Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljonko teillä oli lapsivapaata kesälomalla?

Vierailija
27.07.2013 |

Meillä loman loppu häämöttää eikä päivääkään lapsivapaata. Olisipa ollu ihana edes yksi kesäilta viettää miehen kanssa ihan kaksistaan...

Mien teillä muilla?

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytännössä vapaata koko kesä. Lapset viihtyvät isovanhempien mökillä niin hyvin, että saamme käyttää pientä pakkoa ja suostuttelua, että saamme heidät lainaksi koko perheen  purjehduslomalle. Haluan vielä lisätä, että mummi ja ukki pitävät lapset (8 ja 10 v.) mielellään luonaan.

Vierailija
82/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ilta, ja se oli eilen. Löysimme meille tytön hoitamaan lapsia kaupan seinälle laitetun lapun avulla. Ja ihania tyttöjä löysimmekin, suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme viikkoa. Itseasiassa vapaata niin että ei ole työtä eikä lapsia on yli viikon mutta etätyö kannonnokassa ilman lapsia kaksi viikkoa tuntuu lomalta myös.

Vierailija
84/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Viimeksi olimme konsertissa maaliskuussa ja lapsia hoiti siskoni noin 3h. Sitä ennen en edes muista. Lapset 3v ja 6v.

ei ole mitään tarvettakaan saada lapsivapaata. Viihdyn kyllä niiden kanssa!

Vierailija
85/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta siten, että lapset olivat kotona kaksi viikonloppua.

Olivat isänsä luona, minä töissä.

Vierailija
86/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Minä olisin toivonut yhtä vapaailtaa, kivaa aikaa rantalaivoilla..ruokaa..niin kuin joskus ennen....mutta eipä tuo toteutunut tänäkään kesänä. Koitetaan ensivuonna uudestaan..

Vierailija
87/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nyt mies- ja lapsivapaalla pari viikkoa. Ovat mummoloissa, kun minä teen vielä töitä. Kohta alkaa minun loma ja toivottavasti saamme illan tai kaksi lapsi vapaata. Tosin tuo toinen ilta olisi aikuisten juhla, joten ei ihan sellainen kahdenkeskinen parisuhdejuttu. Toinen olisi sitten vain meille kahdelle. Jos onnistuu...

Vierailija
88/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän enemmän, kun mies oli lasten kanssa mökillä pari viikkoa, kun minä olin vielä töissä. Mutta miehen kanssa kahdestaan ollaan oltu lapsivapailla viikko + viikonloppu kesä/heinäkuussa ja nyt taas, kun mun vanhemmat lähti lasten kanssa ulkomaille. Me olemme sellaisessa onnellisessa asemassa, että isovanhemmat ovat vielä nuorehkoja ja hyvävointisia ja haluavat hoitaa lapsia paljon. Tai ei se ole edes hoitamista, koska ei me sitä niinkään kaivata ja pyydetä, vaan isovanhemmat haluavat ottaa lapset mukaansa reissuille ja mökille. He viihtyvät yhdessä ja se on minusta suuri onni kaikille. Olen äärimmäisen kiitollinen. 

Vierailija
89/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 viikkoa kesäkuussa, olimme miehen kanssa töissä silloin. Anopista on ollut suunnattomasti apua, etenkin kun kuopusta (vilkas 8v poika)) ei viitsi jättää vanhempien sisarusten valvottavaksi (13v ja 12v). Nyt ovat 2 viikkoa mummolassa, saman ikäisiä serkkujakin siellä kavereina. Meillä molemmilla alkaa työt taas, joten tosi kiva että tällainen mahdollisuus on! Olemme tosi kiitollisia ja onnekkaita. Ihanaa kun välillä saa olla kahdestaan, käydä ulkona syömässä, konserteissa yms.

Vierailija
90/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään lapsivapaata, tuskin tuleekaan muutamaan vuoteen. Lapsia on neljä, sukulaiset kaukana eivätkä kauheasn kiinnostuneita lapsistamme. Yhdessä reissaamme ja touhuamme, tosin kyllä välillä haaveilen, että päästäisiin miehen kanssa ihan kaksistaan johonkin aikuisten rientoihin. Kyllä sekin aika koittaa.

Vierailija
91/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesystävän kesäloma-aikana meillä oli 4 pv lapsivapaata. Mä en ole kesälomaani vielä pitänyt, enkä oo vielä päättänyt koska pitäisin.

Muuten kesällä meillä on ollut jo yli 2 viikkoa lapsivapaata ja vielä viikko edessä.

