Pienestä kiinni - erotatko sinä hukkuvan lapsen?
Tarkkaavainen uimavalvoja pelasti tämän hukkumaisillaan olleen pienen tytöt uima-altaasta muiden lasten seasta.
Hukkuvan lapsen erottaminen ei todellakaan ole helppoa. Lifeguard Rescue -järjestö haluaa levittää videota vastaavien tilanteiden varalle.
http://www.iltalehti.fi/iltvuutiset/20130722027789284_v0.shtml
Kommentit (4)
Hyvä video asiasta. pelastin itse pienen lapsen tänä kesänä hukkumiselta ja tapahtuma oli tosiaankin sellainen, että sitä ei helposti huomaa. Onneksi katsoin omaa lastani joka oli siinä lähellä ja siksi näin.
Tuossa huomaa sentään yllättävän hyvin tuon lapsen hädän.
Viime kesänä katselin suoraan yhtä lasta, enkä tajunnut, että meinasi hukkua. Onneksi vieressäni istuvalla miehellä oli hyvät hoksottimet, oli lapsen luona, ennen kuin mä tajusin, että jotain tapahtui.
Mua hämäs tuossa kertomassani se, että ilmeisesti lapsen isoäiti päästi uimataidottoman lapsen hyppäämään laiturilta veteen kohdassa, missä on niin syvää, ettei lapsen jalat ylety pohjaan.
"Jos ei osaa uida, ei kannata mennä veteen."
– Charles Darwin
Kamala video! En oikein ymmärtänyt mitä siinä tapahtui. Tyttö joutui pinnan alle, eikä enää päässyt ylös. Oliko veden liike niin voimallista, ettei sen takia pystynyt nousemaan pinnalle vai eikö tyttö osannut ollenkaan uida? Monet (uimataidottomat) luottavat liikaa uimarenkaisiin, kellukkeisiin yms. Olikohan tässä kyse sellaisesta?