Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär sai ponin, anoppi raivostui...

Vierailija
24.07.2013 |

Meillä on kotona talli, jossa asuu minun pari kisahevosta sekä vuokrapaikalla yksi kaverin hevonen. Tyttö on myös kiinnostunut ratsastuksesta ja aika luonnollista siis on, että hänellekin hankittiin poni, joka on sopivamman kokoinen ratsu kuin minun hevoseni. Tästähän anoppi sai raivarin. Epäreilua kuulemma, kun tyttö sai ponin! Kommentoi "Etkö yhtään ajattele tytön serkkuja, joilla ei ole mahdolisuutta omaan poniin? Onko kiva pahoittaa muiden mieli tahallisesti?!". Kuinka typerä anoppi voi olla? Jos hänen tyttärellään ei ole varaa ostaa lapsilleen poneja, ei se ole minun ja mieheni syy. Pitäisikö kaikessa aina miettiä, että ei, en mö voi tehdä mitään kivaa/hankkia mitään kallista, ettei kellään tule paha mieli, kun ei ole varaa samaan?

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on aika typerä anoppi. Vaikka hänelle tyttäresi ja tyttären serkut ovat luonnollisesti samanarvoisia ja kohtelu pitää hänen osaltaan olla tasapuolista kaikille (ovathan kaikki hänen lapsenlapsiaan) niin täytyy ymmärtää, että vanhemmille oma lapsi on tottakai paljon tärkeämpi kuin siskojen/veljien lapset.

Vierailija
2/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi on kateellinen toistenkin puolesta. Anna kommentin mennä omaan arvoonsa. Ja unohda. Samalla vaivalla voisi kysyä: voitko viedä lapsesi huvipuistoon kesällä, jos serkut eivät mene samassa kuussa. Voitko lähteä ulkomaanmatkalle tms. jos serkut eivät pääse. Voiko tyttösi saada vielä yhden uuden mekon, kun serkuilla ei kenties ole edes halua ostaa enempiä vaatteita. Vaikka olisi siihen varaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun tyttären serkulla on kaksi ponia! Ei mulle tulis mieleenkään, eikä todellakaan anopillekaan, olla tästä jotenkin näreissään. 

Sori, mut jotenkin mä en usko tähän juttuun...

Vierailija
4/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme anoppi. Onhan se kivaa niille tyttäresi serkuillekin kun pääsevät varmaan joskus kyläillessä ratsastamaan ja hoitamaan ponia tyttäresi kanssa. Harvalla on sellaista mahdollisuutta lähipiirissä muutenkaan. Meillä on lemmikkejä ja lasteni serkuilla ei, mutta serkuista on kivaa kun pääsevät meillä tekemisiin eläinten kanssa.

Vierailija
5/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 09:18"]

Ihme anoppi. Onhan se kivaa niille tyttäresi serkuillekin kun pääsevät varmaan joskus kyläillessä ratsastamaan ja hoitamaan ponia tyttäresi kanssa. Harvalla on sellaista mahdollisuutta lähipiirissä muutenkaan. Meillä on lemmikkejä ja lasteni serkuilla ei, mutta serkuista on kivaa kun pääsevät meillä tekemisiin eläinten kanssa.

[/quote]

Jännä oletus, että sillä ponilla saisi muutkin ratsastaa.

Vierailija
6/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:02"]

[/quote]

jos ei ole mistään kilpaeläimestä kyse, niin yleensä jossain vaiheessa pääsee selkää vähintään silleen, että talutetaan pihassa ja serkku saa istua selässä.

Ei se ole sen enempää mikään varma tieto, mutta noin normaaleissa perheissä toimitaan ja sen takia on helppo ajatella, että varmaan niin tulee nytkin tapahtumaan.

Vierailija
7/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaa. Valtaosan mielestä toi olis ihan normaalia. "Jännempää" olisi mielestäni se, että poni olisi vain ja ainoastaan tytön henk.koht. käytössä eikä muilla olisi lupaa edes silittää tai kokeilla ratsastamista.

Vierailija
8/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:13"]

[/quote]

Jaa. Valtaosan mielestä toi olis ihan normaalia. "Jännempää" olisi mielestäni se, että poni olisi vain ja ainoastaan tytön henk.koht. käytössä eikä muilla olisi lupaa edes silittää tai kokeilla ratsastamista.

[/quote]

Näinpä. Ja mikäli ap:n perheessä noin käyttäydyttäisiin, selittäisi se myös paljolti anopin reaktiota, koska tuolloinhan ponia käytettäisiin eräänlaisena aseena niitä serkkuja kohtaan, ilkkumisvälineenä toisten "köyhyydestä".

Toivottavasti kuitenkaan ei ole kyse mistään sellaisesta, että ap olisi noin toimimassa ja kasvattamassa pientä itsekästä terroristia vaan kyse on ihan tavallisesta perheestä, jossa harrastetaan ratsastusta ja anopilla vaan vähän viiraa nupissa =D

Vierailija
9/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ap varmaan ymmärtää itsekin että anoppi on naurettava. Meidän perheeseen hankittiin kissa. Vaikka aikuiset kantavat päävastuun kissasta se on lapsen kissa. Sama asia. Teillä sattuu olemaan lapsen kannalta ihanteellista jos talli on omassa pihassa ja vanhemmilla/äidillä/isällä on tietämystä ja osaamista ponien hoidosta :) 

Vierailija
10/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussamme lapsille ainakin on tarjottu mahdollisuutta ratsastaa serkun ponilla, ei olla kyselty asiasta tai oletettu mitään. Pari kertaa meidänkin lapsemme on ponilla ratsastanut. Kyseessä ei siis ole mikään kilpaponi tai ratsastustalli vaan serkkujen perheen omat "lemmikit".

Pidän normaalina, että hevosille ja muille lemmikeille saa luvan kysyttyään antaa esim. heiniä tai muuta ruokaa ja ratsastusmahdollisuutta tarjotaan, mutta ei kysellä/pyydetä (eikä ainakaan laiteta lapsia kysymään ja sopimaan asiasta keskenään).

Vierailija
11/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai serkut pääsevät ponin selkään silloin tällöin! Haluan nyt kuitenkin korostaa, että poni on pääasiassa meidän perheen käyttöön hankittu, mitään ponikerhoa en ala täällä koko kesää serkuille pitämään tai ratsastustunteja säännöllisesti järjestämään.

T. Aloittaja

Vierailija
12/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se sukulaisuussuhteita helposti rassaa jos joku on paljon muita varakkaampi.

Vierailija
13/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas anoppisi törkeän kuuloinen akka. Sinuna katkaisisin välit kokonaan, ja tekisin myös miehellesi selväksi, ettet halua olla kyseisen haaskan kanssa missään tekemisissä. Tuollaista röyhkeätä käytöstä ei kenenkään tarvitse sietää - ei vaikka kyseessä olisi oma anoppi.

Vierailija
14/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:38"]

Kyllähän se sukulaisuussuhteita helposti rassaa jos joku on paljon muita varakkaampi.

[/quote]

Mutta eihän se ole sen varakkaan vika? Pitäisikö elää köyhäillen, ettei kenellekään vaan tuu paha mieli?

Vierailija
15/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:34"]

Tottakai serkut pääsevät ponin selkään silloin tällöin! Haluan nyt kuitenkin korostaa, että poni on pääasiassa meidän perheen käyttöön hankittu, mitään ponikerhoa en ala täällä koko kesää serkuille pitämään tai ratsastustunteja säännöllisesti järjestämään.

T. Aloittaja

[/quote]

Juuri noin sen pitäisi mennäkin. Ja tuossa kohtaa serkut luultavasti ovat vain iloisia, että serkulla on poni eivätkä pätkääkään kateellisia.

Itse olin ainakin innoissani, kun serkku sai sellaisen lastenmopon aikoinaan (20v sitten niitä ei ollut "kellään") ja sillä sitten pääsi aina joskus ajamaan. Se oli aivan mahtia, kun ei kerta omalla perheellä ollut moiseen varaa, niin pääsi kokeilemaan kuitenkin jotain noinkin eksoottista =)

Vierailija
16/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

jos ne sukulaiset on normaalijärjellä ja -itsetunnolla varustettuja, niin ei kyllä rassaa. Eikä rassaa niitä lapsiakaan, kun nämä samaiset normaalijärjellä ja -itsetunnolla varustetut vanhemmat ovat osanneet kasvattaa lapsensa normaalijärkisiksi ja -itsetunnollisiksi.

Homma rassaa siinä kohtaa, jos nämä köyhät sukulaiset alkavat kadehtimaan saati vaatimaan rikkaalta jotain tai jos tämä rikas sukulainen heittää rahan koko ajan toisten kasvoille ilkkumismielellä.

Silloin syy on kuitenkin jossain aivan muualla kuin siinä rahassa.

Vierailija
17/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:40"]

[/quote]

Mutta eihän se ole sen varakkaan vika? Pitäisikö elää köyhäillen, ettei kenellekään vaan tuu paha mieli?

[/quote]

Ei varmaankaan niin mutta jos se varakas kovin leveilee ja pröystäilee niin voi olla, että jää äkkiä porukoista ulkopuolelle. Pätee muihinkin kuin vain sukulaisiin. Ihmiset etsiytyvät mieluiten samantasoisten seuraan niin varallisuus kuin muiltakin osin.

Vierailija
18/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:45"]

Ei varmaankaan niin mutta jos se varakas kovin leveilee ja pröystäilee niin voi olla, että jää äkkiä porukoista ulkopuolelle.

[/quote]

Ne, jotka on oikeasti varakkaita, harvemmin pröystäilevät. Ei heillä ole tarvetta, raha on luultavasti jo niin itsestäänselvyys, että ei sitä tarvitse edes ajatella ja sitä kautta ei myöskään sitten mitenkään elvistellä tai tehdä muutakaan negatiivista sen tiimoilta.

Tähän pätee vähän sama homma kuin siihen, että töissä ne pikkupäälliköt on ns. pahimpia, on pari alaista, niin ollaan helposti niin olevinaan. Ja kun puhutaan sitten johtajista, he ovat johtajia ihan ilman, että sitä tarvitsee erikseen korostaa.

Vierailija
19/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mitä se pröystäily on? Minä olen varakas, siskoni. Hän kokee kaiken hienosteluna. Jos tarjoan vieraille viiniä, se on pröystäilyä, jos ostamme jotain, se pröystäilyä. Hämn ei auta koskaan ilmaiseksi, koska meillä on varaa maksaakin. Hänen mielestään meidän olisi pitänyt antaa sijoitusyksiömme hänelle, koska hänellä on velkoja. Hän raivostui, kun kerran sukulaisissa kerroin jotain vitsiä yliopistoajoiltani. En saa puhua opiskelusta, koska he jotka eivät ole opiskelleet voivat pahoittaa mielensä. Hän kertoo tutkintoni kaikille väärin niin että en olisi suorittanut maisterin tutkintoa, vain alemman. Hän katkaisi välimme, kun en suostunut maksamaan hänen miehensä jatko-opintoja.

Jne.

Minun mielestäni siskollani on ongelma.

Vierailija
20/69 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 10:56"]

Niin, mitä se pröystäily on? Minä olen varakas, siskoni. Hän kokee kaiken hienosteluna. Jos tarjoan vieraille viiniä, se on pröystäilyä, jos ostamme jotain, se pröystäilyä. Hämn ei auta koskaan ilmaiseksi, koska meillä on varaa maksaakin. Hänen mielestään meidän olisi pitänyt antaa sijoitusyksiömme hänelle, koska hänellä on velkoja. Hän raivostui, kun kerran sukulaisissa kerroin jotain vitsiä yliopistoajoiltani. En saa puhua opiskelusta, koska he jotka eivät ole opiskelleet voivat pahoittaa mielensä. Hän kertoo tutkintoni kaikille väärin niin että en olisi suorittanut maisterin tutkintoa, vain alemman. Hän katkaisi välimme, kun en suostunut maksamaan hänen miehensä jatko-opintoja.

Jne.

Minun mielestäni siskollani on ongelma.

[/quote]

siskollasi on iso ongelma, kateus.

Mä oisin innoissani jo pelkästään siitä, jos pääsisin joskus maistelemaan jotain oikeasti laadukasta viiniä eikä aina niitä alle kympin punkkuja joihin itsellä on varaa =D

Ja saati sitten nuo muut... Okei, saattaisi pieni kateudenpisto tuntua, jos oma siskoni olisi miljonääri ja tietäisi, että elän kädestä suuhun opiskeluaikana eikä haluaisi auttaa mitenkään mua. Mutta se tarkottaisi miljoonaomaisuutta (esim. lottovoitto) ja minun auttamistani, vähän.

Enkä laittaisi välejä poikki vaikkei auttaisikaan, koska eihän mun siskolla nyt oikeasti olisi mitään velvollisuutta antaa minulle yhtään mitään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yhdeksän