Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Minäpä näpäytin myyjää"

Vierailija
24.07.2013 |

Tuli vaan mieleen kun lueskelin tuota asiakaspalveluvalitusketjua...   Olen ollut asiakaspalvelutöissä yli 10 vuotta ja onhan se asiakaspalvelu suomalaisille vaikeaa, sekä myyjille että asiakkaille. Myyjänä ollaan jäykkiä ja haluttomia palvelemaan, suomalaisille se on vaikeaa, koetaan nöyristelyksi.

Mutta olenhan toki itsekin asiakas työn ulkopuolisen ajan ja silti uskallan sanoa että asiakkaat ne vasta hukassa ovatkin. Kuningasajattelu jyllää edelleen ja se takaraivossa mennään kaupassa minä itse ja ensin ajattelun kanssa. Jos myyjä lähestyy, koetaan se tungetteluksi ja jos ei, koetaan se palveluhaluttomuudeksi. Jos myyjä ei tervehdi, johtuu se tietenkin ylimielisyydestä eikä mitenkään ole mahdollista että voi olla ettei myyjä ole vain vahingossa huomannut. Tai myyjä on tervehtinyt heti asiakkaan sisääntullessa eikä asiakas ole sitä huomannut/kuullut.

Myyjäkin on vain ihminen, jos et hymyile hampaat loistaen, asiakas tekee valituksen että myyjä oli töykeä. Sitten kun koetat seuraavalle hymyillä, saat vain mulkaisun ja kuulet kun asiakas sanoo kassalta poistuessaan puolisolleen että mikähän sitäkin vaivasi.

Myyjä kohtaa, riippuen tietenkin paikasta, kymmeniä tai satoja asiakkaita päivässä. Myös asiakkaan asenne vaikuttaa lopputulokseen.

Asenne että minähän näytän sinulle, sinä olet vain myyjä ja minä olen sentään asiakas, todennäköisesti saa vain myyjän huokaisemaan helpotuksesta kun poistut kaupasta.

Ja hei ihan oikeasti, jos myyjän epäkohteliaisuus saa asiakkaan itkemään, kannattaisi miettiä ehkä terapiaa..On todella epäilyttävää että täysin vieras ihminen voi sanoa jotain niin loukkavaa että toinen alkaa itkeä, haloo!!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 siis AP

Vierailija
22/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 16:39"]

20 siis AP

[/quote]

haha siis 22 on AP vaikka ei se ketään kiinnostakaan  :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://vine.co/v/huHUPLnx1dg

Mutta joskus pinna menee sekä myyjältä että asiakkaalta.

Itsellä kokemus kummastakin näkövinkkelistä.

Vierailija
24/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme kesäkuussa viikon Lontoossa ja vieläkin tulee hymy huulille kun muistan miten ystävällistä (jopa yliystävällistä) palvelu oli kaikkialla. :)

Ei se mitään maksa, että ollaan ystävällisiä ja hymyileväisiä asiakkaille. Sitä saatta jopa saada hymyn ja ystävällisen sanan takaisinkin, mikä tekee työstä vallan mukavan ja kantaa vielä työpäivän ylikin. :)

Vierailija
25/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä asiakaspalvelija saa asiakkaan hyvälle tuulelle riippumatta mielentolastaan kauppaan astuessaan.

Vierailija
26/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaina voi olla "hullujakin", muttei myyjänä.

Vierailija
27/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:01"]

Hyvä asiakaspalvelija saa asiakkaan hyvälle tuulelle riippumatta mielentolastaan kauppaan astuessaan.

[/quote]

No herranjumala, ei nyt sentään. :DDD En minä ainakaan mököpäivänä ole millään tavoin piristettävissä ellen sitä itse tahdo ja jos en tahdo, niin turha kenenkään on yrittää, miehen, kaverin tai vaikka sen asiakaspalvelijan. Peruskohtelias kyllä aina olen, vaikka huonona päivänä kaupassa käynkin, mutta en muutettavissa hyväntuuliseksi.

Vierailija
28/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on paljon huonoja kokemuksia:

menimme ystäväni kanssa vaatekauppaan tiskin takana kikatteli kaksi nuorta tyttöstä joista toinen kuiskasi "mitä nuo tänne tulee?"

otimme tytölle (silloin 6v) korvanreiät kultasepän liikeessä. istui nätisti paikallaan, mutta rapsutti nenää ja myyjä alkaa karjua että "EI SAA LIIKKUA! PYSY ALOILLASI TAI TÄMÄ MENEE VÄÄRÄÄN PAIKKAAN!" tyttö alkoi itkeä ja minä karjaisin että kumma jos ei saa nenää rapsutella,.. kun pää kuitenkin pysyi nätisti paikoillaan!

kenkäkaupassa myyjä hävisi takahuoneeseen, kun astuin sisään eikä tullut sieltä vaikka viivyin ja sovittelin kenkiä. kurkku oli kipeä, muuten olisin huutanut "halloota!" tai jotain. onneksi toisessa kaupassa sai palvelua

mies taas joutui kerran ahdistavaan tilanteeseen, kun  meinasi ostaa minulle alusasun lahjaksi. meni pieneen erikoisliikkeeseen ja kuuli, kun myyjä sanoi puhelimeen "tänne tuli taas joku pervo hiplaamaan pikkareita". mies poistui nopeasti ja nolona, seuraavana päivänä menimme yhdessä ja se sama myyjä oli posket punaisina kun mies totesi "tämä pervo otti nyt vaimon mukaan, jos saisi palvelua" mies on sen näköinen, että jää kyllä helposti mieleen eikä siellä kaupassa hirveästi ketään tunnu käyvän (taitaa myyjä useinkin päästellä sammakoita!)

Vierailija
29/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jaksaisi asiakaspalvelussa, inhoan niuhottamista ja epäolennaisiin asioihin tarttumista, ja monelle suomalaiselle ne näkyvät olevan keskeisellä sijalla oman arvon pönkittämisessä. Onneksi olen voinut olla ihan muissa tehtävissä.

Vierailija
30/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun tulisikin kauppoihin itseskannattavat kassat kuten Ruotsissa! On se niin paljon nopeampaa hommaa ja muutama peruskassa käytävän päähän riittäis hyvin? Pääsevätpähän kiukkusista asiakkaista ja nyrpeistä kassaneideistä!

Vierailija
31/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 13:18"]

Mutta jos asiakas menee ja pyytää apua jo myyjäkin voi toimia. [/quote]

Apua, mikä virke-hirviö :D

Vierailija
32/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 17:38"]

Voi kun tulisikin kauppoihin itseskannattavat kassat kuten Ruotsissa! On se niin paljon nopeampaa hommaa ja muutama peruskassa käytävän päähän riittäis hyvin? Pääsevätpähän kiukkusista asiakkaista ja nyrpeistä kassaneideistä!

[/quote]

Hahhhaaah.... ei helvetti nyt tyli hyvät iltanaurut, ei luoja. Vai että nopeutuisi :D Moni nytkin jo joutuu käyttämään koko aivokapasiteettinsa pähkäilleessään sirukortinlukijan ihmeellisiä toimintoja, mitenkäs sitten kun pitäisi pähkäillä kokonaisen kassakoneen toimintoja.

Suuri osa ei myös vieläkään muista tunnuslukuaan ja automaattikassoissahan tunnuksen ohittaminen ei onnistu. Mitäs meinasivat tehdä, kiukutella koneelle?

Vierailija
33/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 22:31"]

[/quote]

Hahhhaaah.... ei helvetti nyt tyli hyvät iltanaurut, ei luoja. Vai että nopeutuisi :D Moni nytkin jo joutuu käyttämään koko aivokapasiteettinsa pähkäilleessään sirukortinlukijan ihmeellisiä toimintoja, mitenkäs sitten kun pitäisi pähkäillä kokonaisen kassakoneen toimintoja.

Suuri osa ei myös vieläkään muista tunnuslukuaan ja automaattikassoissahan tunnuksen ohittaminen ei onnistu. Mitäs meinasivat tehdä, kiukutella koneelle?

[/quote]

Oikein mukavasti sujui Ikeassa ja Portugalissa. Portugalissa ei kielitaidottomuuskaan haitannut.

Vierailija
34/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 13:11"]

Asenne että minähän näytän sinulle, sinä olet vain myyjä ja minä olen sentään asiakas, todennäköisesti saa vain myyjän huokaisemaan helpotuksesta kun poistut kaupasta.

[/quote]

Kuka on asiakkaana kiinnostunut siitä mitä myyjä hänestä ajattelee..?! :D

Vierailija
35/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei tule mieleen yhtään pahaa sanottavaa myyjistä. Joskus joku on hiukan kireänä mutta ymmärrettäköön, myyjilläkin on omia huolia. En minäkään jaksa aina hymyillä myyjille. Niin kauan kaikki on jees kun asiakkaille ei tiuskita.

Muutaman kerran olen kyllä todistanut myötähäpeää tuntien tilannetta, jossa asiakas ihan selvästi yrittää kyykyttää myyjää. Yksi ex-miehistäni oli sellainen, ei pahasti, mutta hyi hitto se oli ärsyttävää. Sai ukko kyllä kuulla, luuleeko olevansa joku erityinenkin Asiakas... Pahimpia näyttää olevan just sellaiset vanhahkot miehenjuntturat, tsemit teille jotka jaksatte hymyillen palvella sellaisia!

Ja ai että on IHANAA saada vaikka vaatekaupassa hyvää palvelua! Kun voi jättää myyjän huoleksi etsiä mulle vaatteet <3 Kertaakaan ei ole tarvinnut katua! Sama koskee esim. kukkakauppoja!

Vierailija
36/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 22:38"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 22:31"]

[/quote]

[/quote]

Oikein mukavasti sujui Ikeassa ja Portugalissa. Portugalissa ei kielitaidottomuuskaan haitannut.

[/quote]

Ehkä sinulle, mutta mietipä kun ruokakaupassa pahimpaan ruuhka-aikaan edessäsi on se 5-10 ihmistä, jotka kukin pähkäilevät 10min koneen ihmeellisiä toimintoja :)

Vierailija
37/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sujuu myös Porin Sokoksella :)

Vierailija
38/41 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 22:49"]

[/quote]

[/quote]

Varmaan jokainen joka on itse ollut asiakaspalvelutyössä. Meillä ainakin henkilökunta heittää keskenään huulta urpoista asiakkaista ja joistakin maanvaivoista käytetään vähemmän mairittelevia lempinimiä. Okei, nuo jutut pysyvät tasan tarkkaan työpaikan taukotilassa ja vain työntekijöiden välisinä, mutta en todellakaan, koskaan, ikinä käyttäydy asiakkaana niin että minusta tulisi kahvitaukovitsi.

Vierailija
39/41 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 22:49"]

[/quote]

[/quote]

Varmaan jokainen joka on itse ollut asiakaspalvelutyössä. Meillä ainakin henkilökunta heittää keskenään huulta urpoista asiakkaista ja joistakin maanvaivoista käytetään vähemmän mairittelevia lempinimiä. Okei, nuo jutut pysyvät tasan tarkkaan työpaikan taukotilassa ja vain työntekijöiden välisinä, mutta en todellakaan, koskaan, ikinä käyttäydy asiakkaana niin että minusta tulisi kahvitaukovitsi.

[/quote]

Tämä kiteytti myyjän olemuksen.

Vierailija
40/41 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

testi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi