Tytär sai ponin, anoppi raivostui...
Meillä on kotona talli, jossa asuu minun pari kisahevosta sekä vuokrapaikalla yksi kaverin hevonen. Tyttö on myös kiinnostunut ratsastuksesta ja aika luonnollista siis on, että hänellekin hankittiin poni, joka on sopivamman kokoinen ratsu kuin minun hevoseni. Tästähän anoppi sai raivarin. Epäreilua kuulemma, kun tyttö sai ponin! Kommentoi "Etkö yhtään ajattele tytön serkkuja, joilla ei ole mahdolisuutta omaan poniin? Onko kiva pahoittaa muiden mieli tahallisesti?!". Kuinka typerä anoppi voi olla? Jos hänen tyttärellään ei ole varaa ostaa lapsilleen poneja, ei se ole minun ja mieheni syy. Pitäisikö kaikessa aina miettiä, että ei, en mö voi tehdä mitään kivaa/hankkia mitään kallista, ettei kellään tule paha mieli, kun ei ole varaa samaan?
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 14:37"]
Onpas tänne tullut kommentteja ja melkoinen tappelu. Kirjoitin ainoastaan viestin 27, nuo muut jankkaukset ovat ihan jonkun muun tuotoksia.
Ponia tai muutakaan omaisuuttamme emme ole hankkineet leveilyn vuoksi, ihan hullu ajatuskin. Taitaa täälläkin olla muutama tyyppi, jonka mielestä se naapurin hienon auton hankinta on tehty vain leveilyn vuoksi, vaikka se naapuri ei ole autostaan maininnut sanaakaan. Tekeekö jo se toisesta leveilijän, että hänellä on jotain, mitä sinulla ei ole.
Tyttäremme on kyllä sen verran käytösapoja oppinut, että osaa ottaa tämän poniasian ihan normaalsti ja tietysti hänenkin mielestä serkut saavat joskus ratsastaa. Poni on ihan kiltti, vaikka osaava kisakonkari onkin.
[/quote]
Ei kai kukaan niin ole faktana väittänytkään, että olisitte. Anoppisi taitaa kuitenkin niin ajatella, ainakin tulkitsee sun käytöstäsi niin - muuten ei varmaan olisi tokaissut kommenttiaan. Onko sun anoppisi mielenvikainen tai ei, sitä on paha netitse analysoida...
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 14:43"]
Ja päälausetasolla silti ap:sta, joten mene siitä komentamaan koulunpenkille omia lapsiasi vaan...
[/quote]
Loman tarpeessa, kenties? ;)
[/quote]
Lomalla juuri, miten sulla?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 14:27"]
Ihan kuin joku oikeasti harmistuisi toisen ostoksista, jos se toinen ei niitä ole joka välissä tuomassa esille.
[/quote]
Et ole vissiin koskaan tavannut kateellista saati katkeraa ihmistä?
[/quote]
En ole noin kateellista ainakaan.
Onpas tänne tullut kommentteja ja melkoinen tappelu. Kirjoitin ainoastaan viestin 27, nuo muut jankkaukset ovat ihan jonkun muun tuotoksia.
Ponia tai muutakaan omaisuuttamme emme ole hankkineet leveilyn vuoksi, ihan hullu ajatuskin. Taitaa täälläkin olla muutama tyyppi, jonka mielestä se naapurin hienon auton hankinta on tehty vain leveilyn vuoksi, vaikka se naapuri ei ole autostaan maininnut sanaakaan. Tekeekö jo se toisesta leveilijän, että hänellä on jotain, mitä sinulla ei ole.
Tyttäremme on kyllä sen verran käytösapoja oppinut, että osaa ottaa tämän poniasian ihan normaalsti ja tietysti hänenkin mielestä serkut saavat joskus ratsastaa. Poni on ihan kiltti, vaikka osaava kisakonkari onkin.
[/quote]
Kovasti yritin viesissäni sinua ymmärtää, sinä taas et joko lukenut viestiäni, et ymmärrä lukemaasti tai haluat muuten vain vääntää ja vääristää sanojani. Minä en missään vaiheessa epäillyt sinun teksisi todenmukaisuutta, mutta kun ehdotin ihan yleisellä tasolla, miten sitä ponijuttua käsitellä, jotta serkusten välit eivät olisi kovin tulehtuneet, niin johan tuli suoraan "tulkittua" minun naapurini autotapausta siltä kannalta, että valehtelin naapurin kehuvan uutta autoaan minulle ja kyselevän joka kerta, milloin me omaamme vaihdamme.
Niinpä kai minunkin on sitten sallittua tulkita sinun tekstiäsi samalla tavalla ja todeta, että tyttäresi on niin kova leso, että pahoittaa kaikkien normaalien (lue anoppi ja miehen sisko sekä serkut) ihmisten mielen lesoilullaan. Siinä hän ilmeisesti on tullut äitiinsä eikä äitinsä tavoin tajua, miten törkeästi käyttäytyy. Ilmiselvästi ette osaa lainkaan ottaa vastaan toisia näkökulmia ja keskusteluissa väännätte muiden puheet käsittämättömäksi valheeksi.
T. 45
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 13:27"]
Minusta anopin reagointi on aivayn kohtuuton, nolo ja naurettava riippumatta siitä, leveileekö ap: n perhe rahoillaan vai ei. Jos joku hankkii mielestäsi vain kiusaksi ja ilkeydestään tyttärelleen ponin, niin hotain vikaa siinä omassa aujattelussa on, vaikka kyse olisi kuinka ilkeistä ihmisistä tahansa. Pitäisi tajuta, että yleensä ihmiset eivät tee isoja hankintoja toisten kiusaksi eikä itse ole ehkä niiden varakkaiden keskipisteenä niin paljon, että he tosissaan miettisivät muita hankintoja tehdessään.
Minusta siis ap:n perheen leuhkimiset ovat aivan toisarvoinen juttu. On minullakin naapuri, jolle auto on tosi tärkeä leuhkimisen aihe ja jonka on aina uuden auton hankittuaan kyseltävä, milloin me aiomme päästä vanhasta kotterostamme eroon. Ei tulisi mieleenkään ajatella, että se naapuri hankkii autonsa minun kiusaksi, vaikka hänellä onkin epämiellyttävä tapa leuhkia meille. Ap:n anopin olisi kuulunut todeta, että onpas kiva asia tyttärellenne mutta älkää leuhki asiasta x:lle, kun sille tulee paha mieli leuhkimisesta. Voihan asiata kertoa serkuille iin, että ilmoitetaan heidän pääsevän ratsastamaan ponilla eikä sen ponin omistajan anneta jatkuvalla syötöllä serkkujen kuullen komennella, miten kauan serkut saavat ratsastaa, kun poni on hänen. Olen huomannut, että paha mieli tulee siitä, kun aikuiset eivät osaa ohjata keskustelua ja lasten annetaan pomotella, kun onhan se poni hänen. Sen tunnin ajan voi se poninomistaja olla reilu kaveri ja kaikille ratsastajille sama aika. Näin ainakin meillä toimitaan kivojen juttujen kanssa.
[/quote]
Jos tästä oli kyse, kommentti on nro 43, ei 45.
On tämä hullu palsta. Minä en ole väittänyt kenenkään valehtelevan mistään tai osoittanut naapurin uusi auto -esimerkkiä suoraan kenellekään. Aika moni täällä on käyttänyt tuota autoa esimerkkinä. Otitko nyt vähän ehkä liikaa itseesi, 66? Miksi olet noin hyökkäävä? Mielestäni kaikki viestini ovat olleet aivan asiallisia, enkä ole niitä suoraan kenellekään yksittäiselle kommentoijalle osoittanut.
T. Aloittaja
Anoppi pahoitti mielensä kun tietää että tytär saa kohta paremman poni ystävän itselleen eikä tarvitse katsella jatkossa sitruunan syönnyttä mummoa.
Olisin itse noin tökerölle anopille todennäköisesti sanonut, että meidän perheen hankinnat eivät kuulu sinulle piste. Siis oikeastiko on tuollaisia ääliöitä?
[quote author="Vierailija" time="24.07.2013 klo 14:43"]
Ja päälausetasolla silti ap:sta, joten mene siitä komentamaan koulunpenkille omia lapsiasi vaan...
[/quote]
Loman tarpeessa, kenties? ;)