Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku, mikä tuota mun vauvaa oikein vaivaa :´(

Vierailija
23.07.2013 |

Ikää alkaa olla juuri 9kk ja ei toivoakaan että etenisi mitenkään. Ei kierien, ei ryömien eikä todellakaan kontaten (Ei ole ollut edes konttausasennossa koskaan). Fyssarillakin on käyty ja sanoi vaan että kyllä se siitä (no siitä on kuukausi ja seuraava ktr vasta vajaan kuukauden kuluttua...) eikä mitään ole tapahtunut. Hermostuu vain kun ei pääse mahallaan etenemään. Käsistä jos pitää kiinni niin kävelisi kuinka kauan vaan, itse ei seisomaan yritä :/

kun alkaa huutaa mahallaan, autan itse käsiä eteenpäin ja laitan käden vastukseksi jalan taa, jotta voi "potkaista" vauhtia. Mutta yksin ei onnistu, ei edes jaksa yrittää!

Tuntuu että KAIKKI muut saman ikäiset menevät kauheaa vauhtia, jopa kävelevät. En tunne ketään näin hidasta, vaikkei se minua haittaa, ja vaikka vauvani on yhtä rakas joka tapauksessa, niin pelottaa mitä jos onkin jotain vakavampaa eikä tule liikkumaan koskaan? :((

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja?

Vierailija
22/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kovasti huolettaa pyydä neuvolasta lähete lastenlääkärille tai lasten neurologille.

Kiinnostaa tietää muusta kehityksestä, jokeltaako, ottaako kontaktia, vastaako jos puhut. Onko sinulla vuorovaikutusta vauvan kanssa. Jos ei niin olisin huolissani ja vaatisin tutkimuksia.

Ensimmäiset sanat on tulleet jo tuossa iässä omille lapsilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään tavujokeltelua ei koskaan ole ollut, mutta itsekseen sanoo uuuuuuu ja ääääää ja kiljuu paljon. Äi-tiiii olen ollut kuulevinani pariin kertaan.

Ottaa kontaktia hyvin ja katsoo silmiin kun hälle juttelee. Tunnistaa nimensä ja tietää kuka on äiti. Vierastamista ei ole myöskään tullut ja sekin ihmetyttää :/

ap

Vierailija
24/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja hymyilee ja nauraa kovasti ja päristelee myös innoissaan. /ap

Vierailija
25/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalilta mukelolta kuulostaa.

Vierailija
26/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kuule mitään hätää!! Mä olin ekan kanssa myös huolissani joka asiasta, jopa siitä, kun ei 1-vuotiaana osannut juoda lasista, vaikka kaverin samanikäinen osasi... ;D Nyt toisen kanssa en edes ole muistanut odottaa mitään "virstanpylväitä", vaan hän on ihan ihan itse omaan tahtiin oppinut uudet juttunsa. Äidit vaan on sellasia, koko ajan verrataan itseä muihin äiteihin ja lapsia toisten lapsiin. Se pitäs lailla kieltää. Jokainen äiti ja lapsi on omanlaisiaan ja kehittyy omaan tahtiinsa eivätkä ole huonompia tai parempia kuin muut.

Oman mielenrauhasi vuoksi voit tietenkin laittaa lapsesi tutkimuksiin, jos juuri sinusta kuuluu niin tehdä.

Lähiystävälääkärit, neuvolantädit ja sukulaiset yrittävät  tietysti vähän päteä, itse tiedät parhaiten, vaikka kommentit voivatkin kirpaista. Koita vähän näpäyttää joskus takaisin...

Vierailija
27/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni ei oppinut koskaan ryömimään vaan 10kk iässä eteni kierimällä, vuoden vanhana konttasi ja oppi kävelemään 1v3kk iässä. Missään fysioterapeutilla emme käyneet, mutta 8kk neuvolassa nevottiin seisottamaan lasta niin että aikuinen tukee kainaloista, kun tyttö ei vielä varannut ollenkaan painoa jaloille. Tämän kokemuksen perusteella uskoisin että kävelyttäminen on ihan ok ja jopa suotavaa :)

Vierailija
28/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos :) /ap

Vierailija
29/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinun lapsella mitään suosikkilelua tai suosikkiruokaa, jonka avulla häntä voisi motivoida liikkumaan kohti sitä?

Vierailija
30/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt, lopputulos on sama, huutaa mahallaan naama punaisena. Olen jopa yrittänyt kielletyllä hedelmällä, kaukosäätimellä (jättänyt "vahingossa" lähelle), muttei jaksa yrittää edes sitä kohti.

Vierailija
31/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisköhän hyppykiikusta vai mikä se nyt on, sellanen kattoon roikkumaan laitettava jousilla roikkuva härpäke?

En sinuna olisi kyllä liian huolissani, niinhän se vanha sanontakin menee että vauva voi "astua sanojen yli", eli jos oppii liikkeen aiemmin niin puheen myöhemmin tai tässä tapauksessa sitten toisin päin :) Ehkä sieltä alkaa höpötys kuulumaan ennen juoksuaskelia.

Sit voi tutustua huumorimielessä vielä tähän: http://www.voice.fi/ilmiot/calm-the-fck-down-vanhemmuus-valtaa-jalansijaa-katso-miten-se-toimii/8/51850 :D

Rentoa vauva-aikaa <3

Vierailija
32/33 |
23.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni käveli vasta 1 v 5 kk iässä samoin ystävättäreni tyttö. Ihan normaaleja ovat kummatkin.

Minun tytöt eivät ole kumpikaan kontanneet, etenivät ryömimällä kunnes nousivat pystyyn 10 kk iässä. Ryömintä alkoi 5 ja 6 kk iässä. Kävelivät kun olivat 1 v 2 vko.

Toinen tytöistä oli sellainen että heittäytyi selälleen jonkin ajan kuluttua jos laittoi istualleen. Piti hankkia konttauskypärä niin ei satuttanut itseään. Huvittavan näköistä oli kun monta kuukautta piti pitää kypärää valveilla ollessa.

Lapset ovat yksilöitä.

Vierailija
33/33 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä eteni jokeltelu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän