Aripiprazol, kuinka tehokas ahdistuksen hoitoon
Onko teillä minkälaisia kokemuksia? Huomenna pitäis kyseinen lääke alottaa
Kommentit (70)
Ahdistuksen on tehokkaita ja turvallisia lääkkeitä bentsodiatsepiinit.
Jotkut syövät vaivaan jopa neuroleptejä (mm. Ketiapiini) ja tuhoavat aivonsa ja zombie tasolle.
Toiset käyttävät masennuslääkkeitä ahdistukseen, niiden tehoa ei ole osoitettu edes masennukseen.
Ainoa varma asia masennuslääkityksessä on, että seksuaalisuus on tuhottu jo lyhyellä käytöllä.
Tuo lääke on vaikeaan mielisairauteen ei ahdistukseen, siihen käytetään bentsodiatsepiinejä.
Aripipratsoli on epätyypillinen eli toisen polven psykoosilääke. Sen on kehittänyt Japanissa Otsuka-yhtymä. Lääke on alun perin Bristol-Meyers-Squibbin tuote. Aripipratsolia käytetään skitsofrenian, psykoosien ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon. Wikipedia
Pienellä annoksella käytetään mielialan hoidossa
Vierailija kirjoitti:
Pienellä annoksella käytetään mielialan hoidossa
Pienellä annoksella vähän skitsofreenikolle😁
Miksi haluat tuhota ihmisyytesi neuroleptejä syömällä.
Bentsodiatsepiinit olisivat turvallisia.
Itse söin anksilonia ahdistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo lääke on vaikeaan mielisairauteen ei ahdistukseen, siihen käytetään bentsodiatsepiinejä.
Aripipratsoli on epätyypillinen eli toisen polven psykoosilääke. Sen on kehittänyt Japanissa Otsuka-yhtymä. Lääke on alun perin Bristol-Meyers-Squibbin tuote. Aripipratsolia käytetään skitsofrenian, psykoosien ja kaksisuuntaisen mielialahäiriön hoitoon. Wikipedia
Minulle ei enää määrätä bentsoja, siksi lääkkeen vaihto. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi haluat tuhota ihmisyytesi neuroleptejä syömällä.
Bentsodiatsepiinit olisivat turvallisia.
Ei suostuta enää määräämään niitä. Ap
Joo ei ne enää bentsoja määräile vaikka kuinka paljon ahdistais, ketipinoria ja propralia naamaan vaan.. 🤔
Mutta asiaan, itselläni on abilify kyllä auttanut tosi paljon vainoharhoihin enkä oo yhtä ahdistunut ku pari kk sitten ennen lääkkeen aloitusta. Ei oo tarvinnut syödä edes sitä ketipinoria :)
Ihan pätevä lääke se on. Itse käytän yhdessä Seronilin kanssa masennuksen ja ahdistuneisuuden hoitoon. Mieluummin sitä ku bentsoja, imho.
Mikset hoida syytä vaan keskityt oireeseen??
Ei ole varsinaisesti ahdistuslääke. Erikoinen valinta lääkäriltäsi, jos nimenomaan ahdistusta on tarkoitus hoitaa. Ketiapiini olisi loogisempi vaihtoehto. Tai sertraliini. Lyhytkestoiseen käyttöön tarvittaessa käytettänä vaikka diapam tai opamox.
Miten hyvä tämä lääke on masennuksen hoidossa? Minulle on tarkoitus aloittaa ensi viikolla mielialantasaajan käyttö, kun tuo antidesperantti ei yksistään vaikuta tarpeeksi. Nykyinen Brintellix aiheuttaa sekajaksoja.
Ei oo auttanut, mutta kärsinkin pahasta ahdistuksesta. Mulla muut lääkkeet. Lähes mikään ei tähän ahdistukseen ja ahdistuskohtauksiin auta.
Itselläni kokeiltiin tuota pienellä annostuksella voxran oheen. Kärsin sen seurauksena niin voimakkaasta pahoinvoinnista (siis voimakkaasta oksentelusta ym) että lääkekokeilu oli pakko lopettaa lyhyeen. Ei ole ikinä mikään muu lääke aiheuttanut noin pahoja sivuvaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse söin anksilonia ahdistukseen.
Mulla myös anksilon on auttanut selvästi ahdistukseen. Ei vie kokonaan pois mutta lieventää. Pahana ahdistuskautena tarvitsin 3 x 10 mg vuorokaudessa että alkoi auttaa. Ja siinä menee muutama viikko että alkaa vaikuttaa. Mutta tällasessa jatkuvassa ahdistuksessa on kyllä ollut itelle hyvä lääke kun on ollut tarve säännölliselle avulle eikä siihen oikein mitkään bentsot sovi.
Aripiprazole/Abilify ei ole mikään ahdistus- tai masennuslääke. Se on tarkoitettu lähinnä skitsofrenian oireiden hoitoon, mutta sitä saatetaan joskus käyttää jos on bipo. Kaikki antipsykootit lamaavat aivoja ja tekevät tunteista liiankin tasaisia (ei tunne onnellisuutta).
Ihan hyvä lääke.