Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttamista vai itsensä huijaamista?

Vierailija
25.07.2013 |

Eksyin netissä surffaillessa tämmöiseen blogiin (http://laskitlikoon.blogspot.fi/) ja järkytys oli suuri, kun rupesin tämän naisenalun laihdutusprojektia lukemaan... Painoa on vaarallisen paljon, mutta KUUKAUDEN(??) tulos on 700g...

Mikä siinä mahtaa olla, että kun ruvetaan laihduttamaan, niin homma lähtee ihan lapasesta? Ethän sä nyt laihduttaessa voi kiskoa päivästä toiseen majoneesia, kermaa, punaista lihaa jne... Järkikin sen sanoo, että kroppa joutuu erittäin koville ja ei se paino putoa...

Karppaaminen on sitten juttu sinäänsä, itse en sitä puolla, mutta tiedän, että joillain se on toiminut... Muttei karppaaminen tosiaan ole tuo blogiesimerkki, että kovia rasvoja vaan naamariin minkä kerkiää... Itsensä huijaaminen on typerää..

Kommentit (287)

Vierailija
161/287 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä ihmisiä, joille karppaus on yhtä kuin lihaa ja rasvaa niin paljon kuin sielu sietää. Eikö terve järkikin jo sano, että jos sä syöt pelkkää et sä laihdu, jos sä syöt sitä yli kulutuksen. Olipa kuinka "karppiruokaa" hyvänsä.

Vierailija
162/287 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kokeilin nyt mielenkiinnosta tuota painon heittelyä, kun sattui osumaan ajankohta menkkojen lähettyville...

Pituutta 174cm ja aamuinen lähtöpaino 71,2. Kahden viikon jaksolla maksimiaamupaino oli 73,3 ja minimi 70,7. Siis lähes kolmen kilon heittelyä menkkojen, helteen (ja runsaan nesteytyksen vuoksi) ja ties minkä takia. Nyt paino taas vakiintunut tuonne 71kg. 

Tahdon niin sanoa sitä, että jos normaalipainoisella paino heittelee näin, niin kuinka ihmeessä blogin kirjoittaja puhuu laihduttamisesta, jos painon muutos on 300g.... Bloggaaja kun on niin reilusti ylipainoinen, että tuo 300g on pisara valtameressä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/287 |
09.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2013 klo 15:00"]

Itse kokeilin nyt mielenkiinnosta tuota painon heittelyä, kun sattui osumaan ajankohta menkkojen lähettyville...

Pituutta 174cm ja aamuinen lähtöpaino 71,2. Kahden viikon jaksolla maksimiaamupaino oli 73,3 ja minimi 70,7. Siis lähes kolmen kilon heittelyä menkkojen, helteen (ja runsaan nesteytyksen vuoksi) ja ties minkä takia. Nyt paino taas vakiintunut tuonne 71kg. 

Tahdon niin sanoa sitä, että jos normaalipainoisella paino heittelee näin, niin kuinka ihmeessä blogin kirjoittaja puhuu laihduttamisesta, jos painon muutos on 300g.... Bloggaaja kun on niin reilusti ylipainoinen, että tuo 300g on pisara valtameressä...

[/quote]

Sama täällä. Olen 163 cm/52kg. Painoni heittelee jopa 2 kg muutamassa päivässä riippuen kuukautiskierrosta ja nesteytyksestä. Minulle saattaa tulla 2 kg nestettä lisää yhdessä päivässä ennen menkkoja ja sama 2 kg poistuu kahden ensimmäisen päivän aikana kun menkat alkavat. Olo on todella turvonnut juuri ennen menkkoja ja sen jälkeen saakin juosta vessassa jatkuvasti. Yritän nykyään vältellä suolaisia ruokia ja hiilareita juuri ennen menkkoja. Eilen aamulla painoin 52,5 kg ja tänään 53 kg. Paino vaihtelee 0,5-2kg ihan normaalisti eikä ole mitään tekemistä laihtumisen kanssa. Reilusti ylipainoisella pitäisi vaihdella vieläkin enemmän. Ja samoin laihtuminen olla todella hurjaa alkuvaiheessa. Itseltäni putosi paino 5 kg kuukaudessa kun erosin ja olen sentään normaalipainoinen ja kuitenkin söin mutta ei vaan ruoka maistunut samallatavalla.

Vierailija
164/287 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä bloggaaja! Eihän se edelleenkään ole laihtunut! Mitä ihme säätöä ja itselleen valehtelua. Miten joku voi edes olla noin sokea!

Vierailija
165/287 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onko se rasva nyt sitten niin hyvää että sitä pitää vetää tuolla tavalla vaikkei edes laihdu...

Vierailija
166/287 |
10.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 07:00"]

no onko se rasva nyt sitten niin hyvää että sitä pitää vetää tuolla tavalla vaikkei edes laihdu...

[/quote]

Tuossa muodossa (kookosöljyt, majoneesit) rasva ei ainakaan mun makunystyröitä hirveesti herisyttele, vaikka rasvaisesta ruuasta (juustot, öljyssä paistetut ranet, sipsit) tykkäänkin :)

Vierailija
167/287 |
13.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bloggaaja aloitti koulun ja yhtäkkiä heräs ajatus, huomioidaanko nykyään koulumaailmassa karppaajat, vai onko se periaatteella, että "tässä on normaaliin ruokavalioon kuuluva perusterveellinen ruoka, syö tai ole syömättä"?

Vierailija
168/287 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän tyssäsi vielä nopeampaa kuin luulin. On varmaan taas "mansikat" maistuneet. 

Vierailija
169/287 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa viimeisessä postauksessahan Jenni mainitsee, ettei ole sujunut niinkuin oli suunnitellut.. Ratkennut syömään kouluruokailussa jauhelihaperunasoselaatikkoa kolme lautasellista? 

Vierailija
170/287 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tulee selviämään mihin projekti repesi, kun Jennistä ei mitään kuulu. Ei mitään uutta laihdutusblogien maailmassa siis.

Vierailija
171/287 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisi 7/2 diettiä. Itselläni putosi paino 3 kg kuukaudessa ja olen normaalipainoinen/hoikka. Eikä tarvitse kuin 2 kertaa viikossa paastota vuorokausi jolloin syö 500 kaloria/vrk.

Vierailija
172/287 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, törkeää luvata postauksia muttei sitten toteuta

Vierailija
173/287 |
19.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi, tosi, tosi, tosi, tooooosi törkeää. Eikö se ollenkaan ajattele kaikkia niitä ihmisiä joilla ei ole minkäänlaista elämää ja jotka ei nyt pysty tekemään yhtään mitään ennenkuin tämä asia selviää.

Vierailija
174/287 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisi syödä normaalia ihmisten ruokaa normaalikokoisia annoksia ilman mitään helvetin majoneesin, kuohukerman, kookosrasvan tai voin lisäämistä.

Tai alkaisi kävellä joka toinen päivä mäkisessä maastossa tai isoa mäkeä ylös alas puoli tuntia. Tuon massan siirtäminen ylämäkeen muuten syö kaloreita.

Vierailija
175/287 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on 5/2 -dieetti! Vai onko sun viikossas 9 päivää? ;)

Vierailija
176/287 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 23:32"]

Se on 5/2 -dieetti! Vai onko sun viikossas 9 päivää? ;)

[/quote]

Oho. :)

Vierailija
177/287 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on..

Vierailija
178/287 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh mitä juttua tuossa blogissa. Piti ihan lukaista koko ketju läpi.

Olen mies, ja läski. Olen lähes 190cm, mutta painankin 140kg. Viikon aikana on nyt lähtenyt kolme kiloa, ja olen jättänyt ns. höttöruoat pois, eli hyvin vähän prosessoitua ruokaa on kuulunut ruokalistalleni. Pääasiassa paljon salaattia, kananmunaa, lihaa, avokadoja, ruusukaalia ja vastaavaa. Alkoi kyllästyttää läskit jo.

Läskini ovat ihan omaa syytäni, enkä kehittele niille tekosyitä. Se on viina, pikaruoka, helpot einekset, laiskuus.. Onhan niitä syitä. Ei siis tekosyitä, vaan noista ne läskit johtuu, ja ihan omaa häpeää. Nyt yritän elämäntaparemonttia, ja toivon Jennillekin kaikkea hyvää! Silti aika hurjia ruokia ja läskit vaan pysyy, ei ne tuollaisella syömisellä lähde... Kalorimittarin mukaan minunkin päivittäinen kulutukseni olisi 3800 kcal. :D Sen verran vetämällä nämä läskit ovat tulleetkin.

Vierailija
179/287 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 01:21"]

No huhhuh mitä juttua tuossa blogissa. Piti ihan lukaista koko ketju läpi.

Olen mies, ja läski. Olen lähes 190cm, mutta painankin 140kg. Viikon aikana on nyt lähtenyt kolme kiloa, ja olen jättänyt ns. höttöruoat pois, eli hyvin vähän prosessoitua ruokaa on kuulunut ruokalistalleni. Pääasiassa paljon salaattia, kananmunaa, lihaa, avokadoja, ruusukaalia ja vastaavaa. Alkoi kyllästyttää läskit jo.

Läskini ovat ihan omaa syytäni, enkä kehittele niille tekosyitä. Se on viina, pikaruoka, helpot einekset, laiskuus.. Onhan niitä syitä. Ei siis tekosyitä, vaan noista ne läskit johtuu, ja ihan omaa häpeää. Nyt yritän elämäntaparemonttia, ja toivon Jennillekin kaikkea hyvää! Silti aika hurjia ruokia ja läskit vaan pysyy, ei ne tuollaisella syömisellä lähde... Kalorimittarin mukaan minunkin päivittäinen kulutukseni olisi 3800 kcal. :D Sen verran vetämällä nämä läskit ovat tulleetkin.

[/quote]

Pitikin kirjoittaa avokadosta. Tuli hirveä himo ja tekaisin mukavan avokadosalaatin. :) Onneksi olin ostanut niitä viikolla, ja sopivasti olivat kypsyneet.

Vierailija
180/287 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selasin blogia jonkunverran. No, mielestäni jotkut ovat vähän turhan ilkeitä täällä kommentteineen... Mutta, itselleni tuli ekana ajatus, että kyllä noissa kalorimäärissä on huijattu jossain kohtaa, koska kyllä 1200kcal ruokavaliolla pitäisi painon tippua paljon nopeammin... (Tai sitten muina päivinä syöty rutkasti liikaa) Syödyn ruuan laadullahan ei ole merkitystä laihtumisen kannalta (terveellisyys asia erikseen) vaan tuon kalorimäärän. Itselläni aloituspaino oli 130kg ja 7kk siitä painan nyt 97kg. Söin n. 1200-1500 kcal per päivä (en karpannut). Mitkään rasvat ei vaikuta mihinkään vaan taatusti laihtuu jos kalorit on noin vähäiset. Itsellä lähti n. 5kg jo ekan 1-2 viikon aikana, nesteitä.  Karppaamistakin olen kokeillut, ja sillä tavoin ei kyllä paino tippunut, mutta myönnän että itseni huijaamista se oli 'nyt voin vetää antaumuksella pekonia nam nam'. Joo, pari kk jaksoin ja en edelleenkään voi sietää kovin rasvaisia ruokia. Mutta varmasti hyvä tapa laihtua monelle, kaikille ei sovi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme