Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hermot menee anoppiin!!

Vierailija
23.07.2013 |

Poikavauvallamme oli ristiäiset kuukausi sitten. Ajattelin, että haluan tilata vauvalle jostain leipomosta/konditoriasta kauniin kakun ristiäisiin, semmoisen omien toiveideni mukaan koristellun. Se olisi mielestäni vauvalle vanhemmilta hyvä lahja ja siitä jäisi myös kiva muisto. Lähetin jo erääseen leipomoon emailia ja vahvistusta vaille tilaus olisi ollut valmis.

No, sitten anoppini heräsi kysymään, että minkälainen kakku vauvalle ristiäisiin, johon vastasin, että aion tilata kakun, koska en itse osaa tehdä. Anoppi kauhisteli, että nehän maksaa hirveästi. Sanoin, että olin valmis maksamaan sen 60€ kakusta. Hetken keskustelun jälkeen anoppini sai minut ylipuhutuksi, kun hän ehdotti, että hän voisi itse tehdä kakun ristiäisiin. Toivoin vielä, että kakku koristeltaisiin "marsipaanilevyllä" ja parilla marsipaani vauvantossukoristeella. Ja näin me pääsimme yhteisymmärrykseen anoppini kanssa.

Sitten, päivää ennen ristiäisiä, anoppini kutsui minut käymään luonaan katsomassa kakkua. Ja voi helvetti, että mun sisällä kiehui! Anoppini oli kyllä tehnyt kakkupohjat, täyttänyt kerrokset yms, mutta hän kutsuikin minut luokseen koristelemaan kakun! Ja juuri sitä mä en itse halunnut tehdä, koska en osaa! Mä olen aina inhonnut kaikkea näpertelyä ja askartelua. Kilttinä ihmisenä, yritin selittää, etten haluaisi itse koristella, mutta anoppini ei ottanut sitä kuuleviin korviinsa. Ja oikeesti, parhaani yritin, mutta kakusta tuli ihan hirveä! Ihan itketti katsella sitä. Ristiäisissä en maistanut kakkua saatikka ottanut siitä valokuvia "kivaksi muistoksi". Kyllä vitutti silloin ja vituttaa aina, kun asia tulee mieleen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enemmän mua ottaisi aivoon oma itseni jos olisin noin tyhmä kuin ap ollut. Eihän se ole anopin vika, jos miniä ei osaa pitää puoliaan.

Vierailija
2/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi. Tästä opit sitten jotain, seuraavan kerran pidät puolesi. Harmittaa varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toi ottaa suo päähän??

Meillä oli ristiäiset muutamakin kuukausi sitten ja yksi lapsen tädeistä kehui, kuinka on niiin paljon auttamassa meillä koko ajan, että me saadaan välillä nukkuakin. Minä sentään korjasin tuon väitteen ja huomautin, että ihan itse ollaan hoidettu kaikki 3 lastamme.

Vieläkin iloisesti muistelen ristiäisiä, kun kaikki kyselivät, että mistä olen leipomukset tilannut, kun oli niin hienoja, näyttäviä ja hyviä. Kukaan meinannut uskoa, ettei musta kuitenkaan tullut ihan kädetöntä ja olin kaikki leiponut itse.

Niin että onpas sulla taas murheet!

Vierailija
4/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on isoimmat murheet, teidän murheet on kuin... ;)

Olen pahoillani ap:n puolesta.

Vierailija
5/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kannattaa opetella simppeli ruoanlaitto. Säästää ja pääsee helpommalla.

Vierailija
6/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten, ps. kaupastahan saa valmiina noita marsipaanikoristeita! ;)

Vierailija
7/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakku olisi vanhemmilta kaunis lahja vauvalle??? Meilläpäin kakut tehdään yleensä vieraille syötäviksi...

Vierailija
8/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:32"]

Ja toi ottaa suo päähän??

Meillä oli ristiäiset muutamakin kuukausi sitten ja yksi lapsen tädeistä kehui, kuinka on niiin paljon auttamassa meillä koko ajan, että me saadaan välillä nukkuakin. Minä sentään korjasin tuon väitteen ja huomautin, että ihan itse ollaan hoidettu kaikki 3 lastamme.

Vieläkin iloisesti muistelen ristiäisiä, kun kaikki kyselivät, että mistä olen leipomukset tilannut, kun oli niin hienoja, näyttäviä ja hyviä. Kukaan meinannut uskoa, ettei musta kuitenkaan tullut ihan kädetöntä ja olin kaikki leiponut itse.

Niin että onpas sulla taas murheet!

[/quote]

No oletpas sinä vain erinomainen! Onnittelut sinulle sinusta!

Ap:lle tsemppihalaus, ymmärrän harmisi! 1-vuotispäiväksi voit tilata konditoriasta ihanan kakun. Jos anoppi yrittää samaa niin muistuta miten ristiäiskakun kanssa kävi. Pidä pääsi!

Vierailija
9/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se konditorian kakku olisi ollut lahja vanhemmilta???

Vierailija
10/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:38"]

Ap, kannattaa opetella simppeli ruoanlaitto. Säästää ja pääsee helpommalla.

