Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kallis Suomi.

Vierailija
26.07.2013 |

Huoh, olipas taas kiva palata lomalta kotisuomeen. Neljä viikkoa ruokataivaassa eurooppaa kiertelemässä, aina vaan jaksaa ihmetellä miten Saksassa, Itävallassa ja Italiassa on varaa myydä ruokaa  niin halvalla.... Sveitsi nyt oli ravintolahinnoissa lähes Suomen tasoa mutta kahviloissa ja kaupoissa sielläkin halvempaa.

Sydän syrjällään kuolattiin kauppahalleissa lihatiskejä, esim vasikan filettä (paikallista, tuoretta) sai 14€ kilo - taisi olla tiskin kalleinta lihaa... Espresso maksoi 0,70€ ja megakokoinen kakkupala siihen 2,90€. Tuolla rahalla taitaa saada pelkän kahvin meillä.

Ja ravintolat - 3 henkeä söi 3-4 ruokalajia, viiniä pullollisen, lisänä vedet ja limun lapselle alle satasella. Jo ABC huoltamon hinnat tekee enemmän vaikka söisi vain 1 annoksen ja perusjuomat päälle!!

Ja mistä me maksetaan; huonolaatuisesta lihasta on se sitten kotimaista tai ulkomailta tuotua (parhaat syövät itse, meille lähetetään roippeet mitkä ei muille kelpaa) kalliilla hinnalla. Raakoja, mauttomia mutta ah niin eurostandardien mukaisia kasviksia, vihanneksia ja hedelmiä vaikka lähikylästä saisi kotimaista omenaa ja vesistä kalaa tuoreenakin. Mutta kun se pitää kierrättää keskusliikkeen varaston kautta ei koskaan ole tarjolla 3 päivää tuoreempaa tavaraa.... Ja leipäkin tulee ulkomailta pakastettuna ja paistetaan täällä "uunituoreeksi Fazeriksi" muuttuneena.

Sori purkaus mutta hatuttaa kun on pakko asua vielä jonkin vuoden täällä ja kestää tätä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täällä monesti sanonut, että on hurjan kiva asua Saksassa. Ja sanon vielä kerran :)

Vierailija
22/23 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä maissa palvelijanne asuu äipän tai miehensä kanssa jolloin heille ei tarvitse maksaa sitäkään vähää mitä suomessa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 18:11"]

Olen täällä monesti sanonut, että on hurjan kiva asua Saksassa. Ja sanon vielä kerran :)

[/quote]

Uskon kyllä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi