Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mies, hylkäsin lapseni enkä kadu yhtään

Vierailija
26.07.2013 |

Perustietoa: Nainen valehteli ehkäisyn käytöstä tai ehkäisy ei toiminut. Ei hakeutunut aborttiin, vaikka olimme sopineet yhdessä, että vahinkoraskaus keskeytettäisiin. Raskautuminen muutti naisen käytöksen täysin. En voinut enää kunnioittaa häntä, koska hän oli rikkonut sanansa. Suhde luonnollisesti päättyi jo ennen lapsen syntymää. Maksan nyt elareita, asun eri paikkakunnalla enkä halua olla missään tekemisessä kummankaan kanssa.

Mielestäni miehellä pitäisi olla mahdollisuus sanoutua irti isyyden velvoitteista ja oikeuksista tällaisessa tilanteessa. Samalla tavallahan nainen olisi voinut tehdä abortin minun tahtoni vastaisesti, jos näkemyksemme olisivatkin menneet toisin päin. Miehen suoja on hyvin heikko. 

Kommentit (588)

Vierailija
421/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäsi olisi pitänyt taivuttaa jo äitisi aborttiin. Säälin lastasi, miltei parempi että olisit vaikka kolkannut lapsesi äidin ja vienyt tämän väkisin sairaalaan -jossa tahtosi olisi sitten varmaan tapahtunut ja lapsi revitty irti sieltä, minne spermasi jätit lillumaan, vain siksi ettei sama surkea suku olisi jatkunut. Taidat olla hieman ääliö valittaessasi koko asiaa? Tietenkin olisit myös voinut potkaista vaikka lapsesi äitiä mahaan ja saada aikaan keskenmenon, mikä esti tai olisit voinut käyttää kortsua tai naida vähän luetettavampaa naista? Tyhmä, tyhmempi ja sitten ap., joka kostaa nyt lapselle vielä...Tuskin sinä niin ihana mies olet, että nainen väkisin halusi juuri sinun lapsesi synnyttää, mutta ei sitten totellut ja tappanutkaan lasta, vaikka se sulle olisi paremmin sopinut. Toivottavasti et saa lapsia enää kenenkään kanssa. Mistä näitä idiootteja sikiää? Heh.

Vierailija
422/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä joitakin näitä aggressiivisia reaktioita. Nainenhan se oli, joka päätti synnyttää isättömän lapsen. Tämä oli hänelle koko ajan täysin selvää. En ole kusipää sen vuoksi, etten halua isäksi. En voi mitään sille, että ajatuskin lapsen vanhemmaksi ryhtymisestä on minulle syvästi vastenmielinen.

-ap- 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 15:08"]

Ihmettelen kyllä joitakin näitä aggressiivisia reaktioita. Nainenhan se oli, joka päätti synnyttää isättömän lapsen. Tämä oli hänelle koko ajan täysin selvää. En ole kusipää sen vuoksi, etten halua isäksi. En voi mitään sille, että ajatuskin lapsen vanhemmaksi ryhtymisestä on minulle syvästi vastenmielinen.

-ap- 

[/quote]

Nainen päätti synnyttää lapsen, sinä päätit että lapsi jää isättömäksi. Kukin vastaa vain omista päätöksistään.

Vierailija
424/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap- 

[/quote]

Harmi, etteivät vanhempasi tunteneet samoin.

Ja btw lapsella on aina isä ja äiti , biologista faktaa tämäkin. Lapsellasi on isä, harvinaisen mulkku sellainen.

Vierailija
425/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap- 

[/quote]

Sä et sitten tajua, et vaikka saisit kymmeniä vastauksia. Ehkä se sittenkin on tosiaan parempi, ettei lapsesi koskaan näe sinua...Huh mikä idiootti olet. Kun et raukkaparka vaan tajua, että ei ole tuossa vaiheessa kyse enää sinusta eikä naisesta, vaan siitä LAPSESTA. Siis LAPSESTA, vitun idiootti. Hän joutuu kärsimään isättömyydestä, koska sinun elämäsi pyörii vain sinun napasi ympärillä.

Vierailija
426/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sinä olet isä, halusit tai et.

Vierailija
427/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kai sen mulkumpaa ole kuin varta vasten isättömien lasten tekeminen. Usein yhteiskunnan tuella ja hyväksynnällä esim. hedelmöityshoitojen kautta. Naisillehan tämä on OK.

Vierailija
428/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle vanhemmaksi ryhtyminen on jo ajatuksena vastenmielinen? Sä olet outo mies. Hyvin outo. tuntuu ettei sulla ole ollenkaan tunteita,mihinkään asiaan. Mitä sä edes asiaa mietit. Vai mietitkö vain koska olet niin vihainen???? Haluat johonkin purkaa???toivottavasti olet yksinäinen erakko koko loppuelämäsi,senkin tunteeton Juropää!!!!

Vierailija
429/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap- 

[/quote]

Minun mielestäni et olekaan kusipää siksi, ettet halunnut isäksi vaan sen takia, että syytät tilanteesta naista etkä näe omaa vastuutasi asiassa. Olen tässä eri linjoilla niiden kanssa, jotka nyt syyttävät sinua lapsen elämän pilaamisesta, olet nimittäin siinä oikeassa, että NAINEN tässä teki päätöksen siitä, että ottaa vastaan lapsen yksin eikä tällä tule olemaan (biologista) isää elämässään.

Tässä keskustelussa menevät sekaisin vastuu ehkäisystä ja toisaalta vahinkolapsen elämään osallistuminen, ei ketään voi pakottaa vastentahtoisesti olemaan lapselle läsnä (miltä sekin lapsestakin tuntuisi?) mutta vähintään elatusavun muodossa vastuu silti on olemassa.

Vierailija
430/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 15:13"]

Kun et raukkaparka vaan tajua, että ei ole tuossa vaiheessa kyse enää sinusta eikä naisesta, vaan siitä LAPSESTA. Siis LAPSESTA, vitun idiootti. Hän joutuu kärsimään isättömyydestä, koska sinun elämäsi pyörii vain sinun napasi ympärillä.

[/quote]

Miksi jankutat tuosta lapsesta? En voi auttaa häntä muuten kuin rahallisesti ja pysymällä poissa hänen elämästään, koska en todellakaan kykene olemaan hänelle isä. Hän joutuu kärsimään, koska hänen äitinsä päätti hänet synnyttää tähän tilanteeseen. Naiselle oli koko ajan selvää, ettei minusta saa hänelle isää. Olen ollut koko ajan kategorisesti ja johdonmukaisesti lapsen syntymää vastaan. Syytön minä hänen kärsimykseensä olen. 

-ap-

Vierailija
431/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoat lapsia ja kirjoittelet vauvapalstalla.... juuuust.

No tuli aika hintavaksi se mulkun uittelu. Elareita ja sitten vielä lapsen koulutuksessa avustaminen + perinnöstäkin menee ainakin se pakollinen lakiosuus. Olis ehkä kannattanut vaan kämmentää, olisit selvinnyt wcpaperin ja veden + saippuan hinnalla.

Sitä saa mitä tilaa!

Vierailija
432/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kaikki vaan halua lapsia. Naisistakin 40 vuotta täyttäneistä 21% on lapsettomia. Mollaa tyttö näitä.

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 15:16"]

Lapselle vanhemmaksi ryhtyminen on jo ajatuksena vastenmielinen? Sä olet outo mies. Hyvin outo. tuntuu ettei sulla ole ollenkaan tunteita,mihinkään asiaan. Mitä sä edes asiaa mietit. Vai mietitkö vain koska olet niin vihainen???? Haluat johonkin purkaa???toivottavasti olet yksinäinen erakko koko loppuelämäsi,senkin tunteeton Juropää!!!!

[/quote]

Vierailija
433/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle vanhemmaksi ryhtyminen on jo ajatuksena vastenmielinen? Sä olet outo mies. Hyvin outo. tuntuu ettei sulla ole ollenkaan tunteita,mihinkään asiaan.

[/quote]

Kyllä, vanhemmaksi ryhtyminen on minulle hyvin vastenmielinen ajatus. Olen (tai siis olin) vapaaehtoisesti lapseton. Se ei ole kovin yleistä mutta ei mitenkään tavatonta. Millaisessa tynnyrissä täytyy kasvaa, että kuvittelee kaikkien haluavan ja tavoittelevan vanhemmuutta? En myöskään ymmärrä, miksi väität minun olevan tunteeton. Tämä asia aiheuttaa minussa paljon erittäin voimakkaita ja ristiriitaisia tunteita, myös surua väkisin tähän maailmaan tuodun lapsen puolesta.

-ap-

Vierailija
434/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset käyttänyt kortsua????

Ja sinä olet jo hänen isä joten se juna meni jo.

Vierailija
435/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 15:24"]

Lapselle vanhemmaksi ryhtyminen on jo ajatuksena vastenmielinen? Sä olet outo mies. Hyvin outo. tuntuu ettei sulla ole ollenkaan tunteita,mihinkään asiaan.

[/quote]

Kyllä, vanhemmaksi ryhtyminen on minulle hyvin vastenmielinen ajatus. Olen (tai siis olin) vapaaehtoisesti lapseton. Se ei ole kovin yleistä mutta ei mitenkään tavatonta. Millaisessa tynnyrissä täytyy kasvaa, että kuvittelee kaikkien haluavan ja tavoittelevan vanhemmuutta? En myöskään ymmärrä, miksi väität minun olevan tunteeton. Tämä asia aiheuttaa minussa paljon erittäin voimakkaita ja ristiriitaisia tunteita, myös surua väkisin tähän maailmaan tuodun lapsen puolesta.

-ap-

[/quote]

Sitten ei kandee harrastaa seksiä, sillä 100% ehkäisykeinoa ei ole olemassakaan!

Vierailija
436/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 15:24"]

[/quote]

-ap-

[/quote]

Vapaaehtoisesti lapseton ja painoit paljaalla, just just.

t. velanainen, joka ei koskaan ole harrastanut seksiä ilman kondomia. Koska en halua lasta enkä aborttia (eettisesti ongelmallinen), toimin sen mukaan.

Vierailija
437/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 15:17"]

Minun mielestäni et olekaan kusipää siksi, ettet halunnut isäksi vaan sen takia, että syytät tilanteesta naista etkä näe omaa vastuutasi asiassa.[/quote]

Tein ilman muuta väärin siinä, että luotin naisen kykyyn huolehtia ehkäisystä yhdessä sovitulla tavalla. Olen aina ajatellut ehkäisyn olevan parisuhteessa yhteinen asia eikä jotakin sellaista, mistä kummankin on huolehdittava erikseen. Tässä ketjussa moni nainen on kuitenkin suoraan sanonut, ettei nainen välttämättä kykene tätä vastuuta kantamaan. Oli yllättävää kuvitella monen naisen myöntävän oman kyvyttömyytensä tässä asiassa, mutta epäilemättä olen ollut naiivi.

Koska valta lapsen syntymisestä on viime kädessä naisella, minusta tällaisessa petostilanteessa miehen tulisi vähintäänkin voida irtisanoutua isyyden taloudellisista oikeuksista ja velvollisuudesta.

Itse kävisin mielihyvin läpi aborttia vastaavan toimenpiteen, jos lapsen syntymä sillä tavoin estettäisiin.

-ap-

Vierailija
438/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ap on alle 30-vuotias

http://vapaaehtoisestilapsettomat.fi/artikkeleita/sterilisaatio/

Steriloimislain mukaan henkilö on oikeutettu sterilisaatioon, jos hän täyttää yhden tai useamman seuraavista ehdoista:

kun hän on synnyttänyt kolme lasta tahi hänellä on yksin tai aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta;
kun hän on täyttänyt kolmekymmentä vuotta;
kun raskaus vaarantaisi hänen henkensä tai terveytensä;
kun hänen mahdollisuutensa muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot;
kun on syytä otaksua, että hänen jälkeläisillään olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika;
kun hänen sairautensa tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaa hänen kykyään hoitaa lapsia; tai
kun henkilö pysyvästi kokee kuuluvansa vastakkaiseen sukupuoleen ja elää tämän sukupuolen mukaisessa roolissa.

Vierailija
439/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIköhän ap ole oikeutettu ratkaisuunsa? Olivat puhuneet asiat selviksi etukäteen, olisiko äidillä pientä laskelmoinnin makua tilanteessa? Aika paljon on naisia jotka haluaa ehdottomasti sen lapsen, hinnalla millä hyvänsä. Veljeni oli samassa tilanteessa 15 v sitten. Tyttöystävä oli vanhempi, biologinen kello kävi, lapsi piti saada.. On tämän kaiken myöntänyt. Veli ei halunnut olla missään tekemisissä lapsen tai tämän äidin kanssa. Mutta onneksi aika on tehnyt tehtävänsä. Pikkuhiljaa isän ja pojan välille kehittyi suhde, pojan aloitteesta. Ja viime kesänä ylpeä isä juhli poikansa ripille pääsyä tämän rinnalla..  Kaikki tarinat eivät toki pääty näin onnellisesti, mutta ajan kanssa mieli joskus muuttuu.

Vierailija
440/588 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 15:34"]

Eli ap on alle 30-vuotias

http://vapaaehtoisestilapsettomat.fi/artikkeleita/sterilisaatio/

[/quote]

Juuri näin. Suomalainen lainsäädäntö on aivan absurdi. Lapsia voi alkaa tehtailemaan vaikka kuinka nuorena ja aivan millaisiin oloihin tahansa, mutta kun joku haluaa oikeasti pysyvän ja luotettavan tavan ehkäistä raskauksia ja tehdä siten huomattavan palveluksen koko planeetalle, tätä mahdollisuutta ei aikuiselle ihmiselle suoda. Jos haluatte oikeasti ajaa lasten asiaa, ajakaa sterilisaatioikärajan laskemista.

-ap-