Te jotka vouhkaatte laskun jakamisesta treffeillä toivoisin kuulevani perusteluja tähän!
Miksi ihmeessä mies ei voi maksaa koko laskua? En näe syytä miksi naisen pitäisi maksaa puolet tai pahimmillaan koko lasku? Miehen tehtävä on tarjota. Kaikenlaista on tullut nähtyä. Viimeisimmät treffit miehen kanssa, jossa pääruoka olisi pitänyt maksaa 50/50, mutta mies olisi maksanut naiselle vain jälkiruuan. Nainen nousi ja käveli tiehensä. Ihan oikein teki.
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Eli kun nainen pyytää ystävättärensä, vanhempansa tai työkaverinsa lounaalle tai päivälliselle, hän maksaa, koska on kutsuja. Asia selvä.
Hyviin käytöstapoihin kuuluu huomioida toiset. Jos pyydän ystävän kylään, tarjoan kahvit, viiniä tms . Jos töissä pyydän kollegalta jotain palvelusta, työhön liittyvää pyydän kahville ja tarjoan kahvit. Jos mnulle tuntematon mies, johon olen tutustumassa pyytää minut treffeille, mielestäni hyviin käytöstapoihin kuuluu silloin se, että mies tarjoaa. Minä puolestani voin tarjota seuraavalla kerralla. Jos minä pyytäisin miestä ulos, minä tarjoaisi
Sinulla on eri käsitys hyvistä käytöstavoista kuin minulla, se on fine. Mutta enpä jatkaisi miehen tapailemista, joka ei kutsittuuaan minut treffeille maksaisi. Miksi, koska kertoisi että meillä on erilaiset arvot.
-eri-
Lokki pöydässä? Eihän lintuja edes saa päästää ravintolaan hygieniasystä!Ö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun nainen pyytää ystävättärensä, vanhempansa tai työkaverinsa lounaalle tai päivälliselle, hän maksaa, koska on kutsuja. Asia selvä.
Hyviin käytöstapoihin kuuluu huomioida toiset. Jos pyydän ystävän kylään, tarjoan kahvit, viiniä tms . Jos töissä pyydän kollegalta jotain palvelusta, työhön liittyvää pyydän kahville ja tarjoan kahvit. Jos mnulle tuntematon mies, johon olen tutustumassa pyytää minut treffeille, mielestäni hyviin käytöstapoihin kuuluu silloin se, että mies tarjoaa. Minä puolestani voin tarjota seuraavalla kerralla. Jos minä pyytäisin miestä ulos, minä tarjoaisi
Sinulla on eri käsitys hyvistä käytöstavoista kuin minulla, se on fine. Mutta enpä jatkaisi miehen tapailemista, joka ei kutsittuuaan minut treffeille maksaisi. Miksi, koska kertoisi että meillä on erilaiset arvot.
-eri-
Aika itseksesi saat ravintoloissa istua ja maksajaa odotella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja maksaa.
Miehen tehtävä on pyytää nainen treffeille ja tarjota
Juuri näuin! Nainen haluaa olla hemmottelun kohde ja tuntea itsensä pieneksi, jolloin tarjoaminen saa tuntemaan hemmotellulta!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri-
Ei sinulla ole arvoja, olet vain tylsästi ahne.
Vierailija kirjoitti:
Joskus on treffeille sattunut parikin miestä, jotka ovat jotenkin loukkaantuneet siitä, kun olen ilmaissut maksavani oman laskuni. Hekin perustelivat sitä herrasmiesmäisyydellä, että kyllä mies tarjoaa. Aina olen tarjoutunut maksamaan oman laskuni, mutta se ei jostain syystä ole miehille sopinut.
Annoitko silti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri-
Aika itseksesi saat ravintoloissa istua ja maksajaa odotella.
Tuoko on sinun käsitys treffeistä?
Vierailija kirjoitti:
Mies VOI maksaa koko laskun jos on kutsunut treffeille, tai jos muuten vain VÄLTTÄMÄTTÄ haluaa. Mutta miehen ei PIDÄ aina maksaa, kuten jotkut luulevat.
Miehen tehtävä on maksaa treffien ravintolalasku. En pidä toisin toimivaa miehenä lainkaan, ja voin kertoa että tällaisen kanssa ei varmasti ole toisia treffejä tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen pieni nainen ja MINÄ haluan hemmottelua. Alankin kyttäämään ihmisiä ja varmuudeksi nauhottamaan jos joku kutsuu minut syömään. Ah , loppuelämän ilmaset ruoat. Katsokaa , näin MINUA pientä naista hemmotellaan. Miehistä viis , joutavat vain maksumiehiksi ,eiks se näin mene pikkunaiset ? HYI stana lokit. Ja olen ollut 31 vuotta naimisissa ja maksanut oman osani RAHALLA.
Miten kummassa sinä saat treffipyyntöjä jokaiselle viikonpäivälle? Vai johtuuko pienuutesi siitä, että syöt vain kerran viikossa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään siitä että mies tarjoaa ensitreffeillä, koska se on herrasmiesmäinen tapa.
Ihan niin kuin on herrasmiesmäinen tapa että mies kantaa painavat esineet, koska hänellä on enemmän voimaa.
Mies osoittaa myös ettei hän ole mikään ärsyttävä nipo pihi ja ehkä on varakas muutenkin, joka tuo taloudellista turvaa koska haluan myöhemmin perustaa perheen. Lasten kanssa olen kotiäitinä kuitenkin sinne asti että lapset 3-4vuotiaita joten mies tuo silloin leivän pöytään.
Mitenkäs sinä osoitat omalta osaltasi, että olet hyvä synnyttäjä ja äiti ja kodin hoitaja?
En sinulle mitenkään, me ollaan ihan eri liigaa ;)
Mitä sinä nyt minusta puhut? Sinä sanoit, mitä miehen pitää sinulle osoittaa. tottakai sinun pitää myös sitten kertoa, mitä sinä osoitat miehelle.
(Olen muuten parisuhteessa oleva nainen, joten sinun liigasi ovat minulle ihan yhdentekeviä.)
Jos joku pyytää minut ulos koska on kiinnostunut minusta niin MINUN pitäisi osoittaa miehelle jotain? :,D juu ei tarvitse.
Voi kulta pieni, luuletko, että sinä olet ainoa, jota se mies on pyytänyt treffeille :D
Tuohan pätee samalla tavalla toiseenkin suuntaan. Jos sinä olet niin kiinnostunut miehestä, että lähdet tämän kanssa ulos, miksi sen MIEHEN pitäisi osoittaa sinulle jotain? Vai lähdetkö sinä ulos kaikkien kanssa, jotka vain kehtaavat pyytää? Juu, ilmeisesti sitten olet ihan eri liigassa kuin minä olin aikoinani. :D
Tuo onkin tosi turn on, antaa heti ymmärtää että ”et muuten ole ainut jota olen pyytänyt ulos että yritäpä nyt vakuuttaa minut miksi olet parempi kuin ne muut?” Juu en yritä, eikä kiinnosta yhtään tehdä vaikutusta mihinkään sarjadeittailijaan. Sinä vaikutat aika huono itsetuntoiselta...? Minä lähden ulos jos nään miehessä yhtään potentiaalia, se ei silti tarkoita että olisin vielä millään tavalla kiinnostunut.
Sinä tässä ensin aloit puhua eri liigoista. Ja millä tavalla mikään nyt taas on turn on tai off, kun minä tässä puhun varattuna naisena enkä sinua treffeille pyytävänä miehenä? :D Ei kai se mies sitä sinulle tulekaan sanomaan. Ihmettelen vain, miksi kuvittelet, että se mies olisi sinusta yhtään sen enempää kiinnostunut kuin sinäkään hänestä ja ettei hänellä olisi muitakin potentiaalisia ehdokkaita, joita voisi pyytää treffeille.
Ja tähän vielä jatkan, että alun perinhän minä kysyin sinulta, miksi sen miehen pitäisi vakuuttaa sinulle olevansa parempi kuin muut. Miehessä tämä sama ajatus onkin sinusta turn off. Huomaatko ristiriidan?
KOSKA.MIES.PYYSI.MINUA.ULOS. Minä en pyytänyt miestä! Haloo! Ymmärrätkö lukemaasi??? Älä pyydä ulos ihmistä joka ei sinua yhtään kiinnosta!
Jotkut pyytävät toista ulos jos näkevät toisessa yhtään potentiaalia. Siellähän sitä sitten tutustuu paremmin. Ja jos toinen ei tee mitään tehdäkseen vaikutusta, niin ei välttämättä enää kiinnosta jatko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään siitä että mies tarjoaa ensitreffeillä, koska se on herrasmiesmäinen tapa.
Ihan niin kuin on herrasmiesmäinen tapa että mies kantaa painavat esineet, koska hänellä on enemmän voimaa.
Mies osoittaa myös ettei hän ole mikään ärsyttävä nipo pihi ja ehkä on varakas muutenkin, joka tuo taloudellista turvaa koska haluan myöhemmin perustaa perheen. Lasten kanssa olen kotiäitinä kuitenkin sinne asti että lapset 3-4vuotiaita joten mies tuo silloin leivän pöytään.
Mitenkäs sinä osoitat omalta osaltasi, että olet hyvä synnyttäjä ja äiti ja kodin hoitaja?
Mitä sinä nyt minusta puhut? Sinä sanoit, mitä miehen pitää sinulle osoittaa. tottakai sinun pitää myös sitten kertoa, mitä sinä osoitat miehelle.
(Olen muuten parisuhteessa oleva nainen, joten sinun liigasi ovat minulle ihan yhdentekeviä.)
Jos joku pyytää minut ulos koska on kiinnostunut minusta niin MINUN pitäisi osoittaa miehelle jotain? :,D juu ei tarvitse.
Voi kulta pieni, luuletko, että sinä olet ainoa, jota se mies on pyytänyt treffeille :D
Tuohan pätee samalla tavalla toiseenkin suuntaan. Jos sinä olet niin kiinnostunut miehestä, että lähdet tämän kanssa ulos, miksi sen MIEHEN pitäisi osoittaa sinulle jotain? Vai lähdetkö sinä ulos kaikkien kanssa, jotka vain kehtaavat pyytää? Juu, ilmeisesti sitten olet ihan eri liigassa kuin minä olin aikoinani. :D
Tuo onkin tosi turn on, antaa heti ymmärtää että ”et muuten ole ainut jota olen pyytänyt ulos että yritäpä nyt vakuuttaa minut miksi olet parempi kuin ne muut?” Juu en yritä, eikä kiinnosta yhtään tehdä vaikutusta mihinkään sarjadeittailijaan. Sinä vaikutat aika huono itsetuntoiselta...? Minä lähden ulos jos nään miehessä yhtään potentiaalia, se ei silti tarkoita että olisin vielä millään tavalla kiinnostunut.
Ei se ulos pyytäminenkään välttämättä tarkoita että oltaisiin vahvasti ihastuneita. Sen verran kiinnostaa, että haluaa tutustua paremmin. Jatko sitten kiinni siitä miten treffit menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä tässä ensin aloit puhua eri liigoista. Ja millä tavalla mikään nyt taas on turn on tai off, kun minä tässä puhun varattuna naisena enkä sinua treffeille pyytävänä miehenä? :D Ei kai se mies sitä sinulle tulekaan sanomaan. Ihmettelen vain, miksi kuvittelet, että se mies olisi sinusta yhtään sen enempää kiinnostunut kuin sinäkään hänestä ja ettei hänellä olisi muitakin potentiaalisia ehdokkaita, joita voisi pyytää treffeille.
Ja tähän vielä jatkan, että alun perinhän minä kysyin sinulta, miksi sen miehen pitäisi vakuuttaa sinulle olevansa parempi kuin muut. Miehessä tämä sama ajatus onkin sinusta turn off. Huomaatko ristiriidan?
KOSKA.MIES.PYYSI.MINUA.ULOS. Minä en pyytänyt miestä! Haloo! Ymmärrätkö lukemaasi??? Älä pyydä ulos ihmistä joka ei sinua yhtään kiinnosta!
Ja sinä olet suostunut!!
Älä lähde treffeille sellaisen ihmisen kanssa joka ei sinua yhtään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miehenä monesti halunnut maksaa daamille ne kahvit tai lounaat mihin olen hänet pyytänyt. Usein se ei sovi. En tiedä miten muualla, mutta Helsingissä se tuntuu olevan niin, että nainen haluaa maksaa omansa. Sitten kun deittailu menee pidemmälle, on vaikka tapailtu jo kuukausi, niin sitten varmaan niitä parin sadan euron illallisia on reilua maksaa puoliksi. Mutta ekat treffit on usein jossain kahvilassa tai yhteinen lounas á 13€/hlö. Niin kyllä mä ne mieluusti kohteliaisuuttani tarjoaisin. Mutta täällä päin Suomea se sopii vain aniharvalle naiselle.
Mulla on ainakin sellainen olettamus, että mies maksaa AINA kaiken, jos mennään esimerkiksi syömään. Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)
N23
Minusta se menee näin: naisen tulee ehdottaa laskun puolittamista. Mies voi hyväkysyä ehdotuksen tai vaatia saada tarjota. Nainen voi hyväksyä ehdotuksen tai maksaa oman osuutensa.
Tuo voi vaikuttaa kaavamaiselta, mutta hyvät tavat joskus on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja SINÄ LÄHDIT ULOS. Älä lähde ulos ihmisen kanssa joka sinua ei yhtään kiinnosta!
Mikä tässä nyt on vaikeaa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miehenä monesti halunnut maksaa daamille ne kahvit tai lounaat mihin olen hänet pyytänyt. Usein se ei sovi. En tiedä miten muualla, mutta Helsingissä se tuntuu olevan niin, että nainen haluaa maksaa omansa. Sitten kun deittailu menee pidemmälle, on vaikka tapailtu jo kuukausi, niin sitten varmaan niitä parin sadan euron illallisia on reilua maksaa puoliksi. Mutta ekat treffit on usein jossain kahvilassa tai yhteinen lounas á 13€/hlö. Niin kyllä mä ne mieluusti kohteliaisuuttani tarjoaisin. Mutta täällä päin Suomea se sopii vain aniharvalle naiselle.
Mulla on ainakin sellainen olettamus, että mies maksaa AINA kaiken, jos mennään esimerkiksi syömään. Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)
N23
Minusta se menee näin: naisen tulee ehdottaa laskun puolittamista. Mies voi hyväkysyä ehdotuksen tai vaatia saada tarjota. Nainen voi hyväksyä ehdotuksen tai maksaa oman osuutensa.
Juuri näin. Ehdotan aina laskun puolittamista, mutta jos mies välttämättä haluaa tarjota, niin hyväksyn tarjouksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-eri-
Kysyin jo aiemmin, mutta selkeää vastausta ei oikein tullut. Mikä teidän mielestänne on treffikutsu? Tarkoittaako tuo sinun esimerkkisi jotain deittipalstaa?
Kun eikö deittipalstalla jo oletus ole, että ollaan menossa yhdessä jonnekin, mikäli viestittely sujuu. Joten minkälainen viesti katsotaan kutsuksi? Alla kuviteltu keskustelu. Mikä näistä repliikeistä katsottaisiin treffikutsuksi:
A: "Vaikuttaa siltä, että meillä voisi synkata. Haluisitko nähdä vaikka livenä joku kerta?"
B: "Ehdottomasti. Mentäisiinkö vaikka kahvilaan?"
A: "Kuulostaa hyvältä. Miltä esim. kahvilat X tai Y kuulostaisivat?"
B: "X on tosi viihtyisä paikka, nähtäisiinkö vaika siellä?"
A: "Sopii hyvin. Millaiset aikataulut sulla on? Itselleni käy kaikki muut päivät paitsi keskiviikko."
B: "Sopisiko sulle vaikka maanantaina klo 17?"
A: "Sopii oikein hyvin. Nähdään silloin! Odotan jo kovasti."
Eli onko kutsu se, kun joku sanoo ääneen kummankin miettimän asian, että jatketaan juttua livenä? Vai onko kutsu se, kun joku määrittää ensin tapaamispaikan eli ehdottaa kahvilaa? Vai se, kun joku heittää idean siitä, mikä kahvila se voisi olla? Vai se, kun ehdotetaan tiettyä kellonaikaa siinä jo sovitussa kahvilassa?
Eli kumman näistä henkilöistä pitäisi tarjota, kumpi katsotaan kutsun esittäjäksi? Monen mielestä varmaan A, koska hän ehdotti tapaamista, mutta sitten toisaalta B ehdotti, että mennään kahvilaan. Ja sitten toisaalta deittipalstalla tai Tinderissä kuitenkin ollaan sillä ajatuksella, että jos kiinnostava tyyppi löytyy, hänet tavataan jossain - eli eikö tavallan jokainen deittipalstalle ilmoituksen laittanut ole tavallaan jo "kutsunut" toisen tapaamiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
Kun tapailin mun miestä, hän halusi maksaa joka ikinen kerta, jos kävimme ulkona syömässä. Mun mielestä se oli häneltä todella herrasmiesmäistä käytöstä. Sitten, kun pyysin hänet luokseni syömään, hän saattoi tuoda mukanaan kukkia tai vaikkapa suklaarasian. Mulle ei olisi tullut mieleenkään suostua hänen ehdotukseensa, että hän kustantaa osan raaka-aineista, kun halusin tarjota hänelle itse tekemääni ruokaa. Sama päti myös silloin, kun kutsuin hänet mukaan harrastukseeni, josta hän olisi joutunut maksamaan. Mun mielestä olisi ollut tökeröä, että hänelle olisi koitunut siitä kuluja. Monesti tietynlainen rutiini tapailusta syntyviin kuluihin löytyykin ihan itsestään:)
N23
Luin epähuomiossa otsikon lasku-sanan lasuna ja luulin, että joku kertoo treffeillä innoissaan tekemästään laskusta. Mutta aiheeseen liittyen. Mielestäni treffeillä kummankin pitää itse maksaa syömisensä ja juomisensa sekä muut kulunsa. Ihan työtön nainen olen. Treffeille voi sitten valita sellaisen paikan, joka hintatasoltaan sopii molemmille.
Yli 20 sivua tätä samaa jauhamista taas. Käsi ylös jokainen, jonka ajatuksia ja toimintaa tämä ketju muutti. Minun ei. Jos joskus vielä olen sinkku, ehdotan miehelle kävelytreffejä. Jos hän haluaa kahvilaan tai ravintolaan, odotan hänen tarjoavan. Ravintolaan en tosin lähde ellei ole ensin jo juteltu skypessä tai olen muuten vakuuttunut siitä, että hän on myös livenä mukavaa seura.
Jahas jo toinen joka ei näytä ymmärtävän asioiden oikeita laitoja. Järkevä nainen ei kikattele vaan molemmat mies ja nainen ylläpitävät keskustelua yllä ilman että tilanne on työhaastattelu. Ymmärrätkö nyt? Lapset ovat yhteiset parisuhteessa, joten niitä hoitavat molemmat, kodinhoito ja ruoanlaitto samoin. Ensitreffit ovat aivan eri asia kuin pitkä parisuhde mutta en tapaile ketä tahansa vain valioyksilöä.