Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttamista vai itsensä huijaamista?

Vierailija
25.07.2013 |

Eksyin netissä surffaillessa tämmöiseen blogiin (http://laskitlikoon.blogspot.fi/) ja järkytys oli suuri, kun rupesin tämän naisenalun laihdutusprojektia lukemaan... Painoa on vaarallisen paljon, mutta KUUKAUDEN(??) tulos on 700g...

Mikä siinä mahtaa olla, että kun ruvetaan laihduttamaan, niin homma lähtee ihan lapasesta? Ethän sä nyt laihduttaessa voi kiskoa päivästä toiseen majoneesia, kermaa, punaista lihaa jne... Järkikin sen sanoo, että kroppa joutuu erittäin koville ja ei se paino putoa...

Karppaaminen on sitten juttu sinäänsä, itse en sitä puolla, mutta tiedän, että joillain se on toiminut... Muttei karppaaminen tosiaan ole tuo blogiesimerkki, että kovia rasvoja vaan naamariin minkä kerkiää... Itsensä huijaaminen on typerää..

Kommentit (287)

Vierailija
141/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo blogisti on aloittanut karppauksensa ilmeisesti jo aikaa sitten, huomasin hänet karppaus.info tms. keskustelupalstalla, jossa linkitti jo helmikuussa blogiaan. Helmikuussa paino oli 129 kiloa ja tavoite että elokuussa painoa olisi lähtenyt 15 kiloa. Elokuu alkaa muutaman päivän päästä, ja painoa on tullut muutama kilo lisää. En haluaisi olla ilkeä (ainakin tuon "Miksi olen ylipainoinen?" -videon perusteella vaikuttaa ihan fiksulta tytöltä), mutta eikö hän ihan oikeasti ymmärrä, että jos "karppaamalla" tulee muutamassa kuukaudessa vaan lisää kiloja, niin jotain on pielessä ruokavaliossa. Haluaisin tytölle kaikkea hyvää ja vilpittömästi toivon, että hän laihtuisi, mutta tuolla ruokavaliolla se ei vain yksinkertaisesti tule onnistumaan. Jos kiloja on tullut vain lisää, niin en ymmärrä, miksi tuo tyttö vaan jatkaa sitkeästi juustomakkara-majoneesi-voikahvi "dieettiään" eikä myönnä, että ruokavaliota voisi hiukan tarkistaa. Pelottavinta on, että tyttö oikeasti ilmeisesti kuvittelee, että hänen ruokavalionsa on tällä hetkellä terveellinen.

Vierailija
142/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia toi karppaus on mielestäni vaarallistakin touhua jos ei tosiaan ymmärretä miten homma toimii. Mä EN ymmärrä ja siksi jätänkin karppaamisen sellaisille jotka sen taitaa. Itse pudottanut 45 kg vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, karppireseptejä käytän monta kertaa viikossa mutta suosin silti vähärasvaisia tuotteita (mm. Becel Olive, raejuusto 0%, jogurtit vähärasvaisia / sokerisia jne. jne.) ja paino putoaa edelleen.

Mua ihan puistattaa nuo kahvit ja teet voin ja öljyjen kanssa, saati majoneesit kurkkusiivujen päällä hrrrrrrr.... Vähärasvainen maito ja joku kiva salaatinkastike ajais saman asian terveellisemmin ja vähäkalorisemmin. Ja kalorit on ne jotka määrää sen painonpudotuksen.

"Mutta kun rasvaa pitää syödä karpisti reilulla kädellä" - - - en ymmärrä. Kohtuus kaikessa, myös karpin rasvojen määrässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein käydä vielä katsomassa lähtöpaino ja nykypaino. Karppisivujen mukaan lähtöpaino 22.2.2013 siis 132,1 kg ja paino 24.7.2013 132,5 kg. Hmmmm..... Eli 6 kk ja paino +0.4kg. Kunnon karppausmeininkiä! Tää on todellakin paras blogi aikoihin, jäin koukkuun heti!! Toivon, että blogin kävijämäärät oikeasti kannustavat tyttöä laihtumaan ja saavat aikaan olon "hitto, vielä näytän epäilijöille" ja todellakin paino alkaa vielä putomaan. Tää on parasta viihdettä sitten Enkeli-Elisan :)

Vierailija
144/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 22:57"]

Piti oikein käydä vielä katsomassa lähtöpaino ja nykypaino. Karppisivujen mukaan lähtöpaino 22.2.2013 siis 132,1 kg ja paino 24.7.2013 132,5 kg. Hmmmm..... Eli 6 kk ja paino +0.4kg. Kunnon karppausmeininkiä! [/quote]

Tuon kun saisi tuolle tytölle väännettyä kaaliin, että PUOLI vuotta ilman tuloksia = herätys nyt jumankauta!!

Surullista, kun nuori nainen pilaa terveytensä sillä, ettei suostu avaamaan silmiä..

Vierailija
145/287 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 22:57"]

Piti oikein käydä vielä katsomassa lähtöpaino ja nykypaino. Karppisivujen mukaan lähtöpaino 22.2.2013 siis 132,1 kg ja paino 24.7.2013 132,5 kg. Hmmmm..... Eli 6 kk ja paino +0.4kg. Kunnon karppausmeininkiä! Tää on todellakin paras blogi aikoihin, jäin koukkuun heti!! Toivon, että blogin kävijämäärät oikeasti kannustavat tyttöä laihtumaan ja saavat aikaan olon "hitto, vielä näytän epäilijöille" ja todellakin paino alkaa vielä putomaan. Tää on parasta viihdettä sitten Enkeli-Elisan :)

[/quote]

Blogi alkaa 4.7 "Uuden elämän ensimmäinen päivä". Eikö se siis alkanut vasta nyt heinäkuussa?

Vierailija
146/287 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu meinaa lopahtaa, niin bloggari tulee itse kiskomaan mollaamisketjunsa ylös. Vissiin se paskakin huomio on silti huomiota. 

Vierailija
147/287 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko vielä Jenni että missä ruokapäiväkirjan kohdassa lukee nää karppipizzan raaka-aineet? Itse en ainakaan löydä :)

Vierailija
148/287 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 13:50"]

Mun teen / kahvin juonti rasvan kera on ihan normi juttu karppijutuissa.

Terv. Jenni, blogin kirjoittaja

[/quote]

Mä tunnen muutamia karppaajia ja olen lukenut karppaus.infoa ja missään ei ole koskaan tullut vastaan, että kahviin tai teehen pitäisi lisätä jotain ylimääräistä rasvaa? Olen lukenut tuolla karppaus.infossa useita keskustelujakin kahviin liittyen, ja niissä kaikissa todetaan että jos ylipäätään täytyy juoda kahvia (Atkins ei sitä suositellut), se kannattaa juoda mustana. Ja jos välttämättä täytyy laimentaa, niin vedellä tai pienellä määrällä maitoa tai kermaa. Sulle voisi sopia kookoskerma tai soijamaito. Rasvaa olisi parempi syödä luonnollisista lähteistä, eli mm. kalasta, avokadosta, pähkinöistä ja ruuanlaiton yhteydessä käytettävästä voista ja öljyistä, kuin tuollaisesta keinotekoisesta rasvan lisäämisestä. Ruokavaliossasi on esim. ihan liian vähän kasviksia, joten jos tarvitset rasvaa niin kannattaisi esim. tehdä uunikasviksia ja lorauttaa niihin vähän oliiviöljyä tms. niin saisit rasvaa terveellisessä yhteydessä.

Vierailija
149/287 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasviksia lisää! Niistä saat kuituja mm. 

Enkä ole minäkään törmännyt karppijutuissa mihinkään voin lisäämiseen kahviin/teehen vaikka olen aktiivisesti karppaillut vuodesta 2004 lähtien. Tässäkin ketjussa moni on jo sanonut, että lisää puhdasta ruokaa tilalle ja kaikenmaan höttöjutut ja majoneesit pois.. Tee vaikka salaattia ja siihen oliiviöljystä kastike?

Huomaathan itsekin että painonlaskusi ei tapahdu samalla vauhdilla kuin monella muulla vaikkapa karppifoorumilla. Syyttelet milloin mitäkin, milloin on liikaa proteiinia ja milloin olet syönyt liikaa mansikoita jne. Ja sitten vedät aamiaisella paketin pekonia voikahvin kans ja väität, että paino ei laske koska söit liikaa mansikoita!!?? Haloo, nyt järki käteen ja silmät auki!

Vierailija
150/287 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan naurettavaa joku ruuan punnitseminen tuolla elopainolla. Noihin mittoihin on täytynyt syödä todella valtavia määriä ja epäterveellisiä ruokia. Alat syömään vaan normaalikokoisia annoksia ja terveellistä perusruokaa niin paino tippuu itsestään. Vaakaa käyttävät kisakuntoon diettaajat joilla se rasva täytyy saada todella alas lihasten päältä. Ylipainoiselle riittää ihan vaan pienentää annoskokoja, lisätä liikuntaa, jättää herkuttelut 1 krt viikkoon (eikä silloinkaan överisti) ja vähentää pastan ja leivän syöntiä.

Itse en saisi edes alas teetä missä lilluu rasvaa päällä. Maalaisjärjen käyttö sallittua. Ja turha varoa mitään "säästöliekille menemistä", siihen on kyllä matkaa. Ihminen laihtuu kun kuluttaa kaiken mitä syö.

Vierailija
151/287 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei tarvinnut käyttää kertaakaan vaakaa kun laihdutin 15 kiloa. Painoin 80 kiloa ja nyt 65kg, eli en ollut edes pahasti ylipainoinen, jolloin laihdutus vaikeampaa kuin reilusti ylipainoisella.

Söin ihan normaalia kotiruokaa (sisälsi myös perunaa, pastaa, riisiä), leipää, puuroa, kananmunia. Kasviksia paljon, proteiinia ihan normaalisti, juustoakin välillä ja samoin herkkupäivä viikossa. Usein lähti n. kilo viikossa.

Lenkillä kävin joka päivä, usein kaksi kertaa, sai sitten syödä enemmän ja kunto kasvoi ja vartalo kiinteytyi. Ainoat tosiaan mitä muutin, niin herkkuja vähemmän, pizzaa yms. vain herkkupäivänä, annoskoot pienempiä, ja liikuntaa enemmän.

Vierailija
152/287 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 18:54"]

Kerrotko vielä Jenni että missä ruokapäiväkirjan kohdassa lukee nää karppipizzan raaka-aineet? Itse en ainakaan löydä :)

[/quote]

http://laskitlikoon.blogspot.fi/2013/07/karppi-kokkaa-pizzapohja-nro-1.html

en ole jenni mutta tässä joku pizza

Vierailija
153/287 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no tämä nähtiin, mutta kysymys kuuluu kun Jenni on laittanut joka päivän ruokapäiväkirjat tuonne blogiinsa näkyville, niin minkä päivän kohdalla tämä pizza on? Minä en meinaan nää näitä aineksia missään. Eli onko Jenni vain leiponut pizzan ja joku myy syönyt? 

Vierailija
154/287 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 21:59"]

Joo no tämä nähtiin, mutta kysymys kuuluu kun Jenni on laittanut joka päivän ruokapäiväkirjat tuonne blogiinsa näkyville, niin minkä päivän kohdalla tämä pizza on? Minä en meinaan nää näitä aineksia missään. Eli onko Jenni vain leiponut pizzan ja joku myy syönyt? 

[/quote]

http://laskitlikoon.blogspot.fi/2013/07/ruokapaivakirja_25.html

tuolla alhaalla klo 20 lukee joku pizza

Vierailija
155/287 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 23:03"]

[/quote]

[/quote]

Toi on eri pizza. Se kuvassa oleva pizza on tehty muutama päivä tuon postauksen jälkeen! Eli jääkö osa ruuista sittenkin merkkaamatta, mitä salapoliiseja olemmekaan! ;)

Vierailija
156/287 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsensä huijaamista. Noilla syömisillä ei kyllä laihdu yhtään kukaan eikä nuo eväät kaipaa mitään lisärasvoja.  Koko karppauksen idea on ymmärretty ihan väärin.

Noilla kiloilla paino alkaa tippumaan ihan itsestään kun jättää kaikki majoneesisotkut ja makkarat pois ja alkaa tekemään ruokaa mahdollisimman vähän käsitellyistä raaka-aineista. Tavallista kotiruokaa säännöllisesti järkevän kokosina annoksina, herkut vähemmälle, paljon vettä ja ulos lenkille.

Eikä sitä vaakaa kannata kytätä joka aamu. Kerran viikossa riittää.

Vierailija
157/287 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 11:58"]

Paino pysynyt tänään samassa kuin eilen (liiat mansikat syynä)

[/quote]

Sain päivän naurut tuosta, "liiat mansikat syynä"... :D Ihan oikeasti, voi hyvä luoja.. En enää tiedä, itkisinkö vai nauraisinko..

Vierailija
158/287 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tekee karppaajana TODELLA pahaa lukea tuota blogia. Nyt ymmärrän, miksi meitä pidetään ihan idiootteina verisuonten tukkijoina jos tollaiset blogit ovat alkaneet yleistyä. 

Lopettin pastan ja perunan syömisen reilu vuosi sitten, tummaa leipää syön joskus. PAAAALJON vihanneksia, kalaa, kanaa, sieniä - punaista lihaa, pekonia tai makkaroita en syö. Marjoja, rahkaa jne., lisäksi oliiviöljyä ruoanlaittoon, pähkinöitä yms. 

Paino tippunut parikymmentä klioa ja infernaalinen närästys ja muut vatsavaivat loppunut. Ja ennen kaikkea mulla on virtaa enenmmän, kun syön kunnon ruokaa leivän ja pastan pupeltamisen sijaan. Kasvisten kulutus on moninkertaista verrattuna aiempaan. 

Mitä hemmetin tekemistä jollain majoneesilla on karppauksen kanssa? Ton tytön kannattaisi nyt jättää kaikki ylimääräinen rasvalla läträäminen pois ja heti. Tavoitteena kun kuitenkin on se, että se kroppa oppii käyttämään niitä OMIA rasvavarastojaan energiana, ei mitään hemmetin kookosrasvakahveja. 

Vierailija
159/287 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 00:01"]

[/quote]

[/quote]

Toi on eri pizza. Se kuvassa oleva pizza on tehty muutama päivä tuon postauksen jälkeen! Eli jääkö osa ruuista sittenkin merkkaamatta, mitä salapoliiseja olemmekaan! ;)

[/quote]

Joo mä kyselin tuosta ruokapäiväkirjan pizza-osiosta, nyt kun uin tarkemmin niin Jenni kertoo että kokeili kuvassa näkyvää pitsaa edellisviikolla eli totta puhui. Pahoittelen Jenni jos satut tämän lukemaan! :)

-161-

Vierailija
160/287 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 00:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo mä kyselin tuosta ruokapäiväkirjan pizza-osiosta, nyt kun uin tarkemmin niin Jenni kertoo että kokeili kuvassa näkyvää pitsaa edellisviikolla eli totta puhui. Pahoittelen Jenni jos satut tämän lukemaan! :)

-161-

[/quote]

Ei tässä mitään :) Tein sen pizzan jo useamman päivän aikaisemmin kuin julkaisin sen ohjeen :) Laitoin kyseisen ohjeen ajastukseen sunnuntaille että olisi postauksia kun olen lomalla :) Sen taki sitä ei näy sunnuntain jälkeisissä ruokapäiväkirjoissa :)

Jenni

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän