Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<<Toukokuiset 2014>>

28.07.2013 |

Heippa!

Aloittelen uutta ketjua toukovauvasta kuumeileville :) Olen 32v, neljättä yritän. Mieheni kanssa olisi toinen yhteinen. Putosin tuolta maaliskuisista korkeelta ja kovaa, olin jotenkin niin varma että tärppi kävi. Mutta ovis oli kaiketi myöhempään, koska kierto venyi normaalia pidemmäks. Nyt tälle kierrolle hirmuisesti plussapuhureita, tästä se lähtee :)

-namihiiri- kp 4/28-30. Yk 3.

Kommentit (484)

Vierailija
41/484 |
08.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on käytössä Iphonessa ihan vain ilmaisversioina: P Tracker Lite, Woman Log, P.D, iP Free ja FF Mobile. Itse olen tykännyt eniten P Trackerista ja iP Freestä. FF Mobile on jäänyt käyttämättä, en siihen olen vieläkään perehtynyt vaikka se ladattunakin on. Nuohan kiertojen perusteella merkkaa mahdollisen ovispäivän ja laskee sitten kierron jälkeen missä kohti ovis oli 14 päivän oletuksella. Itse kirjailen sinne kaikki ovislima havainnot, oviskivut ja oireet mitä nyt sitten tuleekaan kierrossa plus tietty pupuilut :D

CelesteSebastian Kp2/~28

42/484 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille ja tervetuloa kaikille uusille! Ja pahoittelut huhtikuisista tipahtaneille, mutta ei muuta kuin uuteen nousuun! Eiks je? :)

@Namihiiri: Aika jännä, koska mulla oli just tosi oudot menkat. Kesti kaks päivää (normaalin ~5:n sijasta), oli ihan kirkkaan punaista normi ruskean sijaan jne. Ajattelin, että kroppa vaan sekaisin pillereiden pois jätöstä. Sitten yks päivä ihmettelin kaverille, joka ei edes tiedä näistä meidän toiveista, menkkoja ja hän sanoi heti, että oot raskaana. Kyseinen kaveri on kätilö ja kuulemma on kohtuu yleistäkin, että menkat tulee kerran pari raskaaksi tulemisen jälkeen. Tein sitten seuraavana aamuna hätäpäissäni testin, mutta negahan se oli. Mulla toi johtu selkeästi vaan pillereiden pois jätöstä, mutta ehkä sulla onkin toivoa..?

En ole edes tajunnut tollasten ohjelmien olemassa olosta! Täytyypä heti katsoa:) Ehkä ipadiin sais... 

Meillä kanssa petipuuhat maistuu paremmin kuin koskaan:D Kyllä sillä hormonaalisen ehkäisyn pois jättämisellä taitaa olla iso vaikutus. Mutta eiköhän tässä jossain vaiheessa palauduta normaaliin tilaan taas. Mulla suurin ongelma on se, että vaikka peiton heiluttelu maistuu hyvin, kroppa ei meinaa kestää. Muulla on ollu virtsatieinfektioita pikku tytöstä saakka aika lailla jatkuvasti ja on syöty antibiootteja estoon ja hoitoon jajaja... Nyt "vanhemmalla iällä" vähemmän, mutta heti kun ovulaation aikaan ärsytti kroppaa ahkeralla petipuuhastelulla mulla oli vti:ta kaks viikon sisällä. Ärsyttää niin paljon!! Se vaikuttaa myös siihen puuhasteluun, kun koko ajan miettii, et näin tuntuu vähän siltä, et vois tulla vti, nyt kestää liian kauan ja sitten saan taas sen jne. Anteeks tilitys, mutta tosi kypsää, kun haluis ja siitä olis hyötyä raskaaksi tuloon, mutta sitten siitä saa heti kärsiä...

@Vauvakuumeilija: Ihan hyvin voit olla raskaana! Yks kaveri sanoi lääkärille pari viikkoa sen jälkeen, kun menkat piti alkaa, ettei ole raskaana, kun testi oli pari päivää ennen ollut nega ja kierto vaan sekasin. Lääkäri testas ja plussa oli:) Ei se vaan aina näy heti... Niinkun Eviita tossa sanoi, yritä olla stressaamatta! Helppo sanoa kyllä..!

Syön tosiaan geleitä ja vitamiineja ja juon (vaihdellen) vehnänalkioöljyä. Greippimehua tulee kanssa juotua, mut pitäisikö sen olla tuoreista greipeistä? Onko tietoa? Mies syö kans sinkkiä. Jotain vitamiinia piti sillekin syöttää, mut en muista mitä... B?

Huhhuh, mikä romaani! Sori, kaverit...

Kristina Kp 9/25 Yk 2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/484 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omg! Miten tää padi ton tollei laitto?! Kirjoitin tonne muistiinpanoihin sillai siististi ja helposti luettavasti ja kopioi sen tollai... Vitsi, mä sekoilen tänään:(

Mut mukavaa viikonloppua kaikille:D

44/484 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta. Täällä koettiin tänä aamuna täydellinen romahdus. Heräsin aivan tajuttomaan alavatsakipuun ja olin varma että menkat alkaa. Nyt ne sitten alkoi ja todella runsaana. Varmaan johtuen siitä että on jo neljä päivää myöhässä. Nyt sitä ollaan sitten taas alussa. :( Oma pettymys on sanoinkuvailematonta ja jotenkin tuntuu että miehen pettymys on vielä kovempaa. Se on kokoajan odottanu ihan täpinöissään että saadaan plussa kun menkat on myöhässä ja on nähnyt kaikkia unia vauvasta ja kokoajan ajattelee että mitä jos meille tuleekin vauva. Nyt mies on töissä arvatenkin ajattelemassa vauvaa ja ei tiedä vielä menkoista. Sydämeen särkyy kertoa sille että ei meille nyt tulekaan vauvaa :/ 

Nyt ajattelin yrittää unohtaa ja keskittyä muihin asioihin. Tuntuu että viime kuukaudet on pyöriny vaan tän yrittämisen ympärillä ja oon stressannu kokoajan. Pitäs vaan rentoutua, lopettaa se pakkomielteinen yritys ja toimia vaistojen varassa. En oo muuten käyttänyt mitään gelejä,greippimehuja tai muuta apukeinoja. Pitäskö koittaa? Mitä suosittelisitte? Oon valmis tekeen oikeesti mitä vaan että tuun raskaaksi, koska me molemmat halutaan sitä enemmän kun mitään! 

Vauvakuumeilija 1/28-30 

45/484 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja me ollaan tosiaan yritetty jo monta kuukautta. Nyt alkas yk 9.  En oo vaan ennen käyny tällä sivustolla ja nyt vasta hoksasin tän olemassaolon. Onneksi hoksasinkin koska tästä on tosiaan apua ja on kiva lukea muiden kuulumisia ja saada tukea muilta jotka on samassa tilanteessa :)

46/484 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvakuumeilija: Pahoitteluni teidän puolesta, tiedän, että toi pettymys on kamala, kun on niin kovasti oottanut sitä raskautumista ja positiivista testitulosta. Mutta älä sure, nyt voit ottaa hetken rauhallisesti ja koota taas itsesi seuraavaan yritykseen. Tsemppiä!

Mä näin tänä aamuna yhden tutun, ex-naapurin ja juttelin pitkään, ei olla koko kesänä nähty, ja se kertoi, että niille tulee kolmas tammikuussa. Ihkuu. Ja ystävä, joka on nyt raskaana, lupas myydä mulle ovistikkuja, heh, minä kun päätin ettei niitä käytetä nyt, mutta käytetäänpähän vain. Toukovauva olisi meille niin toivottu. Ei SAA missata. *sormet ja varpaat ristissä

Simpukka74 kp5/29 yk 3

47/484 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Vauvakuumeilija ihan varma, että plussaat...oon niin pahoillani! Mutta kyllä se sieltä tulee :)

Ainakin noita Gelee Royaleja on kehuttu, tiedä sitten toimiiko oikeesti ;) Mutta itse päätin syödä niitä.

48/484 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvakuumeilija voin tuntea tuskasi.. Meilläkin alkoi maanantaina yk 9. Pari iltaa itkin ihteni uneen, kun tämä tilanne alkaa tunnostamaan ihan epätoivoiselta (vaikka vuosikin on muka normaalia). Kävin lääkärillä tiistaina, enkä pääse tutkimuksiin, kun vasta joulukuussa, jolloin vuosi yritystä tulee täyteen. Varasin itelleni ajan yksityiselle gynen ultraan, koska tunnostaa että kaikki ei ole ok alakerrassa. Kärsin nimittäin aika voimakkaista menkkakivuista ja äidilläni on todettu reiluna parikymppisenä endo, myomia ja kystia (kohtu jouduttiin sitte poistaa reiluna 40). Mulla on niin paska tuuri, että en yhtään ylläty, jos jotain poikkeavaa löytyy. Ärsyttää vaan kun tk-lääkärit ei ota meikäläisen huolta tosissaan "noin nuorella ei voi mitää vielä olla" ja "hyvä että oot nuorena tekemässä lapsia, kun et varmaa vanhempana saa niitä helposti". Harvat valitut asiasta tietävät ovat saaneet kestää meikäläisen manailuja viime päivät, onneks he ovat jaksaneet kuunnella ja lohduttaa :)

Mullakin on noita appseja käytössä, liiankin usein tulee selailtua niitä ja laskeskeltua milloin vois rueta testailee... Tänään piti kahtoo, että mihinkä laskettu aika osuisi ja sehä osuis just mun synttäripäivälle !!! <3 Ois kyllä maailman paras lahja ikinä!! Vaikeeta yrittää olla stressaamatta, että onnistuis raskautuu, mut toivoo niin kovasti, että nyt tärppäis.. :D Kissaki on saanu tuta minun hoivavietin, kun vähän väliä hamuan sen syliin niinko vauvan :´D

Tämmöinen omanapa tarina taas vaihteeks...

49/484 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Täällä uusi vauvan kirjoittelija. Ensimmäinen yrityskerta menossa, kp 16 / 26-29. Olen 21v ja mieheni 30v. Kovasti lasta toivotaan. Jännittää, etenkin kun omassa perheessä on lapsettomuutta. Sellainen käsitys itsellä, ettei lapsen saaminen helppoa ole.

Parilla tututtavalla tärpännyt heti ensimmäisellä, saa nähdä miten meidän käy. Se epätietoisuus ja odottelu huuh! Missä vaiheessa niitä ensimmäisiä raskauden merkkejä voisi alkaa odottamaan?

Yk 1

Helmiemo

50/484 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Pahoittelut Vauvakuumeilijalle :( Uuteen yritykseen sitte vaa. Ei saa lannistua. Vaikka en oo paras puhuja, yk3 menossa ja ihan kypsä jo ku ei tärppää :D Koita vaikka niitä geleejä. Greippimehustakin paljon puhutaan, sekä punkkua. Vitamiinit ja foolihapot kohillee. Kuukupista nyt en sanois. Eiköhän ne simpat oo sen vertii nopeita, et se mikä ulos valuu, ei sit enää vaikuta. Ja tärkein, stressi pois! Monella on todettu, jotka kauan yrittäneet, että kun yrittämisestä luovuttu, onkin tärpänny. Ovista vois tietty tikutella, niin ei tuu sitä missattua :) Tsemppiä!!!

Piikkitädille myös tsemppiä. Täytyy olla raskasta kyllä noin monta yrityskertaa. Ja vielä tollasella taustalla. Hyvä, että meinaat ultraan mennä. Sekin vois stressiä viiä pois, kun käy tsekkaa jos kaikki oliski kunnossa.

Tervetuloa Celestesebastian ja Helmiemo!

ON: On kyllä tainnu mennä tämä kierto totaalisen ohi. Talletukset menny kyllä harakoille... Ovis tuli ja meni, eikä kyllä hyödynnetty :( Mutta, edelleen joka päivä huono olo. Pitäiskö mun testata? Jos kumminkin ois viime kierrossa tärpänny, menkat kun tuli niin outona. Ja Kristina kirjoitti, että vois olla tollanen mahollista. Plus naama näpyillä ku teininä! Joko jotain hormonaalista taikka stressinäppyjä.. 

Tässä päivitettyä listaa. Toivottavasti korjasin päivät oikein, tarkistakaahan omanne :) Olen heränny tänä aamuna puol kuus, on pikkasen silmät ristissä XD

Namihiiri  18/30-32 yk3

Fiina82  15/24-28 yk3

Kristina82  11/25 yk2

Äiskä82  18/28 yk 1

Kipe  17/30 yk5

Piikkitäti  7/32 yk9

Simpukka74  7/29 yk3

Marjamiini  9/24 yk1

Vauvakuumeilija  3/28-30 yk9

Jonsteri  10/ ~34, yk 1v 7kk

Saffelson 5/27 yk2

Eviita 15/~30 yk3

Emotar taustailee, toistaiseks ;)

CelesteSebastian kp 5/~28

Helmiemo 17/26-29 yk 1

51/484 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Siirryn tuolta vauva vuodelle 2014 ryhmästä nyt tähän kun vihdoin ollaan päästy yrittämään kolmatta. Kylläpä se olikin työn ja tuskan takana, ensin miehen suostuttelu joka kesti varmaan kaks vuotta, sitten kierukan poisto joka kesti 3kk, neljä lääkäri käyntiä (ei kiitos enää mulle kierukkaa).

Joten nyt on varmaan siis toinen yritys kerta menossa kun eka menkat tuli ennen kun ehdin niitä edes odotella tai siis tokat tyhjennys vuodon jälkeen.

Meillä on siis tyttö 8/-07 ja poika 10/-05 ja mulla on krooninen vauvakuume, siis kuumeilen aina enemmän ja vähemmän, nyt yritän sopeutua ajatukseen että tää on sitten viimeinen koska ikääkin on jo 35.

Ovistikut olen ottanut ekaa kertaa käyttöön koska en halua missata yhtään mahdollisuutta ja ihan haaleeta viivaa on tullut kahtena päivänä, laskurin mukaan ovis olis ensviikon loppuna mutta vaikeeta laskee sen mukaan kun en oikeestaan tiedä kuinka pitkä mun kiertoni on. Joten varman päälle peitot heiluu joka toinen ilta ;)

Esikoista kun tehtiin niin kolmas kerta toden sanoi, ja toinen tuli vähän niinkun yllättäen koska en osannut odottaa että heti tärppää.

Tiedän kyllä sen tunteen kun menkat myöhässä ja kehittelee ittelle jo ne raskaus oireetkin ja sitten ne mekat alkaa, tsemppiä kaikille odotus kumminkin aika varmasti palkittaan suurimmalla osalla.

Ihanaa kun on tälläsiä palstoja jonne voi kirjoittaa ja purkaa vauvakuumeen tuomaa tuskaa, olen vai muutamalle ystävälle kertonut mutta he ei kauheesti jaksa/ halua jutella mun kaa asiasta, ainostaan yksi työkaverini kannustaa ihan satasella mua. Tää meidän vauvaprojekti saattaa olla järkytys monelle tuttavalle koska nää kaks ensimmäistäkin on sellasia tornaadoja että ihmettelevät suuresti jaksamistamme.

Aurinkoisia päiviä kaikille ja paljon plussa tuulia :)

JESELL2   10/?  YK2

52/484 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Ensinnäkin tervetuloa uusille mukaan ryhmään! :) Tää on kyllä niin ihana ryhmä kun saa muilta kokemuksia,vinkkejä ja tukea yms.

Täällä ollaan pikkuhiljaa toipumassa pettymyksestä. Perjantai oli mulle vielä tosi rankka ja itkeskelin illan miehen kainalossa ja olin varma että me ei saada ikinä lasta. Nyt oon kuitenkin saanut taas koottua itteni ja päätettiin ottaa uudet konstit käyttöön. Käytiin eilen ostamassa luontaistuotekaupasta gelée royalea ja nyt oon sitä jo kahtena päivänä ottanut. Myös mies käyttää sitä. Tänään ostin myös uudelleen monivitamiinia. Käytin sitä yhteen aikaan mutta sitten se loppui ja ei tullut ostettua uutta. Alan nyt kuitenkin taas käyttää sitä säännöllisesti. On tosi hyvää kun sisältää kaikki vitamiinit, sinkit ja foolihapot sataprosenttisesti. Myös miehen laitoin syömään monivitamiinia kun sinkinhän sanotaan saavan siittiöt paremmin liikkeelle spermassa ja tuskin vitamiinit kenellekkään pahaksi on. Ostin tänään myös greippimehua ja alan juomaan sitä päivittäin. En yhtään tykkää siitä mutta oon valmis juomaan sitä jos se oikeesti auttaa. Paljon sitä pitäs juoda päivässä? Riittääkö tota gelée roalea yksi kappale päivässä vai kaksi? Siinä lukee 1-2 päivässä ja mietin pitäskö ottaa kaksi niin ainakin tehoais paremmin.

Täällä on siis otettu kaikkia keinoja käyttöön. Nyt vaan oottelen että menkat loppus ja pääsis harjottelemaan ja tekemään talletuksia :) 

Mites muilla? Täällähän alkaa monella kohta ovis olla lähellä. Toivottavasti tulis mahdollisimman monella plussa tässä kuussa =) 

53/484 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! 

Ilmoittaudun mukaan ryhmään. Olen 24-vuotias ja ensimmäistä yritetään. Nyt ehkäisy jätetty elokuussa pois ja yk1 menossa. Ovis oli luultavasti eilen tai toissapäivänä. Molempina päivinä petipuuhia ja myöskin pari kertaa nyt menneellä viikolla. Sovittiin, ettei vielä tosissaan yritetä "tulee jos on tullakseen"-periaatteella (joopajoo)! Ihan fanaattisena seurailen keskusteluja, pohdin todennäköisyyttä, jännitän, keksin oireita, lasken ovislaskureilla, raskauslaskureilla kaikkia päiviä, pohdin nimiä, katselen vaunuja, facessa selaan päivittäin ystävien ja puolituttujen vauvojen kuvia jne... 

Nyt siis menossa kp 17/30. LA olis sitten toukokuun alkupuolella jos nyt heti tärppäisi. Tiedän, että vauva ei tule tilauksesta ja voi joutua yrittämään vuosia, mutta kun oon niin malttamaton. Vauva on ollut haaveissa mulla jo muutaman vuoden, mies lämpeni ajatukselle vasta nyt loppukesästä. Jotenkin silti helpottaa jo se tieto, että nyt se on ainakin periaatteessa jo mahdollista. 

Ihanaa jännittää teidän kanssa, toivon niin että mahdollisimman moni sais sen toukovauvan 2014 <3

54/484 |
11.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt menossa kp 18/28. Vahva tunne, että olis tärpänny... en osaa selittää mistä se tunne tulee. Rinnat tuntuu aavistuksen painavilta, nännit myös ruskeammat.. Tänään alavatsalla tuntunut omituinen paine... Jostain syystä vaan vahva tunne, että plussa tulis, toivottavasti en putoa korkealta ja kovaa.. :/ Nyt vaan tarvis jaksaa odotella että pääsee testaamaan :)

55/484 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Tämä ROUVA(!) on palannut! Aivan ihanat häät vietettiin lauantaina ja vieläkin olen ihan innoissani! :)

Olin siis mukana tuolla maaliskuisissa ja huhtikuisissa, nyt olen ollut hiljaa ja keskittynyt järjestelyihin lupasin palata häiden jälkeen asiaan. Olen kyllä lukenut huhti- sekä toukokuisista kaikki jutut ja molempien taustalla pyörinyt melkein joka päivä.

En tiedä nyt kumpaan ryhmään sitä kuuluisi. Jos tästä kierrosta on tärpännyt niin la on vauvan laskurin mukaan 28.4...

Nyt on kp 22/28-30 ja lasketaanko tämä nyt sitten yk 1 vai 2 kun edellisen kierron jänistin (ilman ehkäisyä oltiin, mutta ovis jäi hyödyntämättä kun en sittenkään halunnut ottaa riskiä että häissä vaivaisi se hirveä pahoinvointi joka esikoisestakin oli)

Nyt kyllä luulisi että osuttiin ovikseen, koska peitot heilui joka päivä viikon ajan ja muutenkin n. joka toinen päivä ;)

Uusille voisin myös esittäytyä. Eli olen 24v ja toista lasta kuumeilemassa. Kuume on ollut kova jo toista vuotta, mutta meillä oli suunnitelmissa, että häiden jälkeen saa tulla. Esikoistytär on syntynyt huhtikuussa 2010.

Anteeksi tämä on vain tämmöinen omanapainen ilmoittautuminen! 

Toivotaan nyt oikein kovia plussatuulia meille kaikille!! :)

56/484 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantai-päivää kaikille ja tervetuloa uusille mukaan! Safialle onnittelut rouvassäätyyn liittymisestä! <3 Jännää että monet jo ohi ovulaation, ei muuta kun tsemppiä ja päivitelkäähän kuulumisia että täällä voidaan jännäillä mukana. :)

Eviita: Mä kun olen nyt reilu viikon päivät joka aamu ennen sängystä nousua mitannut lämmön sekä suusta että kainalosta, niin en kyllä ole tullut hullua hurskaammaksi. Oudointa on että silloin kun lämpötila suusta mitattuna on noussut edellispäivästä niin kainalolämpö on laskenut, tai päinvastoin! Voit kuvitella että tulee omituista käyrää, kun innostuin oikein vertailun vuoksi molempia piirtämään paperille. Meillä siis digitaalinen suht uusi mittari, suusta mitattuna lämpö yleensä noin puoli astetta enemmän kuin kainalosta mutta muuten kummasta tahansa mitattanu heittoja on myös ollut 0,1-0,3 astetta suuntaansa ainakin. Eli en sitten tiedä pitäiskö odottaa jotain megaheittoa ovulaation aikaan vai miten sen voi muuten tunnistaa kun käyrä heittelee jo valmiiksi. :D

Vauvakuumeilija: Pahoittelut tippumisesta, ei kun seuraavaan kiertoon tsempillä! :) Greipeistä en voi kertoa mikä toimii kun itsekin niitä vasta yrittelyn lomassa napsin, nyt yritän siis syödä puolikkaan aamuisin ja puolikkaan iltaisin (tiristän mehut ja lisäksi syön vielä irtoavan hedelmälihan) ja lisäksi vaihdellen aamulla ja illalla vajaasta lasista pariin lasilliseen ihan kaupan mehua juon. Tosin enemmän verigreippilinjalla tässä ollaan kuin "pelkällä" greipillä mutta ymmärsin ettei sillä olisi niin väliä? Ja tuon määrän kanssa ei kai kannata ihan liioitellakaan, olin lukenut että liika käyttö voi päinvastoin kuivattaa paikat. Mene ja tiedä sitten. Gelee royalia olen itse syönyt ihan "hunajaversiona" eli lusikkatavarana. Nyt tosin aion käydä ostamassa tabletteja/kapseleita.

Kun noista poppakonsteista oli puhetta niin omasta listastani taisi unohtua maca-jauhe ja siitepölyrakeet, joita kyllä meillä jugurtin/puuron seassa syötiin jo ennen tätä vauvaprojektiakin. Kuinka moni teistä on kokeillut näitä? Macasta kun googlettaa tietoa niin se esimerkiksi lievittäisi stressiä, antaisi energiaa ja parantaa kestävyyttä, kohentaisi seksuaalista halukkuutta ja lievittäisi impotenssia, vahvistaisi immuunijärjestelmää, vähentäisi väsymystä, helpottaisi masennusta ja tasottaisi hormonitasoja molemmilla sukupuolilla (macajuuri.com). Siitepölyssä puolestaan olisi runsaasti B-ryhmän vitamiineja, A-, C-, D- ja E-vitamiineja, koentsyymejä, kasvisteroleja, bioflavonoideja, 31 eri rasvahappoa, DNA:ta ja RNA:ta (mitä ne ikinä sitten tarkoittavatkaan) ja jopa 60 eri mineraalia (kalium, seleeni, rauta, natrium, sinkki, jne.). Mene ja tiedä sitten mutta hinnaltaan ainakaan maca-jauhe ei ole mitenkään ihmeen kallista joten mielelläni olen sitä aamupalan lisänä nauttinut, jo ihan yleisen hyvinvoinnin kannalta ja liikunnan lisänä.

Ovistesteistä sen verran, että nyt ekaa kertaa elämässäni niitä olen käyttänyt ja innolla seurannut kehitystä. Perjantaina viivaa hädintuskin näkyi, lauantaina oli haalea ja sunnuntaina jo näkyvämpi vaikka selvästi testiviivaa heikompi. Kuuluuko se siis asiaan että viiva vahvistuu sitä mukaa kun hormonin määrä lisääntyy? Ohjeissa mainittiin lähinnä että viiva ja hormonia joko on tai ei, ettei olisi "välimuotoja". Laskureiden mukaan ovis pitäisi olla tällä viikolla huomenna tai keskiviikkona mutta jos viiva samaa tahtia tummenee niin itse veikkaisin ennemmin loppuviikkoa.

Muutenkin tämä ovisasia vähän mietityttää koska edellisessä 24 päivän kierrossani laskurin mukaan ovis olisi ollut 20.7. mutta itse veikkasin tuntemusten perusteella ennemmin 22.-24.7. Viimeiset tallettelut ennen miehen reissua meillä oli 17.7. eli joko simpat eivät eläneet kolmea päivää (jos ovis oli 20.7.) tai sitten luteaalivaiheeni on suht lyhyt (jos ovis oli 24.7. ja menkat alkoivat 3.8.). Etenkin jälkimmäinen vähän huolestuttaa - eikös alkion kiinnittymisen kannalta ole hyvä asia jos luteaalivaihe on pidempi tai edes normaali? Kuinka pitkä väli teillä muilla on ovulaatiosta kuukautisten alkamiseen? Itsellä tosiaan tuon huiman yhden kierron perusteella väli olisi "vain" tuo 10-12 päivää ja mietin onko se normaali ja riittävä raskautumisen kannalta?

Lopuksi vielä utelisin, mitä teillä vauvakuume oikeastaan merkitsee? Itse en edelleenkään kilju riemusta nähdessäni muiden lapsia vaikka kiinnitänkin heihin nykyään enemmän huomiota. Halu lähtee enemmän yksinkertaisesti toiveesta "jatkaa sukua" rakastamani miehen kanssa ja vuosien kaksinolon jälkeen saada yhteinen ja ainutlaatuinen asia - lapsi. Tuntuu hassulta että tunne voimistui niin yllättäen sillä vielä esimerkiksi tasan kaksi kuukautta sitten asia ei olisi tuntunut itselleni yhtään ajankohtaiselta vaikka mies oli asian suhteen varma jo vuosia aiemmin, ja aina en ollut edes varma haluaisinko lapsia koskaan. Nyt on jotenkin huojentavaa huomata että ilmeisesti aika (biologinen kello?) tekee tehtävänsä ja aiemmin keksimäni vasta-argumentit (määräaikainen työsuhde, ei omaa asuntoa, jne.) tuntuvat naurettavilta. :) Onko teillä kellään ollut samankaltaisia tuntemuksia?

Hups tulipa tekstiä, toivottavasti joku jaksoi lukea. ;)

Marjamiini 10/24 yk 1

57/484 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoittaudun joukkoon.

Olen 27-vuotias avoliitossa asuva tyttönen ja vauvakuumetta potenut nyt muutaman kuukauden.  Nyt yk2 ja kp17.

Ehkäisy jätetty pois 26.6. ja olen lähipiirini touhuja kuunnellessa vakuuttunut siitä, että ei niitä vauvoja niin vain tehdä. Tuntuu, että kaikilla on jotain ongelmia joten itsekin epäilen, että täällä haaveilijoiden joukossa roikutaan pitkään.

Pillereiden lopettamisen jälkeen menkat on tullu ihan normaalisti joten toivottavasti kierto pysyskin näin tasasena. Luulosairaana olen kuvitellut jo muutaman kerran kaikki raskauden oireet, mutta keho ja mieli vaan huijaa.

Marjamiini kyseli ja kirjoitteli tuosta vauvakuumeesta. Itsellenihän tämä tuli ihan puun takaa. En koskaan ole ollut ihminen joka ihastelee toisten vauvoja ja pitkään olin sitä mieltä, että ei kiitos vauvoille.

