Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi taloyhtiön asukas jemmaa itsellään autopaikkaa, vaikkei hänellä ole autoa

Vierailija
06.08.2020 |

Kyseessä 90-vuotias mummeli, joka kertoo että ”saatan hankkia joskus vielä auton, heh heh”. Taloyhtiön autopaikat ovat täynnä ja itse joudun usein jättämään auton kauaskin. Kerran erehdyin jättämään vieraspaikalle auton ja heti oli mummeli valittanut isännöitsijälle. Onko mitään tehtävissä vai pitääkö vaan sopeutua? Vtuttaa katsoa sitä tyhjää autopaikkaa kuukaudesta toiseen, kun kävelen kaukaa kauppakassien kanssa.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on kahdessa taloyhtiössä ollut juuri tällainen MUMMO, joka jemmaa autopaikkaa. Kummassakin tapauksessa mummolla on ollut oma auto ja toinen yksityinen vieraspaikka vierailleen. Toinen mummo n 60 vuotias toinen n. 70. Vieraita en ole heillä kummallakaan ikinä nähnyt, toisen yksityinen vieraspaikka oli ainakin vuoden tyhjillään, ja toisella 1,5 vuotta. Kotihoidolla on myös muitakin mahdollisuuksia pysäköidä jos sellainen kävisi. Kerran jouduin minäkin laittamaan hetkeksi auton mummon paikalle, ja hän oli ollut heti kyttäämässä ja soittanut paikalle Q parkin ja valittanut vielä isännöitsijälle. Todella itsekästä ja inhottavaa toimintaa.

Vai että ihan MUMMO isoilla kirjaimilla. Sinun mielestäsi kai vanhat ihmiset ovat kiusaajia ja heidän pitäisi jo kuukahtaa pois, varsinkin jo yli 60-vuotiaiden?

Vierailija
62/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on siis vuokrapaikkoja eli kukaan ei ole ostanut autopaikkaa. Mummo on oikeasti yli 90-vuotias, en usko että hän koskaan enää ajaa autoa eikä ole vuosiin niin tehnytkään. Mummon luona ei käy kotihoitoa ja jos kävisi, niin tosiaan pihassa on kaksi tyhjää vieraspaikkaa. Hän asuu yhdessä poikansa kanssa ja pojalla on autopaikka myös, tosin siinä on auto kuten kuuluukin. Mummo on muutenkin ilkeä ja valittaa kaikista ihmisistä, ei ole mikään herttainen mummo ollenkaan. Ap

No voi, voi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon saa myytyä paremmin, kun löytyy autopaikka. Ootko kertonut mummelille, paljonko voisit maksaa vuokraa?

Vierailija
64/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No höpöhöpö nyt ainakin sille, että kotiapu saisi jollain huoltoajostatuksella parkata minne sattuu. Sakot niille tulee sellaisesta.

T: eri

Tämähän on ihan yhtiöstä kiinni, miten ovat pysäköinninvalvontaa ohjeistaneet. Itse toimin yksityisellä pysäköinninvalvojana ja monessa yhtiössä on, että kotihoito saa olla vieraspaikalla pidempään tai että kotihoidon autoille ei kirjoiteta valvontamaksuja. Yhdessäkin yhtiössä kotihoito saa pysäköidä pelastustielle. 

Itse jos olen vieraspaikalla (työajossa siis) ja näen, että kotihoito tulee ja tarvitsee paikkaa, niin siirrän kyllä oman autoni pois tieltä. Minä voin olla sikaparkissa missä vaan enkä viivy pitkään. Kotihoito tekee tärkeää työtä tiukalla aikataululla, heidän ei pitäisi joutua stressaamaan siitä, mihin hittoon saavat autonsa.

Mikäs se sellainen taloyhtiö on, joka voi antaa luvan pysäköidä pelastustielle?

Vierailija
65/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika,huomatkaa millon ihminen vanha ymmärrys jättänyt.Säälittää ei ne ite ymmärrä.Täyttä ymmärrystä vaille!.näkee vanhuksia jotka oikeesti ei ite enää ymmärrä mitä tekee,he ehkä ovat jonkun vanhemmat! Jos näkyy jälkipolvee kertokaa nyt ei asiat ole ehkä hyvin..puuttukaa.Sama asuminen suomessa elää vanhuksia kodeissa joista kauhistuisitte,hamstrausta, sotkua liikaa tavaraa,mutta itsemääräämisoikeus kaikessa itseen liityvissä oli kuinka höperö tahaan ,surullista..

Vierailija
66/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on autopaikka vuokrattuna, vaikka pidän autoa vain kesäisin ja pariin vuoteen ei ollut kulkupeliä ollenkaan. Eipä ole käynyt mielessä, etten saisi paikkaa pitää, kun kerran maksan siitä vuokraa joka kuukausi. Meillä on kerrostalossa siinä mielessä vielä ongelmallinen parkkipaikkatilanne, ettei kadun varteen saa pysäköidä ollenkaan.

Vierailija
67/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On minullakin autopaikka, vaikken ole omistanut autoa 4 vuoteen.

Asun Helsingissä, 4km keskustasta ja autopaikan vapautuessa ostin sen heti. Vieraani tulevat usein maalta ja vuosia sai leikkiä parkkipaikan etsintää, nyt kun parkkipaikka odottaa valmiina niin näen sukulaisiakin enemmän.

Vierailija
68/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidon kätevää päästä esteettä parkkiin.

Vierailija
69/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastustielle eivät saa kotisairaanhoitajat pysäköidä.

Eikä kukaan muukaan. Vain erittäin lyhyeksi aikaa voi auton jättää pelastutien reunaan, kuten huoltoyhtiö joka vain käväisee talossa.

Kun huoltoyhtiön työntekijätkin ovat pitempään talossa, he pysäköivät autonsa kadulle.

Auton tuolle tielle voi jättää vain erittäin lyhyeksi aikaa, kuten että vie kauppaostokset tilaajalle yms.

Vierailija
70/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni asuu vuokralla ja talossa on autopaikkojen kanssa vähän samanlaista ongelmaa. Puolet autopaikoista on koko ajan vapaana, mutta yhtään ei ole vuokrata. Talossa asuu paljon vanhuksia. Pitävät kai autopaikkoja vanhasta tottumuksesta, vaikka autoa ei ole vuosiin ollut. 

Toki laillistahan se on. Mutta huvittaahan tuo joskus, kun käy siellä kylässä ja katsoo pihaa. Pihalla jatkuvasti vain viisi autoa ja autopaikkoja 15. Eli kymmenen on tyhjillään koko ajan, mutta jonossa autopaikkoihin kolme.

Vierailija
71/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on autotalli mutta pysäköin sinne vain talvisin kovilla pakkasilla. Muuten pysäköin pihalle, missä autopaikat ovat vapaata riistaa. Autotalli on täynnä hämähäkkejä ja ärsyttävän ahdas 70-luvun tyyliin, lapsi pitää aina ottaa ensin autosta ulos ennen talliin ajoa ja sitten ujutan itseni ovenraosta ulos. Mulla on vieläpä pieni auto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan