Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehkää mulle sellainen hakemus, jolla pääsen varmasti työvoimakoulutukseen

Vierailija
23.07.2013 |

Minä en osaa. Olen hakenut varmaan viisi kertaa enkä koskaan ole päässyt edes haastatteluvaiheeseen. Kuitenkin tiedän useita samankaltaisilla opiskelu- ja työtaustoilla jo useampaankin koulutukseen päässeitä. Minua harmittaa, koska oikeasti haluaisin kouluttautua uudelleen alalle, jossa jaksan paremmin ja jossa on enemmän pysyvämpiä työpaikkoja tarjolla.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan vaihtajan ei välttämättä ole helppoa päästä työvoimakoulutukseen. Etenkään, jos olet hakenut jo moniin koulutuksiin eri aloilta jolloin hakusi saattavat vaikuttaa impulsiivisille ja poukkoileville.

Varmin tapa olisi päästä uuden uran alkuun hakeutumalla ensin työkokeiluun vaikka uravalmennuksen kautta jolloin voisit osoittaa motivaatiota ja sopivuutta uudelle alalle. Pelkkä kiinnostus ei aina riitä koska hakijoita on paljon.

Ylipäätään hakemuksessa pitäisi pystyä osoittaa, että sinulla on realistisen käsitykset alasta, työtehtävistä ja työllistymismahdollisuuksista. Olisi hyvä osata ihan konkreettisesti kertoa, mihin työtehtäviin aikoo työllistyä valmistuttuaan.

Oletko tutustunut työttömyysetuudella tuettuihin omaehtoisiin opintomahdollisuuksiin? Se voisi olla väylä opintoihin jos muuten kriteerit täyttyy. Se edellyttää että saat hankittua sen opiskelupaikan itse.

Hakuonnea toivottelee työkkärin täti! :)

Vierailija
2/2 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on perustelu. Ei sellainen, että minä tarvitsen tätä koulutusta, vaan sellainen, että kerrot hyvin neutraalisti, miten koulutus hyödyttäisi sinun työllistymistäsi ja motivaatio pitäisi tulla ilmi myös. Varma keino siihen ettei pääse oli ennen mainita rahapulasta ja pitää tärkeänä sitä ettei ansiosidonnainen lopu, mutta nykyäänhän ne päivät kuluvat koulutuksessakin. Älä laita perusteluihin sitä, että alalla on töitä, vaan kerro se, että olet kiinnostunut alasta. Mulla on ollut tapana laittaa että olen miettinyt myös alan yrittäjyyttä ja se vetää kummasti...eikä tuo yrittäjyyden mainostaminen sido mihinkään, puppua puhuvat ne jotka niin väittävät. 

Myös kykyjäsi selviytyä koulutuksesta voisi laittaa. Lähihoitaja koulutukseen varmana kaikki laittavat, että tykkään työskennellä ihmisten kanssa ja blaablaa. Jos haet sellaiseen Laita mieluummin, että olen kiinnostunut vanhustenhoidosta ja olet myös harkinnut alan ammatillista koulutusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla