Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimon tunteet väljähtyneet?

Vierailija
27.07.2013 |

Olemme vaimon kanssa olleet jo useita vuosia yhdessä, ja meillä on yksi lapsi. Vaimo on ollut aina seksuaalisesti haluttomampi, eikä myöskään muustakaan läheisyydestä ole välittänyt niin paljoa kuin minä.

Viime aikoina minua on alkanut mietityttämään tämä asia, ja jollain tasolla jopa ahdistaa. Minusta tuntuu välillä, että olemme vain kaverukset, jotka kasvattavat yhteistä lasta. Seksiä meillä on 1-2 kertaa kuukaudessa, mutta se on yleensä melko hyvää. Yhteinen arki on muuten ihan mukavaa, ja meillä on perheenä hauskaa.

Suuri miinuspuoli on, että en saa minkäänlaisia hellyydenosoituksia häneltä muuta kuin erittäin harvoin. Itse anna hänelle usein sellaisia, ja kehun häntä, mistä hän selkeästi pitää.

Hän itse sanoo olevansa vain sellainen ihminen, joka ei välitä "lepertelyistä" yms. Itse kaipaisin perusarkeen pientä flirttiä, ja huomionosoituksia.

Voiko olla, että en vain kiinnosta häntä enää puolisona, ja hän ei sitä itsekään tiedosta? Onko muilla vastaavanlaisesta kokemuksia, etenkin naisten mielipiteet kiinnostaisivat?

Tämä on johtanut siihen, että haen pientä flirttiä muilta naisilta, ja pelkään, että hairahdun enempäänkin, mikäli tilaisuus tulee. Omalta naiseltani kun en saa minkäänlaista huomionosoitusta.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti voisi olla omani - niin paljon on yhteistä "minun tapauksessani". Eroina tai lisättävänä, että kaksi lasta, vaimo on tehnyt aloitteen seksiin kerran 17 vuoden aikana (minä aktiivinen osapuoli aloitteissa), ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen kesti vuoden ennen seksin alottamista, nyt toinen lapsi puolivuotias ja olen tehnyt aloitteita tällä viikolla lukuisia kertoja - aina ollut vaimo väsynyt. Viidennellä yrityskerralla suuttui minulle, ja kosketeltiin toisiamme, molemmat itkivät ja lopetettiin siihen. 

Pääni hajoaa, enkä tiedä mitä tehdä. Töistä ei tule mitään, uni ei tule. Kammottavaa.

Vierailija
2/70 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti voisi olla omani - niin paljon on yhteistä "minun tapauksessani". Eroina tai lisättävänä, että kaksi lasta, vaimo on tehnyt aloitteen seksiin kerran 17 vuoden aikana (minä aktiivinen osapuoli aloitteissa), ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen kesti vuoden ennen seksin alottamista, nyt toinen lapsi puolivuotias ja olen tehnyt aloitteita tällä viikolla lukuisia kertoja - aina ollut vaimo väsynyt. Viidennellä yrityskerralla suuttui minulle, ja kosketeltiin toisiamme, molemmat itkivät ja lopetettiin siihen. 

Pääni hajoaa, enkä tiedä mitä tehdä. Töistä ei tule mitään, uni ei tule. Kammottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/70 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on myös tuo sama tilanne, että vaimo ei tee aloitetta koskaan. Hän on itse sanonut, että ei halua tulla torjutuksi, jos minua ei kiinnostaisikaan. Jos on halukas, niin odottaa, että minä jotenkin huomaan sen, ja teen aloitteen. Todella turhauttavan tuntuista, kun olisi mukava tuntea itsensä joskus haluttavaksi. Nykyisellään ei näin oikein tapahdu.

-AP

Vierailija
5/70 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi menettää halunsa hetkeksi, eikä tunne enää itseään samanlaiseksi, kun on synnyttänyt. Vaimo voi ajatella, että mitäköhän mies ajattelee nyt minusta kun paikat ovat venähtäneet, kun olisitte aloittamassa petipuuhia. Kun synnyttää, niin kestää oman aikansa kun paikat alhaalta ovat kunnossa. Myös, jos ennen oli litteä vatsa ja siihen myös totuitte, ei näky synnytyksen jälkeen ole todellakaan ennalleen, (mikä vaikuttaa suuresti itsetuntoon, ja kun itsetunto ei ole kunnossa, on vaikea olla sinut itsensä kanssa.) ja teksteistänne päätellen, vaimonne sen myös tiedostaa ja siten välttää kaikkea, mikä saattaisi johtaa seksiin..Nyt tulisi vain ymmärtää mitä nainen on saattanut menettää synnytyksen takia, antakaa aikaa ja olkaa ymmärtäväisiä. Kyllä teitä rakastetaan, olkaa sinnikkäitä!

Vierailija
6/70 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi menettää halunsa hetkeksi, eikä tunne enää itseään samanlaiseksi, kun on synnyttänyt. Vaimo voi ajatella, että mitäköhän mies ajattelee nyt minusta kun paikat ovat venähtäneet, kun olisitte aloittamassa petipuuhia. Kun synnyttää, niin kestää oman aikansa kun paikat alhaalta ovat kunnossa. Myös, jos ennen oli litteä vatsa ja siihen myös totuitte, ei näky synnytyksen jälkeen ole todellakaan ennalleen, (mikä vaikuttaa suuresti itsetuntoon, ja kun itsetunto ei ole kunnossa, on vaikea olla sinut itsensä kanssa.) ja teksteistänne päätellen, vaimonne sen myös tiedostaa ja siten välttää kaikkea, mikä saattaisi johtaa seksiin..Nyt tulisi vain ymmärtää mitä nainen on saattanut menettää synnytyksen takia, antakaa aikaa ja olkaa ymmärtäväisiä.

Vierailija
7/70 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen voi menettää halunsa hetkeksi, eikä tunne enää itseään samanlaiseksi, kun on synnyttänyt. Vaimo voi ajatella, että mitäköhän mies ajattelee nyt minusta kun paikat ovat venähtäneet, kun olisitte aloittamassa petipuuhia. Kun synnyttää, niin kestää oman aikansa kun paikat alhaalta ovat kunnossa. Myös, jos ennen oli litteä vatsa ja siihen myös totuitte, ei näky synnytyksen jälkeen ole todellakaan ennalleen, (mikä vaikuttaa suuresti itsetuntoon, ja kun itsetunto ei ole kunnossa, on vaikea olla sinut itsensä kanssa.) ja teksteistänne päätellen, vaimonne sen myös tiedostaa ja siten välttää kaikkea, mikä saattaisi johtaa seksiin..Nyt tulisi vain ymmärtää mitä nainen on saattanut menettää synnytyksen takia, antakaa aikaa ja olkaa ymmärtäväisiä.

Vierailija
8/70 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia hyvistä näkökulmista, mutta meidän tapauksessa en usko olevan kyse synnytyksen jälkeisyydestä. Synnytyksestä on jo muutama vuosi, ja vaimon vartalo on melkolailla samanlainen kuin aiemminkin. Ja näitä samoja "ongelmia" oli havaittavissa jo ennen lasta, mutta ne ovat voimistuneet viime aikoina.

Haluaisin joskus esim yhteisiä suihkuhetkiä, mutta ne tyrmätään heti. Jos saunomisen yhteydessä koittaa suihkussa hyväillä, kädet siirretään pois. Eipä tässä varmasti auta kuin tyytyä kohtaloon, ja toivoa, että muutosta olisi joskus luvassa.

Täytyy kuitenkin ottaa mietintään, voisiko kuitenkin johtua osittain synnytyksestä ja sen jälkeisistä muutoksista.

Vierailija
9/70 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin samanlaiset fiilikset kuin aloittajalla.

Vaimoa ei kiinnosta seksi, kuin pakollisena pahana pari kertaa kuussa.

Tätä on jatkunut jo vuosia, eikä tilanteeseen muutosta ole näköpiirissä, kaikenlaista olen kokeillut eikä asia siitä muuksi muutu.

Siinä ohessa olen kiinnittänyt huomiota myös tähän seikkaan, että jos meillä halaillaan tai ollaan lähellä tms, niin sekin tapahtuu aina minun aloitteestani. Vaimo ei koskaan tule itse halaamaan tai hipaise ohimennen tai tule sohvalle viereen istumaan ja hempeilemään.

Alkoi tämän vuoden alkupuolella koko tilanne ärsyttämään sen verran, että yritän tietoisesti olla tekemättä aloitteita itse. En enää hipaise tai hiplaile ohimennen, en halaa tai mene lähelle (paitsi että välillä unohdan nuo lupaukseni).

Yritän myös olla vonkaamatta seksiä, koska torjutuksi tulemisen kokemuksia ja pettymyksiä on sen verran koossa, että ei paljon naurata. Tyhjän saa pyytämättäkin.

Ihan ilmeistä on, että vaimoa ei huvita.

Olen yrittänyt keskustella ja kysellä asiasta, mutta en pääse oikein mistään kiinni, että mitä sen enempää voisin tehdä, kuin mitä olen yrittänyt. Kun ei sitä huvita niin ei huvita.

Aluksi sain kaikenlaisia selityksiä väsymyksestä ja kun hän on muka läski ja ei siksi huvita ja lapset roikkuu "koko ajan" (illat) kiinni hänessä, niin ei halua, että minäkin vielä roikun kiinni.

Vaikka useita viikkoja yritin tehdä enemmän kuin osani kotitöistä ja tarjota siis mahdollisuutta olla levänneempi ja olla vielä enemmän lasten kanssa, niin ei sillä ollut mitään vaikutusta.

Lisäksi kyllästyttää olla aina se, jonka on juurikin tehtävä sen seksin eteen kaikki kommervenkit hieronnoista ja hellittelystä ja ties mistä alkaen, että olisi edes joskus mahdollisuuksia saada.

Minkä helkkarin takia minua ei hierota ja hellitellä? Miksi tämä on niin yksipuolista. Taidan ruveta jumalauta selibaattiin, niin ei tarvi sitten ainakaan pahoittaa jatkuvasti mieltään.

Kummankaan.

Vierailija
10/70 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu juttu jo yli 10 vuoden ajalta tuo läheisyyden / kosketuksen puuttuminen parisuhteessa joka syö henkisesti miestä miksei myös naistakin.

Mutta näillä mennään mitä on annettu.

Vierailija
11/70 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 10: Meillä on juuri samanlainen tilanne, että mitään hipaisuja, halauksia tms ei hänen puoleltaan tule. Olen myös joskus kyllästynyt, ja päättänyt olla itsekään niitä tekemättä. Pelkään kuitenkin kaiken fyysisyyden katoavan, ja suhteen kuihtuvan kokonaan, joten en ole kovin

Olemme välillä puhuneet asiasta, mutta vaimo sanoo vain olevansa tällainen. Tietää kyllä, että olemme erilaisia, mutta ei voi mitään. Kuten edellinen sanoi, näillä mennään mitä on annettu.

Vierailija
12/70 |
29.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen viesti siis AP

Vierailija
13/70 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut seksiä mieheltäni nyt puoleen vuoteen. Joka ilta halailen häntä .sängyssä ja yritän innostaa seksiin ottamalla hänen peniksensä käteeni ja liikuttelemalla esinahkaa edestakaisin sekä hyväilemällä peppua ja selkää. Mitään ei kuitenkaan tapahdu. Penis ei kovetu vaan lerpottaa velttona. Toisinaan vien hänen kätensä kosteaan pilluuni, mutta hän vetää sen aina nopeasti pois. En jaksa enää pitkään tällaista.

Vierailija
14/70 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas esikoinen syntyi noin 5kk sitten. Ainoan kerran seksiä oli kuukauden sisällä lapsen syntymästä. Nyt on vaimo pistänyt stopin kokonaan. Minkäänlaista seksuaalista kanssakäymistä ei ole ollut neljään kuukauteen.

ollaan juteltu asiasta pariin otteeseen minun aloitteesta ja vaimon mukaan ei vaan tee yhtään mieli. Olen lopettanut yrittämisen, koska tämä kuulemma pahentaa asiaa entisestään. Nyt mietin milloin se mahdollisesti alkaa normalisoitua vai alkaako ollenkaan.

Itse olen karvan alle kolmekymppinen ja seksuaalisesti hyvin aktiivinen, joten tilanne on aika turhauttava, joskin pystyn ymmärtämään vaimoa jollain tasolla, ja antamaan aikaa. Silti takaraivossa pyörii uhkakuvia. Itsellä kun ei ole aikomustakaan lopetella niitä hommia vielä tässä iässä.

Mutta miten pitkään pitäisi antaa tilanteen jatkua ja milloin kannattaa huolestua? Pettäminen tai muukaan vaimon luottamuksen rikkova toiminta ei tule kysymykseenkään. Se tuskin ratkaisee mitään ongelmia. Olen vain äärettömän turhautunut tilanteeseen.

Vierailija
15/70 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailijalle 14:

Meillä tuo tilanne on sama, mutta ihan toisinpäin. Ihan vastava tilanne muuten.

On se tosi kummallista miten tilanteeseen päädytään ja siitä ei meina löytyä ulospääsyä ollenkaan.

Mieli tekisi kokeilla jotain ihan uutta juttua

M

Vierailija
16/70 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on samanmoisesta tilanteesta joskus exän kanssa, hän lääppi ja läähätti mutta minua asia ei pätkääkään kiinnostanut koska kiikarissa oli jo uusi mies. Todennäköisesti vaimosi on ihastunut johonkin muuhun. (Hassua, että puhuit tuosta että vaimosi sanoo "ehkä en ole vain sellaista tyyppiä"- itse sanoin aivan samaa kun ex lähenteli ja minulla vilisi mielessä jo uusi ukko..). Suhde oli meillä jo kuollut aikapäivää sitten ainakin omassa tunteessani, joten ei sitä jaksanut enää kiinnostaa milläänlailla ukon lääppimiset ja vouhkaamiset. Silloinkun naisen tunteet kuolee, on vain ajankysymys milloin hän _uskaltaa_ erota.

Vierailija
17/70 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, jos teillä noin pieni lapsi vaimosi hormoonitasapaino on vieläkin sekaisin synnytyksestä. Hellyyttä voi osoittaa muutenkin kuin pelkästään yhdynnällä, sen varmaan tiedätkin.Vaimostasi voi tuntua siltä että on yksi pieni vauva ja sitten yksi "isompi" vauva, molemmat vaativat huomiota. Vaatii kärsivällisyyttä sinulta, tiedän mistä puhun. Itselläni kaksi lasta nyt jo aikuisia.Seuraava kylmä ajanjakso tulee siinä vaiheessa kun vaimosi on noin 50v. Vaihdevuosioireet ovat moninaiset ja tekevät naisesta ihan muumion. Tämä ei sua lohduta mutta apua saa lääkäriltä ja sinne voitte mennä vaikka yhdessä ( vaikka jo nyt tässä vaiheessa) Tiedän että se on vaikeaa mutta kannattaa, mieheni jaksoi katsella minun kylmää kauttani  noin 3 v. ja ilmoitti sitten että uusi emäntä on löytynyt. Tämä herätti minut! Tilasin oitis gynekologille ajan ja lopputulos oli se että estrgeenikorvaushoito alkaa. Olen noin 50v ja kyllä kun hormoonitasapaino löytyi halut löytyivät ja ei ollut enää paikat kuivina. Lisäksi hommasimme aikuisten leluja molemmille ja johan vipinää riittää.Lelut tuovat mukavan lisän seksielämään ja en koe mitenkään niitä huonoksi jutuksi. Suuseksi on myös mahtavaa puolin ja toisin, jos se molemmille sopii. Puhukaa ääneen mikä tuntuu hyvältä mikä ei. Turha häveliäisyys pois! Älkää hukatko aikaa niinkuin minä tein ja vain sen vuoksi ettei kumppani saanut suutansa auki riittävän ajoissa. Miehille antaisin sen neuvon että jos olette puutteessa,hellyyden, huomioimisen ja seksin suhteen ottakaa asia puheeksi. Se ei auta että alatte käyttäytymään ilkeästi, nainen on vain entistä enemmän sekaisin. Kuhertelu vaatii aikaa ja rauhallisen hetken, kiire ei saa olla missään vaiheessa. Pelkästään toisen koskettelu ja läheisyys auttavat asiaa. Ei vaativia kielisuudelmia, käsiä, lantiolla "tökkimistä" Itse olen kovan koulun käynyt tässä tämän vuoden aikana ja luotan siihen että jatkamme yhdessä, toki lisämaustetta hakien seksielämään esim, parinvaihtoa mutta sekin vain siten että molemmat siihen suostuvat. Jos parinvaihto ei onnistu aina voi fantasioida. Kaikkea hyvää sinulle ja kumppanillesi.

Vierailija
18/70 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan miehet! Kiinnostavaa (vaikkakin harmillista) lukea, että teidän tilanteenne on tuollainen.. siis puolisot pihtaavat/eivät ole halukkaita ja hellyyttä, kosketuksia jne. ei ole. Noh, täällä täysin vastaava tilanne, mutta olen nainen. Tilanne tekee minut todella surulliseksi ja turhautuneeksi. Eikä oloani helpota laisinkaan se, että muut miehet ovat minusta kiinnostuneita  missä vain kuljenkin:/ Elän todella puutteessa, sekä seksin että läheisyyden puutteessa. En tiedä kauanko tätä jaksaa. Olisin ikionnellinen, jos minulla olisi mies, joka halaa päivittäin ja on muutoinkin lähellä..

Vierailija
19/70 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 17: En usko, että ainakaan meillä on toisesta miehestä kyse (vaikkakin niinhän useat petettävät varmasti sanovat). Tämä kun ei ole mikään uusi asia, vaan samaa on jatkunut jo pitkään, ja tiedän, että vaimoni ei edes ehtisi toisten kanssa olemaan. Hän on lähinnä liian paljon kotona, joka voikin osaltaan olla yksi syy tilanteeseen. Koitankin patistaa häntä käymään välillä jossakin, ja ottamaan omaa aikaa.

19:lle: Tuo todella on ahdistava tunne, ja usein ajatellaankin, että noin päin ei voi olla. Eli, että mies ei haluaisi, mutta nykyään tuntuu, että et ole myöskään ainoa nainen, joka tuollaisessa tilanteessa joutuu elämään.

Onko teillä jatkunut tilanne jo pitkään? Oletteko puhuneet asiasta?

-AP

Vierailija
20/70 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli kommentoida tähän keskusteluun että mulla vastaava tilanne; olen kotona kahden lapsen kanssa. Aika menee jatkuvaan höösäämiseen, minua ei ole "naisena" olemassa vain äitinä, ihmisenä joka pyyhkii perseet, pesee hampaat, antaa repiä hiuksista, ruokkii ja pesee. Puhumattakaan talon ylläpidosta. Mies käy päivät töissä jossa saa rauhassa hörppiä kahviaan, käydä tupakalla kun haluaa, syödä ravintoloissa. Kun vihdoin ja viimein illalla palaa kotiin, olen jo repeämispisteessä ja haluan nukkumaan tai vähintään hirttää itseni patteriin. Meillä ei edes ole mitään tukijoukkoja, jonne saisi vietyä lapsia että saisi(mme) omaa aikaa. Todella turhauttavaa. Ymmärrän täysin vaimoasi. Meidän pienin on nyt 6kk, hormoonit minulla vielä hakusessa, keho ei tunnu omalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi