Te jotka vouhkaatte laskun jakamisesta treffeillä toivoisin kuulevani perusteluja tähän!
Miksi ihmeessä mies ei voi maksaa koko laskua? En näe syytä miksi naisen pitäisi maksaa puolet tai pahimmillaan koko lasku? Miehen tehtävä on tarjota. Kaikenlaista on tullut nähtyä. Viimeisimmät treffit miehen kanssa, jossa pääruoka olisi pitänyt maksaa 50/50, mutta mies olisi maksanut naiselle vain jälkiruuan. Nainen nousi ja käveli tiehensä. Ihan oikein teki.
Kommentit (454)
Tämä, että , mies hoitaa laskun, pitää nähdä eräänlaisena soidintanssina, jolla mies haluaa herättää naisen kiinnostuksen. Jos nainen ei miellytä, voi pyytää, että nainen maksaa oman kahvinsa. läinmaailmassa urokset tekevät vaikka mitä temppuja voittaakseen toiset urokset ja saadakseen naaraan huomion..
Laskun maksaminen puoliksi vaikka ensitreffeille kertoo ettei kyseessä ole mikään tuleva siivellä eläjä tai muu loinen. Kyseine tapa karsii kaikki telaketjufeministit, loiset, miesvihaajat ja muut vastaavat mitkä mahdollisesti tulevaisuudessa haluavat nostaa omaa elintasoa toisen kustannuksella. Sellaisia on valitettavasti liikkeellä ja pieni koe yhteistä laskusta on hyvin edullinen tapa selvittää asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi oudolta, että lähes tuntematon ihminen maksaisi minun ruokani. En halua jäädä kellekään mitään velkaa ja ateriani maksaminen tuntuisi pahasti siltä, että minun pitää jotenkin hyvittää se. Mielummin maksan itse.
Onko tämä joku sukupolvijuttu? Itse olen viisikymppinen ja nuorena kun mies tarjosi, se teki vain hyvän vaikutuksen. Ei mitään puhettakaan, että olisin jäänyt velkaa tai olisi pitänyt se hyvittää. Mies ihan vapaasta tahdostaan tarjosi ja minä otin kiitollisena vastaan.
Jos kieltäytyy siitä, kun toinen haluaa tarjota, niin samalla estää häneltä mahdollisuuden ilahduttamiseen. Se, että tarjoaa toiselle, on lahja. Sanotteko te muillekin lahjoille "en voi ottaa vastaan!" vai "oi ihanaa, kiitos paljon!" ?
Juu, on lahja, mutta miksi pitäisi olla oletuksena, että mies antaa ventovieraalle ihmiselle lahjan? Eikö siitä katoa vähän idea, koska se ei ole sinulle henkilökohtaisesti suunnattu, vaan sen voisi käytännössä antaa kenelle tahansa? Ja miksei sen naisen tarvitse antaa lahjaa, vain tarvitseeko ja mikä se sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi monelle kun tarjoaa safkat saa aina joltain vastapalvelukseksi seksiä. Tosin maksullisissa käynti tulee halvemmaksi ja on helpompaa.
Maksu kuin maksu. Tavalla tai toisella kaikki naiset ovat maksullisia. Viimeistään erotessa, kun ne vievät puolet miehen omaisuudesta.
"Öh öh, meille miehille ei ole mitään merkitystä naisen koulutuksella, ammatilla ja tulotasolla. Riittää vain, että nainen on nuori ja sillä on tiukka pimpsa ja terhakat tissit. Me miehet ei olla pinnallisia, öh öh." Sitten valitetaan, kun nainen vie puolet erossa.
Vierailija kirjoitti:
Laskun maksaminen puoliksi vaikka ensitreffeille kertoo ettei kyseessä ole mikään tuleva siivellä eläjä tai muu loinen. Kyseine tapa karsii kaikki telaketjufeministit, loiset, miesvihaajat ja muut vastaavat mitkä mahdollisesti tulevaisuudessa haluavat nostaa omaa elintasoa toisen kustannuksella. Sellaisia on valitettavasti liikkeellä ja pieni koe yhteistä laskusta on hyvin edullinen tapa selvittää asia.
Tuo puoliksi maksaminen toimii, kun kumpikin ottaa tismalleen saman ruuat ja juoman mitä toinen. Jos mies syö kalliimman annoksen mitä nainen, mies loisii naisen rahoilla. Ainoa oikea tapa on pyytää laskut erikseen. Minä en ainakaan rupea maksamaa liki tuntemattoman miehen oluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo puoliksi maksaminen toimii, kun kumpikin ottaa tismalleen saman ruuat ja juoman mitä toinen. Jos mies syö kalliimman annoksen mitä nainen, mies loisii naisen rahoilla. Ainoa oikea tapa on pyytää laskut erikseen. Minä en ainakaan rupea maksamaa liki tuntemattoman miehen oluita.
No eiköhän tässä suurin osa puhu nimenomaan siitä, että laskut otetaan erikseen. Tätä minä ainakin olen koko ajan tarkoittanut. Ei kukaan esimerkiksi olettanutkaan, että se vesikannunainen olisi maksanut treffimiehensä ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eiköhän tässä suurin osa puhu nimenomaan siitä, että laskut otetaan erikseen. Tätä minä ainakin olen koko ajan tarkoittanut. Ei kukaan esimerkiksi olettanutkaan, että se vesikannunainen olisi maksanut treffimiehensä ruoat.
Puoliksi ja erikseen on kaksi ihan eri asiaa. Ei kannata käyttää ilmaisua, jos ei tiedä, mitä se merkitsee.
Vierailija kirjoitti:
En pyydä naisia koskaan treffeille syömään koska en halua ajatella että he ovat maksullisia. Enkä halua että he joutuvat miettimään pidänkö heitä halpoina. Minusta on nöyryyttävää jos joudun ajattelemaan että nainen tarjoaa seksiä koska olen maksanut hänen ruokansa.
Voin kyllä tarjota naiselle myöhemmin kun olemme tutustuneet ja harjoittaneet seksiä. Minusta ei ole erityisen hohdokasta ruokkia toista. Siinä tulee vähän sellainen elätti ajatus kierosta lompakkoloisesta. En halua sellaista naista seurustelusuhteeseen saati elämänkumppaniksi. Taloudellinen hyötyminen on vastenmielinen ajatus.
Toivottavasti sinä et koskaan suostu, jos joku nainen kutsuu sinut kotiinsa syömään. Sehän tuntuu siltä, kuin äiti huutelisi syömään, eikö vaan?
Tiesin jo vatsallani ennakkoon että tästä tulee pitkä ketju. Ikuisuus aihe tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
50/50 on sitä tasa-arvoa mitä nykyään kaikessa aina suuvaahdossa toitotetaan ja vaaditaan naisulle. Ette voi feministit ottaa tasa-arvosta vaan niitä rusinoita pullista vaan se koskee sitten ihan kaikkea.
Onhan se tosi vanhanaikaista 50-lukua sellainen, että mies "tulevana perheen päänä" maksaisi.
No nyt on pakko vastata tähän. Jos lähden miehen kanssa (treffeille) syömään, on itsestään selvää, että mies maksaa, varsinkin jos hän kutsuu. En nolaisi miestä vaatimalla että saan maksaa. Vaikka mies ei edes tajuaisi sitä nolaukseksi..
En tosin keksi syytä, miksi lähtisin edes kahville sellaisen miehen kanssa, jota en tunne ja josta en pidä hyvin paljon. Jos jostain syystä olisi pakko, sellaisessa tapauksessa tekisin tilaukseni itse, ja maksaisin itse. Kukin tavallaan.
Ravintolassa voi tarjota kohteliaisuutena kumpi vain. Omasta mielestäni hiukan kiusallista kun kyseessä on tuntematon, mutta kiusallista on myös jos jompi kumpi alkaa jankuttaa tilanteessa eikä sitä päästä yli nopeasti.
Asia erikseen sitten ovat nämä miehet, joiden mielestä heidän sukuelimensä liittyvät jotenkin maksamiseen ja joilla on periaate että peniksen vuoksi mies maksaa aina esim ekoilla treffeillä. Todella usein silloin kyse ei ole enää kohteliaisuudesta vaan mies viestittää naisen asemaan liittyvä ideologiaansa. Aidon kohteliaisuuden piirre on aina se, että sen voi antaa ja vastaanottaa periaatteessa kumpi vain. Jos miehellä alla leuka väpättää nöyryytyksestä kun roolit vaihtuvat, kyse on halusta määrätä paikka naiselle, ei kauniista eleestä.
Jos miehelle on kovin tärkeää että nainen ei maksa, mies yleensä haluaa kiipiä perheen pääksi taloudellisen valta-aseman perusteella - luultavasti kutsuu sitä "huolenpidoksi" mutta siis alisteinen asema johtajan alla on tiedossa. Toinen pakkomaksamiseen liittyvä piirre on, että mies tahtoo korostaa että seksi tai suhde on enemmän miestä varten ja siksi naista pitää maanitella, lahjoa ja suostutella siihen korvauksella. Toisin sanoen, se tähtää perinteiseen mies saa ja nainen antaa -kuvioon. Moni mies nimenomaan haluaa ajatella, että kyseessä on lopulta maksu miestä varten olevasta seksistä. Tässä tilanteessa nainen ei voi edes haluta seksiä treffien jälkeen samanlaisella oikeudella. Nainen sitten harrastaa seksiä ja mahdollistaa miehen toitottamaan prostituutiojuttuja, tai todistelee, ettei ainakaan antanut seksiä maksuksi, mikä lähinnä vain alleviivaa että tarjoaminen oli maksu seksistä. Kaunisteleva termi tälle on esim "hullaantuneen miehen osoitus että nainen on tavoittelemisen arvoinen", mutta tiedossa on kaksinaismoraalia ja räikeästi eriarvoiset seksuaaliset roolit.
Mä sarjatreffailin ja tapasin lähes aina kahvilassa.
Jos sovittiin nähdään klo 18, olin 17.45 jo istumassa.
Laitoin viestiä olen täällä jo ja missä istun, oli nettitreffejä.
Itse olin siinä vaiheessa tilannut ja maksanut, ei ongelmaa
Mielestäni on kohteliasta, että mies maksaa treffailun aliutaipaleella. Toisaalta itsekin jos joutuisi hypoteettisesti ajatellen tilanteeseen, että vastapuoli ei miellytä itseäni niin haluaisin maksaa itse oman osani (olen naimisissa, treffailen vain oman mieheni kanssa).
Mikäli mies olettaisi minun maksavan omani, maksaisin mukisematta "tottakai", mutta enemmän se plussaa tuo naisen silmissä sille, joka maksaa.
Ei liity maksukysyyn vaan nimenomaan kohteliaisuuteen. Samoin kuin mies avaa naiselle oven, en odota sitä tapahtuvaksi, mutta se on kohteliasta ja ilahduttaa. Oma mieheni edelleen avaa minulle oven, kantaa painavat kauppakassit jne pyytämättäni ja tietää etten sitä todellakaan odota häneltä. Se on kuitenkin mukava tapa.
Koskaan en ole ajatellut miehen "maksavan" jostain muustakin kuin vain esim. ruuasta. Enkä ole kokenut velaksi jäämistä.
Miehet jotka lukee tän: älkää välittäkö tällaisista vouhkauksista. Tarjoatte niille jotka teistä on oikeasti mukavia.
.,.,.,.z. kirjoitti:
Mielestäni on kohteliasta, että mies maksaa treffailun aliutaipaleella. Toisaalta itsekin jos joutuisi hypoteettisesti ajatellen tilanteeseen, että vastapuoli ei miellytä itseäni niin haluaisin maksaa itse oman osani (olen naimisissa, treffailen vain oman mieheni kanssa).
Mikäli mies olettaisi minun maksavan omani, maksaisin mukisematta "tottakai", mutta enemmän se plussaa tuo naisen silmissä sille, joka maksaa.
Ei liity maksukysyyn vaan nimenomaan kohteliaisuuteen. Samoin kuin mies avaa naiselle oven, en odota sitä tapahtuvaksi, mutta se on kohteliasta ja ilahduttaa. Oma mieheni edelleen avaa minulle oven, kantaa painavat kauppakassit jne pyytämättäni ja tietää etten sitä todellakaan odota häneltä. Se on kuitenkin mukava tapa.
Koskaan en ole ajatellut miehen "maksavan" jostain muustakin kuin vain esim. ruuasta. Enkä ole kokenut velaksi jäämistä.
No mites ne kotityöt? Olisko "kohteliasta" jos nainen tekisi vähän enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ainakin sellainen olettamus, että mies maksaa AINA kaiken, jos mennään esimerkiksi syömään. Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)
N23
Fiksu herrasmies hoitaa laskun jälkiruuan jälkeen siinä kohtaa kun nainen käy wc:ssä. Asiasta ei tehdä mitään numeroa, lasku on jo hoidettu vaivihkaa kun nainen palaa takaisin.
Samalla voi tarkistaa että kortsut tuli mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Miehet jotka lukee tän: älkää välittäkö tällaisista vouhkauksista. Tarjoatte niille jotka teistä on oikeasti mukavia.
En tarjoa tuntemattomille naisille. On niitäkin jotka vetävät herneen nenään ja ilmoittavat etteivät ole huo.ia. Kun ollaan tutustuttu saatan tarjotakin. Yleensä kuitenkin maksataan vuoron perään.
Tämä on naiskeskustelu. Miesten kommentit häviää.
Ehkä tässäkin asiassa on parempi etteivät naiset tiedä mitä miehet oikeasti asiasta ajattelevat
Eka treffeillä kahvioon, niin mies voi maksaa koko laskun eikä tule kalliiksi. Samalla naisen ei tarvi olla kiusaantunut siitä, että lähes tuntematon ihminen tarjoaa.
Fiksu herrasmies hoitaa laskun jälkiruuan jälkeen siinä kohtaa kun nainen käy wc:ssä. Asiasta ei tehdä mitään numeroa, lasku on jo hoidettu vaivihkaa kun nainen palaa takaisin.