Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hermot menee anoppiin!!

Vierailija
23.07.2013 |

Poikavauvallamme oli ristiäiset kuukausi sitten. Ajattelin, että haluan tilata vauvalle jostain leipomosta/konditoriasta kauniin kakun ristiäisiin, semmoisen omien toiveideni mukaan koristellun. Se olisi mielestäni vauvalle vanhemmilta hyvä lahja ja siitä jäisi myös kiva muisto. Lähetin jo erääseen leipomoon emailia ja vahvistusta vaille tilaus olisi ollut valmis.

No, sitten anoppini heräsi kysymään, että minkälainen kakku vauvalle ristiäisiin, johon vastasin, että aion tilata kakun, koska en itse osaa tehdä. Anoppi kauhisteli, että nehän maksaa hirveästi. Sanoin, että olin valmis maksamaan sen 60€ kakusta. Hetken keskustelun jälkeen anoppini sai minut ylipuhutuksi, kun hän ehdotti, että hän voisi itse tehdä kakun ristiäisiin. Toivoin vielä, että kakku koristeltaisiin "marsipaanilevyllä" ja parilla marsipaani vauvantossukoristeella. Ja näin me pääsimme yhteisymmärrykseen anoppini kanssa.

Sitten, päivää ennen ristiäisiä, anoppini kutsui minut käymään luonaan katsomassa kakkua. Ja voi helvetti, että mun sisällä kiehui! Anoppini oli kyllä tehnyt kakkupohjat, täyttänyt kerrokset yms, mutta hän kutsuikin minut luokseen koristelemaan kakun! Ja juuri sitä mä en itse halunnut tehdä, koska en osaa! Mä olen aina inhonnut kaikkea näpertelyä ja askartelua. Kilttinä ihmisenä, yritin selittää, etten haluaisi itse koristella, mutta anoppini ei ottanut sitä kuuleviin korviinsa. Ja oikeesti, parhaani yritin, mutta kakusta tuli ihan hirveä! Ihan itketti katsella sitä. Ristiäisissä en maistanut kakkua saatikka ottanut siitä valokuvia "kivaksi muistoksi". Kyllä vitutti silloin ja vituttaa aina, kun asia tulee mieleen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan hyvä anoppi ja arvostan avuliaisuutta, mutta miten tässä näin kävi? Ehkä en sitten ollut tarpeeksi selkeä toiveissani/sanomisissani. Ensi kerralla pysyn tiukkana!

P.S. Osaan tehdä kyllä ruokaa ja tykkään leipoakin, mutta tää marsipaanin kanssa yksin pelleily oli ihan hanurista! Varsinkin, kun en ollut koskaan aiemmin tehnyt mitään marsipaanista ja nyt piti onnistua kertalaakista. Päällystää nyt yksin semmonen hervoton 20 hengen kakku... Semmoseen olisi varmaan oikeasti tarvinnut jonkin tietynlaisen leipomisvälineen. Ei pelkkä kaulin riittänyt.

Vierailija
22/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän sua täysin. Meillä oli isot juhlat ja mä nimenomaan halusin tehdä itse kaiken tarjottavan, koska olen hyvä siinä ja tosi tarkka miltä tarjottavat näyttävät ja maistuvat. Jos mä en osais itse tehdä, niin olisin takuuvarmast myös tilannut kakun. Se on kuitenkin ristiäisissä se toiseksi tärkein juttu.

Jatkossa pidät pääsi ja teet miten haluat, mutta jos haluat ostaa jotain, niin et voi maksattaa sitä kenelläkään muulla, vaan itse maksat, niin ei tule mitään sanomista keneltäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.07.2013 klo 13:32"]Vieläkin iloisesti muistelen ristiäisiä, kun kaikki kyselivät, että mistä olen leipomukset tilannut, kun oli niin hienoja, näyttäviä ja hyviä. Kukaan meinannut uskoa, ettei musta kuitenkaan tullut ihan kädetöntä ja olin kaikki leiponut itse.

Niin että onpas sulla taas murheet!

[/quote]

Voisitko vielä kertoa, miten vastauksesi liittyy ap:n tapaukseen?

Vierailija
24/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

23, ei ap ollutkaan sitä kenelläkään muulla maksattamassa, ihan oli itse maksamassa.

-14-

Vierailija
25/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole anopista vaan ap:sta, joka ei osaa tehdä mitään ilman lupaa.

Vierailija
26/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasva aikuiseksi! Siihen sinua vaatii iästäsi riippumatta se, että sinulla on jo lapsi. Et sinä enää voi syyttää toisia omista virheistäsi, etkä kaataa vastuuta jollekin muulle.

Se olit ihan sinä itse, joka pilasit ristiäiskakun sillä, että et kertonut anopille, että kakku on jo tilattu, anoppikulta voi olla aivan huoleti sen suhteen!

Vierailija
27/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen tilanne tuo että kakku olisi erikoinen lahja vanhemmilta, ja olihan se vähän hölmöä anopilta, mutta toisaalta ei minusta mikään ihmeellinen kestovitutuksen aihe. Kakku kuin kakku.  Ja toisaalta kun ajattelee, niin ainakin minä vanhempana katselisin mieluummin valokuvista anopin ja äitini minulle rakkaudella väsäämää vaikkei niin upeeta kakkutekelettä kuin maailman hienointa valokuvakakkua suoraan Kakkukeisarilta.

Vierailija
28/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nniin ja jos se kakku tosiaan on niin valtavan tärkeä, niin lavasta. Osta se kakku nyt ja ota siitä valokuvat ja vähän fotoshoppaa siihen ristiäisvieraita ja 20 vuoden päästä kukaan ei edes muista, etteikö just se kakku olis ollut tarjolla. Näin sitä on historiaa ennenkin tehty.

Vierailija
29/29 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaanpas hetken ajan että ap olisi kieltäytynyt anoppinsa tarjouksesta ja tilannut haluamansa kakun leipomosta. Eikö niin, että silloin ap olisi ollut itsekäs kun ei anna anopin osallistua juhlien järjestelyihin, eikä suinkaan selkärangaton niin kuin nyt kun antoi anopille periksi? Ei teitä voi miellyttää :D

Miksi on vaikea ymmärtää että joillekin "sinne päin sutaistu" ei käy. Jos ajatuksena on tarjota lapsensa kunniaksi kaunis hyvännäköinen kakku ilman tekijän hikipisaroita, ei silloin kauniilla ajatuksella tehty räpellys vain ole sama asia. Vaikka te ette ymmärtäisi kakun merkitystä ap:lle, ymmärtäkää se, että asia oli hänelle tärkeä. Asettakaapa sanan "kakku" tilalle jokin teille tärkeä muisto lapselle, jonka anoppi pilasi kun ei noudattanut sovittua asiaa.