Laihduttamista vai itsensä huijaamista?
Eksyin netissä surffaillessa tämmöiseen blogiin (http://laskitlikoon.blogspot.fi/) ja järkytys oli suuri, kun rupesin tämän naisenalun laihdutusprojektia lukemaan... Painoa on vaarallisen paljon, mutta KUUKAUDEN(??) tulos on 700g...
Mikä siinä mahtaa olla, että kun ruvetaan laihduttamaan, niin homma lähtee ihan lapasesta? Ethän sä nyt laihduttaessa voi kiskoa päivästä toiseen majoneesia, kermaa, punaista lihaa jne... Järkikin sen sanoo, että kroppa joutuu erittäin koville ja ei se paino putoa...
Karppaaminen on sitten juttu sinäänsä, itse en sitä puolla, mutta tiedän, että joillain se on toiminut... Muttei karppaaminen tosiaan ole tuo blogiesimerkki, että kovia rasvoja vaan naamariin minkä kerkiää... Itsensä huijaaminen on typerää..
Kommentit (287)
Ottais ainakin pois sen voinokareen joka kahvista.
Noiden laskureiden kulutuksiin uskominen on silkkaa tyhmyyttä, eihän isot miehetkään kuluta tuota, ilman aktiivista treeniä. Mullekin kiloklubi peruskulukseksi 2180kcal (160cm/63kg) sillä perusteella, että käyn muutaman kerran viikossa salilla. Noh, voitte kuvitella että tuolla syömisellä tapahtuisi jotain ihan muuta kuin lihomista, tai sitten liikkumista pitäisi olla tosi paljon enemmän kuin nyt.
Ilman mitään liikuntaa peruskulukseni laskurin mukaan olisi 1800ckal paikkeilla, mikä sekin on vielä minun pituudelleni siinä rajoissa, että pysyykö paino samana vai nouseeko pikku hiljaa.
Tämä nyt ihan vertailukohtana siis...
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 20:51"]
Ottais ainakin pois sen voinokareen joka kahvista.
[/quote]
Jo silläkin sais varmasti tuloksia aikaan... Mutta kun laput on silmillä....
Vai että protskut tiukemmalle ja lisää rasvaa niin paino lähtee alas.... olisko ihan oikeasti terve maalaisjärki mitään vaihteeksi?
Kokeileppa Jenni vaikka sitä Jutan dieettiä, siinä myös rajoitetaan hiilareita mutta myös rasvaa. Ja ala liikkumaan, edes vaikka kävelylenkkejä sillai että pikkusen tulee hiki. Sen päälle saunaan, varmasti tulee parempi olo kuin tuolla sinun rasvadieetilläsi :)
Tais tulla blogille (ja laihdutukselle) loppu. :D
Kouluruoka saattaa hyvinkin aiheuttaa sen, että tämä projekti laitetaan jäihin. Sillä ruualla on käytännössä mahdoton karpata, ja voin jo kuvitella kaikki tulevat tekosyyt joita tämä asetelma tarjoaa. En laihdu, koska en voi koulussa laittaa kahviini voita, liikaa hiilareita, liikaa sitä ja liian vähän energiaa tietenkin.
Minä en todellakaan sano tätä pahalla, mielelläni söisin sanani tämän asian suhteen ja oikeasti näkisin jennin laihtuvan. Mutta jos blogi nyt loppuu tähän jonkin tämän kaltaisen syyn takia, hävettää minua todella bloggaajan puolesta.
[quote author="Vierailija" time="10.08.2013 klo 19:28"]
Milloin tämä bloggaaja on siis aloittanut karppauksen? paljon tippunut koko aikana painoa?
[/quote]
Helmikuussa aloittanut "karppaamisen", silloin paino 132 kg. Nyt paino tais olla 129 kg eli 6 kuukaudessa lähteny noin kolmea kiloa karppaamalla.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 12:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2013 klo 09:19"]
Olen samankokoinen ja kiukuttaa tuo tapa millä Jenni itseään huijaa. Jos kalorimäärit olisivat rehellisiä, painoa olisi jo pudonnut ja reilusti.
[/quote]
Olen itse puolet teidän painosta ja noilla kalorimäärillä (n 1500kcal) myös minun paino putoaisi, ei useita kiloja, kuten bloggaajan tapauksessa pitäisi, vaan juuri tuollaista muutamaa sataa grammaa viikossa... Sehän tässä pännii eniten, että bloggaaja pitää lukijoitaan ihan tyhminä "kyllä minä kaiken syömisen kirjaan" ja totuus on se, ettei se ole mitenkään mahdollista...
[/quote]
Mullepa tuli mieleen kiero teoria. Ehkä tän koko blogin tarkoitus ei ollutkaan se, että ihmiset saa seurata hänen matkaansa tyytyväiseen peilikuvaan. Ehkä se olikin feikata laihduttamista ja tehdä näin julkista tietoa siitä, että hänestä ei läski lähde vaikka söisi miten vähän, hän "ei vaan voi laihtua", kuten lihavilla on tapana todistella itselleen. Tuli vaan rankasti aliarvioitua lukijoitten tyhmyys.
Mä oon 63 kiloa, ja mäkin laihdun jos syön 1500 kaloria päivässä.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2013 klo 21:37"]
No on kyllä tyyppi. En kyllä menis sen kammattavaksi.
[/quote]
Näin siinä tais käydä, että tyttönen kusas omille nilkoille, harmin paikka, joskus se oppi pitää hakea Kantapään Korkeakoulusta..
Vitsit, että musta tuntuu pahalta Jennin puolesta. :( Hirveän haukkumyrskyn hän saa tästä nyt niskaansa vain siksi, että hän sattui kuulumaan siihen onnettomaan enemmistöön, jolta laihdutus epäonnistuu.
Toki haukut ovat jossain määrin oikeutettujakin - kieliihän tuollainen äkkinäinen lopettaminen ja turhien lupaaminen siitä, ettei hän kunnioittanut lukijoitaan. Silti olisi mielestäni kohtuutonta jos tämä yksi virhe jäisi vaikuttamaan hänen tulevaisuudessaankin, mahdollisesti vielä ammatissakin.
Ihan Jennin itsensä vuoksi toivon kovasti hänen palaavan blogiinsa rustaamaan edes pienenpienen selityksen toiminnalleen ja siten puhdistaisi edes vähän mainettaan. Onnea ja menestystä hänelle elämässään toivon!
Lopettakaaa toi mollaus ettei se kohta tapa itseään!!!!!!!!!!
voi nolous, mutta arvattavissahan tämä oli :D
Muunlaista päätöstä asialle olis kyllä jennin itsensä vuoksi toivonut... toisaasaalta tämä koko episodi on oikein malliesimerkki siitä, miksi jotkut meistä on ja pysyy merkittävästi ylipanoisina.
Jenni löysi seuraajan, mutta valitettavasti keskustelu poistettiin... Blogi onneksi vielä on pystyssä! :D
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 19:13"]
Niinkuin joku tuolla jo totesi, se et nainen saa syötyä itsensä 130kiloiseksi ei ole mikään vitsi. Sen pitäisi olla miltei mahdotonta.
Senkun jankaatte jostain 1700-luvulla eläneistä hylkeenrasvansyöjistä mut on jopa loukkaavaa verrata heitä 24-vuotiaaseen suomalaiseen naiseen joka elää syödäkseen.
Blogin esimerkkihenkilö on vakavan psykiatrisen avun tarpeessa ravintoterapeutin lisäksi.
[/quote]
Tuosta olen samaa mieltä, että oikea osoite olisi ravitsemusterapeutti (jolla hän on kyllä käynytkin, ei mukamas mitään apua...) ja myös psyykkisen puolen hoitoon voisi ammattiapu olla tarpeen, koska yli 130kg nuorella naisella ei ole lähelläkään normaalia ja taustalla ON VARMASTI psyykkisiäkin syitä...
Ja todella se, mitä on tehty vuonna "miekka ja kilpi" ja miten silloin on syöty, ei liity tämän tytön tilanteeseen mitenkään. Ennenmuinoin päiväkulutuskin oli jotain ihan muuta kuin nykyajan pullamössöelämässä, jossa eletään syödäkseen.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2013 klo 22:14"]
Vai että protskut tiukemmalle ja lisää rasvaa niin paino lähtee alas.... olisko ihan oikeasti terve maalaisjärki mitään vaihteeksi?
[/quote]
Terveen maalaisjärjen kun sais kuvaan mukaan, niin kaikki ois hyvin.. Sitä tässä on kahdeksan sivua koetettu toitottaa...
Oikealla ruokavaliolla ja liikkumisella ne läskit yksinkertasesti lähtee. Ei siihen ole mitään poppakonsteja.
Tuolla ruokavaliolla ei laihdu, johan sen jo järkikin sanoo. Vai mitä blogin kirjoittaja kuvittelee, kuukauden "laihdutuksen" tuloksena painoa tippunut joitain satoja grammoja? Tehokasta? Ja nuokin sadat grammat menee normaalin painonvaihtelun piikkiin.
Taas tuli surullisia tuloksia viikkopunnituksessa, -300g... Tuon kokoisella tädillä se menee nesteiden heittelyyn, eikä sitä voi siis sanoa laihtumiseksi. Ja mikä on syy? Proteiinit?? Mitä hittoa oikeasti, rajoittaa hiilareita, rajoittaa proteiineja? Jäljelle jää rasvan mättäminen... Ja ihme, kunnei paino putoa kunnolla, kauanko tuota leikkiä voi oikeasti jaksaa jatkaa??!