Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärit/lääkisopiskelijat

Vierailija
08.07.2013 |

Koitteko opintojen aikana paljon kyykytystä? Entäs töissä?

t. tuleva kollega

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ja en.

Onnittelut opiskelupaikasta!

Vierailija
2/4 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalavaiheessa hoitsut yritti kovasti näyttää kanditytöille paikkansa yliopistosairaalan nokkimisjärjestyksessä, mut sen koommin ei ole yritettykään. Paljon on varmaan omasta asenteestakin kiinni, tätä maanpinnalle palauttamista esiintyy kyllä sellaisia kohtaan, jotka ekassa työpaikassaan osaa kaiken paremmin kuin hoitajat.

Kollegat ei ole oikeastaan koskaan kyykyttäneet, päinvastoin, nuorena oon saanut tosi paljon tukea ja oon siitä kiitollinen. Oikeastaan ainoat, jotka yrittää kykyttää, on paradoksaalisesti vastavalmistuneet, erikoissairaanhoidossa työskentelevät kollegat, jotka menevät välillä epäasiallisuuksiin erimielisyydestä potilaan hoitopaikasta tai hoidon kiireellisyydestä. Olen siis nelikymppinen yleislääketieteen erikoislääkäri itse ja välillä sieppaa, kun joku kandipäivystäjä tulee murisemaan, että "ei tällaisia potilaita hoideta päivystyksessä" tms.

Onnea opiskelupaikasta ja tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2013 klo 18:24"]

Sairaalavaiheessa hoitsut yritti kovasti näyttää kanditytöille paikkansa yliopistosairaalan nokkimisjärjestyksessä, mut sen koommin ei ole yritettykään. Paljon on varmaan omasta asenteestakin kiinni, tätä maanpinnalle palauttamista esiintyy kyllä sellaisia kohtaan, jotka ekassa työpaikassaan osaa kaiken paremmin kuin hoitajat.

Kollegat ei ole oikeastaan koskaan kyykyttäneet, päinvastoin, nuorena oon saanut tosi paljon tukea ja oon siitä kiitollinen. Oikeastaan ainoat, jotka yrittää kykyttää, on paradoksaalisesti vastavalmistuneet, erikoissairaanhoidossa työskentelevät kollegat, jotka menevät välillä epäasiallisuuksiin erimielisyydestä potilaan hoitopaikasta tai hoidon kiireellisyydestä. Olen siis nelikymppinen yleislääketieteen erikoislääkäri itse ja välillä sieppaa, kun joku kandipäivystäjä tulee murisemaan, että "ei tällaisia potilaita hoideta päivystyksessä" tms.

Onnea opiskelupaikasta ja tsemppiä!

[/quote]

Kiitos tästä kuvauksesta (olen aivan eri alalla - IT) sain edes jonkinlaisen kuvauksen alastasi. Meillä lähinnä IT-pomot pompottavat alaisiaan, ja asiantuntijoiksi pääsevät tyypit pääsevät vähitellen portaissa ylöspäin, uusien sertifikaattien myötä status ja myös palkka (ei aina) nousevat.

IT-alalla pitää hankkia keskimäärin uusi sertifikaatti vähintään puolentoista vuoden välein, joka tarkoittaa 1000-sivuisen englanninkielisen raamatun ulkolukemista, ja testeistä pääsee pahimmillaan vasta kolmannella läpi, ja nekin (testit) maksavat satoja euroja/kpl.

Näin meillä.

Onko lääkärien pakko oppia jotain uutta vuosittain?

Ymmärsin niin että esim. ekonomit Hankkenista voivat olla aivan samoilla papereilla työelämässä vaikkapa viimeiset 30-vuotta. Korjatkaa toki jos olen mahdollisesti väärässä?

Vierailija
4/4 |
08.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäreillä on velvoite kouluttautua jatkuvasti, Lääkäriliiton suositus olisi vähintään 10 palkallista koulutuspäivää/vuosi. Eipä sitä taideta kuitenkaan mitenkään valvoa, jää työntekijän ja esimiehen omantunnon varaan.

t. 3