Aripiprazol, kuinka tehokas ahdistuksen hoitoon
Onko teillä minkälaisia kokemuksia? Huomenna pitäis kyseinen lääke alottaa
Kommentit (70)
Olantsapiini on parempi lääke. Vähemmän sivuvaikutuksia pienellä annostuksella. Tosin kiloja voi kyllä tulla lisää.
Toimiko sulla? Mullakin tarkoitus aloittaa Aripipratsol lähiaikoina. Ite kans yli 10 vuoden kokemus pahoista masennus- ja ahdistus oireista.
Minulla on juuri aloitettu Aripipratsoli annoksella 10 mg aamuisin.
Diagnoosina on pitkään (vuosia) ollut masennus, sitten yleistynyt ahdistus, sitten viimeisimpänä harhaluuloisuushäiriö.
Itse tosn kyseealaistaisin tuon viimeisimmän diagnoosin. Oman kokemukseni mukaan oireeni ovat nimenomaan edelleen pahaa ahdistusta.
Miten teillä muilla aripipratsolia syövillä ahdistuneilla nyt menee? Onko lääkkeestä ollut apua? Onko joitain haittoja ilmennyt? Itse olen juuri onnistuneesti laihduttanut, ja vähän pelottaa, että lääke tuo pois taistelemani kilot pian takaisin.
434
Vierailija kirjoitti:
Mikset hoida syytä vaan keskityt oireeseen??
Missä kohin sanottiin, ettei hoideta syytä??
Miksi sinä et opettele lukemaan?
Mulla aripipratsol vaikeaan masennukseen ja ahdistukseen. Mulla se toimii hyvin. Vaikuttaa huomattavasti nopeammin kuin masennuslääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset hoida syytä vaan keskityt oireeseen??
Missä kohin sanottiin, ettei hoideta syytä??
Miksi sinä et opettele lukemaan?
Ehkä oireet täytyy ensin saada hallintaan, ennen kuin hoidetaan syytä.
Kyllästyttää nämä loputtomat syyn jankkaajat.
Luin nopsaan otsikon: Aperolspritz, kuinka tehokas ahdistuksen hoitoon. Ehdin jo miettiä, että varmaan tehoaa, ennen kuin tajusin lukeneeni väärin.
Sorry, ei ole tarkoitus loukata. En tunne lääkettä, enkä sairautta.
Vierailija kirjoitti:
Luin nopsaan otsikon: Aperolspritz, kuinka tehokas ahdistuksen hoitoon. Ehdin jo miettiä, että varmaan tehoaa, ennen kuin tajusin lukeneeni väärin.
Sorry, ei ole tarkoitus loukata. En tunne lääkettä, enkä sairautta.
Kysynkin ensi kerralla psykiatrilta voinko vaihtaa tähän
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuksen on tehokkaita ja turvallisia lääkkeitä bentsodiatsepiinit.
Jotkut syövät vaivaan jopa neuroleptejä (mm. Ketiapiini) ja tuhoavat aivonsa ja zombie tasolle.
Toiset käyttävät masennuslääkkeitä ahdistukseen, niiden tehoa ei ole osoitettu edes masennukseen.
Ainoa varma asia masennuslääkityksessä on, että seksuaalisuus on tuhottu jo lyhyellä käytöllä.
Ei mulla ainakaan ole ollut muutoksia seksuaalisuudessa, vaikka syön neuroleptejä ja masennuslääkettä. Oon syönyt näitä jo vuosikausia.
Minulla ei ole auttanut yleiseen ahdistushäiriöön, vaikka syön 20 mg.
Söin pari kk. Ei sopinut minulle. Tuli ihan vastakkaiset oireet kuin oli varoitettu. Tulin sulkeutuneeksi, hiljaiseksi ja tunne-elämä latistui entisestään. Lopettamisesta on jo lähes puoli vuotta, enkä ole vielä palautunut normaaliksi. Paha sanoa mikä on sairaudesta ja mikä epäsopivasta lääkkeestä (masennus).
Vierailija kirjoitti:
Olen reilun viikon syönyt aripipratsolia 5mg päivässä vaikeaan masennukseen. Sertralin 150mg menee rinnalla. Pahoinvointia ajoittain ollut aripipratsolin aloituksen jälkeen, väsymys myös pahentunut. Katsotaan miten tässä käy. Toivoisin niin kovasti helpotusta masennusoireisiin, 10 vuotta tämän sairauden kanssa olen elänyt.
Kuinka ahdistunut olet? Oletko kokeillut Voxraa?
Vierailija kirjoitti:
Olen reilun viikon syönyt aripipratsolia 5mg päivässä vaikeaan masennukseen. Sertralin 150mg menee rinnalla. Pahoinvointia ajoittain ollut aripipratsolin aloituksen jälkeen, väsymys myös pahentunut. Katsotaan miten tässä käy. Toivoisin niin kovasti helpotusta masennusoireisiin, 10 vuotta tämän sairauden kanssa olen elänyt.
Samoin, rinnalla vain eri masennuslääke. Pärjään ilmankin. Mutta tämän kanssa voin paremmin ja olen jopa onnellinen ja "eutyyminen"... Mieti siinä sitten haluaako syödä näin vahvaa ja "haitallista" lääkettä masennukseen, tällä hetkellä olen ollut ilman lähes vuoden...mietin uudelleen aloittamista.
Mitä ahdistuslääkkeet tekee? Rauhoittaa? itse koen että hyötyisin piristävästä lääkkeestä enemmän... Onko jotain sellaista olemassa? Täysin tuntematon aihe itselle, mutta veto veks.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ahdistuslääkkeet tekee? Rauhoittaa? itse koen että hyötyisin piristävästä lääkkeestä enemmän... Onko jotain sellaista olemassa? Täysin tuntematon aihe itselle, mutta veto veks.
On olemassa Voxra, joka auttaa uupumustyyppiseen masennukseen.
Ahdistuslääkkeet rauhoittavat. Kai niitä on pakko syödä, jos oireet on niin pahat, ettei niitä kestä. OIkeasti kuitenkin sitten jossain vaiheessa se ahdistus pitäisi saada ulos kehosta eikä vain painettua alas.
Minulle kokeiltiin aripipratsolia 5mg sertraliinin 150mg rinnalle. Meni yöunet ja oli vaikea olla paikoillaan. Puhe nopeutui ja liikehdintää koko ajan. Se oli semmonen kokeilu se.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistuksen on tehokkaita ja turvallisia lääkkeitä bentsodiatsepiinit.
Jotkut syövät vaivaan jopa neuroleptejä (mm. Ketiapiini) ja tuhoavat aivonsa ja zombie tasolle.
Toiset käyttävät masennuslääkkeitä ahdistukseen, niiden tehoa ei ole osoitettu edes masennukseen.
Ainoa varma asia masennuslääkityksessä on, että seksuaalisuus on tuhottu jo lyhyellä käytöllä.
Sehän on nyt se paras puoli, naiset haluavat ainakin eroon kaikista pllunvinkujista.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kokeiltiin aripipratsolia 5mg sertraliinin 150mg rinnalle. Meni yöunet ja oli vaikea olla paikoillaan. Puhe nopeutui ja liikehdintää koko ajan. Se oli semmonen kokeilu se.
Joo. Musta tosiaan tuli mykkä ja halusin vain olla paikallani. Ennen juttelin ja liikuin. Sinä sait ne tavalliset sivuoireet. Auttoiko se yhtään itse ongelmaan?
Ei ollenkaan auttanut, sain vain haitat.