Mies lähti lomamatkalle, yksin
Meillä on 2 v lapsi, ollaan molemmat töissä. Kummallakin 4 viikkoa lomaa. No miespä lähti työkavereiden kanssa 10 päiväksi kalaan jonnekin Lappiin. Itse olen lapsen kanssa jumissa kotona. Vituttaa lukea muiden lomapäivityksiä fbssä. Mietin että lähtiskö lapsen kanssa kaksistaan vaikka risteilylle mutta heräilee yöllä ja muutenkin sen kanssa reissaaminen ilman toista aikuista on rasittavaa. Yhtä kaveria kysyin mutta on menossa perheen kanssa omalle reissulle. Tiedän että tuon reissunsa jälkeen mies ei enää halua lähteä yhtään minnekään.
Olenko ihan nipo. Mites muilla, tekeekö miehet omia (pitkiä) kesreissuja
Kommentit (39)
Ei tee. Ja meillä tuosta olisi keskusteltu etukäteen, jotta kaikilla olisi kiva kesä. Ei yksi voi käyttää rahoja omaan kivaan.
Jos rahaa on, niin lähde lapsen kanssa tosiaan kylpylään tai risteilylle tai vaikka Puuhamaahan. Vilkas päivä saa nukkumaan paremmin ja vaikka ei saisikaan, niin kyllä se kotiolot voittaa.
Lähe säkin, kun miehes tulee, sen vuoro jäädä kotiin.
Parin päivän loma kavereiden kanssa on ihan ok, mutta 10 päivää?
Ei ikinä onnistuisi meillä. Yhden yön mies on joskus poissa ja sitten kun lapset on isompia niin 2-3:kin yötä voisi olla ok. Itse en ole vielä ollut yhtään yötä pois (lapset 1 ja 3v) mutta haaveilen muutaman vuoden kuluttua pääseväni ilman lapsia muutaman yön matkalle kaverin kanssa. Pitkät lomamatkat ilman muuta koko perhene kanssa.
Eikö miehesi edes kysynyt sinulta onko ok lähteä?
Oma ex-mieheni teki näin useana vuonna peräkkäin. Viimeisenä "yhteisenä" kesänämme kysyin häneltä, että miksi tekee noin, ja vastaus oli että "enhän mä edes viihdy sun kanssa". Lähdin lapsen kanssa pitämään omaa kivaa ja siitäkös poru nousi.
Mun mies ei ole sen tyylinen että lähtis 10 pv lomalle kavereiden kanssa, mutta sais lähteä jos haluais. Itse olen ollut lyhyemmillä reissuilla (max. 6 pv). Sulla on kuitenkin vain 1 lapsi, joten liikkuminen on suht helppoa? Kolmen lapsen äitinä ymmärtäisin ehkä paremmin;). Ymmärrän että nyt harmittaa, mutta voithan ideoida jonkun reissun laivalle yms?
Mun mielestä perheellisenäkin on oikeus tehdä joskus jotain omaa, silleen kohtuullisesti tietenkin.
Mä olen ainakin reissannut yksin lasteni kanssa aina, ei siinä ole ollut mitään ongelmia vaikka lapsia on kolme. Sen verran hyvin lapseni ja itseni tunnen, että sitä on helppo lähteä. Lähde siis sinäkin, muita ei tarvitse kuin on hyvä asenne mukana! En olisi edes halunnut lähteä Lappiin kesällä, mutta miehen olisin työntänyt kaksin käsin matkaan ja pakannut tavarstkin vaikka valmiiksi. :)
Ei, mutta työmatkoja tekee. Aitä ihmettelen, että miksi sinä siellä kotona kökötät!
Mies oli kysynyt luvan mutta tuossa vaiheessa reissun piti kestää max 5 päivää. Aika sitten piteni kun suunnittelivat matkaa, siitä ei ollut puhetta vaan selvisi suunnilleen lähtiessä. No muutaama päivä aiemmin. Tuo voiskin olla hyvä että lähden loppulomasta yksinäni jonnekin. Eniten olisin halunnut reissata koko perheen kanssa, lapsikin sen verran isompi että jotain jo tajuaa. Ehkä ollaan nyt kotona ja kyselen sitten kaveria reissuun. Ihan tasapuolisuuden vuoksi!
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 11:42"]
Tuo voiskin olla hyvä että lähden loppulomasta yksinäni jonnekin. Eniten olisin halunnut reissata koko perheen kanssa, lapsikin sen verran isompi että jotain jo tajuaa. Ehkä ollaan nyt kotona ja kyselen sitten kaveria reissuun. Ihan tasapuolisuuden vuoksi!
[/quote]
Voi kamala, miten suuri vääryys olisikaan jos mies saisikin lomamatkan ja sinä et..
Aika erikoista perhelomailua, mies menee yksin..ei onnistuisi meillä, tosin ei mies edes haluaisi yksin mennä, mikä perhe se tuommonen on kun kaverit menee edelle?
Mun mies matkustelee paljonkin yksin, enimmäseen ulkomailla. Täytyy sanoa, että kerran otti aika rankasti päähän. Meillä on viisi lasta, ja kun lapset oli pieniä, nuorin 1-vuotias, lähti mies taas kesälomamatkalle. Piti olla viikon, mutta viikon perästä ilmoitti, että onkin vielä toisen viikon. Muuten tykkään olla keskenään lasten kanssa, mutta silloin tuntui vähän kohtuuttomalta.
10 päivää on toki jo aika pitkä reissu, mutta Lappiin ei kannata lähteä ihan muutaman päivän takia. Itse toisaalta keksisin sitten lapsen kanssa jotain yhteistä kivaa ja nauttisin miesvapaasta. :D
Kyllä nyt varmasti jotain tekemistä keksi kahdestaan lapsesi kanssa. Retki isovanhempien luo? Jonnekin kotieläintilalle lähistöllä (tai Korkeasaareen, missä nyt sitten asutkaan).
Älä jää sisälle katkeroitumaan, vaan näytät miehellesi että ette te häntä erityisesti kaipaa, ja pärjäätte enemmän kuin hyvin ilman häntä vaivoinanne.
Eipä lähtisi minun mieheni! Ei ainakaan noin pitkäksi aikaa. Kyllä lomamatkat tehdään pääasiassa yhdessä (no, nyt on pakko tunnustaa että mä olen pari tyttöjen reissua tullut tehtyä - mutta maks 4 päivää!).
Soittele kaverit läpi. Kesästä voi nauttia myös kaupungissa :) Puistoon, kahville, piknik, kotieläinpihat tms?
Meillä ei kumpikaan lähde kavereiden kanssa lomamatkoille. Lomaillaan koko perheen kanssa. Mun mielestä on vähän erikoista, että joku viettää mielummin lomansa kavereiden kuin oman perheensä kanssa.
Kun sun mies on nyt lähtenyt 10 päiväksi matkalle ilman teitä, niin mikset lähde lapsen kanssa kahdestaan jonnekin? Kyllä nyt yhden 2-vuotiaan kanssa pitäisi yhden aikuisenkin onnistua lomailemaan.
Vali, vali älä marise vaan tee jotain.Pitääkö siinä ukossa aina roikkua?Lähde lomalle kaksin lapsesi kanssa.
lähet vaan risteilylle. mäkin lähden kohta 3-v kanssa ensviikolla ruotsin risteilylle
Lapinhulluus on parantumaton tauti. Koeta vain kestää, ja ole onnellinen ettei raahannut sinua ja lasta sinne hyttysten syötäväksi.