Koetko ensisijaisesti olevasi suomalainen, eurooppalainen vai maailmankansalainen?
Itse olen ensisijaisesti suomalainen, mutta myös hyvin identifioidun eurooppalaiseksi. Maailmalla matkatessa se eurooppalaisuus korostuu, ja olen vähemmän suomalainen ja enemmän eurooppalainen.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen minä. Muut ihmiset ovat muita ihmisiä. En ole oikein ikinä ymmärtänyt vouhkaamista johonkin kuulumisesta. Urheilujoukkueiden tai syntymämaan kannatukset ovat hiukka outoa puuhaa.
Minua kaiketi pidetään neurologisesti erilaisena.
Uniikki lumihiutale...
Tunnen olevani oululainen koska siellä asuin elämäni ensimmäiset 25 vuotta. Nyt 4 vuotta Kuopiossa, en tunne itseäni savolaiseksi.
Ehkä vähän suomalaiseksi mutta oululainen kusipäisyys ja lievä junttius minussa on ja pysyy. Enkä väitä että se olisi ylpeyden aihe.
Suomalainen eurooppalainen. Minulla on juuria länteen ja itään, mutta myös ensimmäisten nykysuomalaisten geenejä ( vaikka se onkin sama kuin baski).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen minä. Muut ihmiset ovat muita ihmisiä. En ole oikein ikinä ymmärtänyt vouhkaamista johonkin kuulumisesta. Urheilujoukkueiden tai syntymämaan kannatukset ovat hiukka outoa puuhaa.
Uniikki lumihiutale...
Kaikki ihmiset ovat. Kuuluminen jonkun valtion kansalaiseksi on itse asiassa vain ihmisten päiden sisällä oleva harha.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen olevani oululainen koska siellä asuin elämäni ensimmäiset 25 vuotta. Nyt 4 vuotta Kuopiossa, en tunne itseäni savolaiseksi.
Ehkä vähän suomalaiseksi mutta oululainen kusipäisyys ja lievä junttius minussa on ja pysyy. Enkä väitä että se olisi ylpeyden aihe.
Mistäpä ei löytyisi kusipäisiä juntteja, vaikka joka alueella onkin paikallisvivahteensa.
Ensisijainen ensin: Suomalainen->Suomensukuinen->Valkoihoinen->Eurooppalainen->Ihminen
En kehtaa edes näyttää suomen passini koska maailmalla luullaan automaattisesti kommunistiksi.
Onneksi minulla on ollut 14 vuotta
Ranskan passi.
Suomalainen ja annetuista vaihtoehdoista vain suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen eurooppalainen. Minulla on juuria länteen ja itään, mutta myös ensimmäisten nykysuomalaisten geenejä ( vaikka se onkin sama kuin baski).
No nyt on kaikki kuultu. hAHHAHAHA. Vai ollaan me etnisesti suomalaiset baskeja, hahahahaha.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihminen ihmisten joukossa.
Jo on ympäripyöreää ja surtullista, eikä sinulla ole juuria muka ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uniikki lumihiutale...
Kaikki ihmiset ovat. Kuuluminen jonkun valtion kansalaiseksi on itse asiassa vain ihmisten päiden sisällä oleva harha.
Oleminen on pään sisäinen harha
Olen ensisijaosesti pleidialainen.
Mä olen nähtävästi poikkeava yksilö, koska olen ennen kaikkea maailmankansalainen, sitten vasta eurooppalainen ja lopuksi suomalainen. Näkisin maailman mielellään ilman mitään valtionrajoja vaikka se nyt on tietty ihan utopiaa. Selkanen vanha hippi täällä. 😁
Ensisijaisesti eurooppalainen tässä globaalissa maailmassa.
Työ liittyy myös siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nähtävästi poikkeava yksilö, koska olen ennen kaikkea maailmankansalainen, sitten vasta eurooppalainen ja lopuksi suomalainen. Näkisin maailman mielellään ilman mitään valtionrajoja vaikka se nyt on tietty ihan utopiaa. Selkanen vanha hippi täällä. 😁
Eri valtioissa on eri lait ja oikeudet - miten maailma ilman valtionrajoja toteutettaisiin?
Koen olevani ihminen, joka elää miehen kehossa ja elää 2020-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri valtioissa on eri lait ja oikeudet - miten maailma ilman valtionrajoja toteutettaisiin?
No enkö mä just kirjottanut, että se on käytännössä utopistinen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enkö mä just kirjottanut, että se on käytännössä utopistinen ajatus.
Kirjoitit, mutta toivoin, että olisit ehkä vienyt ajatusta eteenpäin.
Tunnen enemmän yhtäläisyyttä aasialaisiin kuin eurooppalaisiin. Suomalainen olen