Uuden parisuhteen myötä kuitenkin vauvakuume iski melkein heti ja se on kummallinen asia. 

Omalla tavallaan se oli hyvin hämmentävä tunne joka valtaa koko mielen.

Aivan kuin se olisi meillä sisäänrakennettu piirre joka vaan sitten pullahtaa esiin kun biologinenkello alkaa tikittää. En usko siltikään, että ihastelen jatkossakaan toisten lapsia vaan kyllä se liittyy siihen äitiyteen se kuume.

Yritetään vauvaa aika matalalla profiililla eikä sitä asiaa puida meillä, eli en juoksentele ovistikut kädessä mieheni perässä :)

Tiedän, että miehelleni perheenlisäys on todella iso ja ihana asia. Luo turvaa kun tietää, että toisesta tulisi lapsilleni ihan huippu iskä.

58/484 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille :) Tännehhän on kovasti tullut uusia kuumeilijoita..:) Tervetuloa!! Tsemppiä meille kaikille ja varsinki Piikkitädille ja Vauvakuumeilijalle..<3 Mites Namihiiri ootko testiä tehny :)? Tästä vauvakuume kyselystä: Mä luulen et mulla on ikuinen vauvakuume :) vaikka olenki nyt sanonut että tämä on viimeinen meille,niin haluan siinä vaan kuunnella aviopuolisoni toivetta..,mutta luultavasti jos hän joskus vielä haluaaki lisää lapsia niin luulen että ei tarvi multa kahta kertaa kysyä..:) 

Täällä taas odotellaan että päivät kuluu..:) Nyt kp16/24-28 En osaa nyt yhtään sanoa millon ovis oli..ku viime viikon alussa tuntu nippailua..yms..mut samoin myös loppuviikosta ja lauantaina tuliki vähän kirkasta limaa..En yleensä ole ovislimoja bongannu..mutta en tiedä oliko tämä nyt mitä..:) Ota nyt selvää tästä naisen kropasta..:) No onneksi peitot heilu :) Lämmöt on nyt olleet vähän koholla lauantaista asti.. Saas nähdä..kuitenki on sellanen fiilis että ei tässä kuussa tärppää..Tossa ystävä sanoki et hänellä on ovistestejä jäänyt paljon että saan jos tarvin..No vois ens kierros kokeilla jos nyt ei tärppää.. 

Plussatuulia :)!!

59/484 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja onnea kovasti häiden johdosta Safia <3 :) 

60/484 |
12.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusille tervetuloa, safialle onnittelut rouvautumisesta ja kiitokset tsempeistä! 

Gynereissu on nyt takana, onneksi ei löytynyt mitään "poikkeavaa", vaikka kohdn limakalvo on kuulema aika ohut kiertopäiviin nähden( mutta voi johtua kuitenkin pitkästä kierrosta ja on kuitenkin vielä alkukierto menossa). Mutta ei onneks ollu mitää endoon viittaavaa :) clomifenit sain, mutta pääsee vasta ens kierrosta kokeilee (toivottavasti ei tarviis ;p) ja lupasi laittaa lähettee sperma-analyysiin, jos ei noista clomeista oo apua. Oli kyllä helpottava ja mukava käynti, kun kerrankin oli lääkäri joka kyseli tarkkaa sukuhistoriat sun muut. Lähtiessä hän vielä toivotteli, että toivottavasti raskautuisin lähiaikoina. Nyt voi hyvin mielin jatkaa loppukiertoa kohin :) 

Vauvakuumeesta voin sen verta sanoa: että oon aina halunnu lapsia, mutta pari vuotta sitten alkoi tulemaan semmoinen olo, että jokin puuttuu. Välillä särkee ihan sydäntä kun näkee kaupungilla lapsiperheitä, enkä voi katsoa synnytysohjelmia ilman, että tirautan onnenkyyneleet heidän puolestaan (aika säälittävää :""D). Eniten ootan kyllä sitä, että pääsen äitille kertomaan, kun tiedän että kiljuu onnesta. Aina jos jotain mahaa valitan, niin heti ensimmäinen kommentti on että ootko raskaana. Vaan tulipas taas tarinaa... Ihanaa alkanutta viikkoa! 

Kp8/32 yk9