Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaksaako kolmatta odotusta ja lasta?

Vierailija
23.07.2013 |

Lapset 2½v ja 5v olleet todella haastavia, villejä, rauhattomia, valvottavia, huonosti syöviä. Kaikki koettu heidän kanssaan.

Olen aina toivonut kolmea lasta, mutta vielä ½ v sitten mietin ettei todellakaan. Nyt moni ystäväpiriistä odottaa kolmatta ja itsekin alkanut taas pohtia asiaa. Toisaalta hermot on koetuksella ja väsymystä on, omaa aikaa kaipaisi ja nauttii jokaisesta helppouden hetkestä mitä pikkuisen jo nykyään saattaa olla. Mutta tuntuu vaikealta alkaa myydä vauvatavaroita, mielessä taka-alalla kuitenkin, että olisi ihanaa jos tulevaisuudessa olisi kolme lasta itsellä... niistä nauttisi sitten aikuisena viimeistään ;) Vaan uskaltaako sitä, kannattaako? Millaisia kokemuksia? Mitä jos sitä katuu, jos uupuu täysin tai jotain? Meneekö kolmas helpommin kuin aiemmat, osaako itse ottaa rennommin?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 20:21"]

Hauska kuulla vastauksia. Meillä kaksi villiä poikaa, samassa iässä kuin ap:n. Olen iloinen että pojat on jo kasvaneet ja kasvavat koko ajan, koska koko ajan helpottaa ja on hauskempaa. Olen suoraan sanottuna ollut huono äiti kun pienempi huusi ja valvotti ja isompikin huusi ja valvotti, ja siihen jamaan en enää itseäni pistä.

Minä ajattelin seuraavat pari vuotta keskittyä kaikkeen siihen ihanaan, mitä en ole saanut näiltä lapsilta tehtyä viime vuosina. Mitä enemmän saan aikaa itselleni ja omille tärkeille jutuilleni, sen kaukaisemmalta ajatus kolmannesta tuntuu. Sitten taas, kun näen kavereiden lapsia, mieli saattaa hetkellisesti muuttua, koska kyllähän kolmelapsisissa perheissä on oma viehätyksensä.

[/quote]Jätä kahteen. Kovin tuntuu epävarmalta, mitä sinä muitten perässä menet. Eikö miehesi auta sua???

Vierailija
22/24 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme se on, ettette malta odottaa ja pakkoko se on olla liian pienet ikäerot lapsilla? Raskastahan sellainen on.  Minä olen saanut yhden lapsen aina omalla vuosikymmenellään ja todella on ollu kaikille aikaa ja aina olen saanut nauttia vauva-ajasta! Minulla on itse aisiassa ollut helppoa. Pienin ikäero meillä 7v!  Lapset nyt 21, 14, 4 ja vauvakuumetta.

Ja ai niin, itse olen vasta 39.   Taidan odottaa, että kuopus aloittaa koulun ja luulen raskautuvani sitten neliykkösenä edelleen aika kivasti :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä lisään, että vaikka ikäerot meillä isoja, lapsemme ovat erittäin läheisiä toisilleen! Ei koskaan tappeluita yms. Kaikki omaa ikävaihetta käyviä.---  n39

Vierailija
24/24 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi pientä, 3v 4kk ja 1v 9kk ja kolmas syntyy kuukauden päästä. Ollaan kai ajateltu aina kolmea, tosin kahdessakin tuntuu välillä olevan ihan riittävästi.  Eihän lapsia voi oikein järjellä perustella, tunteeseen on luotettava aika paljon. 

Olen innoissani vauvasta mutta myös varautunut siihen että eka vuosi voi olla todella kovaa. Meille sopii pienet ikäerot koska mieheni on jo yli 40. Olisi varmasti kevyempää jos olisi vanhempia nuo toiset. 

Toki kolmas lapsi tekee äidin sydämelle tiukkaa kun taas kantaa huolta yhdestä enemmän. Muutoin kolme on mukava luku :)