Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan laihtunut sovelluksen avulla?

Vierailija
07.08.2020 |

Onko se mahdollista, jos merkkaa kaikki syömiset ylös ja liikkumiset myös sekä joka päivä painon?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntasovelluksia olen käyttänyt: juoksuun ja venyttelyyn. Kyllä tuolloin laihtui. Syömisistä olen pitänyt tiukkaa kuria muuten vaan samaan aikaan: kohtuus kaikessa.

Vierailija
22/33 |
07.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kokemuksena ilmaisen Yazion käytöstä vielä: Ei kannata luottaa sovelluksen antamiin muiden käyttäjien luomiin kalorimääriin. Ensimmäisellä kerralla en laihtunut yhtään, koska luotin tietojen olevan oikein. Nyt tarkastan muista lähteistä samalla.

Jos tahtoo laihduttaa sovelluksen avulla, ei kannata käyttää alkoholia ollenkaan. Paitsi ehkä ruokakaupan tölkkejä, joissa lukee kalorimäärä ja millilitrat. Yazio esim väitti, että jaloviina shotti sisältää 9 kilokaloria, totuus on 80-90 riippuen tuotteesta.

Pastan, riisin ja nuudelin arvoissa menevät kuivatut ja kypsät sekaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onkin hyvä ketju. Pitää katsoa vinkkejä läpi. Joskus oli samsungin puhelimessa niiden oma sovellus, joka oli tosi hyödyllinen jos vaan muisti ja jaksoi laittaa ruokiaan siihen ylös. Tai oikeastaan jos ennalta katsoi mitä voisi syödä. Kummasti auttoi jättämään konvehdin ottamatta kun näki että jaa, sitten ei enää tänään syödäkään paljon muuta, tai vähentämään juustonkulutusta kun illalla mietti että otanko siivun juustoa, vai useamman porkkanan. Myös tietysti oli hyvä että siihen sai merkattua liikkumiset ja painon. Joskus oon jaksanut laittaa painoa exeliin, mutta kätevämpää jos ne on samassa sovelluksessa kaikki ja jos sovellus vielä tsemppaa. 

Itsellä masennukset, adhd ja lääkitysten vaihdot sun muu vaikuttaa siihen että paino välillä nousee kun on kausi että herkututtaa eikä jaksa tehdä mitään ja laskee kun on kausi jolloin ei ruoka maistu ja välillä on kausi että höyryää ympäriinsä kuin duracell-pupu. Toimiva sovellus, joka vieläpä muistuttaa olemassaolostaan siis helpottaa sitä arjenhallintaa. Toi samsung ainakin huomautti myös jos ei ollut syönyt riittävästi. 

Vierailija
24/33 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikuntasovelluksia olen käyttänyt: juoksuun ja venyttelyyn. Kyllä tuolloin laihtui. Syömisistä olen pitänyt tiukkaa kuria muuten vaan samaan aikaan: kohtuus kaikessa.

Mitkä sovellukset hyviä ja miten ne auttaa siinä liikkumisessa? Olis kiva saada vähän kuvauksia mitä joku sovellus tekee ja miksi sen on todennut toimivaksi. 

Vierailija
25/33 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa lisätä finelin omiin ruokiin omia ruokia, vaan se tyrkyttää ruokalajeja joita en ole tehnyt. Eikö tonne siis voikaan laittaa jotain omaa mössöään talteen, jos tietää mitä siihen tulee?

Vierailija
26/33 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiloklubi on ihan jees ja toimiva, mutta siellä on vähän sellainen ilmapiiri että vastustetaan nopeampaa laihdutusta. Sinänsä ihan hyvä, koska onhan se terveellisempää laihduttaa hitaasti, mutta siellä on paljon näitä jotka pyrkii 0,5kg laihdutukseen kuukaudessa eikä onnistu siinäkään vaan pyörii vuosikausia siellä

Nekö siellä sitten metelöi jos toinen laihtuukin nopeammin? 

Vierailija
27/33 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin henkisesti parhaiten suuremmassa painossa ja olin tyytyväisempi elämääni. En tiedä miksi niin. Henkinen olo oli parempi.

Ja katsoit välttämättömäksi tulla kertomaan sen juuri tähän ketjuun jossa kysellään painonhallintasovelluksia, koska...? Omalla kohdalla ainakin voin paremmin jos ei ole ylipainoa. Portaat nousee helpommin, eikä sohvan alle kurkistaminen yhtäkkiä olekaan vaivalloista. Myös laajempi valikoima kivoja ja edullisia vaatteita on tosi jees ja vapauttaa varojen käyttöä johonkin muuhun, mikä taas lisää hyvinvointia, ainakin itsellä. 

P.S: tiskipöydässäsi ei ole suunnitteluvirhettä jos maha kastuu tiskatessa. 

Vierailija
28/33 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voin henkisesti parhaiten suuremmassa painossa ja olin tyytyväisempi elämääni. En tiedä miksi niin. Henkinen olo oli parempi.

Onko ollut muitakin elämänmuutoksia kuin paino tuossa? Ajattelin vaan että jos on kiva työ ja mukava puoliso ja kaikki rullaa, niin kyllä sitä on tyytyväisempi paksumpanakin, kuin hoikkana, työttömänä yh:na. Myös varmaan vaikuttaa mikä on sun mielestä se suurempi paino. Jonkun mielestä se voi olla yhä painoindeksin mukaan normaalipainon rajoissa. Jos on sairaalloisen ylipainon puolella, niin on vaikea uskoa että pelkkä suuri paino ketää piristäisi. 

Voi myös olla että vaan syöt väärin ja on ravintoainepuutoksia, joita lihavampana ei niin pahasti ollut kun söit enemmän. Nekin vaikuttaa henkiseen hyvinvointiin. 

Vierailija
29/33 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihduin vaan vaihtamalla energiatiheät ruuat kevyempiin ilman muuta kikkailua. Syön silti varmaan saman määrän ja ei ole nälkä. En usko kituutuksen tuovan kestäviä tuloksia.

Vierailija
30/33 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiloklubi on ihan jees ja toimiva, mutta siellä on vähän sellainen ilmapiiri että vastustetaan nopeampaa laihdutusta. Sinänsä ihan hyvä, koska onhan se terveellisempää laihduttaa hitaasti, mutta siellä on paljon näitä jotka pyrkii 0,5kg laihdutukseen kuukaudessa eikä onnistu siinäkään vaan pyörii vuosikausia siellä

Ainakin jos menetelmät on niiden mielestä jotenkin väärät, tai jos erityisesti pyrkii nopeaan laihtumiseen. Olin aikoinaan siellä, ja sain monia pitkiä saarnoja keskusteluosiossa, kun alkuun laihduin noin kilon viikossa - painoakin oli 130 kg joten oli mistä lähteä. 

Vierailija
31/33 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fatsecretiä olen käyttänyt kalorien laskemiseen. Toimii, kunhan kirjaa ihan oikeasti jokaisen suupalan, jokaisen kahvimaidon jne. Jos alkaa jättämään jotain pois, vähän päästä jättää muutakin eikä kalorimäärä enää päde ollenkaan. 

Fatsecretin ehdottamat laihdutuskalorit on kyllä mulle liian isot. olen keski-ikäinen istumatyöläinen nainen, ja se ehdottaa 1800 kcal per päivä. En sillä laihdu ollenkaan. Joten olen itse asettanut tavoitteekseni 1400 kcal per päivä jolla laihdun hitaasti.

Vierailija
32/33 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin jos menetelmät on niiden mielestä jotenkin väärät, tai jos erityisesti pyrkii nopeaan laihtumiseen. Olin aikoinaan siellä, ja sain monia pitkiä saarnoja keskusteluosiossa, kun alkuun laihduin noin kilon viikossa - painoakin oli 130 kg joten oli mistä lähteä. 

Taidankin kiertää sen paikan kaukaa. On ok kritisoida jos kritiikkiä pyytää, mutta muuten ei. Tai no, jos nyt on aito huoli ettei joku tosiaan tiedä tota teoriaa, voi aiheesta mainita kerran ja sen jälkeen olla hiljaa. 

Vierailija
33/33 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo toimii, sovellusta on vaikia syödä, kiloja laihtuu väkisinkin...