Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tosi pettymys; vanha kaveri kesävierailulla...

Vierailija
23.07.2013 |

Pitkästä aikaa vanha kaverini majoittui luonani, pienellä paikkakunnalla. Elämme normaalia lapsiperheen arkea, suuriin huvipuistoihin on matkaa. Parin viinilasin jälkeen yh-kaverini sitten alkoin kritisoimaan kuinka huonosti palvelut on pikku paikkakunnalla järjestetty, kuinka ammattitaidotonta ja huonosti koulutettua väkeä täällä asuu... Kyllä oli mukava ilta!

Tiedän toki itsekin, että suurissa kaupuingeissa on enemmän korkeasti koulutettua porukkaa ja palvelujen kirjo on laajempi. Mutta miksi vääntää selvää asiaa ja kritisoida ja kommentoida kuinka tylsässä paikassa minä perheineni asun. Kaverini, joka pyörittää arkea yh:nä, vaikutti todella katkeralta ja tuntui pönkittävän omaa tilannettaan mm. negatiivisin kommentein citymaastureista, joita täällä päin pyörii.

Jos paikkakunta ei miellytä, miksi raahautua tänne! Me olemme perheenä asuinpaikkamme valinneet, hän yh:nä itselleen ja lapsilleen isommalta paikalta. Elämä on täynnä valintoja. Jäi kuitenkin kökkö maku koko visiitistä. Toivottavasti hän on onnellinen asuessaa paikkakunnalla, jossa on tarpeeksi korkeasti koulutettua väkeä ;)

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 17:06"]

alkoin kritisoimaan kuinka huonosti palvelut on pikku paikkakunnalla järjestetty, kuinka ammattitaidotonta ja huonosti koulutettua väkeä täällä asuu... Kyllä oli mukava ilta!

Tiedän toki itsekin, että suurissa kaupuingeissa on enemmän korkeasti koulutettua porukkaa ja palvelujen kirjo on laajempi.

[/quote]

Näinhän se just on. En ymmärrä miksi suutuit...? Taisi kolahtaa omaan nilkkaan ;)

Vierailija
22/30 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap piilokorostaa aloitusviestissään, miten HÄN on parempi kuin tämä YH ystävä. Hänellähän on sentään talo ja mies ja ehkä jopa se citymaasturikin. Eli ap heti nostaa itsensä jotenkin jalustalle suhteessa yh:aan. Joten onhan se nyt kova pala, jos yh ei ihailekaan ja kadehdikaan ap:n taloa, avioliittoa ja autoa, vaan uskaltaa esittää kritiikkiä jostakin. Jopa niin vähäpätöisestä asiasta kuin ap:n asuinpaikkakunnasta (mikä ei edes ole millään muotoa ap:n persoonaan kohdistuvaa kritiikkiä).

Taitaa olla niin, että ap on hieman herkkänahkainen. Vähän näkyvissä myös pikkupaikkakuntien asukkaille tyypillistä käyttäytymismallia, jossa on tapana "salaa" halveksua normista poikkeavia ihmisia, kuten esimerkiksi yksinhuoltajia.

Tai sitten aloitus oli vaan ap:n "ovela" tapa saada mollattua tuota moukkamaista yh-ystävää ja hakea palstalta pönkitystä omalle egolleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua kyllä loukkaa jos joku arvostelee kaupunkia jossa asun.

Vierailija
24/30 |
24.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä.

Vierailija
25/30 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin Helsingistä ja ihmettelen tuttujani, joista on ilmeisesti jotenkin hienoa kertoa minulle kuinka kamala ja ruma Helsinki on ja kuinka onnellisia ovat kun asuvat paikassa X. Yksi niistä muuttikin tänne, silti parjaus jatkuu. Sympatiani aloittajalle!

Vierailija
26/30 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole kavereita kun tuommoisesta asiasta pitää keskustelupalstalla avautua? Olisit hänelle iteselleen sanonut, että mitä mieltä hän on, olisiko mukavaa jos sinä tulisit hänen luo ja alkaisit arvostella hänen elämäänsä ja kotikaupunkiaan? Ei asiat sillä kummene, että niitä vatkataan keskustelupalstoilla. Puhu aiheesta jollekkin joka tuntee ystäväsi, ehkä he osaavat sinulle kertoa että mikä syynä siihen kun hän noin arvostelee. Kukaan täällä ei tunne tilannetta ja tiedä taustoja joten mitä se hyödyttää tuntemattomille puhua?

Vierailija
27/30 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittaja numero 18 jäi tässä vielä unettomuuttaan miettimään noita muutamia kirjoittajia, joiden mielestä asuinpaikan haukkuminen ei ole loukkaavaa. Tämän voin tietysti ymmärtää jos on muuttanut paikkakunnalle tai ei muuten tunne kovin suurta kiintymystä asuinpaikkaansa kohtaan, mutta miettikää että tapaisitte vaikka jonkun vanhan ukkelin saamelaispuvussaan ja sanoisitte sille että kävin teillä siellä Karigasniemellä ja oli kyllä hirveä paikka. :D Saattaa tulla lytänneeksi ihmisen koko kokemuksen elämästä ja vielä pitkän matkan sukuakin!

Vierailija
28/30 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/30 |
27.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/30 |
25.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on aivan äärettömän herkkänahkaisia nykyään. Minun appivanhemmat haukkuivat vuosikausia kaupunkia, johon poikansa minun luokseni muutti. Ihan kamala ja ruma kaupunki ja sitä ja tätä ja tota. Ja itse asuvat Vantaan lähiössä! Varsinainen ruusunkukka sekin paikka :)

Mutta senkun haukkuivat, en välittänyt. Nyt eivät enää muutamaan vuoteen ole sanoneet mitään. Ai niin, kirkkoa haukkuvat edelleen, se on joku pakkomielle. Mutta jos hengellisyys on sitä että ulkoiset puitteet merkitsevät eikä sisäiset niin heikoilla kantimilla ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan