Mies hommas mulle siivouskeikkoja, ja nyt ahdistaa pahasti
Eli toka viikko alkamassa maanantaina. Tunnen olevani kuin häkissä. Viimeviikko oli kamala. Hirveesti siivottavaa, ja mummelit käskytti. Olen n.4 tuntia päivässä näissä paikoissa, mut korvaus n.140e/pv. ei tunnu sen arvoiselta.
Kommentit (50)
Siis täh? Tienaat siivoamalla 35euroa tunti ja se ei susta riitä?
No huh huh ja valivali. 4h päivässä nyt vaikka istuu kepin nokassa, ja jos palkkakin on 35e/h niin en kyllä valittaisi. Mummojen valituksetkin menee helposti toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Mikä tässä on se oikean ongelma? Oletko liian ujo, mitä työtä olet ennen tätä tehnyt, miksi miehesi järjestää sinulle työtä, oletko ollut pitkään työtön??
Minä on olen tehnyt vaihtelevasti aikalailla kaikkea siivoustyötä opiskeluaikoina, eikä siinä ollut mitään vikaa, ei ollut aina mitään riemuakaan, mutta osaanpahan arvostaa nyt siistiä toimistotyötä!
PS: Kotisiivous on sentään siistiä puuhaa, on PALJON pahempiakin paikkoja siivottavaksi.
Kuulostaa uskomattoman hyvältä palkalta? Miten tuo on muka mahdollista?
Ihmisten on pakko tehdä ikäviäkin juttuja saadakseen rahaa elämiseen. En minäkään pidä työstäni ja jännitän kamalasti ihmisten tapaamista. Mutta eipä ole vaihtoehtoja. Enkä oikeastaan edes haluaisi jäädä pois töistä, koska silloin mökkihöperöityisin varmasti enkä pian enää uskaltautuisi kotiovesta ulos. Niin käy pikkuisen aina, kun olen muutaman viikon lomalla :)
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 18:12"]
Siis täh? Tienaat siivoamalla 35euroa tunti ja se ei susta riitä?
[/quote]
Ap. Työt on ollut raskaita, ja olen joutunut siirtelemään yksin sohvia ym. Asiakkaat todella vaativia, ja tehtävää sisällytetty pariin tuntiin Todella paljon. Asiakkaan pitäis olla myös tyytyväinen, kun lähden, että hiki päässä olen riehunut. Kokoajan olen vain toivonut, että pääsen pois... on niin ahdistanut
Jos sinulla on vakipaikat, missä käyt, niin kyllä siinä ajan mittaan tulee niiden mummojen kanssa tutuiksi. Itse teen ihan muun alan työtä, mutta ei se alku aina uusissa paikoissa ole mukavaa.
Kai sinä saat itse päättää palkastasi vai viekö mies rahat?
Siis noin 2800e/kk puolella työajalla? Voit ehkä jopa lupautua olemaan tupla-ajan tuolla palkalla, jotta saat tehtyä sellaista jälkeä ja tahtia, joka miellyttää kaikkia.
Niin mutta oikeasti: 140e päivässä, eli viikossa 700e, neljässä viikossa 2800e. Voiko muka olla mahdollista, että tienaat noin hyvän palkan nelituntisella työviikolla, ihan perussiivousta tehden? Moni vaihtaisi riemusta kiljuen paikkaa kanssasi. Teetkö pimeänä?
Oletko jotenkin hemmoteltu? Onhan se kotisiivous tavallaan raskasta joo, mutta kuten sanoin, paljon pahempiakin kohteita on. Monet muutkin työt on raskaita, se on elämää, ja luulisi noin kohtuuttoman kovan palkan tasaavan aika paljon. SInähän olet siellä asiakkaan kotona töissä, kyllä hänellä onkin oikeus tuolla hinnalla pyytää hyvää jälkeä ja laatua.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 18:17"]
Mikä tässä on se oikean ongelma? Oletko liian ujo, mitä työtä olet ennen tätä tehnyt, miksi miehesi järjestää sinulle työtä, oletko ollut pitkään työtön??
Minä on olen tehnyt vaihtelevasti aikalailla kaikkea siivoustyötä opiskeluaikoina, eikä siinä ollut mitään vikaa, ei ollut aina mitään riemuakaan, mutta osaanpahan arvostaa nyt siistiä toimistotyötä!
PS: Kotisiivous on sentään siistiä puuhaa, on PALJON pahempiakin paikkoja siivottavaksi.
[/quote]
Ap. Olen hyvin ujo, ja kärsin panikkihäiriöstä, joka meinasi ottaa vallan heti ekana päivänä :( Miehellä suhteita saada tällaisia töitä, niin halusi et hyödynnän. Olen ollut työtön pari vuotta, ja tehnyt sitä ennen toimistotyötä.
10 lisää, tuohan on parempi tuntipalkka kuin esim. kunnalla töissä olevalla lääkärillä.
Aika hyvä palkka sulla. Mä tienaan jotain 18 euroo tunnissa ja siihen sisältyy painavien juttujen nostelua, kiipeilyä yms. ja muutenkin koko ajan ollaan liikkeessä. Vähintään 7h vuoroja. Vaihdetaanko töitä?
Ei auta kuin alkaa kehittää itseään. Kotisiivous on helppo nakki aloittaa. Kuvittele itsesi kaupan kassalle kolme kertaa huonommalla palkalla, niin jo alkaa helpottaa. Ethän sä voi koko elämääsi istua jossain komerossa piilossa.
Auttaisiko jos saisit tuohon paniikkihäiriöön alkutaipaleelle jotain lääkettä kunnes olet sinut tuon työn kanssa?
Ottakaa huomioon, että jos esim. kaupunki hakee laitoshuoltajia tai jokin kotisiivousfirma siivoojia, aina on vaatimuksena hyvät vuorovaikutustaidot.
Tuskinpa ap noita rahoja itselleen saa puhtaana käteen. Jokaisen on verot maksettava, tavalla tai toisella, ennemmin tai myöhemmin.
Ap. Mies ei vie rahoja. Sen voi kukin päätellä, et kuinka saan rahat.
Mä en tajua, kuka tai mikä taho tuon sun palkan maksaa? Täällä moni varmasti kateellinen tuosta palkasta ja teet päivässä vain neljä tuntia.
Olet valtakunnan parhaiten palkattu siivooja. Lopeta valittaminen, sinulla on hyvin varaa mennä yksityiselle psykiatrille hakemaan vähän lääkettä tuohon paniikkihäiriöösi.
Ap. Ja täytyy vielä lisätä, et jännitys ja pelko on ollut aivan hirveetä. Nyt taas jo pelottaa alkava viikko. Jännitän ihmisiä ihan hirveesti, ja nyt pitää mennä niiden kotiin :(