Kuinka paljonko teillä oli lapsivapaata kesälomalla?
Meillä loman loppu häämöttää eikä päivääkään lapsivapaata. Olisipa ollu ihana edes yksi kesäilta viettää miehen kanssa ihan kaksistaan...
Mien teillä muilla?
Kommentit (102)
Lapsi on 3 vuotta, eikä ole ollut lapsivapaata. Ilman miestä on ollut paripäivää kotosalla ja ilman miestä on oltu reissussa useampi päivä. Vähän on ollut puhetta, että sisko katsoisi lasta sen aikaa kun käydään miehen kanssa syömässä. Katotaan nyt että toteutuuko se.
Anoppi ilmoitti, että ottaa lapsen kahdeksi viikoksi heille, mutta kun kysyin, että pärjäätkö uhmaikäisen kanssa, niin perui kutsun.
nro 51. oletko marttyyri?
minulla on erityistä hoitoa ja kasvatusta vaativa adhd- lapsi- kumpi on parempi levännyt äiti vai hirviö-äiti????
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 19:09"]
Outo kysymys lapsiperheen äidiltä. Asiaa olisi pitänyt miettiä ennenkuin laittautui raskaaksi.
[/quote]
Sinä taidat olla katkera yh, joka ei ymmärrä parisuhteen hoitamisesta mitään!
[/quote]
Sinä olet niitä naisia kun hoitavat vaan parisuhdetta mutta et lapsia. Ovat vain pakollinen osuus perhei dylliä. Säälin lapsiasi......
[/quote]
Moniahan tekee lapsia vain siksi, että saavat pienen breikin töistä. Yllätyksenä tulee sitten se, että niiden kans pitäis tuhlata vapaa-aikaakin.
Joku mamma on siis sitä mieltä, että kun lapsia tekee, niin niiden kanssa pitää olla kuin paita ja persus 18 vuotta ainakin, työ- ja koulupäivätkin ovat vähän huonoja tekosyitä olla pois lapsen vierestä, saati sitten joku parin päivän loma! Kamalaa kamalaa, äiti on aivan kamala jos haluaa joskus olla vaikka päivän tai pari erossa lapsistaan ja lapsethan saavat ihan kamalia traumoja sellaisesta! Yhdessä pitää olla, kahta metriä kauemmaksi ei saa mennä, eieiei, ei ikinä!
Hohhoijaa, onneksi teitä ei ole ystävissäni ja kavereissani, en edes tunne yhtään tuollaista tapausta - tosin täällä taitaa olla vain pari hermoheikkoa ylisuojelevaa äiteliiniä riehumassa omaa ei niin tervettä ajatusmaailmaansa muillekin. :)
1 yö ja 2 päivää siinä välillä ja pari iltaa on ollut koko kesän aikana.
hoh hoijakkaa- eikö vieläkään saatu asiallista keskustelua aikaan tästä aiheesta- kyllä jokainen ÄITI ( isät kyllä vapaan osaavat yleensä ottaa) lapsivapaan eli hengähdystauon ansaitsee
t. ammattikasvattaja
Mulla on ollut omaa aikaa ja miehen kanssa oltu kerran tän kesän aikana pari tuntia kahdestaa. Mulla omaa aikaa on liiaksikin, kun pitkä kesäloma ja mummu koko ajan vaatii lapsia kylään. Mies taas ei lomaile lainkaan, joten olen jatkuvasti päivän täällä yksin kotona. Yökylään lapsia ei tosin saada mihinkään. Mummu ei halua, vaikka päivällä hoitaakin. Kouluikäinen on joskus kavereilla yötä, nuorempi ollut viimeksi 2011 kesällä, kun oli miehen veljen häät.
Miehen kanssa kahdenkeskistä aikaa ei ole ollut yhtään. Keväällä viimeksi kun mulla oli synttärit, saatiin lapset samaan aikaan yökylään ja päästiin miehen kans ulos.
Mutta olen ollut nyt viikon yksin kotona (ja töissä), mies on lasten kans reissussa. Huomenna tulevat kotiin. Olisin voinut jatkaa tätä vielä vähän pitempäänkin... No, kyllä niitä jo vähän ikäväkin on!
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:25"]
ei yhtään mutta ei se haittaa koska rakastan lapsiani ja ennenkaikkea viihdyn heiden seurassaan. älkää tehkö mukuloita jos hoitaminen on pakkopullaa!!!!!
[/quote]
Minäkin rakastan lapsiani ja viihdyn heidän kanssaan, eikä heidän hoitamisensa ole mitään pakkopullaa. Siitä huolimatta kaipaan silloin tällöin myös kahdenkeskistä aikaa rakastamani puolison kanssa. Ja joskus tarvitsen aikaa vain itselleni, ilman miestä ja lapsia, samoin kuin mieskin joskus haluaa aikaa ilman minua ja lapsia. Ja ihan yhtälailla lapsilla ja isovanhemmilla on oikeus omaan yhteiseen aikaansa. Kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä, joten en osaa nähdä tässä järjestelyssä mitään väärää.
24 (joka näköjään on saanut miinusta - miksiköhän?)
Muutama tunti, oltiin aikuisten juhlissa. Oli ihanaa kun sai vaihteeksi puhua aikuisten juttuja ilman, että lapset on korvat höröllä kuuntelemassa.
Tuokaa mulle hoitoon ;) Omat lapset on jo teinejä ja kovasti on menoja ilman äitiä. Jatkuvasti ruikutan kummipoikaa pikkusiskoineen hoitoon.
Ei yhtään t:isi (Äiti kesätöissä ja isi kesälomalla)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 22:59"
24 (joka näköjään on saanut miinusta - miksiköhän?)
Meillä muksut olleet monta yötä hoidossa tänä kesänä, mutta en kyllä todellakaan ymmärrä miksi kukaan laittaa 2-vuotiasta, pienen pientä lasta viikoksi hoitoon. En ikinä olisi raaskinut :) Nyt isompia lapsia raaskin.
[/quote]
Ei yhtään, enkä koe tarvivani, niin tottunut että ollaan aina yhdessä. Silloin kun 2 ensimmäistä olivat pieniä ja vuoden ikäerolla syntyneitä, olisin kaivannut apua, mutta en enää. Tukiverkot lähes tuhannen kilometrin päässä, kerran vuodessa ollut lapsivapaa ilta, mutta pienimmästä ei vielä sitäkään. En valita, hyvä näin :) Lapset 5,4 ja 1
Aika monta. Ihanaa olla miehen kanssa kaksin, tavata ystäviä yhdessä ym. Ollaan paljon lasten kanssa ja siitä tykätään, mutta kyllä sitä jaksaakseen tarvii lapsetontakin aikaa. Sitä paitsi lapsetkin tykkää olla mummien ja kummien sekä serkkujensa kanssa. Lisäksi olen joka kesä viikon yksin kun mies lasten kanssa mökillä. Se on niin siistii! Lapset alle kouluikäisiä. Ja lasten serkut on vastaavasti meillä hoidossa. Ollaan yhtä suurta perhettä, mikä on harvinaista nykyään.
Olen aika monen naapurin kanssa jutellut, että he mielellään ottaisivat lapsen lapsiaan yökylään, mutta vanhemmat ei anna ku lapsi ei halua.. justjust.
Lapsivapaata kesäloman aikana oli illat, kun lapset nukkuvat. Tämän lisäksi mummo vahti lapsia 3 tuntia yhtenä päivänä.
Yks päivä oli loman alussa kun vein ne hoitoon. Nyt oon vklp yksin reissus
Ja lomaa 2,5kk. Ihana olla kotona lasten kanssa. Syksyllä sit lähetää vklp miehen kans kahestaa reissuun.
Jatkaa 78
Ei yhtään. Eikä ole iltaisinkaan, koska nuorempi nukkuu vain 10h yössä ja me sen saman ajan yöheräysten kanssa.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 19:09"]
Outo kysymys lapsiperheen äidiltä. Asiaa olisi pitänyt miettiä ennenkuin laittautui raskaaksi.
[/quote]
Sinä taidat olla katkera yh, joka ei ymmärrä parisuhteen hoitamisesta mitään!
[/quote]
Sinä olet niitä naisia kun hoitavat vaan parisuhdetta mutta et lapsia. Ovat vain pakollinen osuus perhei dylliä. Säälin lapsiasi......
[/quote]
Ja sinä olet niin mustavalkoinen, että ei voi kuin nauraa.