Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi taloyhtiön asukas jemmaa itsellään autopaikkaa, vaikkei hänellä ole autoa

Vierailija
06.08.2020 |

Kyseessä 90-vuotias mummeli, joka kertoo että ”saatan hankkia joskus vielä auton, heh heh”. Taloyhtiön autopaikat ovat täynnä ja itse joudun usein jättämään auton kauaskin. Kerran erehdyin jättämään vieraspaikalle auton ja heti oli mummeli valittanut isännöitsijälle. Onko mitään tehtävissä vai pitääkö vaan sopeutua? Vtuttaa katsoa sitä tyhjää autopaikkaa kuukaudesta toiseen, kun kävelen kaukaa kauppakassien kanssa.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemus autopaikoista. Kun vuokra on kohtuullinen, vaihtuvuutta tapahtuu. Kukaan ei maksa turhaan kallista paikkaa. Meidän taloyhtiössä on lähes ilmaiset paikat ja niitä on vain pienelle osalle. Ovat siis taloyhtiön vuokrapaikkoja. Ehdotin yht.kokouksessa että arvottaisiin joka vuosi tai ainakin korottettaisiin vuokra kohtuulliseksi, koska nekin sai äänestää kenellä autopaikka on-vanha käytäntö jatkuu.

Luulin että ihmisillä olisi jotain reiluutta naapureita kohtaan, mutta ei ollut.

Kyllä nämä autopaikkajutut aiheuttaa pahaa mieltä ja riitoja.

Vierailija
42/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä vanhuksia, jotka eivät tajua, että heillä on elämää vähemmän edessä kuin takana, eikä hän itse muutu siitä yhtään terveemmäksi enää, päinvastoin.

Sitä autopaikkaa tarvitaan, kun osake myydään tai vuokrataan.

Autopaikat ovat asukaskohtaisia, sillä paikalla et tee mitään kun myyt tai vuokraat luukkusi koska se menee siinä kohtaa listassa seuraavana olevalle.

Aika monessa taloyhtiössä voi autopaikan ostaa, vaikka ylimääräisenkin jos tarjolla esim. vaikka nyt hintaan 6000€. Siinä kohtaa kun asukas myy kotinsa, myy yleensä samassa yhteydessä myös autopaikkansa asunnon ostajalle. Kellään kun ei ole silloin mitään etuoikeutta toisten omistamiin paikkoihin. Jos paikat omistaisi taloyhtiö, silloin kyseessä erilaiset autopaikan vuokraussäännöt tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä noin puolet autopaikan haltijoista ei edes asu talossa. Paikkojen omistajat vuokraavat kelle vaan. Mikä on aiheuttanut sen että olen tässä vuosien aikana mm. törmännyt kahteen hyvin tunnettuun televisiotoimittajaan meidän talon tallissa, vaikka kumpikin asuu kehäkolmosen ulkopuolella, mutta niitten autot on meidän tallissa. Että näin kantakaupungissa. Parin asukkaan kanssa juteltu että eihän tässä ole tolkun häivää kun kohta kukaan autopaikan haltijoista ei asu talossa.

Toinen järjettömyys on, että moottoripyöräpaikka on puolikas ruutua, mutta hinta pennilleen sama kuin koko ruudusta.

Voithan vuokrata toisen puolikkaan ruudusta toiselle mopolle?

On minunkin tuottavalla autopaikka talossa, jossa ei asu. Hänellä on talossa sijoitusasunto, eikä vuokralaisella ole autoa.

Muuta uuteen taloon, jossa on myynnissä asuntoja ja autopaikkoja ja osta sieltä itsellesi molemmat. Ongelma ratkaistu.

Vierailija
44/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä noin puolet autopaikan haltijoista ei edes asu talossa. Paikkojen omistajat vuokraavat kelle vaan. Mikä on aiheuttanut sen että olen tässä vuosien aikana mm. törmännyt kahteen hyvin tunnettuun televisiotoimittajaan meidän talon tallissa, vaikka kumpikin asuu kehäkolmosen ulkopuolella, mutta niitten autot on meidän tallissa. Että näin kantakaupungissa. Parin asukkaan kanssa juteltu että eihän tässä ole tolkun häivää kun kohta kukaan autopaikan haltijoista ei asu talossa.

Toinen järjettömyys on, että moottoripyöräpaikka on puolikas ruutua, mutta hinta pennilleen sama kuin koko ruudusta.

"Paikkojen omistajat vuokraavat kelle vaan". Tuossa se kiteytettynä. Jos hiertää niin laita joku lappu että olisit halukas vuokraamaan paikan. Jos joku vuokraa mieluummin omaa paikkaansa jollekulle toiselle niin on siihen oikeus. Miksi ihmiset ensin muuttavat ja jälkikäteen valittavat, muuttakaa sinne mistä saatte sen autopaikan jos se on pakko olla.

Vierailija
45/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eräs pitää autohallia, vaikkei edes omista autoa. Fillareitaan säilyttää siellä.

Vierailija
46/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä eräs pitää autohallia, vaikkei edes omista autoa. Fillareitaan säilyttää siellä.

Korjaan: autotallia

Vierailija
47/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiössä autopaikat on taloyhtiön hallinnassa. Autopaikkoja ei vuokrata ulkopuolisille, eikä niitä vuokrata tyhjän pantiksi. Auto pitää olla ja vielä liikennekäytössä oleva eli romuautoja varten paikkoja pidetä. 

Näin meilläkin. Ja ap:n tapauksessa jos kerran yhdellä huoneistossa asuvalla on jo paikka (mummelin pojalla), voi olla niin, että ensisijaisesti paikkoja vuokrataan 1 per huoneisto. Ole yhteydessä isännöitsijään ja kerro tilanne.

Vierailija
48/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummia ongelmia. Mulla on lämmin tallipaikka neljälle autolle ja vieraita mahtuu ulos vaikka 40.

Vierailija
49/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet epäilemättä se tyyppi, joka ahdistelee mun äitiä ja kinuaa puoli-ilmaiseksi hänen asuntoonsa kuuluvaa autopaikkaa itselleen. 

Ikävä kyllä nyt vaan on niin, että iskä ja äiti aikoinaan sen hankkivat kun talo rakennettiin ja he ostivat sieltä kämpän - ja tuon autopaikan myös ja se kuuluu näin ollen asuntoon. Sulla ei ole mitään oikeutta vaatia sitä itselle. Äidillä käy vieraita ja autopaikka on sen takia tarpeellinenkin. 

Vierailija
50/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössämme eräs pappa siirtää autonsa joka aamu vuokraamaltaan autotallipaikalta ulos vieraspaikalle (joita on taloyhtiössämme vain muutama). Illalla sitten sama 10 metrin matka vastakkaiseen suuntaan, päivän aikana ei ajele autollaan ollenkaan. Ehkä kortti on jo otettu pois korkean iän takia, tai sitten vaan tykkää että jotain päiväohjelmaa pitää olla 🤔

Vierailija
51/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et liioitellut yhtään esim. iässä, niin soittoa isännöitsijälle. Montako autoa sulla on? Jos vain 1 eikä sille ole paikkaa, niin taloyhtiön on mahdollista järjestää paikka tarvitsevalle, jos mummo ei sitä tosiaan käytä.

Kotiapu käyttää sitten vieraspaikkaa, tietysti. Heidän käynti on lisäksi huoltoajo eli hätätilassa pysäköivät oven eteen tms.

Höpöhöpö

Mikä on höpö höpö? Noin järkevät taloyhtiöt toimii. Mä sanoin paikan noin. Jollain oli 2 paikkaa, mutta isännöitsijä katsoi, että ensin kaikille tarvitseville paikka. Ja kai AP on edes jonossa parkkipaikalle?

No höpöhöpö nyt ainakin sille, että kotiapu saisi jollain huoltoajostatuksella parkata minne sattuu. Sakot niille tulee sellaisesta.

T: eri

Vierailija
52/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vastuutonta pitää autopaikkaa vaikka ei omista autoa. Nuo rasittavat mummelit ovat usein niitä jotka panttaavat paikkoja jos joku sattuisi joskus käymään, mutta turha luulla, kukaan ei käy usein ainakaan.

Vierailija
53/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mummo varaa sitä tietty siksi, että saa myydessään kämppänsä paremman hinnan siitä, kun on autopaikkakin.

Vierailija
54/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ole mitään velvollisuutta omistaa autoa, jos haluaa ylimääräistä maksaa autopaikasta ja pitää sen itsellään.

Itse asiassa meidän taloyhtiössä ne paikat on vain talon asukkaille, joilla on auto eikä mitään vieraspaikkoja sukulaisille tai kotihoidolle. Eikä niitä saa vuokrata eteenpäin ulkopuolisille.

Oletko ap keskustellut asiasta isännöitsijän tai hallituksen jäsenten kanssa? Typerää tuollainen paikan varaaminen, jos ei ole edes autoa.

ja sen mummon vieraat voisivat ihan hyvin käyttää vieraspaikkoja.

Vierailija
55/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kokemus autopaikoista. Kun vuokra on kohtuullinen, vaihtuvuutta tapahtuu. Kukaan ei maksa turhaan kallista paikkaa. Meidän taloyhtiössä on lähes ilmaiset paikat ja niitä on vain pienelle osalle. Ovat siis taloyhtiön vuokrapaikkoja. Ehdotin yht.kokouksessa että arvottaisiin joka vuosi tai ainakin korottettaisiin vuokra kohtuulliseksi, koska nekin sai äänestää kenellä autopaikka on-vanha käytäntö jatkuu.

Luulin että ihmisillä olisi jotain reiluutta naapureita kohtaan, mutta ei ollut.

Kyllä nämä autopaikkajutut aiheuttaa pahaa mieltä ja riitoja.

Meillä on toistaiseksi riittänyt paikkoja ja taitaa muutama olla jopa vapaanakin. Pitkään vuokra oli 90€/kk ja sitten se nostettiin 100€/kk. Minusta on ihan itsestäänselvää, että jos paikoista alkaa tulla pulaa, niin sitten voidaan nostaa hintoja sille tasolle, että kaikilla halukkaat saavat paikan. Tippuvat pois ne, jotka eivät sitä paikkaa välttis tarvitse, mutta pitävät, kun on halpaa. 

Vierailija
56/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mummo varaa sitä tietty siksi, että saa myydessään kämppänsä paremman hinnan siitä, kun on autopaikkakin.

Ei meillä ainakaan autopaikka siirry seuraaville asukkaille vaan niitä jaetaan jonotusjärjestyksessä. Monestikaan se autopaikka ei ole mitenkään huoneistokohtainen.

Vierailija
57/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No höpöhöpö nyt ainakin sille, että kotiapu saisi jollain huoltoajostatuksella parkata minne sattuu. Sakot niille tulee sellaisesta.

Tämähän on ihan yhtiöstä kiinni, miten ovat pysäköinninvalvontaa ohjeistaneet. Itse toimin yksityisellä pysäköinninvalvojana ja monessa yhtiössä on, että kotihoito saa olla vieraspaikalla pidempään tai että kotihoidon autoille ei kirjoiteta valvontamaksuja. Yhdessäkin yhtiössä kotihoito saa pysäköidä pelastustielle. 

Itse jos olen vieraspaikalla (työajossa siis) ja näen, että kotihoito tulee ja tarvitsee paikkaa, niin siirrän kyllä oman autoni pois tieltä. Minä voin olla sikaparkissa missä vaan enkä viivy pitkään. Kotihoito tekee tärkeää työtä tiukalla aikataululla, heidän ei pitäisi joutua stressaamaan siitä, mihin hittoon saavat autonsa.

Vierailija
58/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on ihan yhtiöstä kiinni, miten ovat pysäköinninvalvontaa ohjeistaneet. Itse toimin yksityisellä pysäköinninvalvojana ja monessa yhtiössä on, että kotihoito saa olla vieraspaikalla pidempään tai että kotihoidon autoille ei kirjoiteta valvontamaksuja. Yhdessäkin yhtiössä kotihoito saa pysäköidä pelastustielle. 

Itse jos olen vieraspaikalla (työajossa siis) ja näen, että kotihoito tulee ja tarvitsee paikkaa, niin siirrän kyllä oman autoni pois tieltä. Minä voin olla sikaparkissa missä vaan enkä viivy pitkään. Kotihoito tekee tärkeää työtä tiukalla aikataululla, heidän ei pitäisi joutua stressaamaan siitä, mihin hittoon saavat autonsa.

Juu, Patet ja vilunki-Veikot saa parkkeerata mihin lystää...

Vierailija
59/71 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kai se sitten on niin, että teiltä ei ole pakko tilata lain mukaista palvelupakettia, mutta pelastustielle pysäköinti on kyllä ihan tieliikennelain vastaista (mikäli asianmukainen liikennemerkki pelastustiestä osoittaa), joten pysäköinnistä voi antaa lapun poliisi tai kaupungin pysäköinnintarkastaja.

Ihan hanurista, että talojen mummeleiden takia pelastustie olisi tukossa. Ehei, kuulkaa!

Vierailija
60/71 |
20.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä vanhuksia, jotka eivät tajua, että heillä on elämää vähemmän edessä kuin takana, eikä hän itse muutu siitä yhtään terveemmäksi enää, päinvastoin.

Näinköhän? Mielestäni tällä "mummelilla" on ihan sama oikeus pitää autopaikkaa hallussaan, kuin muillakin asukkailla. Pitäisikö hänen tuleva kuolemansa huomioiden luovuttaa autopaikkansa?  Kanna sinä vain niitä painavia kassejasi, sehän on kuin kuntosalilla käyntiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan