän on useampana vuonna kutsunut meitä sinne ja vasta tänä kesänä pääsimme. Matka on pitkä, satoja kilometrejä, ja ihan helppo ja halpa rasti (bensat mm.) ei ole sinne asti lähteä. Tietenkin kuitenkin ilolla menimme, kaveria on ihana nähdä ja perhettään myös.

Veimme tuomisiksi kaksi kassillista ruokaa, talouspaperia, vessapaperia, juomavettä, kynttilöitä, lautasliinoja, viiniä ja lapsille tuliaislahjat. Kaveri on huippuvieraanvarainen, laittoi mahtavat ruuat ym., vaikka etukäteen sanoin, että mennään ihan relasti ja kevyen kaavan mukaan. Minua vähän ahdisti, kun hän ei osannut oikein pysähtyä vaan juttelemaan ja olemaan kanssamme. Koko ajan sellainen työteliäs hyörinä. No, ei siinä mitään, yritin tietysti parhaani mukaan auttaa missä osasin. Lämmitin saunaa, kannoin vesiä jne. Olimme vierailulla 3 yötä (kutsu oli koko viikoksi, mutta jo etukäteen kerroin, ettei olla kuin 3 yötä). Siinä ajassa ei ehditty istahtaa juttelemaan kuin ruokapöydässä, kahvilla ja yhtenä iltana.

Eniten ahdisti kaverin mies, joka vihjaili vähän väliä halonhakkuusta, kivenkantotalkoista, katon korjaamisesta jne. Ymmärrän, että siellä on hitosti työtä, mutta me mentiin sinne seurustelemaan ja juttelemaan ja samalla yhdessä toimittamaan niitä askareita, mitkä siihen jokapäiväiseen olemiseen, ruokahommaan ja mökkeilyyn kuuluu. Sivuutin miehen vihjailut, ja kaveria selvästi hävetti miehensä. ja siis itse olen pienikokoinen nainen, en mitään kiviä jaksa kantaa enkä halkoja hakata. Miestä ei ole, ja mukanani oli esikouluikäinen tyttö. 

Kaveria oli tosiaan mukava nähdä, mutta eipä siinä paljoa ehditty maailmaa parantaa, ei kunnolla kaikkia vuosien kuulumisiakaan vaihtaa. Kutsuivat meidät syyslomallakin sinne, mutta no way, en mene katsomaan työleireilyä enkä kuuntelemaan talkoovihjeiä. Kaverin perhe on tervetullut meille kaupunkiin, täällä ehditään jutella ja olla yhdessä leppoisasti.

tämä meni nyt vähän OT mutta pointti oli se, että joskus kutsusta on vaikea kieltäytyä loputtomiin, niin kuin ap:lla taisi olla vaikea sanoa "ei" kylään tuppautujille.