Vierailija
92/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 22:18"]

hoh hoijakkaa- eikö vieläkään saatu asiallista keskustelua aikaan tästä aiheesta- kyllä jokainen ÄITI ( isät kyllä vapaan osaavat yleensä ottaa) lapsivapaan eli hengähdystauon ansaitsee

t. ammattikasvattaja

[/quote]

Foorumin ammattikasvattajat on yleensä mammoja, joiden kakarat on mummolassa jo parin kuukauden iästä hoidossa, että pääsee viettään ihanaa iltaa Jorman kanssa ja ens viikolla lähipubin Peran kanssa.

Kyllä särähtää korvaan äidit, jotka hoidattaa lapsensa päiväkodissa talven ja kesät huokailee, että pitäis päästä kakaroista eroon ja viettään lapsivapaata aikaa.

Ihan oikeasti, niitä lapsia ei ole kenenkään pakko tehdä, jos ne oikeasti on niin kamalasti tiellä.

'Miettikää nyt miltä niistä lapsistakin tuntuu, kun koko ajan valitatte, että ette pääse tarpeeksi eroon niistä.

Lasten itsemurhayritykset ovat esim. lisääntyneet. Ei kai se ole ihme, kun lapset rakastaa vanhempiaan niin paljon, että yrittää lopulta tappaa itsensä, että äidillä olisi elämä helpompaa, kun pääsee hänestä eroon.

Jos ei ihminen pysty ajattelemaan muuta kuin tätä päivää ja sitä, että saispa olla mahdollisimman paljon lapsistaan erossa, ei elämässä ole paljon sisältöä-

Vierailija
93/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 10:54"]

Mulla vähän enemmän, kun mies oli lasten kanssa mökillä pari viikkoa, kun minä olin vielä töissä. Mutta miehen kanssa kahdestaan ollaan oltu lapsivapailla viikko + viikonloppu kesä/heinäkuussa ja nyt taas, kun mun vanhemmat lähti lasten kanssa ulkomaille. Me olemme sellaisessa onnellisessa asemassa, että isovanhemmat ovat vielä nuorehkoja ja hyvävointisia ja haluavat hoitaa lapsia paljon. Tai ei se ole edes hoitamista, koska ei me sitä niinkään kaivata ja pyydetä, vaan isovanhemmat haluavat ottaa lapset mukaansa reissuille ja mökille. He viihtyvät yhdessä ja se on minusta suuri onni kaikille. Olen äärimmäisen kiitollinen. 

[/quote]

Käythän sitten lapsiesi kanssa katsomassa vanhempiasi vanhainkodissa ja hoitamassa heitä siellä

Sillä palstamammahan ehdollistaa rakkauden. Jos et hoida minun lapsia, en käy sinua katsomassa vanhainkodissa

Vierailija
94/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 22:59"

24 (joka näköjään on saanut miinusta - miksiköhän?)

Meillä muksut olleet monta yötä hoidossa tänä kesänä, mutta en kyllä todellakaan ymmärrä miksi kukaan laittaa 2-vuotiasta, pienen pientä lasta viikoksi hoitoon. En ikinä olisi raaskinut :) Nyt isompia lapsia raaskin.

[/quote]

[/quote]

No me kysyttiin lapsilta haluavatko he mummon ja vaarin kanssa mökille ja molemmat vastasivat joo. Käytiin miehen kanssa puolivälissä viikkoa mökillä ja kysyttiin joko he haluavat lähteä äidin ja isän kanssa kotiin (ei) vai haluavatko jäädä vielä mummon ja vaarin kanssa (joo). Oli minulla tietysti ikävä kumpaakin lasta sen viikon ajan, mutta en olisi raaskinut viedä heitä väkisin kotiin kun kerran niin hyvin viihtyivät. Ja meillä tosiaan oli koko ajan valmius hakea lapset kotiin tai mennä itsekin mökkeilemään jos tilanne olisi ollut sellainen.

24&70

Vierailija
95/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta sitten oli lapsivapaata. Yleensä meillä on omien lisäksi lasten kaverieta, joiden vanhemmat on sillä "lapsivapaalla". Mutta eipä haittaa, kiva talo ja piha missä voidaan miehen kanssa hengailla keskenämme, lapset jo pärjää ilman jatkuvaa valvontaa. Olen kyllä niin tottunut, että olisi ihan outoa jos olisin kotona yksin.

Vierailija
96/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 22:18"]

hoh hoijakkaa- eikö vieläkään saatu asiallista keskustelua aikaan tästä aiheesta- kyllä jokainen ÄITI ( isät kyllä vapaan osaavat yleensä ottaa) lapsivapaan eli hengähdystauon ansaitsee

t. ammattikasvattaja

[/quote]

Foorumin ammattikasvattajat on yleensä mammoja, joiden kakarat on mummolassa jo parin kuukauden iästä hoidossa, että pääsee viettään ihanaa iltaa Jorman kanssa ja ens viikolla lähipubin Peran kanssa.