[/quote]

Siis mitä? Ei sellaista kaunista vauvatossuilla koristeltua kakkua ihan "simppelillä ruoanlaittotaidolla" tehdä. Ymmärrän hyvin suuttumuksen ja olisin itse samaa mieltä. Harmi että kakku ei ollut toiveiden mukainen, toivottavasti juhlat kuitenkin muuten onnistuivat.

Vierailija
11/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:43"]

[/quote]

Mä mietin samaa :O Me ostettiin kaunis valkokuva-albumi, mihin sai kaiverrettua nimen yms. Sinne ollaan kerätty parhaimpia kuvia, niin on sitten lapsella isona katseltavaa :)

Vierailija
12/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset osaa tehdä sellaisen... Ikää 8  ja 10.

Vierailija
13/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten se vauva osaa arvostaa "lahjaksi saamaansa ristiäiskakkua"...?

Joten joo, minusta sinä nyt teet hiukan kärpäsestä härkäsen, Kukaan tuskin kiinnitti huomiota kakkuun, ristiäisissä on päähenkilönä vauva eikä kakku.

Mutta tuo tietysti EI ole hyvä juttu, että anoppi järkkäilee elämäänne tuolla tavalla, etkä saa eriävää mielipidettäsi joko sanotuksi selvästi tai kuulluksi ja ymmärretyksi. Voi olla, että vikaa on sekä sinussa (et osaa ilmaista itseäsi selvästi tai tarpeeksi tiukasti) että anopissa (joka luulee tietävänsä, mikä on perheellenne parhaaksi). Tai joko tai, paha sanoa noin netitse...

Joka tapauksessa tuosta episodista kannattaa ottaa se opiksi, että pidät pääsi asioissa, jotka ovat sinulle tärkeitä. Sanot selvästi anopille, että "ei käy, minä olen jo päättänyt tämän asian, enkä muuta päätöstäni."

Tai kuten tuossa olisi pitänyt sanoa: 1) haluan ostokakun, koska siihen saa silloin haluamani laisen hienon koristelun ja sitten 2) en halua koristella kakkua, koska en osaa - ja jos et sinäkään osaa, ostan sen sittenkin valmiina, kiitos vain.

No joo, jälkikäteen on tietysti aina helppoa olla viisas, mutta se on ainakin viisautta, että ottaa oppia virheistään ja jatkossa on jämäkämpi.

PS: anopillekin saa ja jopa PITÄÄ sanoa vastaan ja ilmaista, jos loukkaantuu hänen tekemisistään tai sanomisistaan. Se on jopa reilua anoppia kohtaan, ettei hilloa negatiivisia asioita sisäänsä - niillä on kuitenkin taipumus joko vaikuttaa suhteeseenne viilentävästi ja etäännyttävästi tai purskahtaa esille jossain myöhemmässä tilanteessa, mikä ei ainakaan ole hyväksi väleillenne.

Tsemppiä anoppisuhteen muovaamiselle, ja onnea lapsen johdosta!

Vierailija
14/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika. Taas tässä miniä syyttää anoppia, vaikka itse mokasi. Ettekö te koskaan opi?

Vierailija
15/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:44"]

[/quote]

Mä mietin samaa :O Me ostettiin kaunis valkokuva-albumi, mihin sai kaiverrettua nimen yms. Sinne ollaan kerätty parhaimpia kuvia, niin on sitten lapsella isona katseltavaa :)

[/quote]

Siis tarkoitin vaan, että kun vauva kuitenkin sai paljon erilaisia lahjoja, kummilusikan, valokuva-albumin, koruja, vaatteita ym, niin meiltä vanhemmilta se valmis kakku olisi kiva lahja. Eihän vauva vielä lahjoista tai kakusta mitään ymmärrä, mutta olisi ollut kiva sitten antaa hänen vanhempana katsella albumista, miten kaunis ristiäiskakku hänen juhlissaan oli.

Vierailija
16/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos ei vanhemmat olisi antanut kakkua lapselle "lahjaksi" , olisi tietysti lapsen pitänyt hankkia se itse..hmm

Vierailija
17/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti sulla ap menee hermot itseesi kun sinulla ei ollut selkärankaa vastustaa anoppia.

Vierailija
18/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syytät anoppia?

Vierailija
19/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhalit!!

Vierailija
20/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 14:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:44"]

[/quote]

[/quote]

Siis tarkoitin vaan, että kun vauva kuitenkin sai paljon erilaisia lahjoja, kummilusikan, valokuva-albumin, koruja, vaatteita ym, niin meiltä vanhemmilta se valmis kakku olisi kiva lahja. Eihän vauva vielä lahjoista tai kakusta mitään ymmärrä, mutta olisi ollut kiva sitten antaa hänen vanhempana katsella albumista, miten kaunis ristiäiskakku hänen juhlissaan oli.

[/quote]

Ok, no, älä sure - otit varmaan muuten kivoja kuvia ristiäisistä, joita on aivan yhtä kiva katsella. Harmitus on siten oikeastaan vain omaa pettymystäsi. Jolla en ollenkaan mitätöi sitä, mikä kiukku sinulle syntyi siitä, että koit itse asiassa tulleesi ylikävellyksi.

-14-

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi