Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kauan kestää tottua uuteen työpaikkaan?

Vierailija
24.09.2013 |

Puolitoista kuukautta olen ollut ja nyppii joka aamu lähteä töihin. Palkka on liki 1000e/kk parempi, mutta työtehtävät tuntuvat typeriltä ja toisenlaisilta kuin luvattiin. Eihän tässä ole minkäänlaista haastetta..

Työkaverit ovat yhtä harmaata massaa ja ne, jotka tervehtivät ja uskaltavat avata suunsa jutellakseen viljelevät lähinnä alapäähuumoria. Yrityksessä n. 75 % on akateemisia, mutta jotenkin sosiaalisesti kyvyttömiä.

Ihmiset, jotka tapasin työhaastattelussa antoivat todella virkeän ja positiivisen kuvan. Tuntuu, että mulle valehdeltiin.

Onko tämä joku alkushokki vai olenko vaan väärässä paikassa töissä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä tehdä jos ei pääse porukkaan ja työilmapiiri huono? Paikkakunnalla kuitenkaan ei muita alan töitä ja lapset kouluikäisiä ja asunnon lainat painaa päälle. 

Vierailija
2/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muita töitä ei ole niin sitten joko oma yritys pystyyn tai muutto toiselle, jos ei kotonakaan voi olla. Voihan sitä myös opiskella toisen ammatin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on alkushokki, ehkä ei. Puolitoista kuukautta on kuitenkin aika lyhyt aika tottua ja päästä sisään uuteen hommaan ja porukkaan. Itselläni kesti aikoinaan jopa puolitoista vuotta, ennen kuin aloin tuntea kuuluvani nykyiseen työhöni ja työporukkaan. Onneksi jaksoin kitkutella, sillä nyt en vaihtaisia tätä mihinkään!

Vierailija
4/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu tutulta. Aloitin vuosi sitten uudessa paikassa (toimiala sama kuin ennen ja työtehtävät samantyyppisiä kuin jossain vaiheessa aiemmin). Ekasta viikosta lähtien tunsin olevani väärässä paikassa, en viihtynyt, monessa asiassa oli ongelmia. Lähdinkin samantien hakemaan uutta työtä, sainkin moneen paikkaan haastettelukutsun ja puolen vuoden päästä toisen paikan. nyt olen tyytyväinen, älä siis jää kituuttamaan, jos et viihdy. Et ole ainoa, jolle uusi paikka onki pettymys.

Vierailija
5/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritä nyt puolisen vuotta ainakin kestää. Sitten jos edelleen nyppii voi paikanvaihto tai asennemuutos olla kohdillaan.

Vierailija
6/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaikahan on yleensä neljä kuukautta (valtiolla joissain paikoissa 6 kk) ja sen idea on se, että niin työnantaja kuin -tekijäkin voivat tutkia, miten sopivia toisilleen ovat. Ehkä se on jonkinlainen osviitta?

Omasta kokemuksesta sanoisin, että asennemuutos harvemmin onnistuu. Ei sitä noin vain päätetä, että laitan työajaksi nämä luonteenpiirteeni ja temperamenttini laatikkoon ja lusin ja teeskentelen viihtyväni. Rikki siinä menee.

Vierailija
7/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työtehtävät ei ole sitä, mitä luvattiin, niin siitä voisit keskustella esimiehen kanssa. Sano suoraan, että kaipaat haasteellisempia tehtäviä ja ymmärsit työhön tullessasi, että tehtävässä keskityttäisiin enemmän tähän ja tähän hommaan. Onko sinulla kirjallinen toimenkuva? Vastaako se, mitä teet, toimenkuvaasi?

Olen ennenkin kuullut, että haastattelussa luvatut tehtävät ovatkin sitten käytännössä ihan jotain muuta. Välillä tuntuu, että työpaikkailmoitukset ovat mainoksia ja niihin kaunistellaan sitä, mitä se itse työ sitten kuitenkin on.

Vierailija
8/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.09.2013 klo 09:38"]

Koeaikahan on yleensä neljä kuukautta (valtiolla joissain paikoissa 6 kk) ja sen idea on se, että niin työnantaja kuin -tekijäkin voivat tutkia, miten sopivia toisilleen ovat. Ehkä se on jonkinlainen osviitta?

Omasta kokemuksesta sanoisin, että asennemuutos harvemmin onnistuu. Ei sitä noin vain päätetä, että laitan työajaksi nämä luonteenpiirteeni ja temperamenttini laatikkoon ja lusin ja teeskentelen viihtyväni. Rikki siinä menee.

[/quote]

Niin. Mä olen yrittänyt tuota asennemuutosta ja tokihan tavallaan sorsin siinä itseäni mutta ei näinä aikoina kai oikein voi valittaakaan eikä uutta työtä aina löydy. Yritän olla hiljaa ja keskittyä vain omaan työhöni ja sopeutua.

Vierailija
9/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätöissä nuorempana huomasin, että 3-4kk oli just sen pituinen aika, että alkoi tottumaan talon tavoille ja oppimaan työtehtävät kunnolla.

Vierailija
10/10 |
24.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lähtenyt erään kerran uudesta työstä pois jo ensimmäisen viikon jälkeen. Paikka ei vastannut saamaani kuvaa ja koulutukseni olisi valunut hukkaan kyseisessä työssä. Myös ilmapiiri oli huono.

Ei kannata jäädä sellaiseen missä ei viihdy. Se vie kuitenkin suurien osan ajastasi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi