Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttamista vai itsensä huijaamista?

Vierailija
25.07.2013 |

Eksyin netissä surffaillessa tämmöiseen blogiin (http://laskitlikoon.blogspot.fi/) ja järkytys oli suuri, kun rupesin tämän naisenalun laihdutusprojektia lukemaan... Painoa on vaarallisen paljon, mutta KUUKAUDEN(??) tulos on 700g...

Mikä siinä mahtaa olla, että kun ruvetaan laihduttamaan, niin homma lähtee ihan lapasesta? Ethän sä nyt laihduttaessa voi kiskoa päivästä toiseen majoneesia, kermaa, punaista lihaa jne... Järkikin sen sanoo, että kroppa joutuu erittäin koville ja ei se paino putoa...

Karppaaminen on sitten juttu sinäänsä, itse en sitä puolla, mutta tiedän, että joillain se on toiminut... Muttei karppaaminen tosiaan ole tuo blogiesimerkki, että kovia rasvoja vaan naamariin minkä kerkiää... Itsensä huijaaminen on typerää..

Kommentit (287)

Vierailija
121/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveet määrät majoneesia ja muuta paskaa tuo ainakin vetää, jos oikeasti haluaisi laihtua niin majoneesit ja kuohukermat pois, tilalle vaikka raikas kanasalaatti ja raahaisi sen ahterinsa lenkille! Taitaa vaan olla niin kiva tuo mässäily"laihdutus"ruokavalio että ei halua sitä enää muuttaa.. 

Vierailija
122/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mässäilylaihdutus juurikin. Ei halua luopua rasvasta, joten dieetti menee vielä pieleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootan kovasti tän bloggaajan lupaamaa videota siitä, miten häntä kommentoidaan keskustelupalstoilla (= täällä).

Vierailija
124/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://laskitlikoon.blogspot.fi/2013/07/viimeinen-sana.html

Se tulikin kirjallisena, ei videota.

Vierailija
125/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse asiassa jäänyt nyt aivan koukkuun tuohon blogiin, kiinnostaa mitä pitkällä aikavälillä lähtee tulemaan eli korjaako ruokavaliota. Lukijamäärien kannalta siis erinomainen juttu

Vierailija
126/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeestikko tyyppi on pistänyt voita teehensä :D (Kts. kommentti 11.7.)

Vierailija
127/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höhö, tyyppi perustelee hidasta laihduttamista sillä, että ei jäis löysää nahkaa. Painoa yli 130kg, aivan varmana jää löysää nahkaa, vaikka paino tippuis 5kg/vuosi ;p

Vierailija
128/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt kielitieteilijä ole, mutta muutamat blogin positiiviset kommentit on niin samantyylisiä keskenään / bloggaajan vastauksien kanssa, että noh.. Heräsi nyt vaan pieni mietelmä siitä, että onkohan kaikki kehut eri kynistä...

Ja mitä tuohon laihduttamiseen tulee, tai siis, noh, eihän tuota laihduttamiseks voi sanoa, niin niin... Pers eellä puuhun tuossa mennään, eikä palautteesta huolimatta tajua, ettei kaikki ole kunnossa.

t. karppi, jonka lähtöpaino oli 85kg ja nyt, 2kk:n jälkeen 77kg. Lievästä ylipainosta lähti heittämällä kiloja, kun laihduttamisen teki "oikein" :)

Vierailija
129/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 21:53"]

Höhö, tyyppi perustelee hidasta laihduttamista sillä, että ei jäis löysää nahkaa. Painoa yli 130kg, aivan varmana jää löysää nahkaa, vaikka paino tippuis 5kg/vuosi ;p

[/quote]

Jep, toi pisti silmään ja pahasti! Hidasta laihduttamista, jottei jää löysää nahkaa.. Mihin se ylimääräinen nahka häviäis, mitä mahtaa tyttö kuvitella...?

Vierailija
130/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 21:07"]

Olen itse asiassa jäänyt nyt aivan koukkuun tuohon blogiin, kiinnostaa mitä pitkällä aikavälillä lähtee tulemaan eli korjaako ruokavaliota. Lukijamäärien kannalta siis erinomainen juttu

[/quote]

mäkin ehdin jo innostua, mutta eihän tuosta saa kuin itsensä pahalle tuulelle. Ylipaino, josta pyritään eroon eikä päästä, on sellainen taakka itsetunnolle ja pahan olon aihe, että normaalisti seuraan ja tsemppaan laihdutusprojekteja mielellään. Itsekin olen ollut ylipainoinen, laihdutin 25 kiloa yksinkertaisesti terveellisemmillä ruoilla sekä ateriarytmin ja annoskoon säädöllä, ja sitä ennen epäonnistuin niin monta kertaa että tiedän miten pahalta tuntuu, mutta tämä laihduttaja on vaan aivan liian ärsyttävä tyyppi että jaksaisin välittää.

Noilla elintavoilla se ei tule putoamaan alle 120 kilon ennen kuin haudassa. 130-kiloisena sinne ei olekaan kovin pitkä matka. Ihminen lihoo ja laihtuu kaloreista, ei mistään makroista, ja tytölle on sanottu niin kauniisti kuin rumastikin, että tuopa ei muuten toimi, ja mikä on vastaus? "Kyllä se mulle toimii". Sorry, ei toimi. Ihan fysiikan perusasioitten nojalla. Jos autoon tankkaa 50 litraa bensaa, niin sitten auto saa energiaa 50 bensalitran edestä, eikä kolmenkymmenen koska bensa oli tietyn merkkiseltä huoltoasemalta. Jos auto ei kuluta koko viittäkymmentä litraa, niin loppu bensa jää yli. Ja jos päätät perustaa julkisen blogin, niin kyllä, sinusta tullaan keskustelemaan. Jos sinusta ei keskustella, se johtuu siitä, että blogi ei kiinnosta ketään eli blogi on huono.

Luotan kuulevani asiasta viimeistään täältä, kun tuo blogi hiljenee kun laihduttaja väsähtää tulosten puutteessa. Kirjoittaja ei tule myöntämään olevansa väärässä, vaikka läski ei lähde. Se yrittää aikansa ja sen jälkeen julistaa, että mä vaan oon tällanen, mä en pysty eli voi eli kykene laihtumaan.

Vierailija
131/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Rasvaa voit syödä niin paljon kuin niitä tulee syödessäsi ruokia, joissa on niiden normaali rasvasisältö ja laittaessasi ruokaa perinteisillä tavoilla. Siis voit paistaa voissa tai kookosöljyssä ja lorauttaa kasviksille oliiviöljyä.
Rasvan osalta esiintyy hyvin monenlaista ohjeistusta, mutta mikäli tarkoituksesi on pudottaa painoa, suosittelen ettet lotraa rasvalla, vaan jätät elimistöllesi mahdollisuuden polttaa omaa vararasvaansa... Tiedän, että tässä kohden esiintyy ohjeistusta, että rasvaa saa (ja pitää) käyttää rajattomasti, niin että silmälaseille roiskuu ruokaa laittaessa, mutta useimmilla ihmisillä se estää laihtumisen. Toki tässäkin suhteessa olemme hyvin yksilöllisiä."

Varpu Tavi. http://blogit.iltalehti.fi/varpu-tavi/2011/09/18/keokarppauksen-ohjeet/

Minusta on kyllä mielenkiintoista, että tuolla karppaus.infon keskustelussa he näkevät about ainoaksi ongelmaksi liian pienet kalorit. (En ihan joka sivua lukenut kylläkään.) Mutta mä olen ymmärtänyt, että karppaajien mukaan media on luonut kuvan, että karppaus on pelkkää voissa paistettua pekonia ja munia niin paljon kuin sielu sietää. Ja karppaajat sitten painottavat sitä, että paljon rehuosastoa, sopivasti lihaa ja rasva voista tai oliiviöljystä. Niin ja että ruoka olisi puhdasta eikä teollisuushöttöä. Tämä siis minun näkökulmastani, joka ei ole ikinä karpannut, ja tutustunut aiheeseen korkeintaan Tavin blogien kautta, mutta ehkä se kurkku hesemajoneesilla on sittenkin ihan jees...

Minä ainakin jään mielenkiinnolla odottelemaan, kuinka jatkossa käy. Minustakin tuo tähänastinen "laihtuminen" on ihan vain normaalia painonvaihtelua.

Vierailija
132/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Tyttö syö itsensä hautaan. VLCD-dieetillä aloittamalla olisi nyt jo hyvinkin 8-10 kg kevyempi tuosta lähtöpainosta ja nyt voisi jatkaa terveellisellä, monipuolisella ruualla siitä eteenpäin. Liikuntakin jo sujuisi kevyemmin. Sääliksi käy :(

Vierailija
133/287 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin olla väärässä mutta mielestäni edes karpit ei kauheasti enää suosittele ketokarppausta. Sillä lailla saa esim kilpparinsa paskaksi, varsinkin jos siihen yhdistetään stressi ja treeni.

Vierailija
134/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tyttö rukkaa. On kyllä niin pihalla ja uskomatonta ettei itse todella näe vikaa ruokavaliossaan. Ehkä hän haluaa pitää kynsin ja hampain kiinni rasvasista ruoista, joita on tottunut syömään normaalisti.

Itse ajattelin myös seurata blogia ja toivon, että jossain vaiheessa tajuaa saavansa kilot pois normaalilla ruokavaliolla joka myös pitää ne kilot pois.

Hänen ei todellakaan tarvitsisi syödä kuin ihan normaalisti ja sen lisäksi voisi vähän herkutellakin.

Vierailija
135/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi morjens, hetken aikaa kestää saada se 30-40kg pois tällä metodilla.. Tyttö kuolee vanhuuteen ennen sitä!

Vierailija
136/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan muu huomannut, että tuon "vaje" on laskettu 3000 kalorin päivämässyistä? Sehän syö itseasiassa nyt tasan sen verran, että mitään ei tule lisää, mutta mitään ei myöskään lähde.

Vierailija
137/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 10:13"]

Onko kukaan muu huomannut, että tuon "vaje" on laskettu 3000 kalorin päivämässyistä? Sehän syö itseasiassa nyt tasan sen verran, että mitään ei tule lisää, mutta mitään ei myöskään lähde.

[/quote]

Saman huomasin minäkin. Syö liikaa kaloreita, joten ei mikään ihme, ettei paino tipu. Ei se 130 kg kroppa paljoa enempää kuluta, kuin normaalipainoinenkaan, koska rasvakudos ei tarvitse paljoa energiaa.

Itselläni oli painoa tammikuussa 130 kg, nyt 108 kg (ja olen vielä 24. viikolla raskaana). Painon olen saanut kuriin sekaravinnolla, tosin kalorimäärät ovat olleet n. 1200-1500 kcal päivässä, joskus vähemmänkin.  Nykyään syön sellaiset 1700 kcal päivässä, ettei paino enää laskisi enempää.

Vierailija
138/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä painoin tänään 900 grammaa vähemmän kuin eilen, mulla on tosi tehokas dieetti; virallisterveellinen. ja joo, tää oli sarkasmia. jos joku on muka laihtunut 700 grammaa kymmenessä viikossa karppaamalla, siitä voi jo vähän vittuillakin.

Vierailija
139/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin pihalla.

Vierailija
140/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.07.2013 klo 21:42"]

Noinhan moni perussuomalainen mies syö. Ihan normia. Makkaraa ja läskiä. Ainiin, aivot lopettaa samalla toimimisen.

[/quote]

Ai noinko se onkin? Se on kyllä se rasva mitä ne aivot tarttee toimiakseen. Ilmeisesti tässä saatiin juuri käytännön esimerkki siitä miten minusta tuli vihreä :-).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi