Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä ei halua nähdä tänään kun "on muuta menoa" niin kysyin mitä menoa sinulla on eikä kehtanut vastaa.

Vierailija
07.08.2020 |

Niin vaikuttaa siltä että ei vain halua nähdä minua tai ei halua enää olla ystävä. Onko kokemuksia tästä?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavasti masentuneena mulla oli muuta. Siinä masennuksessa pyörähti useampi vuosi etten ollut kenenkään kanssa tekemisissä, vaikka facebookissa kulissia ylläpidin kerran puoleen vuoteen. Tästä kaverit suuttuivat ja olin ilmaa, kun yritin lämmitellä välejä kommentoimalla some kuvia ja tykkäämällä...

Onneksi on pari tosiystävää, jotka ymmärsivät missä mennään.

Vierailija
42/53 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"On muuta menoa" on joskus myös vaan kohtelias tapa sanoa ettei huvitakaan nähdä ketään, on muuttanut mielensä. Älä utele, oikea ystävä ei odota että toinen on kaikista tekemisistään tilivelvollinen. Tuo vaativa asenne on yleensä yksi syy sille että juurikin ystävät alkavat keksiä "muita menoja", kun uupuvat seurassasi.

Hyvä puoli on se, että siitä asenteesta voi päästä eroon ja muuttua sellaiseksi jonka seurassa mieli lepää. (:

Aloita siitä ettet penää vastauksia kaikkeen, ystävä kyllä kertoo tarkemmin jos häntä huvittaa. Meno voi olla jokin yksityinen, vaikkapa saanut peruutusajan lääkärille katsomaan jotain vaivaa josta nolottaisi puhua ystäville. Huomaatko kenties kysyväsi paljon jatkokysymyksiä? Se väsyttää ihmisiä. Ihmiset rakastavat puhua itsestään, heiltä ei tarvitse kysyä jokaista yksityiskohtaa erikseen - jos he haluavat kertoa, he ihan satavarmasti kertovat kaiken heti ekasta kysymyksestä. 

Esimerkkikeskustelu tällaisen "väsyttävän" henkilön kanssa:

Kaveri: En ehdikään nähdä viikonloppuna, tuli yllättävä meno, oon pahoillani! Voidaanko sopia eri päivä?

Kyselijä: Ai, höh. :c Mikä meno?

Kaveri: (miettii että kyselijä ei edes vastannut hänen kysymykseensä eri päivästä) En oikein haluis puhuu siitä, mutta sain peruutusajan lääkärille yhteen pikkujuttuun. Mut käviskö vaikka ens torstai?

Kyselijä: (ei vieläkään vastaa aikataulukysymykseen) Aijaa, miks sun tarvii mennä lääkärille? Onks se jotain akuuttia vai? 

Kaveri: Mä sanoin etten oikein haluis puhuu tästä, on henkilökohtanen asia. Mites se torstai?

Kyselijä: No mut mehän ollaan ystäviä kuiteski, kyl sä mulle voit kertoo.

Kaveri: (miettii että tähän tyyppiin pitää ottaa etäisyyttä) En kertois edes äidilleni. Voidaanko puhua jostain muusta?

Kyselijä: Onks peräpukamia? Saletisti on peräpukamista kyse, heheh.

Moni "lisätietojen" kyselijä ei huomaakaan miten tulee talloneeksi toisten rajoja ja jättää toisten kysymykset väliin. On vain se hänen tiedonjanonsa eikä millekään muulle jää tilaa. Valitettavan usein kyselijätyyppi haluaa myös päättää, onko syy "tarpeeksi painava" tapaamisen siirtämiseen ja vain hän itse saa päättää, onko. Olen itse kertonut että sain peruutusajan lääkärille johonkin pikkujuttuun ja kyselijäkaveri on siihen todennut että "no ei toi nyt niin hyvä syy oo että kaverin jättää". En ollut jättämässä ketään, ehdotin kolmea eri vaihtoehtoista päivämäärää, eikä ollut kyse muusta kuin kahville lähdöstä. ._.

Tää oli hyvä esimerkki! Mulla on ollut just tuollainen uuvuttava kaveri. Siis ihan just tuollainen. On vaikea selittää yhteisille tutuille että miksi en enää ole tekemisissä. Ei ole paha ihminen mutta on rajaton ja tarvitseva, suutahtaa jos ei saa mitä haluaa, eli seuraa itselleen heti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap, sanonta "on muuta menoa" on kohtelias feidaus. Ei silloin kuulu kysellä mitä muuta menoa. Eikä siihen vastata vaikka kysyisitkin, koska sanonta ei sinänsä tarkoita että olisi muuta menoa,vaan sitä että ei ole kiinnostunut tapaamaan sinua. Sitä et kuitenkaan varmaan halua kuulla suoraan päin naamaa, vai haluatko?

Vierailija
44/53 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakavasti masentuneena mulla oli muuta. Siinä masennuksessa pyörähti useampi vuosi etten ollut kenenkään kanssa tekemisissä, vaikka facebookissa kulissia ylläpidin kerran puoleen vuoteen. Tästä kaverit suuttuivat ja olin ilmaa, kun yritin lämmitellä välejä kommentoimalla some kuvia ja tykkäämällä...

Onneksi on pari tosiystävää, jotka ymmärsivät missä mennään.

Siis mä en kyllä ymmärrä tällaista että suutut heille jotka eivät tiedä missä mennään. Miten he voisivat tietää jos et ole kertonut että olet masentunut ja siksi on aina muuta. Heidän silmiin vaikuttaa varmaan vaan että on muuta eikä kiinnosta nähdä. Varsinkin jos vastauksesi on olleet lyhyitä ja vältteleviä. Joten miten hemmetissä voit olla loukkaantunut HEILLE? Ei tuollaista voi arvata että syy onkin sinussa eikä siinä ettet halua olla kaveri. Nämä sun ”oikeat” ystävät tietää koska olet varmaan kertonut heille ”missä mennään”. Jos joku on eka tyly ja ei koskaan halua nähdä miten suhtautuisit itse jos tällainen yrittää lämmitellä välejä. Ihan oikeesti.

Kyllä mä tiedän että masennuksesta on vaikea puhua. Mutta että loukkaannut kun eivät ole ajatuksenlukijoita?

Vierailija
45/53 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli aikoinaan samanlainen tilanne, jos kaveri halusi nähdä viikonloppuna ja sanoin että on jo muuta sovittuna, tuli jatkokysymys mitä.

Yleensä olin jo sopinut jonkun toisen kanssa jotain, ja tällöin saattoi tulla takaisin että ai taas, voitko siirtää kun ootte nähny useemmin ku me ym.

Tilanteessa ärsytti kaksi asiaa. Tykkään sopia menot etukäteen ja pidän niistä kiinni. Jos tää kaveri haluaa nähdä mua lyhyellä varotusajalla, niin ei tod ole ok pyytää perumaan menoa.

Ja toisekseen jäi aina vähän fiilis että hänellä oli peruuntunut jotain ja olin pelkkä varasuunnitelma.

Vierailija
46/53 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta tulee mieleen video 

The Truth Behind Paranoid Personality Disorder (PPD)

Vierailija
47/53 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan samanlainen tilanne, jos kaveri halusi nähdä viikonloppuna ja sanoin että on jo muuta sovittuna, tuli jatkokysymys mitä.

Yleensä olin jo sopinut jonkun toisen kanssa jotain, ja tällöin saattoi tulla takaisin että ai taas, voitko siirtää kun ootte nähny useemmin ku me ym.

Tilanteessa ärsytti kaksi asiaa. Tykkään sopia menot etukäteen ja pidän niistä kiinni. Jos tää kaveri haluaa nähdä mua lyhyellä varotusajalla, niin ei tod ole ok pyytää perumaan menoa.

Ja toisekseen jäi aina vähän fiilis että hänellä oli peruuntunut jotain ja olin pelkkä varasuunnitelma.

Ootte varmaan aika nuoria, muistan silloin olleen tuollaista mustistelua kavereiden perään.

Vierailija
48/53 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon joskus, että on muuta menoa vaikka ei olisikaan ja oikeasti totuus saattaa olla, etten vaan jaksa nähdä. Ei aina jaksa olla seurallinen, mutta mielestäni parempi sanoa että on muuta menoa kuin että ei jaksa nähdä. Olen joskus ollut rehellinen, että nyt ei jaksaisi niin sitten on selkeästi loukkaannuttua. Ärsyttää tuollaiset ripustautujat ja että kaikkien muiden pitäisi hyppiä sen oman pillin mukaan.

Vierailija
49/53 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi sanonut sinulle, ettei nyt huvita, olisit varmasti loukkaantunut vielä verisemmin. Itselläni on kaveri, jota en usein jaksa nähdä, kun se näkeminen on lähinnä sitä, että hän kaataa kaiken p*skan, mitä elämässään tapahtuu, minun niskaani ja sitten kun joskus jostain omista jutuista koitan puhua, niin puhuu päälle ja alkaa taas vetää omia asioitaan siihen. Usein minulla on ”muuta menoa” eli suomeksi: en jaksa eikä kiinnosta.

Vierailija
50/53 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miks piti kysyä? Mä usein sanon noin eikä kukaan kysele. Usein mulla ei oo menoa mutta tiedän että en jaksa tms. Ja varmaan tietää nekin jolle tuon sanon ja se on ihan ok kaikille.

Vierailija
51/53 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin on jo sanottu, ei ole kohteliasta kysellä syytä. Ystävällä on oikeus yksityisyyteen ja hän kertoo itse jos haluaa. Turha heti tehdä dramaattisia johtopäätöksiä tyyliin hän ei enää halua tavata minua.

Vierailija
52/53 |
08.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kysyit mitä menoa? Eihän se sinulle kuulu. Se voi olla jotain mistä hän ei halua puhua.

Tai voi olla, ettei hän vaan jostain syystä halua nähdä juuri tänään.

Itse en koskaan suostu näkemään kavereita noin lyhyellä varoitusajalla. Paitsi jos on joku "Olen kaupungissa seuraavat 3 tuntia, mennäänkö kahville". Jos olen päättänyt mennä vaikka kirjastoon, menen kirjastoon ja tapaan kaveria sitten toisena päivänä.

Minusta on epäkohteliasta vaatia tapaamista heti saman päivän aikana, ja se tuntuu introverttinä ahdistavalta.

Samaa mieltä. Itselläni yksi kaveri saattaa laittaa viestiä, että ”mennäänkö lenkille (nyt heti)?”. Joka ikinen kerta vastaan että ei, mutta käviskö esim. huomenna tai ylihuomenna niin vastataan, että katellaan. Noh, sitten tietysti suunnittelen tekeväni muuta (on se sitten sohvalla röhnöttämistä elokuvan kera, siivoamista, asioiden hoitamista tai ihan mitä vaan) koska ei saatu sovittua mitään aikaa. Sitten taas tulee viestiä vaikka seuraavana päivänä että no käviskö lenkki 10 minuutin päästä? Siis miksi ihmeessä se on niin vaikeaa sopia hyvissä ajoin etukäteen. Tulee vähän olo, että tyyppi kuvittelee, että hyppään hänen käskystään juuri sillon kun hänelle sattuu sopimaan. Ihan he*vetin ärsyttävää toimintaa.

Vierailija
53/53 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herranjestas nyt oikeasti :D Miksi ihmeessä kuvittelet hänen olevan sulle mitenkään tilivelvollinen menoistaan? Ei ihme jos sulta kaikkoaa kaverit kokonaan tuolla menolla. Tuskin siinä kyse siitä että hän ei "kehtaisi" vaan että ei ajattele sinun haluavan kuulla yksityiskohtaisia tietoja esim. seksielämästään. Tai sitten yksinkertaesti tarvitsee aikaa itsekseen tms. Anna toiselle tervettä tilaa ja lopeta tuo ihme roikkuminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän