Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö etunimestäsi?

Vierailija
06.08.2020 |

Pidätkö vanhempiesi sinulle antamasta etunimestä?

Te jotka ette pidä niin olisi mielenkiintoista kuulla mikä nimenne on/oli.

Pidätkö etunimestäsi?

Vaihtoehdot

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, olenhan sen itse valinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, että pidän, se on ok, hyväksyn nimen ihan ok, mutta en tietenkään vihaa sitä.

Vierailija
4/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän ja olen aina pitänyt . Sain sen 70 -luvulla jolloin se oli hyvinkin harvinainen. 2000-luvulla muutkin alkoivat tajuta, että se on hieno nimi ja siitä tuli suosittu. Vanhempani olivat aikaansa edellä.

Vierailija
5/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan Ok. Suht harvinainen ja on joskus aiheuttanut turhaa selvittelyä, mutta vanhemmiten mukavaa kun yleensä ei sekaannu muiden kanssa. Nimeensä kasvaa enkä näe miksi pitäisi olla siihen tyytymätön. Se on osa itseä.

Vierailija
6/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, vaikka on todella suosittu ja tylsä. 

7/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Nimeni ei ole suomalainen, joten se on hyvin harvinainen täällä. Se muistuttaa aika paljon erästä hyvin yleistä nimeä ikäisteni keskuudessa, ja sekaannuksia ja väärinlausumia sattuu usein, mutta en välitä siitä. Harvinainen nimi jää helposti ihmisten mieliin, mikä on suuri etu sellaiselle hiljaiselle seinäruusulle kuin minä.

On se omasta mielestäni myös ihan kaunis nimi.

Vierailija
8/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan mutten voi vaihtaa, koska vanhempani loukkaantuisivat asiasta liikaa.

Ruma nimi ja yleisempi 20-30 v vanhemmilla naisilla.

Vierailija
9/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä. Mainitaan aina "rumin nimi" -ketjuissa.

Vierailija
10/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lainkaan, koska ei ole minun ikäpolveni nimiä. Vaihtaisin, jos saisin aikaiseksi.

Vierailija
11/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän enimmäisestä nimestäni todella paljon. Olen aina identifioitunut siihen hyvin vahvasti ja suorastaan hämmentynyt kaiman kohdatessani. Se on vain minun nimeni. Minä.

Sen sijaan alkuperäistä toista etunimeäni inhosin. Lapsenakaan en suostunut ikinä kertomaan sitä kellekään. Aikuisiällä sitten onneksi tajusin, että nimensä saa itse valita, ja vaihdoin toisen etunimeni.

Vierailija
12/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhtään. En sitä aio vaihtaa , ainakaan niin kauan kun äitini elää. Hän valitsi sen ninen minulle , koska se oli hänen mielestään kaikkein kaunein. Harmi ettei minua miellytä nimeni yhtään.

Vierailija
13/22 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon toinen nimi Lyydia.Oman nimen merkitys =yö.Onkohan nimi enne?

Vierailija
14/22 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä siitä että nimeni sanotaan ääneen. En vastaa puhelimeenkaan koskaan etunimellä.

Ja ärsyttää tuhannesti jos joku ventovieras puhelinmyyjä käyttää sitä: Pirjoko se siellä? Kuule Pirjo, nyt olisi sinulle hieno tilaisuus...

Vierailija
15/22 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaihtanut etunimeni. En siksi ettenkö pitäisi vanhempien antamasta, muu syy

Vierailija
16/22 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä lainkaan, koska ei ole minun ikäpolveni nimiä. Vaihtaisin, jos saisin aikaiseksi.

Vaihtaminen helppoa. Netin kautta tein muutospyynnön, meni 5 min. Ilmoitus ja lasku tuli kotiin. Siinä se.

Vierailija
17/22 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaminen helppoa. Netin kautta tein muutospyynnön, meni 5 min. Ilmoitus ja lasku tuli kotiin. Siinä se.

Ajokortti? Passi? Kaikki muut kortit ym?

Vierailija
18/22 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Toisen nimeni vaihdoin viimein viitisen vuotta sitten, en ikinä tykännyt siitä.

Vierailija
19/22 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette laita nimiänne tänne, josta pidätte/ette pidä.   ?

Mun nimi on Matti. En ole ikinä oikeastaan pitänyt nimestä. Se on jotenkin niin tavallinen suomalainen nimi, kun ikinä vaan voi olla.

Mutta toisaalta nyt vanhempana (37 v) olen alkanut jopa pitämään jonkun verran nimestäni, koska se on niin tavallinen. Nykyäänhän on kovasti trendinä, että lapselle annetaan joku sellainen nimi, jota ei ole kenelläkään muulla. Tyyliin Jemmiina, Jerica, Neeta yms. Jotenkin on ruvennut ärsyttämään tämä erikoisuuden tavoittelu. 

Oikeastaan olen ylpeä tavallisesta nimestäni!   :D

Vierailija
20/22 |
07.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän mutta aika monet muut ei sitten pidä yhtään kun nimestäkin on kiusattu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi