Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koetko ensisijaisesti olevasi suomalainen, eurooppalainen vai maailmankansalainen?

Vierailija
07.08.2020 |

Itse olen ensisijaisesti suomalainen, mutta myös hyvin identifioidun eurooppalaiseksi. Maailmalla matkatessa se eurooppalaisuus korostuu, ja olen vähemmän suomalainen ja enemmän eurooppalainen.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon savolaenen ;)

Vierailija
2/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen.

Olen asunut ulkomailla melkein 17 vuotta. Toki esim. Afrikassa asuessani tunsin olevani myös eurooppalainen. Mutta ensisijaisesti ja eniten tunnen aina olevani suomalainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, missä olen. Suomessa tunnen olevani savolainen, koska juureni ovat siellä. Euroopassa tunnen olevani suomalainen, koska kaikki tietävät, missä Suomi on. Jos menen johonkin Yhdysvaltojen peräkylään, olen eurooppalainen, koska ne hölmöt luulevat, että Finland on yksi Yhdysvaltojen osavaltioista.

Vierailija
4/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensisijaisesti hyvinkääläinen.

Vierailija
5/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomailla suomalainen, Suomessa ulkomaalainen. Asun Ruotsissa.

Vierailija
6/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalainen. Saattaa olla ikäkin kyseessä, oon syntynyt 2000-luvulla, mutta netin kautta sitä on tullut kasvettua kavereiksi muilla mailla asuvien kanssa. En koulukiusattuna lapsena löytänyt Suomesta sitä omaa porukkaa, vaan se tärkein yhteisö muodostui nimenomaan muiden eurooppalaisten kanssa, ja yhteisön pohjalta on rakentunut myös identiteetti.

Vierailija
7/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusmaalainen. Ehdottomasti. Ennen pandemiaa koin olevani suomalainen. 

Vierailija
8/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen, maailmankansalainen ja sitten vasta eurooppalainen. 

Vierailija
9/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen. 

Vierailija
10/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain suomalainen.

Vierailija
11/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen - hyvässä ja pahassa.

Vierailija
12/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen, sitten pohjoismaalainen. En ole eurooppalainen saati maailmankansalainen.

Vierailija
13/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppalainen. Olen aviossa amerikkalaisen kanssa ja esimerkiksi kotipaikkaa ajatellessa voisimme ihan yhtä hyvin asua sielläkin. Tulisin kuitenkin aina tuntemaan itseni eurooppalaiseksi amerikassa.

Vierailija
14/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen minä. Muut ihmiset ovat muita ihmisiä. En ole oikein ikinä ymmärtänyt vouhkaamista johonkin kuulumisesta. Urheilujoukkueiden tai syntymämaan kannatukset ovat hiukka outoa puuhaa.

Minua kaiketi pidetään neurologisesti erilaisena.

Vierailija
15/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläinen kirjoitti:

Riippuu, missä olen. Suomessa tunnen olevani savolainen, koska juureni ovat siellä. Euroopassa tunnen olevani suomalainen, koska kaikki tietävät, missä Suomi on. Jos menen johonkin Yhdysvaltojen peräkylään, olen eurooppalainen, koska ne hölmöt luulevat, että Finland on yksi Yhdysvaltojen osavaltioista.

Mitä? Oikeasti? 😂

Vierailija
16/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen, maailmankansalainen ja sitten vasta eurooppalainen. 

Tässä järjestyksessä menee minullakin.

Vierailija
17/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ensisijaisesta keravainen.

Vierailija
18/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen all the way!

Vierailija
19/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Oikeasti? 😂

Jaa minä kun olis jenkkien peräkylässä siellä tunnettiin suomen historiaa hyvin. Talvisota tiedettiin.

Vierailija
20/77 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Oikeasti? 😂

Niin, kaikkihan tietää, ettei Finland mikään osavaltio ole... Kyläpahanen vain:

https://en.wikipedia.org/wiki/Finland,_Minnesota