Kyllä särähtää korvaan äidit, jotka hoidattaa lapsensa päiväkodissa talven ja kesät huokailee, että pitäis päästä kakaroista eroon ja viettään lapsivapaata aikaa.

Ihan oikeasti, niitä lapsia ei ole kenenkään pakko tehdä, jos ne oikeasti on niin kamalasti tiellä.

'Miettikää nyt miltä niistä lapsistakin tuntuu, kun koko ajan valitatte, että ette pääse tarpeeksi eroon niistä.

Lasten itsemurhayritykset ovat esim. lisääntyneet. Ei kai se ole ihme, kun lapset rakastaa vanhempiaan niin paljon, että yrittää lopulta tappaa itsensä, että äidillä olisi elämä helpompaa, kun pääsee hänestä eroon.

Jos ei ihminen pysty ajattelemaan muuta kuin tätä päivää ja sitä, että saispa olla mahdollisimman paljon lapsistaan erossa, ei elämässä ole paljon sisältöä-

[/quote]

Jos ihminen haluaa tyyliin kerran kesässä/vuodessa yhden vapaan illan, niin onko se jatkuvasti valittamista, ettei pääse lapsista eroon? Etkö osaa nähdä muita kuin ne ääripäät? Normaali ihminenkö ei ikinä koskaan milloinkaan kaipaa ihan vain aikuista seuraa ja pientä breikkiä arjen jutuista? Robottejako äidit ovatkin? Onko se heti pois rakkaudesta lapsia kohtaan, jos haluaa välillä olla VAIN miehensä kanssa tai muuten ilman lapsia aikuisten seurassa?

Saako siitä pienestä lapsivapaasta haaveilla, jos lapset eivät ole talvella päivähoidossa?

Mun mielestä täällä ei ole vielä kukaan valittanut, että lasten kanssa olisi hirveän raskasta ja että heidän kanssaan olisi pakkopullaa se oleminen. Kaikkien viesteistä huokuu rakkaus lapsia kohtaan ja halu olla heidän kanssaan, vaikka välillä ovatkin olleet erossa heistä tai haaveilleet lapsivapaasta.

Ei mullakaan tuota tuskaa olla lasten kanssa, ovat maailman ihanin asia elämässäni, vaikka se yksi vapaa vuorokausi olisikin ollut kiva. Mutta eiköhän sellainenkin "vapaapäivä" vielä joskus tule.

ap.

Vierailija
97/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensä kuusi yötä, neljä yötä niistä oltiin Lontoossa alkukesästä ja kaksi yötä nyt heinäkuussa kotona kaksin. Lapset 2v ja 4v olivat mummulassa nuo yöt. 

Itse en näe mitään ihmeellistä siinä että pariskunta haluaa olla myös kaksin ilman lapsia. Ja varsinkin lomalla. Se, että on kaksistaan illalla kun lapset nukkuu, ei vain ole sama asia! Ihanaa on, kun voi tehdä hyvää ruokaa, ottaa sen kanssa viiniä, katsoa elokuva, mennä sitten saunaan, sitten valvoa aamuyöhön ja sitten nukkua puoleen päivään ihan rauhassa. Sitä ei lasten kanssa oikein voi tehdä.

Vierailija
98/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 97 vielä jatkaa, että olen ollut kotiäitinä 4.5 vuotta jo, antaen aika paljon aikaani kahdelle lapselleni. Nyt he aloittavat syksyllä päiväkodissa ja jotenkin tuntuu, että kaipaan "vapaata" sen jälkeen vähemmän ja eri tavalla. Mutta itse koen, että varsinkin minä olen ansainnut muutaman kiirettömän aamun mieheni kanssa tai yksinkin, kotiäitivuosieni jälkeen :)

Sitä en itsekään ymmärrä, että vauvasta lähtien lapset on viikot päiväkodissa ja viikonloput mummolassa. Mutta se kultainen keskitie tässäkin: minusta jokainen pari ihan ansaitsee keskinäistä aikaa jolloin ei tarvitse olla lasten takia hälytysvalmiudessa.

Vierailija
99/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedänpä sellaisenkin kotiäipän, jonka lapsi on kokopäivähoidossa, mutta tarvitsee lisäksi ilta- ja viikonloppuhoitajan, että saa "omaaa aikaa". Vähän olen ihmetellyt, mutta en ole sanonut mitään.

Vierailija
100/102 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 18:42"]

Meillä loman loppu häämöttää eikä päivääkään lapsivapaata. Olisipa ollu ihana edes yksi kesäilta viettää miehen kanssa ihan kaksistaan...

Mien teillä muilla?

[/quote] Tähän mennessä kesää on ollut viikko (kävimme Ruotsissa, Tuskassa ja kiersimme tovin maata) sekä yksi kahden vuorokauden jakso. Loppukesästä tulee vielä reilu viikko (Italianmatka kahdestaan miehen kanssa.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä