Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikävä tapaus päiväkodilla :(

Vierailija
25.07.2013 |

Tänään tapahtunutta.

Taustaa (kaunistelematta): minulla on 2 lasta, eri isille. En ole kummankaan lasten isän kanssa yhdessä. Menin naimisiin puolivuotta sitten "uuden miehen" kanssa.

Vein aamulla nuoremman vain hoitoon, koska vanhemman lapsen isällä menossa kesäloma ja hän halusi ottaa lapsen pitkäksi viikonlopuksi. Kipaisin päiväkodin sisällä viemässä lapsen takin sisälle lapsen jäädessä jo innokkaasti leikkimään ulos. Ilmeisesti hoitajat luulivat minun lähteneen, kun puhuivat minun/meidän tilanteestamme ulkona, siitä että vain toinen lapsi tuli hoitoon (koska eri isät ja isällä kesäloma, oma huomautus) ja että tämä on sitä nykypäivää (ennen oli asiat paremmin-tyylillä, oma huomautus). Kuulin tämän kun tulin takkia viemästä ja hoitajat seisoivat ulkona selin minuun.

Kaksi lasta- eri isät- uusi mies-taakkaa olen kantanut ihan siitä lähtien, kun esikoisen isän kanssa erosimme lapsen ollessa 4kk. Tuontyyliset kommentit alan ammattilaisilta lipsahduksena, salassa kuultuna, todella satuttavat. Nielin kiukkua ja surua työmatkan ja työpaikalla soitin asiasta ja asiallisesti kerroin mitä kuulin ja että se loukkasi minua, koska kukaan ei voi tietää mitä minulla on koettuna.

Mietin, että ylireagoinko? Vieläkin surettaa. Heikko itsetunto ja tuo asia on minun akilleen kantapää... :(

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäköhän ne nyt teki väärin? On fakta, että lapsillasi on eri isät ja on fakta, että toisen lapsen isällä kesäloma ja on fakta, että tuo tyyli on nykyaikaa. Mistä ihmeen syystä soitit päiväkotiin? Että siellä ne sanoivat ääneen sen, jonka ihan kaikki muutenkin päiväkodissa tietää?

Vierailija
22/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin johtajan juttusille! Tuo on ihan arkipäivää pk-hoitajien keskuudessa, ihan muutama hoitaja/lto on sellainen poikkeustapaus, joka ei juoruile. Tätä on vain vanhempien kitkettävä nostamalla meteli jokaisesta tapauksesta. Yksityisasiat eivät kuulu pk-henkilökunnalle, mikäli asia ei suoraan koske lapsen hoitoa. Ja toisekseen vaikka kuuluisi, ne kuuluvat suljettujen ovien taakse! Niele surusi, johon olet oikeutettu ja mene puhumaan asiasta päivkodin johtajalle! Toimintakulttuurissa on parantamisen varaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä siellä päiväkodissa VALITETTAVASTI aika ikävästi lapsien vanhemmista puhutaan. Yhden työharjoittelun siellä tehneenä päivittäistä oli mm seuraavanlaiset tuumailut "ja taas oli Minnan äidillä uudet kengät ja kampaajallakin oli käynyt, vaan ei saa Minnalle edes kumisaappaita ostetuksi", sitten spekuloivat sitä että "miten se Erkki jo nyt tulee lastaan hakemaan kun työt loppuvat vasta tunnin päästä, taitaa johtajilla olla omat työaikansa". "Kyllä tuosta Iisakista näkee että ei ne sen vanhemat kyllä ihan mitään penaalin terävämpiä kyniä ole". "mitähän se Taru ajattelee kun pukee aina lapselleen tuollaiset vaatteet ja viime vuoden verotettavaa tuloa oli kuitenkin lähemmäs sata tuhatta"

Että semmoista kuultuna ja nähtynä...

Vierailija
24/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On valitettavaa, että hoitajat ovat keskustelleet asiasta sinun kuultesi. Totuushan on, että kasvatusalan ammattilaisistakin löytyy joka lähtöön, kuten kaikista muistakin. Osa sortuu juoruiluun ja osa ei. En itse työskentele päiväkodissa, mutta olin kerran työni puolesta siellä käymässä ja seurasin lasten ulkoilua. Hoitajat olivat kasaantuneet juttelurinkiin ja ruotivat erään hoitolapsen perhesuhteita. He eivät millään saaneet päähänsä äidin uuden miesystävän nimeä, ammattia jne. Mitä he tekivät. No, kutsuivat kyseisen lapsen luokseen ja tenttasivat häneltä haluamansa tiedot. Mielestäni todella törkeää. Etenkin sitä lasta kohtaan. Pahoin pelkään, etteivät he ole ainoita, jotka tyydyttävät omaa uteliaisuuttaan työnsä kustannuksella. Henkilökunnan on toki hyvä olla selvillä perheessä tapahtuneista muutoksista, mikäli ne heijastuvat lapseen, mutta ne tiedot on tultava vanhemmilta. Lisäksi vanhemmat itse punnitsevat, mitä tietoja he haluavat hoitopaikan kanssa jakaa. Ammattilaiset tyytyvät siihen ja toimivat niiden pohjalta. Jos jokin herättää kysymyksiä, ne osoitetaan vanhemmille rakentavassa hengessä, ei arvostellen.

Vierailija
25/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen tylytys täällä ap:lle siksi, että hän on rakastunut, luottanut, toivonut pysyvyyttä, tehnyt ne lapset eikä abortoinut. Ja nyt huolehtii lapsistaan. 

Ja edelleen ap, kahdesta erosta, kahdesta pettymyksestä huolimatta, jaksaa luottaa tulevaisuuteen, elämään, rakkauteen. Hän ei ole kyynistynyt, hän kykenee rakastamaan, - luottamaan siihen, että myös häntä rakastetaan! ja että kannattaa - seurustella, elää. Kun löytyy mies, joka rakastaa, jota rakastaa, hän uskaltaa elää, tarttua rakkauteen, uskaltaa luottaa tulevaan. 

Pettymyksistään huolimatta ap on herkkä. Hän ei ole kyyninen selkään puukottaja, muiden arvostelija, ilkeämielinen "olen parempi kuin muut, olen ollut xx vuotta tämän yhden miehen kanssa ja olen kuulkaas tasapainoinen ja onnellinen ja sinä, joka elät toisin, olet roskaa" paskan jauhaja.

Aina se elämä ei mene niinkuin itse toivoo tai suunnittelee, ei, vaikka miten yrittää. Kaikki ei ole itsestä kiinni. Onko ne valinnat vääriä, kun ero tulee? En tiedä. Miksi pitäisi katua elettyä elämää, mennyttä? Miksi pitää hävetä, katua, ruoskia itseään siitä, että rakastui, rakasti - eikä se sitten kantanutkaan lopun elämää, eläkkeelle asti, kuolemaan asti. Pitäisikö hävetä lapsiakin? Katua, että Fiddu kun tuli synnytettyä? Hävetä, että rakastaa lapsiaan? Että he tapaavat isäänsä, koska isät on erit - vaikka kaikille viidelle.

Mitä helvettiä se kenellekään kuuluu, miten kukakin elämäänsä elää!! ja montako isää on elämässä mukana.

Onko kunniakkaampaa se, että takana on 10 lyhyttä suhdetta, kuin se, että takana on vaikkapa kaksi tai kolme pitkää suhdetta, joista on lapsia?
Kaikista tai ei kaikista?

Vierailija
26/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä ei ole sinut ratkaisujensa kanssa. Elämää muuten voi myös hallita. Ei ole pakko olla kuin lastu lainehilla...

Vierailija
27/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:46"]

No onhan toi tahti hurja! Lapset pk-ikäisiä ja jo ainakin kolmas isukki kehissä. Huh, huh!

[/quote]

naiselle on normaliaa hankkia jälkeläisiä monen eri uroksen kanssa. se on puhdasta biologiaa.

Vierailija
28/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotityöntekijöissä on tietenkin niitä joilla moraali hallussa, mutta pääosin juuri tuollaista juoruilevaa sakkia. Aina halutaan nähdä jotain vikaa vanhemmissa/ vanhemmassa. Pahimmillaan joku lapsi voidaan ottaa hampaisiin ja haukkua oikein urakalla vanhempiakin jos päiväkoti on täynnä tyhmää ja juoruilevaa sakkia.

Vierailija
29/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 22:08"]

Päiväkodin johtajan juttusille! Tuo on ihan arkipäivää pk-hoitajien keskuudessa, ihan muutama hoitaja/lto on sellainen poikkeustapaus, joka ei juoruile. Tätä on vain vanhempien kitkettävä nostamalla meteli jokaisesta tapauksesta. Yksityisasiat eivät kuulu pk-henkilökunnalle, mikäli asia ei suoraan koske lapsen hoitoa. Ja toisekseen vaikka kuuluisi, ne kuuluvat suljettujen ovien taakse! Niele surusi, johon olet oikeutettu ja mene puhumaan asiasta päivkodin johtajalle! Toimintakulttuurissa on parantamisen varaa!

[/quote]

Jep. Jos tarhakaverit kysyvät, että miksi Kimi on hoidossa mutta Jimi ei, niin hoitajien tulee sanoa lapsille, että hys-hys, se on niitä aikuisten salaisuuksia, joista lapsille ei puhuta. Missään nimessä ei saa sanoa, että Jimi on lomalla isänsä kanssa, koska silloinhan puututaan perheen yksityisyyteen ja lapset saavat tietää, että Jimillä on isä!

Vierailija
30/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo minusta oli henkilökunnalta asiatona, ja hienosti asian hoidit. 
Onhan juoruilu inhimillistä, mutta ei se ammattimaista ole. Juoruilut sitten työn ulkopuolella - ja siinäkin paras katsoa mitä juoruilee. 

Vierailija
31/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi mitä päiväkodista vastattiin? Kenen kanssa puhuit?

Vierailija
32/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä pahoitat mielesi totuudesta, ihan oma on aikaansaannoksesi. 

Vierailija
33/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 23:06"]

Mua kiinnostaisi mitä päiväkodista vastattiin? Kenen kanssa puhuit?

[/quote]

Vastasivat asiallisesti, että ottavat kyseisen jutun puheeksi tänään, ja sanoivat että mitään pahaa ei ole tarkoitettu. Nainen joka otti aamulla vastaan lapset, vastasi puhelimeen.
En aio jatkaa juttua päiväkodin johtajalle elleivät sieltä päästä satu minua lähestymään. Tunnen tulleeni kuulluksi, enkä aio käytökselläni tulevaisuudessa osoittaa että "silloin kerran satuitte sanomaan niin". Voihan olla, että teen asiasta isomman numeron mitä se on joiden kuiden mielestä, mutta ilmaisin selvästi että pahoitin mieleni eli kyse on siitä miltä tämä kommentointi minusta tuntui. Ja että tuo kommentti on vain pisara meressä - muutakin olen kuullut, mutta minun ei sitä toista kertaa kenenkään suusta tarvitse sietää.

Se siitä. Tämä friikki-äiti/miehen vaihtaja lähtee nukkumaan. -AP-

Vierailija
34/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin itsekin sanoit, että olet miesten vaihataja ja tottahan tuo on.
Hyvää yötä. Ehkä jo uusi mielessä ja nykyisestä uusi vauva tulossa. Siinähän jo kannattaakin vaihtaa taas uuteen.

Vierailija
35/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan se ei kuulu varsinkaan tarhakavereille, missä lapsi on!!! Olen itse opettaja, enkä koskaan kerro oppilaille miksi joku oppilas tai opettajaon pois koulusta.se ei kuulu heille. Pois, niin pois. Ja tuollainen asiaton taivastelu on myös asiatonta senkin takia, että pienillä padoilla on suuret korvat! Ja omalla esimerkillämme opetamme eniten.

Vierailija
36/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta toimit asiallisesti. Olen se, joka kysyi päiväkodin reaktiota, ja olen itsekin lto. Päiväkodin henkilökunnan ei tulisi päivitellä tai ihmetellä lasten perheasioita ääneen, ja on hyvä, että asia luvattiin ottaa puheeksi henkilökunnan kesken. Älä kuitenkaan pahoita mieltäsi, ehkä kommenttia ei tarkoitettu lainkaan ilkeämieliseksi. Äläkä suotta ajattele menneitä minään taakkana vaan ole iloinen ja ylpeä perheestäsi ja lapsistasi juuri sellaisina kuin he ovat. Elämä ei aina mene niin kuin elokuvissa. Mukavaa kesän jatkoa sinulle!

Vierailija
37/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi noloa- pyydän anteeksi ammattikuntani puolesta

t. ltona 30 vuotta

Vierailija
38/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienosti pidit puolia! todellakaan tuollainen kommentointi varsinkaan lasten ja toisten vanhempien (jos ap kuuli, olisi joku muukin vanhempi voinut kuulla) kuullen, ei ole oikea tapa toimia!

Hyvä ap!

Vierailija
39/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää juoruilua: mistähän muuten johtuu että niin kovinyleistä lastentarhanopettajilla, mutta opettajat taas osaavat olla ihmisiksi juoruilematta paljon paremmin??? Onko eri tasoinen koulutus vai mistä johtuu?

Vierailija
40/80 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista on elä sitä eletään niinkuin halutaan ja kannetaan seuraukset. Päiväkodin työntekijät on vain ihmisiä, ei sen kummempia kuin muutkaan ja nehän puhuu mitä lystää kuka sitä estää.

Jos ei sitä kestä niin pitää lapset kotihoidossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi