Tosi pettymys; vanha kaveri kesävierailulla...
Pitkästä aikaa vanha kaverini majoittui luonani, pienellä paikkakunnalla. Elämme normaalia lapsiperheen arkea, suuriin huvipuistoihin on matkaa. Parin viinilasin jälkeen yh-kaverini sitten alkoin kritisoimaan kuinka huonosti palvelut on pikku paikkakunnalla järjestetty, kuinka ammattitaidotonta ja huonosti koulutettua väkeä täällä asuu... Kyllä oli mukava ilta!
Tiedän toki itsekin, että suurissa kaupuingeissa on enemmän korkeasti koulutettua porukkaa ja palvelujen kirjo on laajempi. Mutta miksi vääntää selvää asiaa ja kritisoida ja kommentoida kuinka tylsässä paikassa minä perheineni asun. Kaverini, joka pyörittää arkea yh:nä, vaikutti todella katkeralta ja tuntui pönkittävän omaa tilannettaan mm. negatiivisin kommentein citymaastureista, joita täällä päin pyörii.
Jos paikkakunta ei miellytä, miksi raahautua tänne! Me olemme perheenä asuinpaikkamme valinneet, hän yh:nä itselleen ja lapsilleen isommalta paikalta. Elämä on täynnä valintoja. Jäi kuitenkin kökkö maku koko visiitistä. Toivottavasti hän on onnellinen asuessaa paikkakunnalla, jossa on tarpeeksi korkeasti koulutettua väkeä ;)
Kommentit (30)
Tai sit sä ehkä otat vähän turhaan itseesi.
Kannattaako siitä loukkaantua, jos joku ei tykkää vaikka Pälkäneestä tai Orivedestä. Minä en ainakaan loukkaannnu, jos joku haukkuu Helsinkiä.
No hän arvosteli ääneen asuinpaikkakuntaanne, sinä selän takana hänen yksinhuoltajuuttaan.
Kumpi on parempi?
Vaikka Pälkäneestä ei tykkäisikään, kannaattaako paikkakuntaa suureen ääneen haukkua pälkäneläisten läsnäollessa? Itse en kehtaisi, en myöskään mene ja hauku Helsinkiä helsinkiläisille ;) Mun mielestä ei jotenkin kuulu sivistyneeseen käytökseen.
Ymmärrän siis ap:tä, ettei vierailu ehkä tuntunut mukavalta. Ehkä seuraavalla kerralla voi miettiä, kannattako tuhlata aikaa tuollaisiin vieraisiin. Ehkä sanot vaan, että sorry, nyt ei käy.
Etpä jäänyt huonommaksi. Tasapeli.
Kurja kaveri. Taa on tata suomalaisten 'rehellisyytta'. Tai sitten puolet suomalaisista karsii aspergerista, kun ei tunnuta osavaan mitaan sosiaalisia taitoja. Ei kyla paikkaa menna ja sitten haukuta paikka maan rakoon. Haloo. Lemppaa moinen 'ystava'.
Miten kaverin yh:ous liittyy tähän juttuun?!
Arvaan ettei se tyyppi mitään järkevää alaa ole itsekään opiskellut
Hoh hoijakkaa AP,kyllä yh ystäväsi saa puhua mitä haluaa,suomi on vapaa maa
Ehkä juuri sen kaverin yh-tilanne on ihmistä katkeroittanut, eikä hän jaksa iloita sun perhe-elämästäsi. Monilla yh:llä on myös heikompi taloudellinen tilanne kuin kahden palkansaajan perheillä, ehkä ne city-maasturit siksi ärsyttävät.
Se yh-asia ei kuitenkaan tainnut olla tän aloituksen pointti, vai..?
Jata omaan arvoonsa tuollainen "ystava". Ei vaikuta olevansa sinut oman elamansa kanssa. Terveella itsetunnolla varustetulla ihmisella ei ole tarvetta tuolla tavalla yrittaa lytata muiden ratkaisuja tai pilata iltaa hankalilla kommenteilla. Kylla vieraallakin on oma vastuunsa mukavan tunnelman yllapitajana.
Yh-maininta lienee siitä syystä että yh:lla tuskin olisi edes varaa ja mahdollisuutta pikkupaikkakunnan okt-asujaksi.
"happamia sanoi kettu..."
Mä menetin kerran yhden hyvän kaverin, koska se alkoi haukkua mua ja mun elämää, mun ystäviä ja jopa ihmisiä, jotka oli mulle ystävällisiä. Tuntui myös että joka asia oli kilpailua. Aikaisemmin kun vielä oltiin kavereita, oli kertonut haluavansa juuri niitä asioita jotka mulla oli, joten en keksi muuta syytä kuin että kadehti mun sinänsä ihan normaalia elämää.
Mulla on kaveri, jolla on tapana arvostella asuinpaikkojani. Huvittavaa tässä on vaan se, että hän on jo kahdesti muuttanut samalle alueelle :) Nykyisestä asuinpaikastamme hän sanoi: "Siis tää on niiiiiii-iiiin perseessä". Meni pari kuukautta ja hän muutti kolmen kilometrin päähän tästä - vielä kauemmas palveluista :)
Eli ei toisten aivopieruja tarvitse aina ottaa niin tosissaan. Koirat haukkuvat ja karavaani kulkee.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 17:53"]
Vaikka Pälkäneestä ei tykkäisikään, kannaattaako paikkakuntaa suureen ääneen haukkua pälkäneläisten läsnäollessa? Itse en kehtaisi, en myöskään mene ja hauku Helsinkiä helsinkiläisille ;) Mun mielestä ei jotenkin kuulu sivistyneeseen käytökseen.
Ymmärrän siis ap:tä, ettei vierailu ehkä tuntunut mukavalta. Ehkä seuraavalla kerralla voi miettiä, kannattako tuhlata aikaa tuollaisiin vieraisiin. Ehkä sanot vaan, että sorry, nyt ei käy.
[/quote]
Onks tää provo? Pakko olla.
Ottaaks joku tosiaan itteensä siitä, että joku arvostelee asuinpaikkaa? Mitä seuraavaksi? Ei saa arvostella Suomen eduskuntaa kun siellä sentään on ihmisiä joita minä olen äänestänyt. Tai ei saa arvostella Fazeria koska minä olen joskus ostanut Fazerin sinistä. Eikä saa sanoa mitään negatiivistä jostain lehdestä koska minä luin sitä hammaslääkärin odotusaulassa.
Joltain ihmisiltä on kadonnut järki täysin päästä.
En ymmärrä, miksi joku ottaa asuinpaikan arvostelun henkilökohtaisesti. Toisaalta en tajua, miksi minun pitäisi alkaa erityisemmin mollata kenenkään asuinpaikkaa, vaikka en siellä tahtoisikaan asua.
Kotiseutu verrattuna lehteen luki hammaslääkärin odotusaulassa? Oon kyllä kuullut että nuorilla ihmisillä ei ole enää mitään oikeita arvoja, mutta onhan tämä hieman yllättävää!
Se katuu jo typeryyttään. Antakaamme olla.
[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 17:06"]
Pitkästä aikaa vanha kaverini majoittui luonani, pienellä paikkakunnalla. Elämme normaalia lapsiperheen arkea, suuriin huvipuistoihin on matkaa. Parin viinilasin jälkeen yh-kaverini sitten alkoin kritisoimaan kuinka huonosti palvelut on pikku paikkakunnalla järjestetty, kuinka ammattitaidotonta ja huonosti koulutettua väkeä täällä asuu... Kyllä oli mukava ilta!
Tiedän toki itsekin, että suurissa kaupuingeissa on enemmän korkeasti koulutettua porukkaa ja palvelujen kirjo on laajempi. Mutta miksi vääntää selvää asiaa ja kritisoida ja kommentoida kuinka tylsässä paikassa minä perheineni asun. Kaverini, joka pyörittää arkea yh:nä, vaikutti todella katkeralta ja tuntui pönkittävän omaa tilannettaan mm. negatiivisin kommentein citymaastureista, joita täällä päin pyörii.
Jos paikkakunta ei miellytä, miksi raahautua tänne! Me olemme perheenä asuinpaikkamme valinneet, hän yh:nä itselleen ja lapsilleen isommalta paikalta. Elämä on täynnä valintoja. Jäi kuitenkin kökkö maku koko visiitistä. Toivottavasti hän on onnellinen asuessaa paikkakunnalla, jossa on tarpeeksi korkeasti koulutettua väkeä ;)
[/quote]
Onneksi muistit mainita pariinkin kertaan et kaverisi on YH. Nehän on saatanasta seuraavia.=)
Kuulostaa siltä, että kaverisi ei ole omaan elämäänsä tyytyväinen, ja yrittää saada oman olonsa paremmaksi mollaamalla sinun elämääsi.