Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttamista vai itsensä huijaamista?

Vierailija
25.07.2013 |

Eksyin netissä surffaillessa tämmöiseen blogiin (http://laskitlikoon.blogspot.fi/) ja järkytys oli suuri, kun rupesin tämän naisenalun laihdutusprojektia lukemaan... Painoa on vaarallisen paljon, mutta KUUKAUDEN(??) tulos on 700g...

Mikä siinä mahtaa olla, että kun ruvetaan laihduttamaan, niin homma lähtee ihan lapasesta? Ethän sä nyt laihduttaessa voi kiskoa päivästä toiseen majoneesia, kermaa, punaista lihaa jne... Järkikin sen sanoo, että kroppa joutuu erittäin koville ja ei se paino putoa...

Karppaaminen on sitten juttu sinäänsä, itse en sitä puolla, mutta tiedän, että joillain se on toiminut... Muttei karppaaminen tosiaan ole tuo blogiesimerkki, että kovia rasvoja vaan naamariin minkä kerkiää... Itsensä huijaaminen on typerää..

Kommentit (287)

Vierailija
201/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä karppasin mieheni seurana kuukauden verran, kunnes totesin, ettei minusta ole siihen. En ole ylipainoinen, mutta tulipahan testattua hänen jo vuosia hyvänä pitämänsä ruokavalio kuitenkin. Söimme (ja mieheni syö edelleen) paljon kalaa ja kanaa, lähes kilon kasviksia ja marjoja päivittäin, pähkinöitä (pieni kourallinen, siis todella pieni, ehkä kymmenisen pähkinää kerrallaan), avokadoa, kasvisöljyjä sekä jonkin verran maitotuotteita. Voita, pekonia, makkaraa, majoneesia, kermoja, kookosrasvoja tms. emme käyttäneet, emmekä punaista lihaa muutenkaan.

Painoin 54 kiloa tuon kokeilun alussa ja neljän viikon kuluttua painoin 5 kiloa vähemmän. Sinällään se oli aivan hyvä tapa syödä, mutta minä kaipasin ruisleipää ja perunaa, joten lopetin oman kokeiluni lyhyeen. Voisin kuitenkin kuvitella, että tuolla mieheni tyylillä laihtumista varmasti tapahtuisi nopeastikin, jos olisi voimakkaasti ylipainoinen, kun minä - normaalipainon alarajoilla olevakin - laihduin.

Mutta kaipa näitä karppaustyylejä sitten on monenlaisia.

Vierailija
202/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa mahtavaa löytää tälle blogille ns.vertailukohde. Samankokoinen pudottaja, mutta laihdutustyyli eri, tai edes yhtään järkevämpi. Vinkatkaa jos löydätte. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä tuo bloginpitäjä ei laihdu? Jos oikein karppaa niin kyllähän tuloksia pitäisi näkyä, varsinkin tuolla lähtöpainolla.. Tosin en oo ennen kuullut että kukaan laittaisi teehen kookosöljyä ja kuohukermaa, jaiks :/

Vierailija
204/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin syö enemmän kuin itse kuvittelee, ei ehkä osaa laskea syömänsä ruuan määrä, tai sitten tuo "karppaus" ei vain todellakaan sovi hänelle. En yhtään ihmettelisi, jos seuraavaksi kertoisi painon junnaanvan koska on mennyt säästöliekille, kuuostaisi niin kuvioon sopivalta ajatusmallilta.

Vierailija
205/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toi on kyllä surkein "laihdutus"blogi mitä oon ikinä nähny.

Tolla painolla painon pitäisi pudota tosi nopeasti ihan pienilläkin muutoksilla ja toi ei saa mitään aikaan.. Vau, pari sataa grammaa painonvaihtelua, sitä ei voi edes laskea laihtumiseksi koska se on normaalia painonvaihtelua.

Vierailija
206/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 23:20"]

Blogi alkaa 4.7 "Uuden elämän ensimmäinen päivä". Eikö se siis alkanut vasta nyt heinäkuussa?

[/quote]

Itsensä huijaamista tavalla jos toisella.. Karppifoorumilla tosiaan "uusi elämä" on alkanut jo talvella/alkukeväästä... 

Vierailija
207/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hällä nousi jonkun ajan laihduttamisen jälkeen paino ilmeisesti kuudella kilolla ja nyt on uusi yritys käynnissä. Blogin ensimmäiset painolukemat on kuitenkin toukokuulta.

Vierailija
208/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on järkyttävää, että ihmiset lähtevät näille muotidieteille ilman että keskustelevat lääkärin kanssa asiasta. Tämä nainen on todella suuressa vaarassa tukkeuttaa verisuonensa hyvin nopeasti ja rasvaa vaan mässätään. Meillä sydänvalvonnassa on näkynyt heti potilasmäärän kasvuna tämän karppausdietin suosiminen. On hyvä välttää hiilareita tiettyyn rajaan asti MUTTA EI korvata niitä kovilla rasvoilla!

Vierailija
209/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun katsoin hänen ruokapäiväkirjaansa! Miten voi olla hyvä olo tuollaisella ruokavaliolla? Voita KAHVIIN??? aamiaiseksi makkaraa ja pekonia?

Vierailija
210/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuollaisella elopainolla pitäisi lähteä helposti pari kiloa viikossa oikealla ruokavaliolla ja liikunnalla. Pitäisi hälytyskellojen soida jos ei kiloakaan tipu kuukaudessa! Itsekkin saan pari kiloa helposti pois kuukaudessa ihan vain katsomalla hieman tarkemmin mitä syön ja välttämällä herkkuja ja leipää. Ja olen 163cm/53kg.

Vierailija
211/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 07:00"]

Mielestäni on järkyttävää, että ihmiset lähtevät näille muotidieteille ilman että keskustelevat lääkärin kanssa asiasta. Tämä nainen on todella suuressa vaarassa tukkeuttaa verisuonensa hyvin nopeasti ja rasvaa vaan mässätään. Meillä sydänvalvonnassa on näkynyt heti potilasmäärän kasvuna tämän karppausdietin suosiminen. On hyvä välttää hiilareita tiettyyn rajaan asti MUTTA EI korvata niitä kovilla rasvoilla!

[/quote]

Oikeasti? Minkälaisten vaivojen kanssa karpit sitten tulee? Pidän itsekin karppausta huonona ideana, mutta epäilen että ihan näin nopeasti näkyisi sydänosastoilla. Kilpparivaivojen oletan kyllä lisääntyvän lähivuosina, karppilassakin sitä vaivaa tai epäilyä on tosi monella.

Vierailija
212/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin isolla painolla laihtumisen pitäisi olla dramaattista kilomäärissä. Jokaista normaalipainoisen kiloa vastaa hänellä kaksi kiloa - ylimääräristä rasvaa, joka sulaa silmissä oikealla ruokavaliolla. "Karppaaminen" ei ole mikään ratkaisu ongelmiin, kun ruokaa menee kaksi kertaa niin paljon päivässä kuin normaalipainoisella. 

Ja ihan äärimmäiksen olennaista olisi syödä enemmän vihanneksia, että saisi kuitua riittävästi. Kun juo majoneesia pullosta nälkäänsä, suolisto joutuu aivan kauheaan rääkkiin. Omppuja makkaran tilalle, niin siitä se lähtee. Raejuustoa pekonin sijaan, ja niin eespäin. Kovat rasvat kokonaan pois, varsinkin kahvista.

Vierailija
213/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylpeyttäkö se on, ettei vaan voi myöntää olevansa väärässä?

Vierailija
214/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että se haluaa vielä uskoa siihen ideaan että laihtua voi syömällä aamiaiseksi paketin pekonia. Kukapa ei haluaisi... Nuoret on idealisteja ja uskoo ihmekonsteihin, kunnes oppivat.

Vierailija
215/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino on nyt tippunut 129,8 kiloon. Että kyllä se blogisti tietää, mitä tekee. Saas nährä miten tääkin arvostelijaporukka täällä suunsa panee, kun vuoden loppuun mennessä paino tippunut toistakytkiloo. 

Jos yhtään ihmiset ootte huomannut/tajunnut/seuranneet, niin ihmiset alkoivat DRAMAATTISESTI lihoa nimenomaan kaikkien KEVYT-tuotteiden ilmestymisen jälkeen. Kevyt tuotteet on täyttä shaissee ja te tungette varmaan niitä suustanne alas, niin että ei mitään rajaa. Ja tajuutteko, että kaikille ei VILJAT kertakaikkiaan sovi, vaan ne aiheuttavat mm. ilmavaivoja ja johdattaa helposti huonojen hiilarien maailmaan (pullat, karkit, sokerilimut). SOKERI ON HUUME!!! Ja mitä se sokeri on? No hiilihydraattia 100%:sti ja joka hemmetin tuote, missä on hiilareita paljon on sama, kun vetäisit sokeria samassa suhteessa. 

Oman karppaukseni aloitin tämän kuun alussa. Itsellä on painoa pudonnut ja käytän majoneesia, voita, oliiviöljyä, kookosöljyä (en tosin kahvissa, kun en kahvia juo). Itse pidän hiilarit noin 50g/vrk, joten vaihtoehtoja kasviksille on enemmän kuin sellaisella, joka syö sen 20 g/vrk. 

Mun mielestä on pöyristyttävää, että vauva.fin mammat täällä käy kuumana, kun toinen ottaa itseään niskasta kiinni ja yrittää jättää hiilarit vähälle. Kaikillehan karppaus ei todellakaan sovi. Mut kyllä tässä taas huomaa kuinka vuosikymmenien "eläinrasvat on vaarallisia" -valistus on tehnyt tehtävänsä. Ehkäpä 10 vuoden päästä vt-ruokaympyrän rinnalle tulee vhh-ympyrä, joka auttaa niitä ihmisiä, jotka sairastuvat ja lihovat helpommin vt-ruokavaliolla.

Vierailija
216/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käväsin kattomassa blogia. Järjetöntä menoa.

Hän on merkinnyt kulutukseksi yli 3000 kaloria päivässä?????

Fyysistä työtä tekevät miehetkään ei tarvitse tollasta määrää kaloreita.

Vierailija
217/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä sinä hyvä karppaaja sitten olet siitä, että tuo bloggaaja syö myös paljon lisäaineita ja prosessoitua ruokaa, kuten huonolaatuista makkaraa ja hesen majoneesia? Minun käsitykseni mukaan ne kun jätetään aivan ensimmäisenä pois, kun aletaan karpata?? Eikös sen puhtaan ruuan pitänyt olla kaiken perusta? 

Ja huomautan nyt, että minulla ei ole mitään karppaamista vastaan, itsekin pyrin oleman hiilareiden suhteen kriittinen. Mutta tuossa blogissa otetaan vähän kuin rusinat pullasta minun mielestäni.

Vierailija
218/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomautan nyt vielä, että vaikka ks. henkilö karppaisikin kaikkien sääntöjen mukaan, ei sillä ole mitään väliä jos syö jatkuvasti LIIKAA. Ei karppaus ole mikään fysiikan lakeja rikkova huippu hieno keksintö, joka sallisi oman kulutuksensa yli syömisen ja aiheuttaisi silti painon putoamisen. Tuo nainen laskee kulutuksensa reippaasti yläkanttiin, eli kuvittelee kuluttavansa valtavasti energiaa, vaikka näin ei ole.

Vierailija
219/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkö sinä hyvä 96. kirjoittaja ole lukenut, että nuo makkarat, joita hän söi siinä karppauksen alkuvaiheessa olivat ostettu aikaa ennen karppausta??? Ja ei kai opiskellijoilla ole varaa heittää ruokaa roskiin. Lisäksi tuo makkara ei ollut mikään jauhomakkara, vaan siinä oli hyvin vähän hiilareita!!! Lukutaito on näjemmä rapistunut.

Sun käsitys karppaamisesta voi olla eri. Esimerkiksi ihan hyvin karppaajan ruokavalioon voi kuulua vähähiilariset makkarat/nakit yms. Tietenkään ei niitäkään joka päivä syödä, vaan joskus ihmisellä voi olla niin kiire, ettei ehdi itse sen parempaa kokoon heittämään. Pääasia, että hiilarit jää vähälle. Sit jos paino ei putoa, niin alkaa vähentämään proteiinin tai rasvan määrää. Katsos, kun me kaikki ei olla samanlaisia. 

Sinä siis kitukarppaat! Onnittelut valitsemallasi tiellä. Mutta kyllä se on ihan oma valintasi. Jos joku toinen laihtuu syömällä pekonia ja makkaraa, niin mitä se sulta on pois? Jos tiedät sen absoluuttisen AINOAN OIKEAN tavan karpata, niin linkitäpä tänne oma karppausblogisi, niin voidaan arvostella sitten sitä. Mutta etpä taida uskaltaa.

Vierailija
220/287 |
28.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

97. Ei ole laskenut yläkanttiin, vaan tuo kulutus on se ohjelma laskenut pituuden ja painon mukaan valmiiksi!!! Minä joka painan 103 kiloa ja pituutta 168 saisin kalorimääritelmän mukaan syödä reippaasti yli 2000 kaloria per päivä! 

http://kalorilaskuri.fi/kalorikulutus

Sieltä voitte katsoa. Jos syö liian vähän, niin elimistö menee säästöliekille ja paino ei vaan putoa niin nopeasti. Ja siinähän monet laihduttajat tekevät suurimman virheen, että kärsivät nälästä, kun eivät uskalla syödä tarpeeksi tai syövät liiaksi hiilareita, joita saa ah niin paljon näistä kaikenmaaliman ruisleivistä ja kaurapuuroista. Entisessä elämässäni minäkin pidin kaurapuurosta, mutta sitten kärsittiinkin koko loppupäivä ilmavaivoista, eikä edes pitänyt nälkää loitolla paria tuntia kauempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi