Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aripiprazol, kuinka tehokas ahdistuksen hoitoon

Vierailija
06.08.2020 |

Onko teillä minkälaisia kokemuksia? Huomenna pitäis kyseinen lääke alottaa

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja toisinaan jopa vähän ocd /pelko oireistoa. Mulla käytössä ainoastaan pieni annos opamoxia tarvittaessa. Se on helpottanut. Harmi ettet saa enää bentsoja.

Yksi mikä mulla on vähentänyt oireita on ollut, kuitujen runsas lisääminen ruokavalioon, liikunnan melko runsas lisääminen arkeen. Ja se että käyn aamuisin kävelyllä ja saan auringonvaloa. Kummallista mutta nämä keinot tutkimusten mukaan tepsivät joten aloin kokeilla niitä. Heti jos syön vaikka munkin/ pullan niin oireita tulee. Outoa mutta mulla terveellinen kuitu ja proteiinipitoinen ruokavalio on vähentynyt ahdistusta ja pelkoja aivan käsittämättömän paljon. Ainiin ja riittävästi unta ja jopa päiväunet tarvittaessa.

En juo alkoholia enkä polta tupakkaa ja terveelliset elämäntavat.

Tsemppiä sulle, toivottavasti löydät lääkkeen tai keinot jotka auttaa sinua.

Vierailija
42/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistukseen, kokeilkaa liikettä. Jos tärisyttää, antakaa täristä. Voi tömistää jalkoja lattiaan, kunnolla kantapäällä tömistellä. Tehkää jotain rajua: kyykkyhyppyjä, punnerruksia, musiikki täysille ja tanssia. 

Ei siis ole mikään ihmelääke, mutta voi auttaa muuttamaan tunnetilaa ja ahdistus pääsee liikkeen myötä ulos. 

Voi myös "värihengittää" ahdistusta ulos. 

Ja joo, lääkkeitä tarpeen ja saamisen ja auttamisen mukaan myös. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja toisinaan jopa vähän ocd /pelko oireistoa. Mulla käytössä ainoastaan pieni annos opamoxia tarvittaessa. Se on helpottanut. Harmi ettet saa enää bentsoja.

Yksi mikä mulla on vähentänyt oireita on ollut, kuitujen runsas lisääminen ruokavalioon, liikunnan melko runsas lisääminen arkeen. Ja se että käyn aamuisin kävelyllä ja saan auringonvaloa. Kummallista mutta nämä keinot tutkimusten mukaan tepsivät joten aloin kokeilla niitä. Heti jos syön vaikka munkin/ pullan niin oireita tulee. Outoa mutta mulla terveellinen kuitu ja proteiinipitoinen ruokavalio on vähentynyt ahdistusta ja pelkoja aivan käsittämättömän paljon. Ainiin ja riittävästi unta ja jopa päiväunet tarvittaessa.

Sokeri on yksi myös, mikä vaikuttaa mielialaan todella paljon. On auttavinaan hetkellisesti masennukseen ja ahdistukseen, mutta oikeasti ylläpitää niitä kuten alkoholikin. 

Vierailija
44/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras lääke ahdistukseen on se että lopetat pehmeiden rasvojen käytön ja käytät vain kovia rasvoja. Kovat rasvat ovat aivojen vitamiinia.

Vierailija
45/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo siis epäilen että se munkissa,pullassa jne oleva vehnä ja sokeri jotenkin pahentaa mun ahdistusta ja pelkoja. En tiedä sitä mekanismia mutta jostain kumman syystä tekee niin.

Vierailija
46/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras lääke ahdistukseen on se että lopetat pehmeiden rasvojen käytön ja käytät vain kovia rasvoja. Kovat rasvat ovat aivojen vitamiinia.

Ahdistukset tulevat usein käsittelemittömistä traumoista tai reaktioina vaikeisiin elämäntilanteisiin, esimerkiksi väkivallan kohteena olemisesta. Ei taida ihan vaan kovilla rasvoilla ratketa ne ongelmat. 

Vierailija
47/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä sulle, toivottavasti löydät lääkk

En syö vehnää lainkaan, mutta sokeri kyllä huonontaa oloa. Silti sitä tulee käytettyä. Välillä liikaakin. 

Eri

Vierailija
48/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ahdistuslääkkeet tekee? Rauhoittaa? itse koen että hyötyisin piristävästä lääkkeestä enemmän... Onko jotain sellaista olemassa? Täysin tuntematon aihe itselle, mutta veto veks.

On olemassa Voxra, joka auttaa uupumustyyppiseen masennukseen. 

Ahdistuslääkkeet rauhoittavat. Kai niitä on pakko syödä, jos oireet on niin pahat, ettei niitä kestä. OIkeasti kuitenkin sitten jossain vaiheessa se ahdistus pitäisi saada ulos kehosta eikä vain painettua alas. 

Kiitos! täytyypä tutkia

Vierailija
49/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoihan se oireisiin, joita mm voimakas ahdistuneisuus. Mutta tuli myös pitkäkestoisia haittoja, kuten ajatustoiminnan/järjen hidastuminen, muistin heikkeneminen, keskittymiskyvyn menetys, sisäinen tärinä/levottomuus ja tunteettomuus. Luovalle voimakkaasti esimerkiksi musiikin kokevalle ihmiselle kamala - musiikista tuli pelkkiä nuotteja, ääniä, vailla tunnetilaa. Meni 2vuotta lääkkeen lopettamisen jälkeen, että tunnetilat ja "nopea-älyisyys" palasivat. Lääkkeen tuomat 10kg onneksi katosivat nopeasti. Ja onneksi tasaisuus elämään jäi. Enemmän kyllä uskon terapian auttaneen kuin lääkityksen, tai korkeintaan yhdessä.

Vierailija
50/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyrica

Lyrica + Xanor kombinaatio toimii hyvin.. Mutta yhtä hyvin voi toimia joku kova fyysinen rasitus myöskkn.. Etenkin sellainen missä on kunnon lihasrasitusta.

Jos ahdistus on erittäin vakavaa ja invalidisoivaa, niin neuroleptit saattavat olla tarpeen. Tai opiaatit/opioidit vaikkei niitä saisi tietenkään ahdistukseen käyttää. 

Vierailija
51/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyrica

Lyrica + Xanor kombinaatio toimii hyvin.. Mutta yhtä hyvin voi toimia joku kova fyysinen rasitus myöskkn.. Etenkin sellainen missä on kunnon lihasrasitusta.

Jos ahdistus on erittäin vakavaa ja invalidisoivaa, niin neuroleptit saattavat olla tarpeen. Tai opiaatit/opioidit vaikkei niitä saisi tietenkään ahdistukseen käyttää. 

Näitä on ihan turha ehdotella edes. Lääkärit ei niitä halua määrätä, varsinkaan jos menee itse kysymään ja sanoman että tämmönen on toiminut.

Psykoosilääkkeitä naamaan vaan, jos hyvä tuuri käy niin beetasalpaajaa kylkeen. Edelleen ahdistaa, mutta olo on niin kamala että ulos liikkuminen on sit fyysisestikin mahdotonta kun potilas on zombi.

Vierailija
52/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole muita hyviä lääkkeitä ahdistuksen hoitoon kuin alpratsolaami, klonatsepaami, klonatsolaami, bromatsolaami, diatsepaami, jne. Ja se on fakta. Harmi että Suomessa ne pitää hommata laittomasti, koska tämä on kehitysmaa ja ei haluta, että kaikki voi hyvin. No onneksi itseä myymällä saa rahaa hyvin.

Vierailija
53/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aripipratzoli ja 5-10 kuppia kahvia. Pysyy silloin super virkeänä ja jaksaa touhuta koko päivän! Moni neurolepti väsyttää voimakkaasti, mutta tällä enemmänkin piristävä vaikutus. Todella harmi, että käytössä monella nuorella henkilöllä noita vanhan polven lääkkeitä, kun saatavilla on uudempia. Toki maksavat yhteiskunnalle jonkin verran enemmän. 

Vierailija
54/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahdistuksen on tehokkaita ja turvallisia lääkkeitä bentsodiatsepiinit.

Jotkut syövät vaivaan jopa neuroleptejä (mm. Ketiapiini) ja tuhoavat aivonsa ja zombie tasolle.

Toiset käyttävät masennuslääkkeitä ahdistukseen, niiden tehoa ei ole osoitettu edes masennukseen.

Ainoa varma asia masennuslääkityksessä on, että seksuaalisuus on tuhottu jo lyhyellä käytöllä.

Aripiprazol ei ole masennuslääke. Se on beetasalpaaja, eikä se aiheuta yhtä vaikeita sivuvaikutuksia bentsot.

Beetasalpaaja on hyvä vaihtoehto lievän ahdistuksen hoitoon. Bentsoja kannattaa miettiä sitten jos ahdistus on vaikeampaa.

Vierailija
55/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ahdistuslääkkeet tekee? Rauhoittaa? itse koen että hyötyisin piristävästä lääkkeestä enemmän... Onko jotain sellaista olemassa? Täysin tuntematon aihe itselle, mutta veto veks.

On olemassa Voxra, joka auttaa uupumustyyppiseen masennukseen. 

Ahdistuslääkkeet rauhoittavat. Kai niitä on pakko syödä, jos oireet on niin pahat, ettei niitä kestä. OIkeasti kuitenkin sitten jossain vaiheessa se ahdistus pitäisi saada ulos kehosta eikä vain painettua alas. 

Kiitos! täytyypä tutkia

https://www.vauva.fi/keskustelu/2013604/voxra

Vierailija
56/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut syövät vaivaan jopa neuroleptejä (mm. Ketiapiini) ja tuhoavat aivonsa ja zombie tasolle.

Toiset käyttävät masennuslääkkeitä ahdistukseen, niiden tehoa ei ole osoitettu edes masennukseen.

Ainoa varma asia masennuslääkityksessä on, että seksuaalisuus on tuhottu jo lyhyellä käytöllä.

Aripiprazol ei ole masennuslääke. Se on beetasalpaaja, eikä se aiheuta yhtä vaikeita sivuvaikutuksia bentsot.

Beetasalpaaja on hyvä vaihtoehto lievän ahdistuksen hoitoon. Bentsoja kannattaa miettiä sitten jos ahdistus on vaikeampaa.

Niin paitsi että bentsot ei aiheuta juurikaan sivuvaikutuksia. Itseasiassa musta välillä tuntuu että beetasalpaajilla on enemmän haittavaikutuksia. Mut ei voi mitään. Propral on otettava kuitenkin.

Vierailija
57/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No huhuu, ei ole beetasalpaaja. 

Vierailija
58/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin paitsi että bentsot ei aiheuta juurikaan sivuvaikutuksia. Itseasiassa musta välillä tuntuu että beetasalpaajilla on enemmän haittavaikutuksia. Mut ei voi mitä

Miksi on otettava?

Vierailija
59/70 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aripiprazol on toisen polven psykoosilääke.

Vierailija
60/70 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelkkä ruokavalion parantaminen voimakkaaseen ahdistukseen auta. Jokin lääke siihen olisi saatava että edes jaksaisi parantaa elämäntapojaan. Ahdistus invalidisoi ja vie toimintakyvyn. Näin ainakin yleistyneesä ahdistuksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän